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市場調査レポート
商品コード
1683219
米国のリテールバンキング市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)US Retail Banking - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のリテールバンキング市場:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 179 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のリテールバンキング市場の予測期間中のCAGRは4%と予想されます。
リテール消費の減少により手数料収入は減少し、不良債権比率は特に中小企業で上昇します。米国政府は2020年3月、この問題に対処し、消費者と貸出先の双方の利益を保護するため、追って通知があるまで連邦学生ローンの利息をすべて免除することを決定しました。政府の支援、特に低コストの資金調達は助けになるだろうが、最終的には影響を緩和することしかできないです。銀行にとって損失がどの程度になるかは、事件が再燃することなく個人や企業に対するロックダウンの制限が解除されるか、あるいは企業が破産宣告を余儀なくされ、借り手がローンの債務不履行に陥るかにかかっています。
米国のほとんどのリテールバンキング・ブランドは、新たなハイテク企業の出現、デジタルファーストの銀行による利ざやの悪化、高まる顧客の期待など、デジタルフロントで心配しなければならないことがたくさんあります。オンライン登録のような基本的なサービスを提供するだけでは、もはや十分ではないです。銀行は、フィンテックやオンラインバンクに対抗するため、デジタル革新の次のステップに進まなければならないです。
フィンテックは、消費者向け融資が事前承認や迅速な資金調達によって顧客体験を向上させることをいち早く認識しました。デジタルの貸金業者はここ数年で市場シェアを2倍以上に拡大し、あらゆるセグメントの消費者がデジタルファーストのプロバイダーを利用するようになっています。フィンテックへの投資と協力は当たり前になりつつあります。米国の大手銀行は、フィンテックの競合他社に多額の投資を行い、戦略的提携を結んで技術を活用し、投資が軌道に乗れば将来的に利益を得ようとしています。一般的に、銀行は主力商品を提供しつつ、フィンテック専門のAPIを利用して他のサービスに進出することができます。
世界銀行によると、世界で25億人の成人が現金のみで取引を行っています。しかし、一部のデジタルバンクやフィンテックが既存企業よりも安価で迅速なサービスを提供することで、銀行取引はより身近なものになりつつあります。例えば、WeChatやアント・フィナンシャルといった企業は、銀行口座を持たない何百万人もの中国の消費者や中小企業経営者に、安全な決済やクレジットへのアクセスを提供しています。金融包摂は、貧困を減らし市場を拡大することで、消費者と銀行に利益をもたらします。しかし、デジタルイノベーションによる銀行業務の開放は、リスクをもたらす可能性もあります。クレジット・デフォルトは、フィンテックの利益率の低い業務に重くのしかかる可能性があります。また、金融規制によって、ネットワーク統合の進展に起因するデータプライバシーに関する懸念が生じる可能性もあります。このようなリスクを管理し、サステイナブル金融包摂を確保するためには、慎重なテストと状況に応じた消費者戦略が鍵となります。
新しい決済技術が台頭しているにもかかわらず、米国企業の多くはいまだに紙の小切手を使用しています。しかし、ビジネスプロフェッショナルの55%は、B2B決済の最優先事項としてリアルタイム決済を挙げています。リアルタイム決済、タップ・アンド・ゴー、暗号通貨など、これらの技術へのアクセスは、今後、商業顧客の取り込みと維持に不可欠となると考えられます。より迅速な決済は、流動性管理の改善、サプライヤーからの請求書の迅速な決済、保険金請求の即時決済、不正行為へのエクスポージャーの削減を可能にします。商業決済技術の向上により、銀行は顧客体験を向上させ、取引と手数料の増加を通じて利益を拡大することができます。しかし、B2B決済セグメントに参入するデジタル企業が増えるにつれ、既存企業はより敏捷な競合他社に取り残されないよう、迅速に対応する必要があると考えられます。
米国では、オープンバンキングは産業主導の取り組みとして発展していくと予想されます。規制当局が多くの銀行にオープンバンキングの導入を強制している他国とは異なります。しかし、米国の銀行は、データ共有やAPIに関する技術標準や顧客経験標準の確立など、これらの地域で学んだ教訓から恩恵を受けることができます。うまくいけば、オープン・バンキングは米国の銀行が重要な戦略目標を達成するのに役立ちます。オープン・バンキングは、銀行のデジタルトランスフォーメーションへの取り組みや新たなビジネスモデルの出現を増幅・加速させることができます。
これまでのところ、米国のオープン・バンキングに対する態度はまちまちのようです。コンシューマー調査によると、米国の消費者の5人に1人がオープン・バンキングに価値を感じているが、ミレニアル世代とZ世代では関心が高いです。このことは、米国の銀行がオープン・バンキングへの取り組みを開始する際には、より若い世代を対象にすべきことを示唆しています。しかし、消費者は、特にプライバシーや個人データのセキュリティと使用に関して、いくつかの懸念も表明しています。このことは、銀行がオープン・バンキングのメリットについて消費者を教育する必要性を示唆しているようです。
本レポートでは、米国のリテールバンキング市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの面では、現在市場を独占している大手参入企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新規市場の開拓により、市場での存在感を高めています。市場の主要参入企業としては、Wells Fargo、JP Morgan Chase and Co、Bank of America、US Bank、PNC Financial Services、BB&T Corporation、Regions Bank、Suntrust Bank、TD Bank、KeyBankなどが挙げられます。
The US Retail Banking Market is expected to register a CAGR of 4% during the forecast period.
Fee income is falling, driven by decreased retail spending, while non-performing loan ratios will increase - particularly for SMEs. In March 2020, the US government decided to waive all federal student loan interest to address this issue and protect both consumers' and lenders' interests until further notice. Government support, particularly low-cost funding, will help but ultimately can only mitigate the impact. For banks, the severity of losses will depend on whether lockdown restrictions on individuals and businesses can be lifted without a resurgence in cases, or whether businesses will be forced to declare bankruptcy and borrowers will default on their loans.
Most US retail banking brands have a lot to worry about on the digital front, with new tech competitors on the horizon, digital-first banks eating away at their margins, and continuously rising customer expectations. It is no longer good enough to deliver just basics, like online enrollment. Banks must take the next step in digital innovation to compete with fintechs and online banks.
Fintechs were quicker to recognize that consumer lending niche improve the customer experience with pre-approvals and quicker funding of the loans. Digital lenders more than doubled the market share over the years, with consumers across the credit spectrum increasingly turning to digital-first providers. Investment and collaboration with fintechs are becoming the norm. Major US banks are investing heavily in their FinTech competitors to form strategic partnerships to use their technology and profit down the road if the investments take off. In general, banks can offer their core products but expand into other services using specialized FinTech APIs.
Two-and-a-half billion adults worldwide transact only in cash, according to the World Bank. However, with some digital banks and fintechs offering cheaper and faster services than incumbents, banking is becoming more accessible. For example, companies such as WeChat and Ant Financial have given millions of underbanked Chinese consumers, and small business owners access to secure payments and credit. Financial inclusion can benefit consumers and banks by reducing poverty and expanding the market. But opening banking through digital innovations can also introduce risk. Credit defaults could weigh heavily on fintechs' low margin operations. And financial regulations could introduce data privacy concerns stemming from greater network integration. Careful testing and contextualized consumer strategies are key to managing such risks and ensuring sustainable financial inclusion.
Despite the rise in new payment technologies, many US businesses still use paper checks. However, 55% of business professionals pointed to real-time payments as their top B2B payments priority. Access to these technologies - real-time payments, tap-and-go, and cryptocurrencies will be critical for engaging and retaining commercial customers in the future. Faster payments will enable improved liquidity management, quicker supplier invoice settlements, instant disbursements of insurance claims, and reduced fraud exposure. Improved commercial payment technologies allow banks to enhance customer experiences and grow profit through increased transactions and fees. But as more digital players enter the B2B payments space, incumbents will need to act quickly to avoid being left behind by more nimble competitors.
In the United States, open banking is expected to evolve as an industry-driven initiative, unlike other countries, where regulatory mandates are forcing many banks to adopt open banking. However, US banks can benefit from lessons learned in these regions, such as establishing technical and customer experience standards for data-sharing/APIs. If done well, open banking can help US banks achieve key strategic goals. Open banking can amplify and accelerate banks' digital transformation efforts and the emergence of new business models.
So far, attitudes toward open banking in the United States appear to be mixed. According to Consumer survey, revealed one in five consumers in the United States find open banking valuable, but the interest is higher among millennials and the Gen Z generation. This suggests US banks should target younger generations in their initial open banking initiatives. But consumers also expressed some concerns, especially about privacy and personal data security and use. This seems to point to a need for banks to educate consumers about the benefits of open banking.
The report covers major international players operating in the US retail banking market. In terms of market share, few major players currently dominate the market. However, with technological advancements and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence, by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Wells Fargo, JP Morgan Chase and Co, Bank of America, US Bank, PNC Financial Services, BB&T Corporation, Regions Bank, Suntrust Bank, TD Bank and KeyBank.