デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1644368

アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

APAC DOOH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH):市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH)市場規模は2025年に216億4,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは12.34%で、2030年には387億1,000万米ドルに達すると予測されます。

APAC DOOH-Market-IMG1

アジア太平洋地域は全地域の中で人口が最も多いです。都市人口の増加と購買力の向上により、アジア太平洋地域はデジタルOOHの最大市場のひとつと考えられています。

主なハイライト

  • 同地域の発展したインフラは、デジタルOOH市場の開発に重要な役割を果たしています。さらに、この地域は、Shanghai Media GroupやTimes Internetのような様々なローカルプレーヤーによって支配されているが、JCDecauxのような大手プレーヤーもこの地域でかなりの市場シェアを持っています。DOOHを利用するブランドは、データ駆動型のターゲティング、測定、パフォーマンスに基づいてキャンペーン途中でクリエイティブを柔軟に設定できること、ビューアビリティや不正トラフィックがないことが保証されることなど、デジタル・ディスプレイ広告の利点を活用することができます。
  • 世界最大の中産階級、急速なインフラ成長、加速するデジタル化、そして広大な大都市は、デジタルスクリーンの割り当てが急増している顕著な要因です。タイ、マレーシア、フィリピンのような国では、市場の分断化が進んでいるため、アウトオブホーム・スペースの自動化が比較的早く進んでおり、これらの市場では、純粋にデジタルだけを扱う多くの新規プレーヤーが出現しています。
  • 同市場では、市場での地位を高めるために、ベンダーによる様々な提携や買収が行われています。例えば、2022年6月、プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム広告技術企業であるHivestack社は、地下鉄、空港、高速鉄道などのメガ交通広告媒体管理に戦略的に焦点を当てたAsiaray Media Group Limited社との提携を拡大しました。
  • さらに、市場プレーヤーが打ち出したさまざまな取り組みが、DOOH市場の成長をさらに後押ししています。例えば、2022年9月、タイムズ・オブ・インディアはタイムズOOHと提携してDOOHキャンペーンを開始しました。このキャンペーンは、視聴者がインドのユニークな側面について考え、知るよう促す一連の興味をそそる画像を使って、インドに関するさまざまなストーリーを伝えることを目的としています。
  • COVID-19の発生はデジタル化を止めたが、新しい技術やディスプレイを導入する扉を開くことにもなった。公共の安全を念頭に置きながら、人々が社会的距離を置き、衛生を最優先とした、より緩やかな制限に向かうにつれて、小売、交通、接客、銀行、教育部門などの集客ポイントにわたって、顔認識スキャナー、熱探知機、キュー管理プラットフォームを備えた、よりスマートな実用デジタル・ディスプレイが出現する可能性があります。このようなDOOHユーティリティ・インフラの流入は、同地域のデジタル化推進を後押しし、DOOH業界に新たな機会を創出する可能性があります。

アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH)市場動向

トランジットが大きなシェアを占める見込み

  • 旅行者に関連するデジタルコンテンツや情報に対する需要の高まりにより、交通メディア収益の成長において大きなシェアを占めるプラットフォームで、キオスク、ビルボード、看板などのさまざまな広告モードによるインタラクティブ広告が行われるようになった。様々な交通手段を通じた顧客エンゲージメントに関する消費者行動の変化があり、それによって戦略的に顧客の考え方にブランドを構築しています。これにより、今後3年間は従来のメディアに対して潜在的な顧客を誘導することになると思われます。
  • 様々な交通環境の中でも、空港は、特に一流ブランドや高級ブランドにとって、広告に理想的であることが証明されています。空港は、より多くの収益を上げる方法を考えなければならないというプレッシャーに常にさらされています。ポスターのような静的ディスプレイをデジタル・ディスプレイに変えることで、空港は同じスペースを活用して複数の広告主に販売することができます。これにより、収入額は指数関数的に増加します。空港はまた、広告パートナーを導入することで、新しい広告技術にアップグレードするコスト負担を分担することもできます。
  • 2022年6月、Adani Airports Holdings Ltdは、プログラマティックDOOHを強化する技術パートナーとしてLemmaを採用しました。プログラマティック広告の採用は、インドの主要空港を最新のインフラと技術で近代化するという目標に沿ったものです。
  • さらに、ライフスタイル・プラットフォームであるTataCLiQは、レンマとの提携により、空港におけるTheLUXELifeの初のプログラマティックDOOHキャンペーンを最近実施しました。このキャンペーンは、オンラインショッピングや高級品への親和性が高い視聴者にリーチすることを目的としています。プログラマティック・ポートフォリオを拡大したTata CLiQ Luxuryは、Lemmaとともに、デマンドサイドプラットフォームとしてGoogle DV360を使用してキャンペーンを実施し、様々な場所で複数のスクリーンを使ったDOOHキャンペーンをリアルタイムで検証しました。
  • アジア太平洋でのCOVID-19の蔓延による封鎖は、RA-OOH(鉄道音声広告)を停止させました。この地域では主要な公共交通機関が制限され、バススタンドのような重要なトランジットOOH媒体は、この期間、見過ごされました。この封鎖はいくつかのメディア産業に打撃を与え、OOHのプロパティは大きな打撃を受けました。
  • RA-OOH広告は、消費者とのタッチポイントを集積しており、ハイパーローカルなターゲット層にリーチするための最も予算効果が高く、革新的な手法のひとつです。封鎖のため、タッチポイントは中断されました。しかし、経済が再開し、輸送業務が正常に戻ったことで、市場の成長に弾みがついた。

中国が大きなシェアを占める見込み

  • Doohken Networkによると、中国のOOH市場は約90億米ドルで、そのうち25%から30%がデジタルと呼ばれるものです。デジタルスクリーンと支出は、複数の要因によって急速に増加しています。より安価で高品質なスクリーンが利用できるようになったという基本的な要因もあれば、広告主がクリエイティブ・メッセージによるオーディエンスのエンゲージメントとインパクトの向上を求めていること、さらに新しいテクノロジーのイントロダクションもあります。
  • また、ほとんどの動画広告が3~5秒という短い尺になったため、マスメディア・キャンペーンのリーチを拡大するために、デジタル・スクリーン上で効果的に動画を活用できるようになったことも大きな要因です。中国では今後数年間、デジタル屋外広告費が大幅に増加する一方、大型ビルボード広告を除く静止型屋外広告は減少すると予想されています。
  • この地域におけるプログラマティックDOOHの人気の高まりは、利用可能な中国のDOOH在庫の増加、プログラマティックキャンペーンを強化する現地データパートナーの強み、市場内のオーディエンスをターゲットとする現地ブランドや広告主の全体的なニーズの高まりなど、いくつかの要因に起因しています。
  • 2022年11月、プログラマティック・デジタル・アウト・オブ・ホーム広告技術企業であるHivestackは、中国における屋外LEDメディアスクリーンに関するTulip Mediaとの提携を発表しました。この提携により、国内外のブランド、代理店、オムニチャネルDSPがハイブスタックのサプライサイドプラットフォームにアクセスし、北京、上海、広州、深センを含む中国の15以上の第一、第二級主要都市で100以上の屋外メガスクリーンを購入できるようになります。
  • COVID-19の発生により、中国全土のいくつかのブランドがDOOH広告を一時的に停止しているが、スクリーンが完全に暗転したわけではないです。一部のメディア・オーナーはネットワークをオフラインにしたが、他のメディア・プレイヤーはディスプレイ画面を一般市民向けの情報源に移行させ、距離を置くこと、頻繁に手を洗うこと、必要な最新情報を提供することなどを呼びかけています。
  • 住宅用エレベーターのネットワーク・スクリーンも非常に活発で、公共サービス広告、学習・教育アプリの広告、テイクアウトを提供する地元のレストランなどを流しています。中国では、封鎖措置が緩和され、外出する人が増えるにつれて、より多くのDOOHキャンペーンが出現しています。中国のメディア・オーナーは、キャンペーン予約の順調な増加を報告し始めています。

アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH)業界の概要

アジア太平洋地域のデジタルアウトオブホーム(DOOH)市場は、非常に断片化されています。複数の市場で事業を展開する大規模な屋外広告・メディア企業数社と、1つまたは少数のローカル市場で限られた数の組織を運営する小規模なローカル企業で構成されています。市場の大手企業には、JCDecaux Group、Clear Channel Outdoor Holdings Inc.、BroadSign International LLC、Outfront Media Inc.などがあります。

2022年6月、Srishti GroupとArmour Digital OOHは、インド南部市場でのDOOH拡大を推進するための戦略的パートナーシップを設立しました。この戦略的パートナーシップは、チェンナイ中央駅、チェンナイ・エグモア駅、フブリ駅、ベルガム駅、ダルワド駅、ホスペット駅でのOOH事業について定義されました。

2022年6月、JCDecaux Singaporeはシンガポール・チャンギ空港グループの50のデジタルスクリーンの在庫を対象にプログラマティック取引を開始しました。VIOOHは世界なデジタルOOHサプライサイドプラットフォームであり、世界なデマンドサイドプラットフォームと連携しています。この開始により、JCDecauxのプログラマティックDOOHは、シンガポール全土の191のデジタルスクリーンで月間1億2,000万インプレッションを提供することになります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • デジタルスクリーンの普及拡大
    • コネクテッド・スクリーンによる高い広告柔軟性
  • 市場の課題
    • 高い設置コストとメンテナンスコスト

第6章 市場セグメンテーション

  • ロケーション別
    • 屋内
    • 屋外
  • 用途別
    • ビルボード
    • トランジット
    • ストリートファニチャー
    • その他の用途
  • エンドユーザー別
    • 小売
    • ヘルスケア/医薬品
    • 金融サービス
    • 自動車
    • テレコム/ユーティリティ
    • 政府機関
    • その他エンドユーザー
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • オーストラリア
    • インド
    • 韓国
    • 香港
    • タイ
    • シンガポール
    • その他アジア太平洋地域(フィリピン、インドネシア、マレーシアなど)

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • JCDecaux Group
    • Clear Channel Outdoor Holdings Inc.
    • BroadSign International LLC
    • Outfront Media Inc.
    • The Times Group
    • Talon Outdoor Ltd
    • oOh!media Limited
    • Daktronics Inc.
    • Eye Media LLC

第8章 投資分析

第9章 市場展望

目次
Product Code: 71402

The APAC DOOH Market size is estimated at USD 21.64 billion in 2025, and is expected to reach USD 38.71 billion by 2030, at a CAGR of 12.34% during the forecast period (2025-2030).

APAC DOOH - Market - IMG1

The Asia-Pacific has the largest population among all the regions. With a rise in the urban population and increased purchasing power, Asia-Pacific is considered one of the largest markets for Digital OOH.

Key Highlights

  • The developed infrastructure of the region plays a significant role in developing the Digital OOH market. Moreover, the region is dominated by various local players, like Shanghai Media Group and Times Internet, while substantial players, like JCDecaux, also have considerable market share in this region. Brands using DOOH could utilize the benefits of digital display advertising, such as data-driven targeting, measurement, and the flexibility to set creative mid-campaign based on performance and the assurance of viewability and non-fraudulent traffic.
  • The largest global middle class, rapid infrastructure growth, accelerating digitization, and sprawling metropolises are prominent factors in the rampant allocation of digital screens. Countries like Thailand, Malaysia, and the Philippines are automating out-of-home spaces relatively fast due to market fragmentation, with many new players emerging in these markets, which are purely digital.
  • The market is witnessing various partnerships and acquisitions from vendors to enhance its market position. For instance, in June 2022, Hivestack, a programmatic digital out-of-home AD tech company, extended its partnership with Asiaray Media Group Limited with a strategic focus on mega transport advertising media management, including metro lines, airport, and high-speed rail lines.
  • Moreover, the various initiatives launched by the market players are further boosting the growth of the DOOH market. For instance, in September 2022, Times of India launched a DOOH campaign in partnership with Times OOH. The campaign aimed at communicating a wide array of stories about India, using a series of intriguing images that invoke viewers to think and know about unique aspects of India.
  • The outbreak of COVID-19 halted digitization, but it also opened doors for introducing new technologies and displays. Keeping public safety in mind, as people moved towards more relaxed restrictions with social distancing and hygiene being the utmost priority, more smart utility-digital displays are likely to emerge equipped with facial-identity scanners, thermal detectors, cue management platforms across congregation points such as retail, transit, hospitality, banking, and education sectors. This influx of DOOH-utility infrastructure could help boost the digitization drive in the region and create a new opportunity for the DOOH Industry.

Asia Pacific Digital-Out-of-Home (DOOH) Market Trends

Transit is Expected to Hold Major Share

  • The rising demand for digital content and information relevant to travelers has led to interactive ads through different modes of advertisements, such as Kiosks, billboards, and Signboards, at the platform that accounts for a significant share of growth in transportation media revenues. There has been a shift in consumer behavior regarding customer engagement across various modes of transportation, thereby strategically building the brands in the customer mindset. This will drive potential customers against traditional media over the next three years.
  • Among various transit environments, airports have proven themselves to be ideal for advertising, particularly for top-tier and luxury brands. Airports are under constant pressure to figure out ways to generate more and more revenue. Converting static displays like posters to digital displays allows airports to utilize the same space to sell to multiple advertisers. That multiplies the amount of income exponentially. Airports can also share the cost burden of upgrading to new advertising technologies by bringing in advertising partners.
  • In June 2022, Adani Airports Holdings Ltd engaged Lemma as a tech partner to power programmatic DOOH. The adoption of programmatic advertising aligns with the goal of modernizing India's major airports with the latest infrastructure and technology.
  • Furthermore, , Lifestyle platform TataCLiQ executed its first programmatic DOOH campaign recently for TheLUXELife at airports in partnership with Lemma. The campaign aims to reach audiences exhibiting a high affinity for online shopping and luxury products. Expanding their programmatic portfolio, Tata CLiQ Luxury, along with Lemma, ran the campaign with Google DV360 as the demand side platform, giving the brand real-time validation of the DOOH campaign across multiple screens at various locations.
  • The lockdown prompted by the spread of COVID-19 in Asia-Pacific brought the RA-OOH (Railway Audio Advertising) to a standstill. Major public modes of transport were restricted in the region, and significant transit OOH mediums, such as bus stands, were gone unnoticed during this period. The lockdown took a hit on several media industries, and OOH properties were hit significantly.
  • RA- OOH advertising has a cluster of consumer touchpoints and is one of the most budget-effective and innovative techniques to reach the mass hyper-local target audience. Due to the lockdown, the touchpoints were disrupted. However, with the reopening of the economies and the transport operations coming back to normal, has provided boost to the market growth.

China is Expected to Hold Major Share

  • According to Doohken Network, the China OOH market is around USD 9 billion, of which between 25% and 30% is what could be called digital. Digital screens and spending are increasing faster due to multiple factors. Some are as basic as more availability of cheaper, higher-quality screens, while advertisers want better audience engagement and impact from their creative messages, plus the introduction of new technologies.
  • Another key driver is that most video advertising is now in shorter lengths, even 3-5 seconds, so the video can now work effectively on digital screens to build reach for mass media campaigns. It is expected that over the next years, Digital Outdoor spending will grow significantly while static outdoor, except for large format billboard ads, will decline in China.
  • The growing popularity of programmatic DOOH in the region can be attributed to several factors, such as the increase in available Chinese DOOH inventory, the strength of local data partners to power programmatic campaigns, and the overall growing need for local brands and advertisers to target audiences within the market.
  • In November 2022, Hivestack, a programmatic digital-out-of-home ad tech company, announced its partnership with Tulip Media for outdoor LED media screens in China. This partnership will help local and global brands, agencies, and omnichannel DSPs to access the Hivestack supply-side platform to buy more than 100 outdoor mega screens in over 15 first and second-tier key cities in China, including Beijing, Shanghai, Guangzhou, and Shenzhen.
  • With the outbreak of COVID-19, several brands across China have put a temporary hold on DOOH ads, but screens haven't gone dark altogether. Though some media owners have taken their networks offline, other players have transitioned their display screens into an information source for the public, with measures that remind people to keep their distance, wash their hands frequently, and provide essential updates.
  • Networks screens in residential elevators have also remained incredibly active, sharing Public Service Announcements, ads for learning and education apps, and local restaurants offering takeout. China has seen more DOOH campaigns emerge as lockdown measures relax and more people venture outside. Media owners in China are beginning to report a steady uptick in campaign bookings.

Asia Pacific Digital-Out-of-Home (DOOH) Industry Overview

The Asia Pacific Digital-Out-of-Home (DOOH) Market is highly fragmented. It comprises several extensive outdoor advertising and media companies with operations in multiple markets, as well as the smaller, local companies operating a limited number of structures in one or a few local markets. Some of the major players in the market include JCDecaux Group, Clear Channel Outdoor Holdings Inc., BroadSign International LLC, Outfront Media Inc., etc.

In June 2022, Srishti Group and Armour Digital OOH established a strategic partnership to drive DOOH expansion in the southern Indian markets. The strategic partnership has been defined for OOH business at Chennai Central, Chennai Egmore, Hubli, Belgaum, Dharwad, and Hospet railway stations.

In June 2022, JCDecaux Singapore launched programmatic trading for its inventory of 50 digital screens at Singapore Changi Airport Group. The offering will connect advertisers and media buyers to advertising inventory at Changi Airport via VIOOH, a global digital OOH supply-side platform connected to leverage global demand-side platforms. With this launch, JCDecaux said its programmatic DOOH offering would have 120 million monthly impressions across 191 digital screens islandwide.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Digital Screens
    • 5.1.2 High Advertising Flexibility with Connected Screens
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Installation and Maintenance Costs

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Billboard
    • 6.2.2 Transit
    • 6.2.3 Street Furniture
    • 6.2.4 Other Applications
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Healthcare/Pharmaceuticals
    • 6.3.3 Financial Services
    • 6.3.4 Automotive
    • 6.3.5 Telecom/Utilities
    • 6.3.6 Government Agencies
    • 6.3.7 Other End Users
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 Japan
    • 6.4.3 Australia
    • 6.4.4 India
    • 6.4.5 South Korea
    • 6.4.6 Hong Kong
    • 6.4.7 Thailand
    • 6.4.8 Singapore
    • 6.4.9 Rest of Asia-Pacific (Philippines, Indonesia, Malaysia, etc.)

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 JCDecaux Group
    • 7.1.2 Clear Channel Outdoor Holdings Inc.
    • 7.1.3 BroadSign International LLC
    • 7.1.4 Outfront Media Inc.
    • 7.1.5 The Times Group
    • 7.1.6 Talon Outdoor Ltd
    • 7.1.7 oOh!media Limited
    • 7.1.8 Daktronics Inc.
    • 7.1.9 Eye Media LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OUTLOOK