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市場調査レポート
商品コード
1644485

アジア太平洋のフィールドサービス管理:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Field Service Management - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 138 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋のフィールドサービス管理:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋のフィールドサービス管理市場規模は、2025年に26億1,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは19.68%で、2030年には64億1,000万米ドルに達すると予測されます。

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フィールドサービス管理産業は、時間と費用対効果の高いソリューションに対する需要の高まりに後押しされ、ここ数年で急成長を遂げています。フィールドサービス組織は、様々な技術者不足のギャップを埋めるという点で、デジタル技術の採用が非常に重要な役割を果たすことを認識しており、様々なフィールドサービス管理ソリューションを広く採用しています。

主要ハイライト

  • フィールドサービスは世界的に上昇基調にあるが、米国がこのセグメントで優位を占めるという全体的な状況を打破するために主導権を握っている地域のひとつがアジア太平洋です。この急成長傾向の背景には、この地域の新興市場(中国やインドなど)に幅広い中小企業(SME)が存在するという事実があります。OECDのデータによると、2021年のアジアにおける中小企業(SME)の推定数は1億8,610万社で、2020年には1億8,231万社でした。この中小企業総数の増加は、アジア太平洋のフィールドサービスマネジメント市場を大きく押し上げると考えられます。
  • 中小企業数の継続的な増加は、競合の同調的な成長につながります。その結果、仕事の請求書発行、請求とスケジューリング、サービス提供など、さまざまなビジネスプロセスの自動化など、さまざまな新しい革新的技術の採用が促進されます。また、営業コストの削減や生産性の向上に対する要求も高まっています。混合労働モデルやIoTなどの新技術の出現も市場の成長を促進しています。
  • アジア太平洋のフィールドサービス管理市場は、エンドユーザーセグメントにおけるリアルタイムコラボレーションシステムの採用増加により、歴史的に大きな成長を遂げてきました。これは、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。さらに、現在進行中のCOVID-19パンデミックは、市場成長を大きく押し上げる結果となっています。
  • フィールドサービスに関連する組織にとって、部品やロジスティクスの取り扱いはビジネス上の最重要課題の1つでした。アジア太平洋では、SuiteCommerceはNetSuiteにあらかじめ統合された拡大性の高いビジネスソリューションであり、受注管理、顧客管理、マイアカウント用の強化されたカスタマーセンターソリューションを含みます。フィールドサービス企業は、主にこのソフトウェアを使用して、Webサイトを通じて、企業への直接販売と消費者への直接販売の両方で製品を販売する傾向があります。
  • COVID-19は、大企業と中小企業の両方に大きな影響を与えました。製造業、自動車、繊維、運輸・物流、観光・ホスピタリティ、消費財などの主要産業が、世界各国レベルのロックダウンにより閉鎖を余儀なくされました。さらにCOVID-19は、経済がこのような遠隔地での新たなビジネスの進め方に適応していく中で、企業が従来のフィールドサービス業務の枠を超え、インテリジェント技術の活用を通じてレジリエンスを高める戦略を構築する必要性を再確認しました。

アジア太平洋のフィールドサービス管理市場の動向

インドにおけるフィールドサービス管理ソリューションの採用が加速

  • インドは、フィールドサービス管理ソリューション、クラウド、AIにとって重要な市場のひとつです。中小企業の間でAIとクラウドの採用が増加し、すべてのエンドユーザーによるAI技術への投資が拡大していることが、市場の成長を高める重要な要因の一部となっています。
  • この地域は、中小企業による継続的な投資により、大きな成長が見込まれています。中小企業は、フィールドサービス管理のためのクラウドベースで技術的に先進的ソリューションの全体的な採用を最大化するために巨額の資金を投資しています。さらに、インドは市場に大きな成長機会をもたらしています。
  • 例えば、2022年3月現在、零細・中小企業省によると、インドには790万を超えるMSME(零細・中小企業)があります。MSMEや政府がスケーラブルなITソリューションやシステムに依存していることを考えれば、彼らが機密情報やプロセスをクラウドに移行したいと考えるのは理解できます。
  • さらに、インドでは大規模な工業化が進んでいるため、FSM市場の裾野は広いです。同国は、先進的な地理的ゾーンと高い顧客基盤により、フィールドサービス管理市場の着実な成長が見込まれています。同国における技術ユーザー数の着実な増加が、フィールドサービス管理市場の成長をさらに後押ししています。
  • COVID-19に先立ち、インドではフィールドサービス管理サミットが開催され、複雑化するフィールドサービスのタッチポイントを満たすために必要なスキル、技術、変更管理戦略、フィールドサービス管理におけるIoTの将来、サードパーティのワークフォース管理とサードビリングにおける主要課題への対応、顧客満足度や利益の向上を達成するための初回修理率の向上などのテーマが取り上げられました。

大企業が大きな市場シェアを握る

  • 大企業におけるフィールドサービス管理ソリューションの採用は、アジア太平洋の中小企業よりも相対的に進んでいます。大企業の手頃な価格と経済規模の大きさは、顧客管理、保証管理、在庫管理、請求・作業指示管理ソリューションをより大規模に展開することを可能にしています。
  • 現在のフィールドサービス管理ソフトウェアの中で、顧客管理は組織のブランド認知を可能にし、顧客の維持を支援するため、企業にとって重要な優先事項の一つとなっています。企業は、顧客に迅速かつ円滑な体験を提供することに広く焦点を当てており、この地域のフィールドサービス管理市場の需要と要件にプラスの影響を与えています。
  • さまざまな業種の企業がさまざまなデジタル変革に取り組み、顧客エンゲージメントソリューションに投資しています。また、CRMのような従来のプラットフォームからの変化も企業間で顕著です。したがって、企業プロジェクトにおけるこのようなシフトは、予測される期間中、市場のメーカーやベンダーに、より優れた展望を提供する可能性があります。
  • さらに、この地域の主要ベンダーは、地理的なリーチを拡大するために戦略的提携に集中しています。2022年8月、Microsoft(スリランカ、コロンボ)と主要なオープンソース統合ベンダーであるWSO2は、API、アプリケーション、デジタルIDをMicrosoft Azure経由で世界中の地域に安全に提供するためのクラウドネイティブなソリューションを展開する戦略的合意を発表しました。この合意により、統合ベンダーはMicrosoft Azureを主要なクラウドプラットフォームとしても使用することになります。
  • さらに、デジタルトランスフォーメーションの結果、大企業はクラウド統合型契約管理ソリューションを採用しつつあります。より良い管理が可能になり、公共部門と民間部門の両方で、契約の作成、交渉、署名、承認、追跡、更新を1つの便利な場所で行うことができます。
  • 大企業がフィールドサービス管理ソフトウェアを導入する利点と並んで、アジア太平洋の成熟した経済における産業部門の台頭は、フィールドサービス管理ソフトウェアの統合に新たな機会をもたらしています。例えば、アジア開発銀行によると、2021年、バングラデシュの産業部門の付加価値は前年比10.3%の成長率を記録しました。

アジア太平洋のフィールドサービス管理産業概要

アジア太平洋のフィールドサービス管理市場は、世界的・地域的な参入企業が多数存在するため、競争は緩やかです。これらの企業が採用する主要戦略には、M&A、製品革新、事業拡大が含まれます。市場を独占している主要企業は、Salesforce.Com Inc.、Microsoft Corporation、IFS AB、Trimble Inc、Oracle Corporationです。

  • 2021年8月-在庫、価格設定、IoTベースの予防修理モニタリングソリューションを含むサービス部品・契約管理のリーダーであるMize Inc.がSyncronと合併。統合会社は今後、シンクロンの名称を使用し、コネクテッドサービス体験の提供と新しいサービス中心のビジネスモデルの加速に注力します。さらに、両社はイノベーションへの大規模な投資と、アジア市場を含む世界のカバレッジの拡大に注力しています。
  • 2021年7月-資産中心のフィールドサービス管理を手掛けるServiceMaxは、モバイルフィールド・オペレーション管理ソリューションのプロバイダーであるLiquidFrameworksを買収する正式契約を締結したと発表しました。この買収は、産業、環境、石油・ガスサービス向けのサービスマックスのフィールドサービス管理ソリューションの発展を目指すものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • FSMの主要使用事例の分析(AR/VRによる遠隔支援、顧客維持とサービスのための予知保全への注力、バックエンド自動化への段階的移行)

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 迅速な応答時間に対する顧客の要求がFMS企業の新技術への投資を可能にする
    • 作業効率の最大化重視の高まり
  • 市場課題
    • 実装/統合の問題とライセンシングコスト(コストとROIの課題)

第6章 市場セグメンテーション

  • 導入タイプ別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 組織規模別
    • 中小企業
    • 大企業
  • エンドユーザー別
    • アライドFM(ハード:ビル・空調、ソフト:造園・清掃)
    • ITと電気通信
    • 医療とライフサイエンス
    • エネルギーと公益事業
    • 石油・ガス
    • 製造業
    • その他のエンドユーザー(運輸、不動産など)
  • 国別
    • インド
    • 中国
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Field Aware US, Inc.
    • Oracle Corporation(OFSC)
    • IFS AB
    • ServiceMax Inc.
    • ServicePower, Inc.
    • Coresystems(SAP SE)
    • Microsoft Corporation(Dynamics 365 for Field Service)
    • Accruent LLC(Fortive Corp)
    • Mize, Inc.
    • Salesforce.com, Inc.(Field Service Cloud)
    • Zinier, Inc.
    • Trimble Inc.
    • The simPRO Group Pty Limited
    • Kirona Solutions Limited(Advanced)

第8章 投資分析

第9章 将来の展望

目次
Product Code: 72406

The Asia Pacific Field Service Management Market size is estimated at USD 2.61 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.41 billion by 2030, at a CAGR of 19.68% during the forecast period (2025-2030).

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The field service management industry has been seeing rapid growth over the last few years, lifted by the growing demand for time and cost-effective solutions. The Field service organizations realize that adopting digital technology can play a very significant role in terms of closing the gap for various technician workforce shortages, and so they are widely adopting various field service management solutions.

Key Highlights

  • Field service is on an upward trajectory globally, and one region leading the charge to challenge the overall US dominance of the sector is the Asia-Pacific. The reason behind this rapid growth trend is attributed to the fact that the region's emerging markets (such as China and India) are home to a wide range of small and medium-sized enterprises (SMEs). As per the data from OECD, the estimated number of small and medium-sized enterprises (SMEs) in Asia in 2021 was 186.1 million, whereas, in the year 2020, it was 182.31 million. This rise in the total number of SMEs will significantly boost the market for field service management in the Asia Pacific region.
  • The continuous increase in the number of these enterprises leads to a sympathetic growth in the competition. This, in turn, fuels the introduction of various new innovative technology, such as automation for various business processes like job invoicing, billing and scheduling, and service delivery. There is also a rising demand to reduce operating costs and increase productivity. The emergence of new technologies such as mixed labor models and IoT are also promoting the growth of the market.
  • The market for Asia Pacific field service management has historically been subjected to significant growth owing to the rising adoption of real-time collaboration systems at the end-user segments. This is anticipated to foster the growth of the market during the forecast period. Moreover, the ongoing COVID-19 pandemic has resulted in a significant boost in market growth.
  • One of the top business challenges for the organizations related to field service, was dealing with parts and logistics. In the Asia-Pacific region, SuiteCommerce is a demanding scalable business solution pre-integrated into NetSuite, involving order management, customers, and an enhanced customer center solution for My Account. The Field service companies primarily tend to use this software to sell their products via the website, both direct to business and direct to consumer.
  • The COVID-19 had significantly impact on both large corporations and SMEs. Key industries include manufacturing, automotive, textile, transportation and logistics, tourism and hospitality, and consumer goods have been forced to close due to global country-level lockdowns. Furthermore, as the economy adjusts to this new, remote manner of conducting business, COVID-19 reaffirmed the necessity for enterprises to think beyond their conventional field service operations and create strategies to be resilient through the use of intelligent technologies.

APAC Field Service Management Market Trends

Adoption of Field Service Management Solutions in India is Increasing at a High Pace

  • India is one of the crucial markets for field service management solutions, cloud, and AI. The rising AI and cloud adoption among SMEs and the growing investments by all the end-users in AI technology are some of the significant factors enhancing the market's growth.
  • The region is anticipated to witness massive growth, owing to the ongoing investments by small and medium organizations. SMEs are investing a huge sum of money to maximize the overall adoption of cloud-based and technologically advanced solutions for field service management. Moreover, the country India offers significant growth opportunities in the market.
  • For instance, as of March 2022, as per the Ministry of Micro, Small & Medium Enterprises, India has over 7.9 million MSMEs (micro, small and medium enterprises). Given that the MSMEs and government are relying on scalable IT solutions and systems, it is quite understandable that they would like to shift their sensitive information and processes to the cloud.
  • Moreover, the FSM market has a wide scope in India, primarily due to large-scale industrialization. The country is anticipated to exhibit steady growth in the field service management market with advanced geographic zones and a high client base. The steady rise in the overall number of technology users in the country further propels the growth of the field service management market.
  • Before COVID-19, Field Service Management Summit occurted in India, which covered the topics such as skills, technology, and change management strategies required to fulfill the rising complexity of the field service touchpoint, the future of IoT for field services management, addressing the key challenges in third-party workforce management and third billing, enhancing first-time fix rates to achieve higher customer satisfaction, profits, etc.

Large Enterprises to Hold Significant Market Share

  • The growing adoption of field service management solutions in large enterprises is relatively greater than SMEs in the Asia Pacific region. The affordability and the large scale of economies of the Large organizations enable them to deploy customer management, warranty management, inventory management, and billing and work order management solutions on a greater scale.
  • Among the current field service management software, customer management has become one of the key priorities for the companies as it allows the organizations' brand recognition and assists in retaining customers. Enterprises are widely focusing on offering a fast and smooth experience to the customer, which has positively impacted the demand and requirement for the field service management market in the region.
  • Enterprises across various industries are seeing various digital transformations and investing in customer engagement solutions. Also, a change from the traditional platforms, like CRM, is notably evident across enterprises. Therefore, such a shift among the enterprise projects may provide more excellent prospects to the manufacturers and vendors in the market over the forecasted time period.
  • Moreover, key vendors in this region concentrate on strategic alliances to increase their geographical reach. In August 2022, Microsoft (COLOMBO, Sri Lanka) and WSO2, a key open-source integration vendor, announced a strategic agreement to roll out cloud-native solutions for securely delivering APIs, applications, and digital identities to areas all over the world via Microsoft Azure. Due to the agreement, the integration vendor will also use Microsoft Azure as its primary cloud platform.
  • Additionally, as a result of digital transformation, Larger enterprises are adopting cloud-integrated contract management solutions. Better management is made possible by it, and businesses in both the public and private sectors are able to write, negotiate, sign, approve, track, and renew contracts in one convenient spot.
  • Alongside the advantages of deploying field service management software for large enterprises, the rising industrial sector in the maturing economies of the APAC region opens up new opportunities for the integration of field service management software. For example, according to the Asian Development Bank, in 2021, the value added in the industry sector in Bangladesh registered a growth rate of 10.3% year-on-year.

APAC Field Service Management Industry Overview

The market for Asia Pacific Field Service Management studied is moderately competitive, which is due to the presence of considerable number of global and regional players. The primary strategies adopted by these firms involve mergers and acquisitions, product innovations, and expansions. The key players dominating the market are Salesforce.Com Inc., Microsoft Corporation, IFS AB, Trimble Inc, and Oracle Corporation.

  • August 2021 - A leader in service parts and contracts management, including inventory, pricing, and IoT-based preventive repair monitoring solutions, Mize Inc. combined with Syncron. The combined company will, in the future, utilize the Syncron name and will focus on delivering connected service experiences and accelerating new service-centric business models. Moreover, the companies are focusing on investing significantly in innovation and expanding their global coverage, including Asian markets.
  • July 2021 - ServiceMax, a firm dealing with asset-centric field service management, declared that it has entered into a definitive agreement to obtain LiquidFrameworks, a provider of mobile field operations management solutions. The acquisition aims to advance ServiceMax's field service management solutions for industrial, environmental, and oil and gas services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definiton
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.4 Analysis of the Major FSM Use-cases (Emergence of AR/VR for Remote Assistanc, Focus on Predictive Maintenance for Customer Retention and Service, Gradual Transition Toward Back-end Automation)

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Customer Demand for Quicker Response Time enabling FMS Companies to Invest in New Technologies
    • 5.1.2 Growing Emphasis on Maximizing Work Efficiency
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Implementation/Integration Issues and Licensing Costs (Cost and ROI challenges)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Organization Size
    • 6.2.1 Small and Medium Enterprises
    • 6.2.2 Large Enterprises
  • 6.3 By End-User
    • 6.3.1 Allied FM (Hard - Building and HVAC and Soft - Landscaping and Cleaning)
    • 6.3.2 IT and Telecom
    • 6.3.3 Healthcare and Lifesciences
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Oil and Gas
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End-Users (Transportation, Real Estate, etc.)
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 India
    • 6.4.2 China
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 Australia
    • 6.4.5 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Field Aware US, Inc.
    • 7.1.2 Oracle Corporation (OFSC)
    • 7.1.3 IFS AB
    • 7.1.4 ServiceMax Inc.
    • 7.1.5 ServicePower, Inc.
    • 7.1.6 Coresystems (SAP SE)
    • 7.1.7 Microsoft Corporation (Dynamics 365 for Field Service)
    • 7.1.8 Accruent LLC (Fortive Corp)
    • 7.1.9 Mize, Inc.
    • 7.1.10 Salesforce.com, Inc. (Field Service Cloud)
    • 7.1.11 Zinier, Inc.
    • 7.1.12 Trimble Inc.
    • 7.1.13 The simPRO Group Pty Limited
    • 7.1.14 Kirona Solutions Limited (Advanced)

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK