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市場調査レポート
商品コード
1645019

アジア太平洋地域の電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Asia Pacific Electric Vegetable Choppers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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アジア太平洋地域の電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

アジア太平洋地域の電動野菜チョッパー市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • COVID-19以降、ライフスタイルの変化により市場は拡大しています。包丁で果物や野菜を切るような伝統的な調理方法は、時間と手間がかかります。次世代の人々、特に働き盛りの人々は、使いやすく時間を節約できる家電製品を求めています。
  • 電動野菜切り包丁は、キッチンでいくつもの仕事をこなします。野菜のみじん切り、スライス、角切り、すりおろしができ、キッチンでの労力を最小限に抑えておいしい食事を作るのに役立ちます。
  • ライフスタイルのペースが速いため、野菜チョッパーは日常生活で最も好まれる道具のひとつです。働く女性の増加、ライフスタイルの変化、オンラインでの存在感の高まりが、野菜チョッパーの需要に影響を与えています。スマート家電の人気の高まり、世界中の主要ブランドによる多種多様なカッター&チョッパー、積極的なマーケティング、手動操作も野菜チョッパーの需要に影響を与えています。

アジア太平洋地域の電動野菜チョッパー市場動向

スマートキッチン家電の需要増加

  • 最近のアジア太平洋地域の発展途上諸国では、スマートキッチン家電の人気が高まっています。この成長の主な理由の一つは、アジア太平洋地域におけるモノのインターネット(IoT)の継続的な開発です。これらの地域ではインターネット・インフラが整備されているため、エンドユーザーがスマート・キッチン機器を購入しやすくなっています。スマート・キッチン家電は主にインターネット・インフラ上で動作するため、この刺激的なインターネット・インフラがアジア太平洋地域におけるスマート・キッチン家電の普及を促進しています。
  • 日本と韓国は、多くの電子機器、家電、センサー・メーカーの本拠地です。これがこれらの国々におけるスマートキッチン家電の需要を牽引しています。さらに、スマート・キッチン家電が運用コストとリスクを削減できることが、アジア太平洋地域のいくつかの国々でスマート・キッチン家電市場の成長を促進しており、これがアジア太平洋地域の電動野菜切り市場の需要を直接生み出しています。

エコフレンドリーな電動チョッパーによる先進技術

  • 市場の成長は、いくつかの大手メーカーによる環境に優しい電動チョッパーのイントロダクションよって支えられています。規制当局も環境に優しい製品を支援・推進しており、電動野菜チョッパーの需要を高めています。
  • 先進的な電動野菜チョッパーには防菌技術が搭載されており、食材との直接接触を減らすことができます。電動チョッパーのステンレス鋼は無孔質であるため、雑菌が食材に侵入するのを防ぐ。こうした技術改良のすべてが、電動野菜チョッパーの需要を高めています。

アジア太平洋地域の電動野菜チョッパー産業概要

野菜チョッパー市場は細分化された業界です。エネルギー効率の高い電動野菜チョッパーのイントロダクションが市場成長に明るい見通しをもたらしています。複数の主要メーカーがエネルギー効率の高い新製品を発売しています。技術の進歩と製品の革新により、中堅から中小企業が市場での存在感を高めています。以下のような重要な主要市場プレーヤーは、市場成長を牽引しています。 Philips N.V., Midea Group, Panasonic, Haier(GE), and Siemens.

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • レストラン数の増加
  • 市場抑制要因
    • 一部の国におけるエネルギー・電力価格の高騰
  • 市場機会
    • ベジタブルチョッパー市場の技術進歩
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 電力別
    • 300ワット未満
    • 300~600ワット
    • 600ワット以上
  • ボウル容量別
    • 500ml未満
    • 500~1000ml未満
    • 1000ml以上
  • タイプ別
    • 家庭
    • 商業
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • マルチブランドストア
    • オンライン
    • 直販
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Philips N.V
    • Siemens
    • Panasonic
    • Midea group
    • Haier(GE Appliances)
    • Glen Dimplex Group(Morphy Richards)
    • Groupe SEB
    • Coocheer
    • Dessini Group, Inc.
    • Black & Decker*

第7章 今後の市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001371

The Asia Pacific Electric Vegetable Choppers Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

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Key Highlights

  • After COVID-19, the market is growing due to the changing lifestyle. Traditional methods of cooking, such as cutting fruits and vegetables with a knife, are time-consuming and labor-intensive. The next generation of people, especially the working population, are looking for appliances that are easy to use and save time.
  • An electric vegetable chopper does several tasks in the kitchen. It can chop, slice, cub, and grind vegetables and helps in making delicious meals with minimal effort in the kitchen.
  • Due to the fast pace of lifestyle, vegetable choppers are one of the most preferred tools in everyday activity. The growing number of working women, changing lifestyles, and rising online presence affect the demand for vegetable choppers. The growing popularity of smart appliances, a wide variety of cutters & choppers from leading brands around the world, aggressive marketing, and manual operation also affect the demand for vegetable choppers.

Asia Pacific Electric Vegetable Choppers Market Trends

The Increasing Demand for Smart Kitchen Appliances

  • Smart kitchen appliances have become increasingly popular in several developing countries of Asia Pacific in recent years. One of the main reasons for this growth is the continuous development of the Internet of Things (IoT) in the Asia Pacific. The improved internet infrastructure in these regions makes it easier for end users to purchase smart kitchen appliances. Since smart kitchen appliances run primarily on Internet infrastructure, this stimulating Internet infrastructure is driving smart kitchen appliance adoption in Asia Pacific.
  • Japan and South Korea are the countries home to many electronics, home appliance, and sensor manufacturers. This is driving the smart kitchen appliance demand in these countries. In addition, the ability of smart kitchen appliances to reduce operating costs and risks is driving smart kitchen appliances market growth in several countries in Asia-Pacific, which directly creates demand for the Asia Pacific electric vegetable choppers market.

Advance Technology with Eco - Friendly Electric Choppers

  • The market growth is supported by the introduction of the eco-friendly electric chopper by several leading manufacturers. The regulatory authorities are also supporting and promoting eco-friendly products, which is increasing the demand for electric vegetable choppers.
  • Advanced electric vegetable choppers are equipped with germ-resistant technology, which reduces the direct contact with the food item. The stainless steel of the electric choppers is non-porous, which prevents germs from entering the food item. All of these technological improvements are increasing the demand for electric vegetable choppers.

Asia Pacific Electric Vegetable Choppers Industry Overview

The vegetable choppers market is a fragmented industry. The introduction of the energy-efficient electric vegetable chopper is providing a positive outlook for market growth. Several key manufacturers have launched new energy-efficient products. With technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence. The significant major market players such as Philips N.V., Midea Group, Panasonic, Haier (GE), and Siemens.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Number of Restaurants
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Spike in the Price of Energy and Power in Certain Countries
  • 4.3 Market Opportunities
    • 4.3.1 Technological Advancement in Vegetable Choppers Market
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.6 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Power
    • 5.1.1 Less than 300 Watts
    • 5.1.2 300-600 Watts
    • 5.1.3 More than 600 Watts
  • 5.2 By Bowl Capacity
    • 5.2.1 Less than 500ml
    • 5.2.2 500-1000ml
    • 5.2.3 More than 1000ml
  • 5.3 By Type
    • 5.3.1 Household
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.4.2 Multi Branded Stores
    • 5.4.3 Online
    • 5.4.4 Direct Sales
    • 5.4.5 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Philips N.V
    • 6.2.2 Siemens
    • 6.2.3 Panasonic
    • 6.2.4 Midea group
    • 6.2.5 Haier (GE Appliances)
    • 6.2.6 Glen Dimplex Group (Morphy Richards)
    • 6.2.7 Groupe SEB
    • 6.2.8 Coocheer
    • 6.2.9 Dessini Group, Inc.
    • 6.2.10 Black & Decker*

7 FUTURE MARKET TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US