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市場調査レポート
商品コード
1687723

北米の有機肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Organic Fertilizer - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 150 Pages
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2~3営業日
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北米の有機肥料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の有機肥料市場規模は2025年に9億6,000万米ドルと推定され、2030年には16億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2025年~2030年)のCAGRは11.77%で成長する見込みです。

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  • 有機肥料は、植物の成長のための信頼できる持続可能な栄養源として登場し、合成肥料と比較していくつかの利点を提供し、2017年から2022年の間に有機肥料の使用量を56.5%増加させました。これらの肥料は、入手が容易でコスト効率が高く、合成肥料に関連する欠点を最小限に抑えながら、植物の成長に必要な重要な要素を適度に濃縮して提供します。採用が増加しているのは、土壌溶液中に栄養素が徐々に放出されるため、土壌の肥沃度と栄養バランスが維持され、植物の適切な生育につながるためと考えられます。
  • 血粉、骨粉、ケルプミールなどのミール系肥料は、北米で最も消費されている有機肥料です。2022年の市場シェアの49.1%を占めています。これらの肥料は栄養価が高いため人気があり、血粉は窒素が豊富で、骨粉はリンとカルシウムが多く、ケルプミールはNPKは低いがミネラルが豊富です。
  • たい肥は、土壌の構造や保水力など、土壌の物理化学的性質を改善する有機肥料の次に大きなものです。しかし、たい肥は養分含有量が著しく低いため、作物に必要な養分をすべて供給することはできないです。農家は、この問題に対処するため、油粕や魚グアノなど、他の有機肥料を利用するようになっています。
  • COVID-19の大流行以降、有機農業の導入が進み、有機製品に対する消費者の関心が高まっていることから、北米では有機肥料の使用量がさらに増加すると予想されます。これらの肥料は、土壌の肥沃度を維持し、作物の収量を向上させ、食糧安全保障を確保するための持続可能で環境に優しい解決策を提供します。
  • 北米の有機肥料市場は現在米国が支配しており、2022年の市場金額の約40.7%を占めています。この支配は、同国の有機栽培面積の広さによるところが大きく、2022年には北米の有機作物総面積の39.6%を占めました。2位はメキシコで、2022年のこの地域の有機肥料市場額の33.4%を占めています。メキシコの有機作物総面積も増加しており、10.9%の成長で2028年には61万ヘクタールに達すると予測されています。
  • カナダは、2022年の同地域の有機肥料市場全体の約25.5%を占めています。同国は最近、有機部門の持続可能性と拡大を支援するための投資を農業・農業食品省から受けており、これがカナダの有機肥料市場を牽引し、2023年から2029年の間に11.4%のCAGRで推移すると予測されています。
  • コスタリカ、キューバ、ジャマイカ、グアテマラなどの国々を含む北米以外の地域では、2017年から2022年にかけて有機栽培面積が10.3%増加し、2022年には5,500ヘクタールに達しました。コーヒー、砂糖、ココア、スパイスなどの換金作物がこれらの国々で栽培されている主要作物であり、2022年の有機栽培面積の93.6%を占めています。
  • 北米の有機肥料市場を牽引しているのは、有機作物への需要の高まりと持続可能な農業へのニーズです。有機農業分野に投資する国や企業が増えるにつれ、市場は今後数年で成長すると予想されます。

北米の有機肥料市場動向

米国など主要国で有機農産物の需要が拡大、政府の支援で栽培面積が増加

  • FibL統計が提供したデータによると、北米における農作物の有機栽培面積は2021年に150万ヘクタールを記録しました。この地域の有機栽培面積は2017年から2022年にかけて13.5%増加しました。北米諸国の中では米国が圧倒的で、62万3,000ヘクタールの農地で有機農業が行われており、カリフォルニア州、メイン州、ニューヨーク州が農業を実践している主な州です。
  • 米国に続くのはメキシコで、2021年の有機農業実施面積は53万1,100ヘクタールです。メキシコは世界の有機食品生産量の上位20位に入っています。世界・コーヒー・マスターズのデータによれば、メキシコは世界最大の有機コーヒー輸出国です。同国の有機コーヒー生産面積は最大で、国内の有機コーヒー生産者数でも最大です。国内の主な有機食品生産州には、チアパス州、オアハカ州、ミチョアカン州、チワワ州、ゲレロ州があり、2021年の国内の有機栽培面積の80.0%を占めています。全国有機農業協会(National Association for Organic Agriculture)などの組織が国内で有機農業を推進しており、有機農業に取り組む農家を増やす動機付けになると期待されています。メキシコ政府は、資金援助に加え、有機農業の推進に役立つ研究開発活動も支援しています。
  • カナダの有機作物栽培面積は、2017年の40万ヘクタールから2021年には45万ヘクタールに増加します。2021年の栽培面積は42万ヘクタールで最大の面積を占める。カナダ政府は、有機農家を支援するための有機開発基金として、2021年に29万7,330米ドルを拠出すると発表しました。こうした取り組みにより、同地域の有機栽培面積の増加が期待されます。

国内市場および国際市場における有機農産物の需要拡大、有機食品に対する1人当たり支出の増加

  • 北米の有機食品に対する1人当たり平均支出額は、2021年には109.7米ドルでした。米国の1人当たり支出は北米諸国の中で最も高く、2021年の平均支出は186.7米ドルでした。米国におけるオーガニック製品の売上高は、2021年に630億米ドルを超えました。オーガニック・タルデ協会は前年比2.0%増を占め、2021年のオーガニック食品売上高は575億米ドルでした。オーガニック果物および野菜は、オーガニック製品売上全体の15.0%を占め、2021年には210億米ドルとなりました。
  • カナダ有機連合が報告したデータによると、カナダにおける有機食品売上は2020年に81億米ドルに達しました。カナダはオーガニック製品の世界第6位の市場であり、オーガニック製品の供給が国内の需要に追いついていないと報告されています。2021年の1人当たりのオーガニック食品への平均支出額は142.6米ドルでした。小売業者に対する政府の支援が増加することで、同国におけるオーガニック製品の入手可能性、入手しやすさ、購入しやすさが向上すると予想されます。Organic Tarde Associationは、カナダのオーガニック製品市場が2021年から2026年の間に成長し、CAGR6.3%を記録すると推定しています。
  • 2021年、メキシコのオーガニック製品市場規模は6,300万米ドルで、世界ランクは35位でした。メキシコは2021年から2026年にかけてCAGR 7.2%で成長すると推定されます。しかし、同国のオーガニック製品に対する1人当たりの支出額は、2021年には0.49米ドルと、この地域の他の国に比べて少ないです。メキシコ市場に参入する企業が増えれば、同国における有機製品の需要が高まると予想されます。

北米の有機肥料産業の概観

北米の有機肥料市場は断片化されており、上位5社で8.74%を占めています。この市場の主要企業は以下の通りです。 California Organic Fertilizers Inc., Cedar Grove Composting Inc., E.B.Stone & Sons Inc., Sustane Natural Fertilizer Inc. and The Espoma Company(sorted alphabetically).

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 有機栽培面積
  • 一人当たりのオーガニック製品への支出
  • 規制の枠組み
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 形態
    • 肥料
    • ミールベース肥料
    • オイルケーキ
    • その他の有機肥料
  • 作物タイプ
    • 換金作物
    • 園芸作物
    • 畑作物
  • 国名
    • カナダ
    • メキシコ
    • 米国
    • その他の北米

第6章 競争情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル.
    • BioFert Manufacturing Inc.
    • California Organic Fertilizers Inc.
    • Cascade Agronomics LLC
    • Cedar Grove Composting Inc.
    • E.B.Stone & Sons Inc.
    • Morgan Composting Inc.
    • Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • The Espoma Company
    • The Rich Lawn Company LLC
    • Walts Organic Fertilizers Co.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 64644

The North America Organic Fertilizer Market size is estimated at 0.96 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.67 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 11.77% during the forecast period (2025-2030).

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  • Organic fertilizers emerged as a reliable and sustainable source of nutrients for plant growth, offering several advantages over synthetic fertilizers, leading to the increased usage of organic fertilizers by 56.5% between 2017 and 2022. These fertilizers are easily accessible, cost-effective, and provide a moderate concentration of vital elements required for plant growth while minimizing the drawbacks associated with synthetic fertilizers. The rise in adoption can be attributed to the gradual release of nutrients into the soil solution, which helps maintain soil fertility and nutrient balance, leading to proper plant growth.
  • Meal-based fertilizers, such as blood meal, bone meal, and kelp meal, are the most consumed organic fertilizers in North America. They accounted for 49.1% of the market share in 2022. These fertilizers are popular due to their high nutrient content, with blood meal being rich in nitrogen, bone meal being high in phosphorus and calcium, and kelp meal being low in NPK but rich in minerals.
  • Manures are the second largest organic fertilizers that improve the physiochemical properties of the soil, such as its structure and water-holding capacity. However, manures cannot provide all the necessary nutrients required for crops, as their nutrient content is significantly low. Farmers increasingly turn to other organic fertilizers, such as oilcake and fish guano, to address this issue.
  • The growing adoption of organic farming and consumer interest in organic products following the COVID-19 pandemic is expected to drive further growth in the usage of organic fertilizers in North America. These fertilizers offer a sustainable and environmentally-friendly solution for maintaining soil fertility, improving crop yields, and ensuring food security.
  • The North American organic fertilizers market is currently dominated by the United States, which accounted for approximately 40.7% of the market value in 2022. This domination is largely due to the country's large organic cultivation area, which accounted for 39.6% of the total North American organic crop area in 2022. In second place is Mexico, which accounted for 33.4% of the region's organic fertilizers market value in 2022. Mexico's total organic crop area is also increasing, with a projected growth of 10.9% to reach 610.0 thousand hectares by 2028.
  • Canada accounted for approximately 25.5% of the total organic fertilizer market value in the region in 2022. The country has recently received an investment from the Ministry of Agriculture and Agri-Food to support the sustainability and expansion of its organics sector, which is anticipated to drive the Canadian organic fertilizer market and record a CAGR of 11.4% between 2023 and 2029
  • The Rest of North America, which includes countries like Costa Rica, Cuba, Jamaica, and Guatemala, saw an increase in organic acreage by 10.3% between 2017 and 2022, reaching 5.5 thousand hectares in 2022. Cash crops such as coffee, sugar, cocoa, and spices are the major crops grown in these countries, and they accounted for 93.6% of total organic acreage in 2022.
  • The North American organic fertilizer market is driven by the increasing demand for organic crops and the need for sustainable agriculture practices. As more countries and companies invest in the organic agriculture sector, the market is expected to grow in the coming years.

North America Organic Fertilizer Market Trends

Organic produce demand grows in major countries like the United States, increasing cultivation area with government support

  • The area under organic cultivation of crops in North America was recorded at 1.5 million hectares in 2021, according to the data provided by FibL statistics. The organic area in the region increased by 13.5% between 2017 and 2022. Among the North American countries, the United States was dominant, with 623.0 thousand hectares of agricultural land under organic farming, with California, Maine, and New York being the major states practicing agriculture.
  • The United States is followed by Mexico, with 531.1 thousand hectares of area under organic farming in 2021. Mexico is among the top 20 organic food producers in the world. Mexico is the largest exporter of organic coffee in the world, according to Global Coffee Masters data. The country has the largest area under organic coffee production and even in terms of the number of organic coffee producers in the country. The major organic food-producing states in the country include Chiapas, Oaxaca, Michoacan, Chihuahua, and Guerrero, which accounted for 80.0% of the total organic area in the country in 2021. Organizations such as National Association for Organic Agriculture promote organic agriculture in the country, which is expected to motivate more farmers to take up organic agriculture. In addition to financial assistance, the Mexican government supports research and development activities to help promote organic agriculture.
  • Canada's area under organic crop cultivation increased from 0.40 million hectares in 2017 to 0.45 million hectares in 2021. Row crops occupied the maximum area with 0.42 million hectares in 2021. The Canadian government announced a sum of USD 297,330 in 2021 as Organic Development Fund to support organic farmers. These initiatives are expected to increase the organic area in the region.

Growing demand for organic produce in domestic and international markets, rise in per capita spending on organic food

  • North America's average per capita spending on organic food products was USD 109.7 in 2021. The per capita spending in the United States is the highest among the North American countries, with average spending of USD 186.7 in 2021. The sales of organic products in the United States crossed USD 63.00 billion in 2021. Organic Tarde Association accounted for a 2.0% increase over the previous year, with organic food sales at USD 57.5 billion in 2021. Organic fruits and vegetables accounted for 15.0% of the total organic product sales, valued at USD 21.0 billion in 2021.
  • Organic food sales in Canada reached a value of USD 8.10 billion in 2020, as per the data reported by the Organic Federation of Canada. It is reported that Canada is the 6th largest market in the world for Organic products, with the supply of organic products failing to keep up with the demand in the country. The average spending on organic food per person was USD 142.6 in 2021. Increasing government support to retailers is expected to increase the availability, accessibility, and affordability of organic products in the country. Organic Tarde Association estimated the organic products market in Canada to grow and register a CAGR of 6.3% between 2021 and 2026.
  • In 2021, Mexico registered a market size of USD 63.0 million for organic products with a global rank of 35. It is estimated to grow and register a CAGR of 7.2% between 2021 and 2026. However, the per capita spending on organic products in the country is less than in other countries in the region, with a value of USD 0.49 in 2021. More players entering the market in Mexico are expected to increase the demand for organic products in the country.

North America Organic Fertilizer Industry Overview

The North America Organic Fertilizer Market is fragmented, with the top five companies occupying 8.74%. The major players in this market are California Organic Fertilizers Inc., Cedar Grove Composting Inc., E.B.Stone & Sons Inc., Sustane Natural Fertilizer Inc. and The Espoma Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Organic Cultivation
  • 4.2 Per Capita Spending On Organic Products
  • 4.3 Regulatory Framework
    • 4.3.1 Canada
    • 4.3.2 Mexico
    • 4.3.3 United States
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Manure
    • 5.1.2 Meal Based Fertilizers
    • 5.1.3 Oilcakes
    • 5.1.4 Other Organic Fertilizer
  • 5.2 Crop Type
    • 5.2.1 Cash Crops
    • 5.2.2 Horticultural Crops
    • 5.2.3 Row Crops
  • 5.3 Country
    • 5.3.1 Canada
    • 5.3.2 Mexico
    • 5.3.3 United States
    • 5.3.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 BioFert Manufacturing Inc.
    • 6.4.2 California Organic Fertilizers Inc.
    • 6.4.3 Cascade Agronomics LLC
    • 6.4.4 Cedar Grove Composting Inc.
    • 6.4.5 E.B.Stone & Sons Inc.
    • 6.4.6 Morgan Composting Inc.
    • 6.4.7 Sustane Natural Fertilizer Inc.
    • 6.4.8 The Espoma Company
    • 6.4.9 The Rich Lawn Company LLC
    • 6.4.10 Walts Organic Fertilizers Co.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR AGRICULTURAL BIOLOGICALS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms