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市場調査レポート
商品コード
1645006

電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Electric Vegetable Chopper - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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電動野菜チョッパー:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

電動野菜チョッパー市場は予測期間中に7%を超えるCAGRで推移する見込みです。

Electric Vegetable Chopper-Market-IMG1

COVID-19の出現により、電気機器や電気器具の価格は世界的に上昇しました。世界のサプライチェーンの混乱と相まって、電動野菜チョッパーの需要減少につながります。外食産業をリードするアジア太平洋諸国では、インフレ率の上昇が観察され、外食チェーンだけでなく家庭の購買力の低下につながり、電動野菜チョッパーの販売に影響を与えました。

COVID-19以降はGDP水準が安定し、市場の需給が安定しています。米国と英国は、世界的に一人当たりの食費が高い国です。ホスピタリティと食品市場の世界のプラス成長により、電動野菜チョッパーの販売にもプラス外部性が期待されます。

電動野菜チョッパーの市場動向

食品およびホスピタリティ・ビジネスの増加が市場を牽引

ホテルやレストランのメニューにおけるビーガンオプションの需要は継続的に増加しており、人々は健康と倫理的価値観に沿った多様で風味豊かなビーガン料理を求めています。世界の比較では、アジア太平洋地域がベジタリアン人口の最大シェア(19%)を占めており、電動野菜チョッパーの市場拡大とともに、接客業で提供されるベジタリアン料理の需要増につながっています。

COVID-19の出現により、規制が課されたため、レストランと食品業界は大きな後退に見舞われ、業界で必要とされる機器の需要にも影響を与えました。COVID-19以降、市場の回復に伴い、インドのレストランとフードホテルの消費額は167億2,000万米ドルに増加し、電動野菜チョッパーメーカーにとって明るい兆しが見えてきました。この動向は世界の市場にも当てはまる。

住宅用キッチン家電への支出増が市場を牽引

小型キッチン家電の売上は世界的に増加しており、昨年は1,210億米ドルに上り、中国とインドの需要が最も大きかった。COVID-19により人々が自宅で過ごす時間が増加したため、キッチン分野でもこの期間に家庭料理に使用する新しい家電製品への支出が増加し、特にオンラインチャネルを通じた電動野菜チョッパーの需要増加につながった。小型キッチン家電のオンライン販売のシェアは昨年23.9%に上昇し、メーカーのウェブサイトやeコマースを通じての電動野菜切り包丁の販売が増加しました。

中国と米国では、家庭の1人当たり年間平均消費支出が増加しており、電動野菜チョッパー・メーカーが住宅分野にも参入する機会が生まれています。

電動野菜チョッパー産業の概要

世界の電気野菜チョッパー市場はまだ断片化されており、新たなプレーヤーが市場の隙間を埋めています。電動野菜チョッパーを製造するプレーヤーが数社しか存在しない市場であるため、市場プレーヤーの増加と競合の激化により、価格が低下し、家庭用だけでなく商業用セグメントでも電動野菜チョッパーの採用率が高まると予想されます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界のレストランとフードチェーンの増加
    • ビーガンやベジタリアン食品を選ぶ人の割合の増加
  • 市場抑制要因
    • 世界の電化製品価格の上昇
    • インフレ率の上昇による購買力の低下
  • 市場機会
    • 電動野菜チョッパーの価格下落をもたらすプレーヤーの増加
    • COVID-19後の小型家電への支出増加
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場の主な動向と最近の発展に関する洞察
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 容量別
    • 200ml
    • 300ml~500ml
    • 500ml以上
  • ブレード別
    • 3本
    • 4本
    • その他のブレード
  • 流通チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • マルチブランド店
    • オンライン
    • 直販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Crompton
    • Microless
    • Geepas
    • Black & Decker
    • Skyline Home Appliances
    • Morphy Richards
    • Brayden World
    • Inalsa Appliance
    • Royal Kitchenwares
    • ADE*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 50001177

The Electric Vegetable Chopper Market is expected to register a CAGR of greater than 7% during the forecast period.

Electric Vegetable Chopper - Market - IMG1

With the advent of COVID-19, the price of electric equipment and appliances increased globally. Combined with supply chain disruptions globally, this leads to a decline in demand for electric vegetable choppers. Asia-Pacific countries, which are leading in the restaurant industry, observed a rise in inflation, leading to a decline in the purchasing power of households as well as restaurant chains, affecting electric vegetable chopper sales.

Post-COVID-19, the GDP level has stabilized, leading to a stable demand and supply side of the market. The United States and the United Kingdom are countries leading in food expenditure per person globally. With the positive growth of the hospitality and food market globally, the electric vegetable chopper is expected to have a positive externality in its sales.

Electric Vegetable Chopper Market Trends

Rising Food And Hospitality Business is Driving the Market

Vegan options in hotels and restaurant menus are observing a continuous increase in demand, with people looking for diverse and flavourful vegan offerings aligning with their health and ethical values. With global comparison, the Asia-Pacific region exists with the largest share of the vegetarian (19%) population, leading to a rise in demand for vegetarian dishes being served in the hospitality industry with an expanding market for electric vegetable choppers.

With the advent of COVID-19, due to restrictions imposed, the restaurant and food industry suffered a major setback, impacting the demand for equipment required by the industry as well. Post-COVID-19, with market recovery, the consumption value of restaurants and food hotels in India increased to USD 16.72 billion, creating positive signals for the electric vegetable chopper manufacturer. This trend implies for the global market as well.

Rising Expenditure On Residential Kitchen Appliances is Driving the Market

Revenue from small kitchen appliances is observing an increase globally, rising to a value of USD 121 billion last year, with China and India having the largest demand. As people increased their time spent at home due to COVID-19, the kitchen segment also observed an increase in spending on new appliances used for home cooking during the period, leading to a rise in the demand for electric vegetable choppers, especially through online channels. Share of Online sales of small kitchen appliances rose to 23.9% last year, increasing the sales of electric vegetable choppers through manufacturer websites and e-commerce.

The rising average annual per capita consumption expenditure of households in China and the United States is creating an opportunity for electric vegetable chopper manufacturers to penetrate the residential segment as well.

Electric Vegetable Chopper Industry Overview

The Electric Vegetable chopper market globally is still fragmented, with new players filling the gap existing in the market. As the market exists with a few players manufacturing electric vegetable choppers, an increase in market players and rising competition is expected to decrease prices and increase the adoption rate of the electric vegetable chopper for households as well as commercial segments.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increase in Restaurants and Food Chains globally
    • 4.2.2 Rise in the share of people opting for vegan and vegetarian foods
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Rise in price of electric appliances globally
    • 4.3.2 Rising inflation decreasing the purchasing power
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Increasing players resulting in a decline in electric vegetable chopper price
    • 4.4.2 Rising expenditure on small household appliances Post-COVID-19
  • 4.5 Value Chain/Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Key Trends and Recent Developments in the Market
  • 4.8 Insights into Technological Innovations in the Market
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Capacity
    • 5.1.1 200 ml
    • 5.1.2 300 ml - 500 ml
    • 5.1.3 Above 500 ml
  • 5.2 By Blade
    • 5.2.1 Three
    • 5.2.2 Four
    • 5.2.3 Other Blades
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarket/Hypermarket
    • 5.3.2 Multi Branded Stores
    • 5.3.3 Online
    • 5.3.4 Direct Sales
    • 5.3.5 Other Distribution Channels
  • 5.4 By Region
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Crompton
    • 6.2.2 Microless
    • 6.2.3 Geepas
    • 6.2.4 Black & Decker
    • 6.2.5 Skyline Home Appliances
    • 6.2.6 Morphy Richards
    • 6.2.7 Brayden World
    • 6.2.8 Inalsa Appliance
    • 6.2.9 Royal Kitchenwares
    • 6.2.10 ADE*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US