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市場調査レポート
商品コード
1645020

インドの電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

India Electric Vegetable Choppers - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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インドの電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

インドの電動野菜チョッパー市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込みです。

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主なハイライト

  • インドの電動野菜チョッパー市場の成長は、主に消費者のライフスタイルの変化と調理における利便性への欲求によるものです。チョッパーのデザインや機能における技術革新の増加が消費者を惹きつけています。コンパクトで持ち運びしやすいことも市場成長の主な要因です。
  • 多くのブランドは、品質基準に適合させるため、インド国内で電動野菜チョッパーを製造しています。環境に優しく持続可能なソリューションも、電動野菜チョッパー市場で人気を集めています。
  • 当初、COVID-19の期間中、サプライチェーンの混乱が電動野菜チョッパーの生産と流通に影響を与えました。その後、ロックダウンや規制が実施されたことで、家庭料理に傾倒する人が増えました。そのため、消費者が調理を簡単にする方法を求め、電動野菜チョッパーのようなキッチン家電が急増しました。
  • 調理中、まな板と包丁で面倒な時間を費やしていたため、電動チョッパーは時間を節約し、キッチンでの事故を減らすことができます。多目的機能と防菌性が市場拡大の理由です。

インドの電動野菜チョッパー市場動向

インドにおける都市化の進展

  • インドの都市化は、混合経済の採用による民間部門の発展によって始まった。インドの急速な経済成長は、21世紀最大の国家的都市変革である大規模な都市変革という点で根本的な転換となります。
  • 都市化の進展は可処分所得の増加をもたらし、ひいては人々のスマートキッチン家電への関心を高めています。電動野菜切り包丁は、都市部で年々増加しているスマート・キッチン家電のひとつです。

インドにおけるeコマースの台頭

  • ここ数年、インドではeコマースが成長しています。アクセスのしやすさ、幅広い品ぞろえ、取扱説明書やチュートリアルへのアクセス、製品比較、付属品の有無といった利点も加わり、eコマースは年々成長を遂げています。eコマース・プラットフォームのおかげで、消費者は自宅にいながらにして、電動野菜チョッパーのような電化製品を簡単に購入できるようになった。このアクセシビリティが売上増加につながっています。

インドの電動野菜チョッパー産業概要

インドの電動野菜チョッパー市場は細分化されており、多くのブランドプレーヤーが存在します。本レポートでは、インドの電動野菜チョッパー市場で事業を展開する主要プレイヤーを取り上げています。インドの電動野菜チョッパー市場の大手企業には、Prestige、Bajaj、Philips、Wonderchef、Glenなどがあります。技術の進歩により、中堅から小規模の企業も市場を開拓することができます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 家庭用電化製品への支出増加
  • 市場抑制要因
    • 価格過敏性が市場を抑制
  • 市場機会
    • スマート技術の採用が機会を生む
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の技術的進歩に関する洞察
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 電力別
    • 300ワット未満
    • 300~600ワット
    • 600ワット以上
  • ボウル容量別
    • 500ml未満
    • 500~1000ミリリットル
    • 1000ml以上
  • 用途別
    • 住宅用
    • 業務用
  • 流通チャネル別
    • 専門店
    • マルチブランド店
    • 直販
    • オンライン

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Prestige
    • Bajaj
    • Philips
    • Wonderchef
    • Glen
    • Inalsa
    • Havells
    • Morphy Richards
    • Usha
    • Orpat
    • Crompton
    • Pigeon
    • Butterfly
    • Sunflame
    • Preethi*

第7章 市場動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 50001378

The India Electric Vegetable Choppers Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

India Electric Vegetable Choppers - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growth in the Indian electric vegetable choppers market was primarily due to changing lifestyles and a desire for convenience in food preparation among consumers. Increasing innovations in chopper designs and functions attract consumers. Compact and portability is another key driver for the growth of the market.
  • Many brands manufacture electric vegetable choppers locally in India in order to comply with quality standards. Eco-friendly and sustainable solutions are also gaining popularity in the Electric vegetable choppers market.
  • Initially, during COVID-19, supply chain disruptions affected the production and distribution of electric vegetable choppers. Later, with lockdowns and restrictions in place, more people got inclined towards home cooking. This led to a surge in kitchen appliances like electric vegetable choppers as consumers sought ways to make food preparation easier.
  • With a chopping board and knife taking tedious time during cooking, the electric chopper can save time and reduce kitchen accidents. Multipurpose features and germ resistance exist as a reason for the expansion of its market.

India Electric Vegetable Choppers Market Trends

Rise of Urbanization in India

  • Urbanization in India began due to the country's adoption of a mixed economy, which gave rise to the development of the private sector. India's rapid economic growth will be a fundamental shift in terms of a massive urban transformation, the largest national urban transformation of the 21st century.
  • The growth of urbanization has led to an increase in disposable income, in turn, the people's interest in smart kitchen appliances. Electric vegetable choppers are among the smart kitchen appliances that have grown in urban areas over the years.

Rise of E-Commerce in India

  • E-commerce has grown in India over the past few years. With add-on advantages of accessibility, wider product selections, access to user manuals and tutorials, product comparisons, and availability of accessories, e-commerce has registered growth over the years. E-commerce platforms have made it easy for consumers to purchase appliances like electric vegetable choppers from the comfort of their homes. This accessibility has led to an increase in sales.

India Electric Vegetable Choppers Industry Overview

The Indian electric vegetable choppers market is fragmented, with many branded players. The report covers major players operating in the Indian electric vegetable choppers market. Some of the major players in the Indian electric vegetable choppers market include Prestige, Bajaj, Philips, Wonderchef, and Glen, among others. With technological advancements mid to small-group companies can tap the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing spending on Household Appliances
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Price Sensitivity is Restraining the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Adoption of Smart Technologies will Create Opportunities
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Insights into Technological Advancements in the Industry
  • 4.7 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Threat of New Entrants
    • 4.7.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.7.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.4 Threat of Substitutes
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Power
    • 5.1.1 less than 300 Watt
    • 5.1.2 300-600 Watt
    • 5.1.3 More than 600 Watt
  • 5.2 By Bowl Capacity
    • 5.2.1 Less than 500 ml
    • 5.2.2 500-1000 ml
    • 5.2.3 More than 1000 ml
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Distribution Channel
    • 5.4.1 Specialty Stores
    • 5.4.2 Multi Branded Stores
    • 5.4.3 Direct Sales
    • 5.4.4 Online

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Prestige
    • 6.2.2 Bajaj
    • 6.2.3 Philips
    • 6.2.4 Wonderchef
    • 6.2.5 Glen
    • 6.2.6 Inalsa
    • 6.2.7 Havells
    • 6.2.8 Morphy Richards
    • 6.2.9 Usha
    • 6.2.10 Orpat
    • 6.2.11 Crompton
    • 6.2.12 Pigeon
    • 6.2.13 Butterfly
    • 6.2.14 Sunflame
    • 6.2.15 Preethi*

7 MARKET FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US