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市場調査レポート
商品コード
1640669

中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

MEA Workforce Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア市場規模は2025年に4億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.38%で、2030年には6億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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主なハイライト

  • 人工知能など先端技術の利用拡大がワークフォース管理市場を牽引。モノのインターネットに対する中小企業のニーズの高まりと、リモートワークフォースソリューションの人気がますます高まっており、ワークフォース管理の需要が強まる。スマートフォンの普及が進み、企業は人材分析により重点を置くようになり、ワークフォース管理業界ではより収益性の高い成長が見込まれています。
  • 企業はワークフォース管理にAIを活用することで、既存の従業員の人材インベントリーを評価し、過去のスキル・データを活用して、スキルの隣接性、過去の経験、意図するキャリア・パスを考慮しながら、管理職が募集する適切なオープン・ポジションと個人をマッチングさせることができます。従業員は、適切な機会を提供するパーソナライズされたレコメンデーションという付加価値により、通常であればアクセスできないような、事業内で利用可能なプロジェクトや経験の多様なプールをよりよく知ることができます。例えば、サウジアラビアは2030年までに人工知能に200億米ドルを投資する予定です。これは、市場プレーヤーがワークフォース管理ソリューションにAIを組み込む機会を創出する可能性があります。
  • IoTとクラウドベースのソリューションの採用の増加は、データ主導の意思決定を強化し、遠隔地でのワークフォース管理を可能にし、企業に拡張性と費用対効果を提供することで、ワークフォース管理ソフトウェア市場を再形成しています。ワークフォース管理・ソフトウェア市場は、これらの技術が進化するにつれて、さらなる成長とイノベーションが期待されます。
  • 中東・アフリカ地域では、中小企業による分析ソリューションとワークフォース管理ソフトウェアの採用が拡大しており、これが市場成長の原動力となっています。こうした技術の利点を認識する企業が増えるにつれて、ワークフォース管理ソフトウェアに対する需要は今後数年間増加し続けると予想されます。
  • 中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア市場は、市場の妨げとなっているいくつかの導入・統合上の懸念に直面する可能性があります。中東・アフリカ地域の組織にとって、データ・セキュリティとプライバシーは重大な懸念事項です。企業は、データ漏洩や規制遵守の懸念から、従業員データや業務データをクラウドベースのワークフォース管理ソリューションに移行することをためらう可能性があります。
  • 過去10年間で、遠隔地での雇用はますます一般的になっています。とはいえ、COVID-19はこの動向を短期間で大幅に加速させ、あらゆる規模の企業に、同地域の政府が勧告していた自己隔離対策を迅速に導入するよう迫った。遠隔地の労働力と、パンデミックによってより多くの人々が遠隔地で働くことが求められていることを効果的に処理するのに役立つため、遠隔ワークフォース管理ソフトウェアは企業にとって極めて重要なツールとして台頭してきました。
  • IMFによると、UAE経済はCOVID-19の影響から速やかに回復し、国内活動の回復と財政・対外収支の高水準の黒字に支えられ、当面の経済成長は力強いものとなった。IMFの最新の推計によると、UAEのGDP成長率は昨年の3.8%から今年は6%以上に上昇すると予測されています。財政黒字は、石油コストの上昇やCOVID危機による家計・企業への財政支援の段階的縮小にもかかわらず拡大しています。

中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア市場動向

ワークフォーススケジューリングとワークフォースアナリティクスタイプが大きな市場シェアを占める見込み

  • ワークフォースアナリティクスは、内部および外部のソースからワークフォース関連データを収集し、それを分析し、実用的な情報に変換することです。従業員のデータを収集することで、ワークフォース・アナリティクスは、人事に関するより良い戦略的なビジネス上の意思決定、ワークフォース関連の選択に対するROIエビデンスの提供、全体的なビジネス成果の改善を可能にします。
  • ワークフォース・アナリティクスは、従業員だけでなく、仕事そのものに注目します。ワークフォース・アナリティクスは、従業員の業務生産性を追跡・分析してワークフローを改善し、人事リーダーが従業員の成功と経験を向上させるデータ主導の意思決定を行えるようにします。
  • 組織にとってのワークフォース・アナリティクスの利点は、従業員のパフォーマンスを追跡して、目標を達成し効率化を推進するための基準値を確立することにあります。ワークフォース・アナリティクスを収集・分析する最も大きなメリットには、ワークプレイス・アナリティクスがあり、新しい機能やポジションの需要を早期に特定し、より良い採用基準を導き出すのに役立ちます。また、適格な候補者をより迅速に特定し、採用・入社プロセスでより多くの価値を提供することにも役立ちます。ワークフォース・アナリティクスは、データのサイロ化を解消し、すべてのワークフォース・データを一箇所に集中させるのに役立ちます。これにより、可視性の向上、セルフサービス、より包括的なデータセット、意思決定者間のコミュニケーションの改善が可能になります。
  • さらに、ワークフォース・アナリティクスを活用することで、従業員一人ひとりの貢献が認められ、報われるような、信頼と透明性のある企業文化の開発を支援することができます。ワークフォースアナリティクスは、誰がなぜ評価されたかを従業員が確認できるよう、データの証跡を残します。モニタリングの強化。ワークフォースアナリティクスにより、ビジネスリーダーは従業員採用前後のプロセスのインプットとアウトプットを監視することで、設定したベンチマークに対する進捗を追跡することができます。
  • ワークフォース・スケジューリング・ソリューションは、ワークフォース管理を最適化する際に管理職が以前直面していた複数の運用上の問題を自動化するところまで進化しています。現在、AIを搭載したソリューションが利用可能であり、より大きな作業負荷を処理し、季節の変化に伴うニーズを予測し、シフト労働者のスケジュールを最適に作成することができます。さらに、これらのソリューションは、従業員が自分のプログラムを制御し、必要に応じて他の従業員と直接シフトを切り替えることができます。
  • 労働力のスケジューリングと労働力の分析は、ワークフォース管理ソフトウェア市場のアプリケーションを再配置する際の基本的な考慮事項です。これらは、新しい環境でソフトウェアのセキュリティ、コンプライアンス、パフォーマンスを確保する上で不可欠な役割を果たします。Nutanixによると、中東・アフリカ(EMEA)では、2023年にアプリケーションを移転する場合、セキュリティ態勢の改善と規制要件への適合が最大の促進要因となり、回答者の約44 %が同様の回答をしています。次いで、クラウドネイティブソリューションの統合が43%のシェアを占めています。

アラブ首長国連邦が大きな市場シェアを占める見込み

  • アラブ首長国連邦(UAE)地域のあらゆる企業が、デジタル世界での関連性を保証するために、野心的な変革ロードマップを設定して実践しています。同地域では、第3のプラットフォームの利用が広がっており、クラウド、モビリティ、ソーシャルといったテクノロジーの採用が一般的になっています。
  • さらに、この地域では、高まる現地の需要に対応するソリューションを生み出すIT業界の現地プレーヤーが増加しています。例えば2023年1月、中東・北アフリカ(メナ)の組織が急速に変化する職場で活躍するために必要なツールを装備するため、HRテック分野で急成長中のユニコーン企業、Darwinboxがマイクロソフトとの提携を発表しました。Darwinboxとマイクロソフトの製品エコシステム間の深い統合は、従業員の経験を向上させるソリューションの共同革新と同様に、協力の一部となります。組織が従業員のライフサイクル全体を統合できるようにするという目標を推進するため、マイクロソフトは共同イノベーションのロードマップに加え、Darwinboxへの株式投資も行った。
  • 2022年12月、Emirates Integrated Telecommunications Company(EITC)の子会社であるduは、従業員のスキルセットを向上させ、UAEにおける人材育成を促進する取り組みを加速させるため、ノキアとの協業を発表しました。この協定の一環として、ノキアは従業員の技術的熟練度と知識伝達を訓練し、成長させるプログラムを実施します。
  • 2023年1月、DPワールド傘下のReplWorld Securityは、UAEにおけるターンキーセキュリティ、施設管理、人事アウトソーシングソリューションのトップサプライヤーとしての能力を高めるため、Transworld Groupと戦略的提携を結びました。両社は今後、インド亜大陸で熟練労働者を発掘、開発、育成することで、海外で人材を雇用する方法を共同で模索していく。
  • アラブ首長国連邦の経済は、この地域の部門、労働力、いくつかの企業と同様に拡大しています。この地域の都市はその可能性を認識し、これらの天然資源を売って得た資金で生活水準が上がり、地域の安定が戻りつつあります。
  • この地域では、国の資源を管理するために熟練した労働力が不可欠です。また、ワークフォース管理ソフトウェアを使用することで、この地域の都市はそれぞれの産業からの生産と収益を高めることができます。この地域の最大の動向の1つは産業革命4.0であり、急速に拡大する5Gインフラとともに、デジタル変革は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。OpenSignalによると、2022年の5Gダウンロード平均速度はUAEが315.90Mbpsで最速だった。次いでカタールが275.90Mbps、サウジアラビアが237.90Mbpsとなった。

中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア産業の概要

中東・アフリカのワークフォース管理ソフトウェア市場は非常に断片化されており、Active Operations、Management International LLP、NICE Systems Ltd、Oracle Corporation、Infor Group、Kronos Incorporated(UKG Inc.)などの主要企業が参入しています。市場のプレーヤーは、製品ラインナップを強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携や買収などの戦略を採用しています。

2023年2月、HRソリューション・プロバイダーのワークフォース・アフリカは、レソトとガボンでのさらなる拡大を発表しました。ワークフォース・アフリカは、給与管理、採用、評価、人事サポート、福利厚生、独立請負業者管理、身元確認などの人事サービスを世界企業に提供しています。この拡大計画は、アフリカ大陸全域に投資する国際企業に道を開くものです。

2022年10月、DUテレコムはオラクル・クラウド・ヒューマン・キャピタル・マネジメント(HCM)と契約を結び、採用、報酬、業績管理などUAE全域の人事プロセスを管理することになった。この適応により、DU Telcoは共有データ・プラットフォーム上で人事手続きを標準化し、組織のチーム管理と人事サービスを改善します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モノのインターネット(IoT)とクラウドベースのソリューションの採用増加による市場の拡大
    • 中小企業による分析ソリューションとWFMの採用拡大が市場成長を促進
  • 市場の課題
    • 実装と統合に関する懸念が市場の妨げに

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ワークフォース・スケジューリングとワークフォース分析
    • 勤怠管理
    • パフォーマンスと目標管理
    • 欠勤・休暇管理
    • その他のソフトウェア(疲労管理、タスク管理など)
  • 展開モード別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • 自動車
    • エネルギー・公益事業
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他エンドユーザー業界別
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Active Operations Management International LLP
    • NICE Systems Ltd
    • Oracle Corporation
    • Infor Group
    • Kronos Incorporated(UKG Inc.)
    • Reflexis Systems Inc.
    • SISQUAL
    • Workday Inc.
    • WorkForce Software LLC
    • Blue Yonder Group Inc.
    • ServiceMax Inc.
    • Kirona Solutions Limited
    • 7shifts
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • ADP LLC
    • Atoss Software AG
    • Mitrefinch Ltd
    • Sage Group PLC
    • Roubler UK Limited Company
    • Tamigo UK Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56656

The MEA Workforce Management Software Market size is estimated at USD 0.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 0.66 billion by 2030, at a CAGR of 8.38% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The increasing usage of advanced technology, such as artificial intelligence, drives the workforce management market. The growing need of small and medium-sized organizations for the Internet of Things and the ever-increasing popularity of remote workforce solutions will intensify the demand for workforce management. Smartphone penetration is increasing, and businesses focus more on human resource analytics, leading to more profitable growth prospects in the workforce management industry.
  • Companies can utilize AI in workforce management to assess their existing employees' talent inventory and leverage historical skill data to match individuals with appropriate open positions advertised by managers while considering skills adjacency, prior experiences, and intended career paths. Workers receive better visibility into a diverse pool of projects and experiences available within their business that would otherwise be inaccessible due to the value-add of personalized recommendations that serve up appropriate opportunities. For example, Saudi Arabia will invest USD 20 billion in Artificial Intelligence by 2030. This may create an opportunity for the market players to incorporate AI in workforce management solutions.
  • The increasing adoption of IoT and cloud-based solutions is reshaping the workforce management software market by enhancing data-driven decision-making, enabling remote workforce management, and providing scalability and cost-effectiveness for businesses. The workforce management software market will experience further growth and innovation as these technologies evolve and are expected to experience further growth and innovation.
  • The growing adoption of analytical solutions and workforce management software by SMEs in the MEA region is driving market growth. As more businesses recognize the advantages of these technologies, the demand for workforce management software is expected to continue to rise in the coming years.
  • The MEA workforce management software market may face several implementation and integration concerns hindering the market. Data security and privacy are critical concerns for organizations in the MEA region; businesses may hesitate to move their employee and operational data to cloud-based workforce management solutions due to data breaches and regulatory compliance concerns.
  • Over the last decade, remote employment has become increasingly popular. Nevertheless, COVID-19 significantly accelerated this trend in a short time, compelling businesses of all sizes to rapidly adopt the self-isolation measures that governments in the region were advising. Because it can assist in effectively handling the remote workforce and the pandemic's requirement for more people to work remotely, remote workforce management software has emerged as a crucial tool for businesses.
  • According to the IMF, the UAE economy recovered swiftly from the effects of COVID-19, with strong near-term economic growth supported by a pickup in domestic activity and high surpluses in the fiscal and external balances. According to the most recent IMF estimate, the UAE GDP growth is predicted to increase to above 6% in the current year from 3.8% last year. Fiscal surpluses have grown despite rising oil costs and a gradual reduction in fiscal support for households and businesses due to the COVID crisis.

MEA Workforce Management Software Market Trends

Workforce Scheduling and Workforce Analytics Type is Expected to Hold Significant Market Share

  • Workforce analytics is gathering workforce-related data from internal and external sources, analyzing it, and transforming it into actionable information. By collecting employee data, workforce analytics enables users to make better strategic business decisions about personnel, provide ROI evidence for workforce-related choices, and improve overall business outcomes.
  • Workforce analytics look at the work itself rather than just the people. It tracks and analyzes employees' work productivity to improve workflow and enable HR leaders to make data-driven decisions that enhance employee success and experience.
  • The advantages of workforce analytics for organizations revolve around tracking employee performance to establish a baseline for meeting objectives and driving efficiency. The most significant benefits of collecting and analyzing workforce analytics include workplace analytics, which helps identify the demand for new functions and positions early on, resulting in better hiring criteria. It also aids in identifying qualified candidates more quickly and providing more value during the hiring and onboarding process. Workforce analytics helps to break down data silos and centralize all the workforce data in one place. This allows for increased visibility, self-service, a more comprehensive data set, and improved communication among decision-makers.
  • Moreover, using workforce analytics can aid in developing a culture of trust and transparency in which individual employee contributions are recognized and rewarded. Workforce analytics leave a data trail for employees to see who is being recognized and why. It enhances monitoring. Workforce analytics enables business leaders to track progress against set benchmarks by monitoring the inputs and outputs of their pre-post-employee hiring processes.
  • Workforce scheduling solutions have evolved to the point where they are automating multiple operational issues that managers previously faced when optimizing workforce management. Currently, AI-powered solutions are available to handle larger workloads, predict needs with changing seasons, and optimally create schedules for shift workers. Furthermore, these solutions allow employees to take control of their programs and switch shifts with other employees directly if necessary.
  • Workforce scheduling and workforce analytics are fundamental considerations when relocating applications in the workforce management software market. They play an integral role in ensuring the software's security, compliance, and performance in a new environment. According to Nutanix software company, in 2023, in the Middle East and Africa (EMEA), improving security posture and meeting regulatory requirements is the top driver for relocation applications, with about 44 %of the respondents reporting the same. This is followed by integrating cloud-native solutions with a 43 % share.

United Arab Emirates is Expected to Hold Significant Market Share

  • Companies all over the United Arab Emirates region are setting ambitious transformation roadmaps into practice to guarantee their relevance in the digital world. Third platform usage is spreading throughout the region, and embracing technologies like cloud, mobility, and social is becoming more common.
  • Additionally, the area is witnessing an increase in the number of local players in the IT industries who are creating solutions to meet the rising local demand. For instance, in January 2023, To equip organizations in the Middle East and North Africa (Mena) with the necessary tools to thrive in the rapidly changing workplace, Darwinbox, the fastest-growing unicorn in the HR tech space, announced a partnership with Microsoft. Deep integrations between Darwinbox and the Microsoft product ecosystem will be a part of the cooperation, as will joint innovation of solutions to improve the employee experience. To advance its goal of enabling organizations to integrate their complete employee lifecycle, Microsoft has also made an equity investment in Darwinbox in addition to the co-innovation roadmap.
  • In December 2022, the Emirates Integrated Telecommunications Company (EITC) subsidiary du announced a collaboration with Nokia to improve employee skill sets and quicken initiatives to promote talent development in the UAE. As part of the agreement, Nokia will implement programs to train and grow its employees' technological proficiency and knowledge transfer.
  • In January 2023, To increase its capabilities as a top supplier of turnkey security, facility management, and human resources outsourcing solutions in the UAE, ReplWorld Security, a DP World company, entered into a strategic alliance with Transworld Group. The businesses will work together to find ways to hire people abroad by finding, developing, and training skilled workers in the Indian subcontinent.
  • The United Arab Emirates economy is expanding, as are the region's sectors, labor force, and several businesses. The cities in this area have recognized their potential, and with the money generated from selling these natural resources, living standards are rising, and regional stability is returning.
  • In this area, skilled labor is crucial for managing the nation's resources. Also, by using workforce management software, cities in the area can boost production and revenue from their respective industries. One of the biggest trends in the region has been the Industrial Revolution 4.0, and the digital transformation is anticipated to increase considerably over the forecast period along with the quickly expanding 5G infrastructure. According to OpenSignal, UAE had the fastest average 5G download speed in 2022 at 315.90 Mbps. Qatar and Saudi Arabia rounded out the next at 275.90 Mbps and 237.90 Mbps, respectively.

MEA Workforce Management Software Industry Overview

The Middle East and African Workforce Management Software Market is highly fragmented, with major players like Active Operations, Management International LLP, NICE Systems Ltd, Oracle Corporation, Infor Group, and Kronos Incorporated ( UKG Inc.). Players in the market are adopting strategies such as partnerships and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

In February 2023, Workforce Africa, the HR solutions provider, announced its further expansion in Lesotho and Gabon. The company provides HR services like compliant payroll management, recruitment, assessment, HR support, employee benefits, independent contractor management, background verification, and more to global businesses. The expansion plans will pave the way for international businesses investing across the African continent.

In October 2022, DU Telecom signed a contract with Oracle Cloud Human Capital Management (HCM) to manage its HR processes across the UAE, including recruitment, compensation, and performance management. Due to this adaption, DU Telco will standardize HR procedures on a shared data platform, improving the organization's team management and HR services.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions Expanding the Market
    • 5.1.2 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs Driving Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
    • 6.1.2 Time and Attendance Management
    • 6.1.3 Performance and Goal Management
    • 6.1.4 Absence and Leave Management
    • 6.1.5 Other Softwares (Fatigue Management, Task Management, etc.)
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End-user Verticals
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United Arab Emirates
    • 6.4.2 Saudi Arabia
    • 6.4.3 South Africa
    • 6.4.4 Rest of Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Active Operations Management International LLP
    • 7.1.2 NICE Systems Ltd
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Infor Group
    • 7.1.5 Kronos Incorporated (UKG Inc.)
    • 7.1.6 Reflexis Systems Inc.
    • 7.1.7 SISQUAL
    • 7.1.8 Workday Inc.
    • 7.1.9 WorkForce Software LLC
    • 7.1.10 Blue Yonder Group Inc.
    • 7.1.11 ServiceMax Inc.
    • 7.1.12 Kirona Solutions Limited
    • 7.1.13 7shifts
    • 7.1.14 IBM Corporation
    • 7.1.15 SAP SE
    • 7.1.16 ADP LLC
    • 7.1.17 Atoss Software AG
    • 7.1.18 Mitrefinch Ltd
    • 7.1.19 Sage Group PLC
    • 7.1.20 Roubler UK Limited Company
    • 7.1.21 Tamigo UK Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET