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市場調査レポート
商品コード
1645010

欧州の電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Europe Electric Vegetable Chopper - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州の電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州の電動野菜チョッパー市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • 欧州の小型キッチン家電の売上は、ここ数年継続的に増加しています。電動野菜切り包丁は小型キッチン家電の一分野であるため、成長が同地域の電動野菜切り包丁市場の売上にプラスの外部効果をもたらしています。
  • 同地域ではスマート家電の市場需要が継続的に伸びており、キッチン・ユーザーの行動変化と相まって、包丁や手回しチョッパーを使った伝統的な方法で野菜を切るよりも、大量の野菜を必要な形に切ることができる電動野菜チョッパーを選ぶ人が増えています。可変速度制御機能を備え、健康的で衛生的な調理を保証する電動野菜チョッパーは、住宅用だけでなく業務用としても重要な家電製品であることが証明されています。
  • ドイツ、フランス、スペイン、英国は、欧州諸国の中で住宅戸数が最も多く、1億3,000万戸を超えます。世帯における労働人口の大幅な増加に伴い、人々は最低限の時間をキッチンで過ごすことを好むようになった。
  • 同地域の雇用率は約70%と継続的に増加しており、電動野菜チョッパーの需要は今後一定期間増加すると予想されます。電動チョッパーの業務用需要の主なシェアはレストラン部門によるもので、さまざまな嗜好を持つ多くの人々にサービスを提供しなければならないからです。COVID後の欧州のレストラン事業の増加に伴い、フランス、イタリア、ドイツ、英国は、レストランおよび移動式フードサービス活動業界の企業数が最も多い国として浮上しており、業務用ユニットにおける電動野菜チョッパーの販売を牽引しています。

欧州の電動野菜チョッパー市場動向

スマート家電の販売増加

  • 信頼性の高いモーターと充電式バッテリーにより、電動野菜チョッパーは持ち運びが可能になり、スペースの都合に合わせて厨房の隅々に設置できます。可変速度制御機能、USB充電、さまざまな刃を利用できる電動野菜切りは、台所での作業を快適で時間節約にします。
  • 欧州ではスマート家電の売上が年々増加しており、同地域で電動野菜切り包丁を採用する家庭や商業セグメントが増加しています。小型スマート家電の所有率では、フランス、スペイン、イタリア、英国が欧州でトップシェアを占めており、世界および地域の小型家電メーカー(電動野菜チョッパーを含む)がこれらの国々で販売を拡大しています。
  • 同地域ではキッチン用品への支出が増加しており、自動化された電動機器を購入する人が増えています。

オンライン販売の増加

  • ルーマニア、チェコ、ギリシャ、ポルトガルは欧州で最も人口が多く、小型キッチン家電の世帯所有率が高い国です。メーカーの直販サイトやeコマース・チャネルを通じた電動野菜チョッパーの入手可能性が高まっているため、顧客が購入できるチョッパー家電の種類が豊富で、価格帯もさまざまで、欧州地域での販売拡大につながっています。
  • 同地域の家電製品のeコマース売上は、オンラインショッピングに移行する人口の割合が増加したことで、コビッド以降、継続的に増加しています。Amazon、Argos、eBayなどは既存のeコマース・チャネルの一部であり、欧州各国のユーザーに幅広い電動チョッパーを提供しています。欧州における小型キッチン家電のオンライン販売は、昨年30%以上の売上シェアに増加し、電動野菜チョッパーメーカーの増加市場を牽引しています。

欧州の電動野菜チョッパー産業概要

欧州の電動野菜チョッパー市場は断片化されており、地域のさまざまな国に多数のプレーヤーが存在しています。市場におけるオンライン販売の増加と技術革新により、既存のプレーヤーは市場シェアを拡大するために互いに競争しています。欧州の電動野菜チョッパー市場で事業展開しているプレーヤーには、ケンウッド、プレステージ、ADE、ニンジャ、ケンウッドなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • スマートキッチン家電の販売増加
    • 拡大する外食産業
  • 市場抑制要因
    • 電気製品の価格上昇が販売に影響
  • 市場機会
    • 住宅・商業向けユーザー専用設計が売上を牽引
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 欧州電動野菜チョッパー市場の技術革新
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 出力別
    • 300ワット未満
    • 300~600ワット
    • 600ワット以上
  • 容量別
    • 500ml未満
    • 500ミリリットル~1000ミリリットル
    • 500ml以上
  • タイプ別
    • 住宅用
    • 業務用
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • マルチブランド店
    • オンライン
    • 直販
    • その他
  • 国別
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スイス
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Geepas
    • Prestige
    • ADE
    • Ninja
    • Kenwood
    • Bosch
    • Haier
    • Black & Decker
    • Magimix
    • LG*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001348

The Europe Electric Vegetable Chopper Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

Europe Electric Vegetable Chopper - Market - IMG1

Key Highlights

  • Revenue of small kitchen appliances in Europe has observed a continuous increase in growth over the years. As the electric vegetable chopper is a segment of small kitchen appliances, the growth is creating a positive externality for the sales of the Electric vegetable chopper market in the region.
  • As the market demand for smart appliances in the region is growing continuously, combined with behavioral change in kitchen users, rather than chopping vegetables through traditional methods using knives or hand-run choppers, people are opting for electric vegetable choppers which can chop large amounts of vegetables in the required form. With its variable speed control functionality and ensuring healthy and hygienic cooking, electric vegetable choppers have proved to be significant appliances for residential as well as commercial purposes.
  • Germany, France, Spain, and the United Kingdom are among the European countries with the largest number of housing units at more than 130 Million Units, leading to the highest number of kitchen units in the country and creating market opportunities for Electric Vegetable chopper manufacturers to expand their sales in the market. With a significant rise in the working population among households, people prefer to spend their minimum time in the kitchen.
  • With a continuously increasing employment rate in the region at around 70%, the demand for electric vegetable choppers is expected to increase over the coming period. The major share of commercial demand for electric choppers comes from the restaurant sector, as they have to serve a large number of people with varying preferences. With a rise in European restaurant businesses post-COVID, France, Italy, Germany, and the United Kingdom have emerged as the countries with the largest number of enterprises in the restaurants and mobile food service activities industry and driving sales of Electric vegetable choppers in commercial units.

Europe Electric Vegetable Chopper Market Trends

Increasing Sales Of Smart Appliances

  • With its reliable motor and rechargeable battery, electric vegetable choppers become portable and can be placed at any corner of the kitchen space as per space availability. With variable speed control functionality, USB charging, and different blades available, electric vegetable choppers are making kitchen activities comfortable and time-saving.
  • Revenue of smart appliances in Europe has observed a continuous increase over the years, leading to more households and commercial segments in the region adopting Electric vegetable choppers. Among the small smart appliances ownership rate, France, Spain, Italy, and the United Kingdom had emerged as the European countries with a leading share, resulting in global and regional small appliance manufacturers (including electric vegetable choppers) expanding their sales in these countries.
  • Increasing expenditure on kitchen appliances in the region is leading to people buying more automated and electric-run equipment, creating an expanding opportunity for Electric vegetable chopper manufacturers to increase sales.

Rising Online Sales

  • Romania, Czechia, Greece, and Portugal are the most populous European countries with leading household ownership rates of small kitchen appliances, which include small electric appliances as well. Increasing availability of electric vegetable choppers through direct websites of manufacturers and E-commerce channels is leading to a large variety of chopper appliances available to customers with a varying range of prices, leading to the expansion of their sales in the European region.
  • E-commerce revenue of household appliances in the region observed a continuous increase post covid with an increasing share of the population moving towards online shopping. Amazon, Argos, and eBay are among some of the existing e-commerce channels, making available a wide range of electric choppers to users in different countries of Europe. Online sales of small kitchen appliances in Europe increased to a revenue share of more than 30% last year, driving the market for an increasing number of electric vegetable chopper manufacturers.

Europe Electric Vegetable Chopper Industry Overview

The European electric vegetable chopper market is fragmented, with a large number of players existing in different countries of the region. Rising online sales and technological innovation in the market are leading to existing players competing with each other to occupy an increasing share of the market. Some of the players operating in the European electric Vegetable chopper market are Kenwood, Prestige, ADE, Ninja, and Kenwood.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise In Sales Of Smart Kitchen Appliances
    • 4.2.2 Expanding Restaurant Industry
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rising Price Of Electric Appliance Affecting The Sales
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 User Specific Design For Residential And Commercial Segment Will Drive Sales
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters' Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Technological Innovations in Europe Electric Vegetable Chopper Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Power
    • 5.1.1 Less than 300 Watts
    • 5.1.2 300-600 Watts
    • 5.1.3 More than 600 Watts
  • 5.2 By Capacity
    • 5.2.1 Less than 500 ml
    • 5.2.2 500 ml -1000 ml
    • 5.2.3 More than 500 ml
  • 5.3 By Type
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.4.2 Multi Branded Stores
    • 5.4.3 Online
    • 5.4.4 Direct Sales
    • 5.4.5 Others
  • 5.5 By Country
    • 5.5.1 Germany
    • 5.5.2 France
    • 5.5.3 Italy
    • 5.5.4 Switzerland
    • 5.5.5 Rest Of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profile
    • 6.2.1 Geepas
    • 6.2.2 Prestige
    • 6.2.3 ADE
    • 6.2.4 Ninja
    • 6.2.5 Kenwood
    • 6.2.6 Bosch
    • 6.2.7 Haier
    • 6.2.8 Black & Decker
    • 6.2.9 Magimix
    • 6.2.10 LG*

7 MARKET FUTURE TREND

8 DISCLAIMER AND ABOUT US