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市場調査レポート
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1640628

北米のワークフォース管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Workforce Management Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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北米のワークフォース管理ソフトウェア:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のワークフォース管理ソフトウェア市場規模は2025年に79億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.91%で、2030年には110億6,000万米ドルに達すると予測されます。

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北米のワークフォース管理市場は過去数年間繁栄してきました。労働効率と生産性の向上がこの地域の最大の関心事です。その結果、同地域は大きな市場シェアを占め、取引量は2倍に増加して他地域を抜き去り、リテール・ベンチャー市場の主要トレーダーとしての地位を確立しました。この地位は米国やカナダなどの国々に起因しています。

主なハイライト

  • ワークフォース管理ソフトウェアは、ワークスケジュール、ビジネスプロセス、人件費、人材管理を効果的に管理することで、組織のパフォーマンスを最適化します。
  • ワークフォース管理ソフトウェアの主な目的は、モバイルおよびデスクトップ・アプリケーションを通じてビジネス指標に信頼性を与えることです。さらに、これらのソリューションは、ビジネス活動を合理化し、データセキュリティを向上させることで、組織に長期的なコストとリソースのメリットを提供します。
  • さらに、このような企業は、労働力をよりよく管理し、業務を最適化するためのソリューションを採用する傾向が強まっています。このようなアプリケーションは、この目標の達成を支援するように設計されています。製造業、旅行・運輸業、小売業は急速に拡大しており、こうした管理ソフトウェア・システムの導入が市場をリードしています。
  • 以前は、リソース管理は手作業やスプレッドシートで行われていたため、時間がかかり、データの不一致が生じる可能性があった。ワークフォース管理ソフトウェアにIoTチェックポイントを導入することで、技術的能力が強化され、作業が容易になります。しかし、新しいワークフォース管理ソフトウェアを既存の手作業による対策と統合し、システムを終了することは、システムの大量導入、ひいては市場の繁栄において、依然として重要なハードルとして立ちはだかっています。
  • この地域では、COVID-19パンデミックの発生とともにワークフォース管理の需要が高まり、企業は管理ソフトウェアが提供する機能を活用してリモート機能を管理するようになった。これはまた、大衆の間でワークフォース管理ソフトウェアの人気を高めるのに役立ち、市場を後押ししました。

北米のワークフォース管理ソフトウェア市場動向

モノのインターネット(IoT)とクラウドベースのソリューションの採用が増加し、市場成長を牽引する見込み

  • ワークフォース管理ソフトウェアのクラウドコンピューティングは、柔軟性、機動性、セキュリティなど、いくつかの利点を顧客に提供します。このソフトウェアにより、組織の管理者は従業員、生産性指標、デバイスの評価に必要なすべての情報にいつでもアクセスできます。
  • さらに、管理者の場所に応じて修正を加えたり、労働力関連のタスクを計画したりすることもできます。これはリモートワークに貢献し、企業が必要な技術仕様やストレージを決定する際の時間とコストを大幅に節約します。
  • SWZDによると、今年、北米の組織で2023年に導入されるか、導入が予定されている情報技術の動向で最も人気があるのは、ギガビットWi-Fiネットワークで、IT自動化技術がそれに続く。
  • 企業は自社に利益をもたらすサービスや柔軟なクラウドアクセスを導入しています。オラクル・コーポレーションは2022年4月、オラクル・フュージョン・クラウド・ヒューマン・キャピタル・マネジメント(Oracle Fusion Cloud Human Capital Management)をプラットフォームに導入し、従業員とのコミュニケーション、傾聴、生産性、エンゲージメントの向上を促進することで、従業員の成功を目指しています。
  • 非公開会社はこのようなソフトウェア・ソリューションをプライベート・クラウドを通じて提供し、マルチレベルの物理的・論理的セキュリティ機能を提供しています。プロセスの透明性に対する要求の高まりは、業界とクラウド経由のソフトウェア選好にメリットをもたらしています。

著しい成長率を示す米国

  • 生産性の向上は、あらゆる組織の成功に不可欠です。企業は、従業員の生産性を高め、コストを削減し、ビジネス・プロセスの効率を向上させようと懸命に努力しています。
  • 労働力を管理し、業務を最適化するためのソリューションの導入が進んでおり、こうしたアプリケーションはこうした目標の達成を支援するように設計されています。製造業、旅行・運輸業、小売業は急速に拡大しています。さらに、これらの管理ソフトウェアシステムの採用率に関しては、市場をリードしています。
  • 国際労働機関(ILO)によると、米国の2022年の推定雇用対人口比は59.70%です。雇用率が高いため、効率的な管理ソフトウェアが求められています。
  • 米国は大きな市場シェアを占め、取引量は2倍に増加し、他の地域を抜き去り、リテール・ベンチャー市場の主要トレーダーとしての地位を確立しました。
  • このような総合的な従業員管理は、リスクを回避し、公平性を確保し、従業員の満足度を高める。リテール市場では昨年、原株の出来高が大きく伸びた。
  • また、労働力の生産性向上にも焦点が当てられています。ワークフォース管理ソフトウェアは、現在の労働力の有用性を高め、ほぼすべてのエンドユーザー産業に属する企業を通じて、大規模に収益性を高めるのに役立っています。これは、この地域の主要な市場シェアの優位性を強化しています。

北米のワークフォース管理ソフトウェア産業の概要

北米のワークフォース管理ソフトウェア市場は、IBM Corporation、Workday, Inc.、WorkForce Software LLC、Oracle Corporation、Ultimate Software Group, Inc.などの主要企業が存在し、半固体化しています。同市場のプレイヤーは、製品提供を強化し、持続可能な競争優位性を獲得するために、提携、イノベーション、合併、買収などの戦略を採用しています。

  • 2023年10月-Workforce Softwareは、SAP Integration Suiteを活用し、SAP Business Technology Platform(SAP BTP)の一部を形成するSAP SuccessFactors Human Experience Management(HXM)Suiteへの新しい事前組み込み統合を開始。
  • 2022年11月-IBMはアマゾン・ウェブ・サービス(AWS)と協業しました。今年初め、両社はAWSマーケットプレースでIBMソフトウェア製品をSaaS(Software-as-a-Service)として提供することを発表し、IBMソリューションがより利用しやすくなった。その結果、顧客はより良いビジネス成果を報告しました。このパートナーシップにより、顧客はビジネスと利益を構築しやすくなります。
  • 2022年3月-ActiveOpsとReturnSafeは、ReturnSafeの効果的なワクチン接種、検査、症例管理機能をActiveOpsのハイブリッドなワークフォース・インテリジェンスとプランニング・ソリューションと組み合わせる戦略的パートナーシップを発表しました。このパートナーシップは、両社のテクノロジーと専門知識を組み合わせることで、情勢の大流行や、ウイルスから人々を守るために実施されるさまざまなプロトコル、義務、ポリシーによって刻々と変化するハイブリッド勤務の状況に対応します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • モノのインターネット(IoT)とクラウドベースのソリューションの採用増加による市場の拡大
    • 中小企業による分析ソリューションとWFMの採用拡大が市場成長を促進
  • 市場の課題
    • 実装と統合に関する懸念が市場の妨げに

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ワークフォーススケジューリングとワークフォース分析
    • 勤怠管理
    • パフォーマンスと目標管理
    • 欠勤・休暇管理
    • その他のソフトウェア(疲労管理、タスク管理など)
  • 展開モード別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • 消費財・小売
    • 自動車
    • エネルギー・公益事業
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他エンドユーザー産業
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Workday, Inc.
    • WorkForce Software LLC
    • Oracle Corporation
    • Ultimate Software Group, Inc.
    • Kronos(US)Inc
    • TimeClock Plus LLC

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56013

The North America Workforce Management Software Market size is estimated at USD 7.92 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.06 billion by 2030, at a CAGR of 6.91% during the forecast period (2025-2030).

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The North American workforce management market has thrived over the past few years. Increasing labor efficiency and productivity are this region's primary concerns. As a result, the region occupied a significant market share, with trade volumes increasing twice to move past other regions to establish itself as the leading trader in the retail venture market. This position can be attributed to countries like the United States and Canada.

Key Highlights

  • Workforce management software optimizes organizational performance by effectively administering work schedules, business processes, labor costs, and talent management.
  • The main goal of workforce management software is to lend credibility to business metrics through mobile and desktop applications. In addition, these solutions offer long-term cost and resource advantages to organizations by helping them streamline business activities and increase data security those benefits.
  • Further, such enterprises are increasingly adopting solutions to manage their workforce better and optimize their operations; such applications are designed to help them achieve this goal. The manufacturing, travel and transport, and retail sectors are expanding rapidly, leading the market to adopt these management software systems.
  • Previously, resource management was carried out manually or through spreadsheets, which could have been more time-consuming, leading to data discrepancies. Introducing IoT checkpoints to workforce management software eases the job by enhancing technological capabilities. However, integrating the new workforce management software with the existing manual measures and exiting the system still stands as a significant hurdle in the mass adoption of the system and hence, in the flourishment of the market.
  • The region witnessed the demand for workforce management with the outbreak of the COVID-19 pandemic, with companies leveraging the features offered by the management software to manage remote functioning. This also boosted the market, helping increase the popularity of workforce management software among the masses.

North America Workforce Management Software Market Trends

Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions is Expected to Drive the Market Growth

  • Cloud computing in workforce management software offers customers several advantages, including flexibility, mobility, and security. The software gives the organization's administrator access to all information needed to evaluate an employee, productivity metrics, or device at any moment.
  • Furthermore, modifications may be made depending on the administrator's location, or any workforce-related task can be planned. This contributes to remote working, saving significant time and money as the company determines the necessary technical specifications and storage.
  • According to SWZD, in the current year, the most popular information technology trend either implemented or planned to be implemented in North American organizations in 2023 is gigabit Wi-Fi networking, followed by IT automation technology.
  • Businesses are introducing services and flexible cloud access to benefit their companies. Oracle Corporation introduced a platform with Oracle Fusion Cloud Human Capital Management in April 2022, aiming for employee success by facilitating increased communication, listening, productivity, and engagement on the employee front.
  • Companies provide such software solutions through the private cloud to provide multi-level physical and logical security features; as a result, private cloud investment is expanding. The growing requirement for process transparency benefits the industry and software preference via the cloud.

United States to Witness Significant Growth Rate

  • Good productivity is crucial for the success of any organization. Enterprises are striving hard to enhance the productivity of their employees, reduce costs, and improve business process efficiency.
  • Enterprises are increasingly adopting solutions to manage their workforce and optimize their operations; such applications are designed to help them achieve this goal. The manufacturing, travel and transport, and retail sectors are expanding rapidly. Moreover, they lead the market regarding the adoption rate of these management software systems.
  • According to International Labour Organization, the estimated employment-to-population ratio in 2022 accounted for 59.70% in the United States. The significant employment rates also demand efficient software backing the management of the same.
  • The United States occupied a significant market share, with trade volumes increasing twice to move past other regions to establish itself as the leading trader in the retail venture market.
  • This holistic employee management avoids risk, ensures fairness, and drives employee satisfaction. The retail markets experienced a high-volume growth of the original stock volume last year.
  • Also, the focus has been increased on improving the labor force's productivity. Workforce management software has helped increase the usefulness of the present labor force, adding profitability on a large scale through businesses belonging to almost all end-user industries. This has bolstered the region's dominance of a major market share.

North America Workforce Management Software Industry Overview

The North America Workforce Management Software Market is semi-consolidated with the presence of major players like IBM Corporation, Workday, Inc., WorkForce Software LLC, Oracle Corporation, and Ultimate Software Group, Inc.Players in the market are adopting strategies such as partnerships, innovations, mergers, and acquisitions to enhance their product offerings and gain sustainable competitive advantage.

  • October 2023 - Workforce Software has launched its new prebuilt integration to SAP SuccessFactors Human Experience Management (HXM) Suite, leveraging SAP Integration Suite and forming part of the SAP Business Technology Platform (SAP BTP), Where A human resources technology provider, WorkForce Software looks to deliver an integrated employee experience and workforce management solutions for large, complex employers across the world
  • November 2022 - IBM collaborated with Amazon Web Services (AWS). Earlier this year, the companies announced the availability of IBM Software products as Software-as-a-Service (SaaS) on the AWS Marketplace, making IBM solutions more accessible. As a result, clients reported better business results. The partnership makes it easier for them to build their businesses and profits.
  • March 2022 - ActiveOps and ReturnSafe announced a strategic partnership to combine the effective vaccination, testing, and case management capabilities of ReturnSafe with ActiveOps' hybrid workforce intelligence and planning solutions. The partnership combines the technology and expertise of both companies to handle the ever-changing landscape of hybrid working due to the COVID-19 pandemic and the various protocols, mandates, and policies implemented to protect people from the virus.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of COVID-19 impact on the industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Adoption of Internet of Things (IoT) and Cloud-based Solutions is Expanding the Market
    • 5.1.2 Growing Adoption of Analytical Solutions and WFM by SMEs is Driving the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Implementation and Integration Concerns Hindering the Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Workforce Scheduling and Workforce Analytics
    • 6.1.2 Time and Attendance Management
    • 6.1.3 Performance and Goal Management
    • 6.1.4 Absence and Leave Management
    • 6.1.5 Other Software (Fatigue Management, Task Management, etc.)
  • 6.2 By Deployment Mode
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Consumer Goods and Retail
    • 6.3.3 Automotive
    • 6.3.4 Energy and Utilities
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Manufacturing
    • 6.3.7 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 United States
    • 6.4.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Workday, Inc.
    • 7.1.3 WorkForce Software LLC
    • 7.1.4 Oracle Corporation
    • 7.1.5 Ultimate Software Group, Inc.
    • 7.1.6 Kronos (US) Inc
    • 7.1.7 TimeClock Plus LLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET