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市場調査レポート
商品コード
1640333

アジア太平洋地域のワークフォースマネジメントソフトウェア市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia-Pacific Workforce Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アジア太平洋地域のワークフォースマネジメントソフトウェア市場:シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のワークフォースマネジメントソフトウェア市場規模は、2025年に19億4,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは9.42%で、2030年には30億4,000万米ドルに達すると予測されます。

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ワークスケジュール、ビジネスプロセス、人件費、人材管理の効果的な管理を可能にすることで、ワークフォースマネジメントソフトウェアは組織のパフォーマンス向上に重要な役割を果たします。

主なハイライト

  • アジア太平洋地域は世界有数の商品生産国であり、これは主要輸出国としての地位によるものです。さまざまな製品がインド、中国、韓国、インドネシア、日本、オーストラリアで生産されています。この地域は熟練労働者の宝庫として知られています。ソフトウェア、自動車、食品製造、医薬品、化粧品、機械、衣料品、その他多くの製品がここで生産されていることで知られています。労働力は生産と高度な能力という点で非常に重要です。
  • オートメーション化されたプロセスが普及した結果、従業員はセルフサービス・テクノロジーを利用するようになっています。このようなテクノロジーは、指揮命令系統を維持しながらも、職場の透明性とコミュニケーションを高めています。
  • ワークフォースマネジメントソフトウェアの分野でも、AIの利用が広がっています。複数の企業が人工知能を利用して、募集や採用、計画や追跡時間といった時間のかかる作業を減らしています。
  • この地域には何百万人もの医師、エンジニア、技術者などがいます。このような多数の教育を受けた労働者を熟練した労働力に変えるには、管理システムが必要です。どのような組織においても、成功の鍵は生産性です。企業や産業界は、コスト削減、生産性向上、ビジネス・プロセスの効率化に取り組んでいます。この目的を達成するために、より洗練されたテクノロジーを採用しています。
  • ソフトウェア・アズ・ア・サービスの評価の焦点は、現在の問題点に対する機能セットを測定し、相性の良いベンダーを見つけることにあります。しかし、新しいワークフォースマネジメントソフトウェアの導入は、高価で時間のかかるプロセスになる可能性があり、どの組織も求めている利点を十分に活用するためには、遅滞なく実施しなければならないです。
  • COVID-19は、さまざまな分野、特にヘルスケア従事者におけるWFMソリューションの重要性を指摘しています。看護スタッフを従事させ続けるための優れた実践の必要性が強調され、ヘルスケア部門にさまざまなWFMソリューションを提供する一方で、タスクのスケジューリングや検診の予測、パートタイム労働者とは対照的な看護師のスケジュールや定時の人員配置などのアプリケーションも強調されています。

アジア太平洋地域のワークフォースマネジメントソフトウェア市場動向

クラウドが大きく成長

  • 銀行、保険、金融サービス業界では、従来の支店での銀行業務に代わって、ドアステップ・サービスのイントロダクションが導入されるなど、顧客に優しいサービス指向の環境へと移行しつつあります。ドアステップバンキングの概念が台頭してきた結果、多忙なスケジュールや時間の不足が生じ、またライバル企業にリードを奪われないようにするための市場競争も激化しているため、この分野では労働力の管理が極めて重要になっています。
  • 現在、ドアステップ・サービスやホームバンキングの範囲は、従来の現金引き出しやDDの依頼をはるかに超え、今では名義人の追加、本人確認(KYC)、書類の収集、現金/小切手の受け取りから新規口座開設、クレジットカードの配送まで、カスタマイズされたその他のサービスから構成されています。
  • 同業界向けのワークフォースマネジメントソフトウェア・ソリューションは、同業界に大きな変化をもたらす複数のメリットを提供し、シームレスなオペレーションを実現することで、顧客満足の達成に不可欠な労働力の管理を確実に成功させる。
  • この業界が直面している主な問題の一つは、タイムリーなトレーサビリティの欠如であり、市場のベンダーが提供するソリューションは、例えばDeliforceの銀行販売追跡ソフトウェアのように、この問題に対処することを目的としています。例えば、Deliforce社の銀行営業追跡ソフトウェアがそうです。管理部門は、このソフトウェアを使って現場の労働力全体を追跡することができ、リアルタイムでそれを行うことができます。
  • インド・ブランド・エクイティ財団によると、インドの銀行の資産は2023会計年度には約2兆9,000億米ドルに達します。この期間中、公的セクターの銀行の資産シェアは、民間セクターや外資系セクターの銀行に比べて最も高かったです。

中国が最大の市場シェアを占める

  • 中国は、さまざまな商品の最大の生産国のひとつです。自動車からソフトウェア、無人航空機、食品に至るまで、この地域で生産される商品の種類は多いです。このような多種多様な商品の生産には、労働力が非常に重要です。これは、この地域の労務管理ソフトウェア市場の成長にも貢献すると思われます。
  • この急成長の原動力となっているのは、労働力ソフトウェアとその管理ソリューションの開発と導入に不可欠な貢献をしている、より多くの中小企業です。
  • さらに、中小企業の投資はこの地域の成長にプラスの影響を与えると予想されます。中国はこの地域の成長に大きく貢献しているため、中小企業はワークフォース管理のためのクラウドベースの技術的ソリューションの採用を増やすために投資しています。
  • 中国はこの地域で最も重要なeコマース市場のひとつです。この分野での雇用増加が、ワークフォース管理ソリューション採用の大きな原動力となっています。また、斬新なコンセプトから大衆市場部門に進出する新規小売業者が増えるにつれ、ワークフォース管理のニーズも高まると思われます。

アジア太平洋地域ワークフォースマネジメントソフトウェア産業の概要

アジア太平洋地域のワークフォース管理市場は、IBM Corporation、オラクル、ADP、Krones Incorporated、Workday Inc.などのプレイヤーの存在により、非常に断片化されています。これらの企業は、アジア太平洋地域ワークフォースマネジメント市場の持続可能性とデジタル化に向け、大規模な研究開発投資を行い、市場を拡大しています。

  • 2023年12月、NICE Systems LtdはLiveVoxの買収完了を発表しました。市場をリードするNICEのプラットフォームCXoneとLiveVox独自のAI駆動型プロアクティブ・アウトリーチ機能の組み合わせにより、市場で唯一のインタラクション中心のプラットフォームが誕生し、優れたAI駆動型CXを提供するための基本的な礎石となります。
  • 2023年4月、オラクルはOracle Fusion Cloud Human Capital Management(HCM)内の従業員体験プラットフォームであるOracle MEのアップデートを発表しました。最近の動向には、学習、スキル開発、キャリアの流動性をパーソナライズされたエクスペリエンスに統合し、自己学習、キャリア開発の機会に関する洞察、ビジネス目標に沿ったスキル開発を可能にする、新しいAI搭載アプリが含まれます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 中小企業による分析ソリューションとWFMの採用拡大が市場成長を促進
    • ワークフォースの最適化とクラウドベースの需要が市場成長を牽引
  • 市場の課題
    • 実装と統合に関する懸念が市場の妨げに
  • COVID-19が業界に与える影響の評価

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ワークフォーススケジューリングとワークフォース分析
    • 勤怠管理
    • パフォーマンスと目標管理
    • 欠勤・休暇管理
    • その他のソフトウェア(疲労管理、タスク管理など)
  • 展開モード
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー業界別
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • 自動車
    • エネルギーおよび公益事業
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他エンドユーザー産業
  • 地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • 韓国
      • インドネシア
      • タイ
      • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Active Operations Management International LLP
    • NICE Systems Ltd.
    • Oracle Corporation
    • Infor Group
    • Kronos Incorporated
    • Reflexis Systems Inc.
    • Workday Inc.
    • Blue Yonder Group Inc.
    • ServiceMax Inc.
    • IBM Corporation
    • SAP SE
    • ADP LLC
    • Sage Group plc

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51565

The Asia-Pacific Workforce Management Software Market size is estimated at USD 1.94 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.04 billion by 2030, at a CAGR of 9.42% during the forecast period (2025-2030).

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By allowing effective administration of work schedules, business processes, labour costs and talent management, workforce management software has an important role to play in improving organisational performance.

Key Highlights

  • The Asia Pacific region is one of the world's largest producers of goods, and this is due to its position as a major exporter. Different products are manufactured by India, China, South Korea, Indonesia, Japan, and Australia. The region is known for its skilled labour. It's known for software, cars, food production, medicines, cosmetics, machinery, clothes and many other products produced here. The workforce is very critical in terms of production and advanced capabilities.
  • Employees are increasingly using self service technologies, which can be reached from any location and with no major obstacles, as a result of increasing use of automation based processes. Such technologies are enabling more transparency and communication in the workplace, while preserving a chain of command.
  • In the field of workforce management software, use of AI is also becoming more widespread. Several businesses are using artificial intelligence to reduce the time consuming tasks, such as recruitment and hiring, planning and tracking times.
  • There are millions of physicians, engineers, technicians, etc. in this region. Converting such a large number of educated workers into a skilled workforce requires a management system. The key to success in any organization is productivity. Enterprises and industry are working towards cost reduction, productivity improvement as well as improving business process efficiency. In order to achieve this objective, they adopt more sophisticated technologies.
  • The focus of most software-as-a-service evaluation revolves around measuring feature set against any current problem areas and finding a vendor for working well with. However, the implementation of new workforce management software can be an expensive and time intensive process that must be carried out without delay in order to make full use of the benefits which any organisation is seeking.
  • COVID-19 has pointed out the importance of WFM solutions in a variety of sectors, especially for healthcare workers. The need for some good practice to keep nursing staff engaged has been highlighted and, while offering the healthcare sector a range of WFM solutions, applications like scheduling tasks and predicting censuses, scheduleting and staffing nurses on time as opposed to parttime workers have also been underlined.

Asia-Pacific Workforce Management Software Market Trends

Cloud to Witness Significant Growth

  • The banking, insurance industry and financial services has been increasingly moving toward a customer-friendly service-oriented environment where the introduction of doorstep services have taken over the traditional branch banking practices. The emergence of the concept of doorstep banking on the rise resulting in hectic schedules and paucity of time along with the fierce competition in the market in order to ensure that a lead is not gobbled up by the rival company, has made the management of the workforce extremely crucial in the sector.
  • At present, the scope of doorstep services or home banking has gone far beyond the traditional cash withdrawal/DD request and now comprises other customized services that range from adding a nominee, verifying identity (KYC), collecting documents, cash/cheque pickups to the opening of a new account and delivering credit cards.
  • The workforce management software solutions for the industry offer multiple benefits that can make a significant difference in the sector, offering seamless operations, thereby ensuring the successful management of the workforce, which is crucial for achieving customer satisfaction.
  • One of the main problems facing the industry is a lack of timely traceability, and solutions provided by vendors on the market are aimed at addressing this problem, for instance banking sales tracking software from Deliforce. The administration can track the entire field workforce with this software and will be able to do so in realtime.
  • According India Brand Equity Foundation, the assets of banks in India amounted to about 2.9 trillion USD in financial year 2023. During this period, public sector banks accounted for the highest share in assets compared to private and foreign sector banks.

China to hold the Largest Market Share

  • China's one of the biggest producers of different goods. There are many varieties of goods produced in this region from cars to software, unmanned aerial vehicles as well as food products. The workforce is very important in the production of such a large range of goods. This will also contribute to the growth of the region's labour management software market.
  • This rapid growth rate is driven by a more significant number of small and medium sized enterprises, which make an essential contribution to the development and implementation of workforce software and their management solutions.
  • Moreover, the investments of SMEs are anticipated to have a positive impact on growth in this region. As China is a major contributor to regional growth, SMEs are investing in increasing the adoption of cloud based and technological solutions for workforce management.
  • China is one of the most important e commerce markets in this region. Increasing employment in this sector is a major driver of the adoption of workforce management solutions. The need for workforce management will also increase as more and more new retailers move from novel concepts into the mass market sector.

Asia-Pacific Workforce Management Software Industry Overview

The Asia-Pacific workforce management market is highly fragmented due to the presence of players like IBM Corporation, Oracle, ADP, Krones Incorporated, and Workday Inc. They are upscaling the market with substantial R&D investments, driving toward the sustainability and digitization of the Asia-Pacific Workforce Management Market.

  • In December 2023, NICE Systems Ltd has announced the closing of the acquisition of LiveVox. The combination of NICE's market leading platform CXone, with LiveVox's unique AI driven proactive outreach capabilities create the market's only interaction centric platform, the fundamental cornerstone to deliver superior AI driven CX.
  • In April 2023, Oracle announced the updation to Oracle ME, the employee experience platform within Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM). Recent updates include new AI-powered apps that combine learning, skill development, and career mobility in a personalized experience, enabling self-directed learning, insight into career development opportunities, and skill development aligned with business objectives.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs is Driving the Market Growth
    • 5.1.2 Demand for Optimized and Cloud-Based Workforce to Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market
  • 5.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Type
    • 6.1.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
    • 6.1.2 Time and Attendance Management
    • 6.1.3 Performance and Goal Management
    • 6.1.4 Absence and Leave Management
    • 6.1.5 Other Software (Fatigue Management, Task Management, etc.)
  • 6.2 Deployment Mode
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 End-User Vertical
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End-User Industries
  • 6.4 Geography
    • 6.4.1 Asia-Pacific
      • 6.4.1.1 China
      • 6.4.1.2 India
      • 6.4.1.3 Japan
      • 6.4.1.4 Australia
      • 6.4.1.5 South Korea
      • 6.4.1.6 Indonesia
      • 6.4.1.7 Thailand
      • 6.4.1.8 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Active Operations Management International LLP
    • 7.1.2 NICE Systems Ltd.
    • 7.1.3 Oracle Corporation
    • 7.1.4 Infor Group
    • 7.1.5 Kronos Incorporated
    • 7.1.6 Reflexis Systems Inc.
    • 7.1.7 Workday Inc.
    • 7.1.8 Blue Yonder Group Inc.
    • 7.1.9 ServiceMax Inc.
    • 7.1.10 IBM Corporation
    • 7.1.11 SAP SE
    • 7.1.12 ADP LLC
    • 7.1.13 Sage Group plc

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET