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市場調査レポート
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1683191

中国の有機肥料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

China Organic Fertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 116 Pages
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2~3営業日
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中国の有機肥料:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中国の有機肥料の市場規模は2025年に35億3,000万米ドルと推定・予測され、2030年には57億1,000万米ドルに達し、予測期間(2025-2030年)のCAGRは10.08%で成長すると予測されます。

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  • 2022年の中国農業生物学的製剤市場全体では、有機肥料が70.6%の最大シェアを占めています。有機肥料の優位性は、主に有機農業と慣行農業の両方で大量に適用されることによる。
  • 同国全体の有機栽培面積は、2017年の190万ヘクタールから2022年には250万ヘクタールに増加しました。このような有機作物全体の作付面積の増加動向は、市場を牽引する可能性があります。市場価値は約75.6%増加し、2029年には51億9,000万米ドルに達すると予想されます。
  • 同国の有機肥料市場は堆肥が支配的で、2022年の市場規模は14億2,000万米ドルでした。堆肥は従来、有機栽培と非有機栽培の両方で基礎肥料として使用されており、土壌中の有機物と炭素含有量を増加させることで知られています。これに続くのがその他の有機肥料で,フィッシュ・グアノ,バット・グアノ,魚乳剤,バーミコンポスト,糖蜜,その他の堆肥などの肥料が含まれます。その他の有機肥料は2022年に約8億3,220万米ドルと評価されました。
  • 中国政府は、生態文明の建設、供給側構造改革、農村活性化戦略など、さまざまな規制と政策を導入しました。これらの規制は、有機農業の基本的な考え方や概念と非常に一致しています。
  • 地域の有機農業の開発も、各級の自治体によって計画されてきました。また、生産者に有機農業への転換を奨励するインセンティブも導入されています。こうした要因が、2023年から2029年にかけて、同国の有機肥料市場をさらに牽引する可能性があります。

中国の有機肥料市場の動向

農薬使用量のゼロ成長と有機製品輸出の増加が有機栽培を促進

  • FiBLとIFOAMの最新報告によると、中国の有機食品市場は年率25.0%で成長しています。慣行農法から有機農法への移行は、中国から毎年29億1,000万米ドルの農産食品が輸出されていることを考えると、中国国内におけるより持続可能な食糧システムへの変革です。
  • 中国で有機農地の面積が急増したのは、所得の増加と食品安全の重要性の高まりにより、より多くの人々が有機製品を購入するようになったためです。過去3年間で、中国の有機栽培面積は10%増加し、2020年には240万ヘクタールに達します。有機生産を促進するために国家政策が採択され、「清冽な水と緑豊かな山はかけがえのない資産である」「グリーン開発」というスローガンが提唱されています。
  • 中国の有機農業は主に輸出志向です。輸出と輸入の両方を行なっているのは、穀物、大豆、果物で、次いで一部の野菜です。中国の東北三省である遼寧省、吉林省、黒龍江省は、生産量、数量、面積の面で全国最大の有機生産を支えています。中国北部(山東省や遼寧省など)にあるほとんどの有機農場は、有機野菜や果物を近隣の都市に供給しています。さらに、日本、韓国、欧州、米国に輸出する製品もあります。
  • 土壌汚染につながる化学合成肥料や農薬の過剰使用による土壌毒性への懸念が高まるなか、中国では持続可能な農業慣行や有機食品生産への需要が高まっています。これは、栽培方法の転換を緩やかに減速させながらも増加させると思われます。また、作物の栄養や保護製品に対する需要も増加します。

有機製品に対する需要の高まりにより、中国の消費者の約73%は有機食品を食べることを望んでいます。

  • 中国の有機食品市場は急速に開拓されており、中国の消費者の有機食品に対する潜在需要は莫大です。その背景には、より裕福な中間層の増加と、健康への影響に対する意識の高まりがあります。2021年の中国の有機食品売上高は約775億4,000万米ドルでした。
  • 食品の安全性よりも有機食品を優遇する政府の様々な法律や、従来の食品よりも有機食品を好む顧客の嗜好により、有機食品の需要はかなり拡大しました。中国における有機野菜の価格は慣行農産物の3~15倍であるのに対し、有機野菜の価格は一般に慣行農産物の5~10倍です。しかし、価格要因が障壁となっているにもかかわらず、裕福な家庭や健康に問題のある個人は予算を増やしたがっており、中国の消費者の約73%が有機食品に追加料金を支払うことを望んでいます。
  • 中国政府は、有機食品分野での自立を徐々に目指しています。例えば、農家が化学肥料の使用を減らし、バイオベースの代替品に切り替えるよう奨励することで、経済は徐々にグリーン農業へと向かっています。2020年に行われた中国チェーンストア・フランチャイズ協会(CCFA)の調査では、持続可能な食品生産の概念を理解している先進都市の中国人の有機意識は83%に達していると発表されました。中国の有機食品部門はまだかなり小さく、国内外の消費者の需要を満たすにはほど遠いもの、2021年の国内売上高が4.01%増加することを考えると、中国の有機食品は国内市場でも海外市場でも巨大な潜在力を持っていると言えます。

中国の有機肥料産業の概要

中国の有機肥料市場は断片化されており、上位5社で0.20%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 Biolchim SPA, Genliduo Bio-tech Corporation Ltd, Hebei Woze Wufeng Biological Technology, Qingdao Future Group and Sustane Natural Fertilizer Inc.(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • 中国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態別
    • 肥料
    • ミールベース肥料
    • オイルケーキ
    • その他の有機肥料
  • 作物タイプ別
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要な事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の動向分析を含む)。
    • Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • Biolchim SPA
    • Genliduo Bio-tech Corporation Ltd
    • Hebei Woze Wufeng Biological Technology Co. Ltd
    • Qingdao Future Group
    • Shandong Nongda Fertilizer Sci. & Tech. Co. Ltd(NDFY)
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 61887

The China Organic Fertilizer Market size is estimated at 3.53 billion USD in 2025, and is expected to reach 5.71 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.08% during the forecast period (2025-2030).

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  • Organic fertilizers held the maximum market share of 70.6% of the total Chinese agricultural biologicals market in 2022. The dominance of organic fertilizers is mainly due to their application in bulk quantities both in organic and conventional farming.
  • The overall organic area in the country increased from 1.9 million hectares in 2017 to 2.5 million hectares in 2022. This increasing trend in the overall organic crop area may drive the market. The market value is anticipated to increase by about 75.6% and reach USD 5.19 billion by 2029.
  • Manures dominate the organic fertilizer market in the country, which was valued at USD 1.42 billion in 2022. Manure is conventionally used as a basic fertilizer both in organic and non-organic cultivation and is known to increase organic matter and carbon content in the soil, which would increase the nutrient uptake of the crop and, thus, the grain yield. This is followed by other organic fertilizers, which include fertilizers like Fish Guano, Bat Guano, fish emulsion, vermicompost, molasses, and other composted fertilizers. Other organic fertilizers were valued at about USD 832.2 million in 2022.
  • The Chinese government introduced a variety of regulations and policies to the construction of ecological civilization, supply-side structural reform, rural revitalization strategy, etc. These regulations are very much in line with the fundamental ideas and concepts of organic farming.
  • The development of local organic agriculture has also been planned by municipal governments at all levels. They have also introduced incentives to encourage producers to switch to organic farming. These factors may further drive the organic fertilizer market in the country between 2023 and 2029.

China Organic Fertilizer Market Trends

Country's zero growth in pesticides use and increasing exports under organic products driving the organic cultivation.

  • According to the latest reports by FiBL and IFOAM, the market for organic food in China is growing at an annual rate of 25.0%. The shift from conventional to organic is a transformation toward a more sustainable food system within China, given the USD 2.91 billion of agri-food commodities exported from China each year.
  • The size of organic farmland increased rapidly in China because more people started buying organic products due to increased incomes and the increasing importance of food safety. In the last three years, China's organic planting area increased by 10%, reaching 2.4 million hectares in 2020. National policies have been adopted to promote organic production, advocating the slogans that state, "lucid waters and lush mountains are invaluable assets" and "green development".
  • Organic farming in China is majorly export-oriented. The products that are both exported and imported are cereals, soybeans, and fruits, followed by some vegetables. Liaoning, Jilin, and Heilongjiang, China's three northeastern provinces, support the largest organic production nationally in terms of output, volume, and area. Most organic farms located in northern China (e.g., Shandong and Liaoning) supply organic vegetables and fruits to nearby cities. In addition, they export some products to Japan, South Korea, Europe, and the United States.
  • With the increasing concerns of soil toxicity due to the overuse of synthetic fertilizers and pesticides, which lead to soil contamination, the demand for sustainable agriculture practices and organic food production is on the rise in China. This would moderately slow down yet increase the shift in cultivation practices. It also subsequently increases the demand for crop nutrition and protection products.

The growing demand for organic products, approximately 73% of Chinese consumers are willing to have organic food

  • China's organic food market is developing rapidly, and the potential demand for organic food among Chinese consumers is enormous. This is due to the growth of the wealthier middle classes and a greater awareness of the health implications. In 2021, organic food sales in China were about USD 77.54 billion.
  • Due to various government laws that favor organic food over food safety and customer preferences for organic food over conventional food, the demand for organic food items considerably expanded. While prices of organic vegetables in China range from 3 to 15 times the cost of conventional produce, prices for organic vegetables are generally between 5 to 10 times the prices of their conventional counterparts. However, despite the price factor being a barrier, wealthy families and individuals with health problems are eager to increase their budget, with approximately 73% of Chinese consumers willing to pay extra for organic foods.
  • The Chinese government is slowly aiming to become self-reliant in the organic food sector. For instance, the economy is slowly moving toward a green agriculture practice by encouraging farmers to scale back the use of chemical fertilizers and switch to bio-based alternatives. The China Chain Store and Franchise Association (CCFA) research in 2020 declared that organic awareness among the Chinese in developed cities was at 83% when it came to an understanding of the concept of sustainable food production. Although China's organic food sector is still quite small and falls far short of satisfying domestic and international consumer demand, it can be stated that organic food in China has enormous potential in both the domestic and foreign markets, considering the rise in domestic sales by 4.01% in 2021.

China Organic Fertilizer Industry Overview

The China Organic Fertilizer Market is fragmented, with the top five companies occupying 0.20%. The major players in this market are Biolchim SPA, Genliduo Bio-tech Corporation Ltd, Hebei Woze Wufeng Biological Technology Co. Ltd, Qingdao Future Group and Sustane Natural Fertilizer Inc. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 China
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Manure
    • 5.1.2 Meal Based Fertilizers
    • 5.1.3 Oilcakes
    • 5.1.4 Other Organic Fertilizers
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Binzhou Jingyang Biological Fertilizer Co. Ltd
    • 6.4.2 Biolchim SPA
    • 6.4.3 Genliduo Bio-tech Corporation Ltd
    • 6.4.4 Hebei Woze Wufeng Biological Technology Co. Ltd
    • 6.4.5 Qingdao Future Group
    • 6.4.6 Shandong Nongda Fertilizer Sci. & Tech. Co. Ltd (NDFY)
    • 6.4.7 Sustane Natural Fertilizer Inc.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms