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市場調査レポート
商品コード
1637915

北米の接着剤とシーラント:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Adhesives and Sealants - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 108 Pages
納期
2~3営業日
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北米の接着剤とシーラント:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 108 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の接着剤とシーラント市場は予測期間中に5%を超えるCAGRで推移する見込み

North America Adhesives and Sealants-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 同地域の包装産業の拡大は、今後数年間で市場を大きく牽引するとみられます。
  • しかし、VOCフリーの使用に関する厳しい規制が市場成長の妨げになると予想されます。
  • バイオベースやハイブリッド接着剤の開発は、将来的に好機となることが予想されます。
  • 予測期間中、米国が接着剤とシーラント市場の需要を独占すると予想されます。

北米の接着剤とシーラント市場動向

包装産業からの需要の増加

  • 包装は、製品の安全性と長寿命を保護・強化するためのデザインと技術の面で急成長している産業です。
  • 消費者の多忙なライフスタイル、消費力の増大、関連要因によって、手早く持ち運べる包装商品の需要が増加しています。COVID-19の大流行により、国を挙げての製造施設の閉鎖や一時的な操業停止は、サプライチェーン、輸入、輸出の混乱など、いくつかの問題を引き起こしました。
  • 公衆衛生への関心の高まりは、全国的なeコマース活動の台頭とともに、食品加工産業の成長を後押しし続ける可能性が高く、これが今後数年間の包装需要をさらに押し上げると考えられます。
  • 米国の包装産業は、近年の飲食品産業の急成長によって牽引されています。2021年の飲食品小売店向け包装製品売上高は約8,800億米ドルに達し、2020年比で約3.5%の成長を示しています。
  • また、米国の段ボール包装も大きく成長しています。例えば、同国では2021年に4,160億平方フィートの段ボール包装が出荷され、2017年と比較して約8%の成長を示しています。
  • さらに、カナダの包装産業は、近年の飲食品産業の急成長が大きな原動力となっています。小売飲食品店を通じた売上高は、2020年の1,420億米ドルに対し、2021年には約1,430億米ドルに増加しました。
  • このように、上記の要因から、包装産業の拡大が予測期間中の市場を牽引する可能性が高いです。

市場を独占する米国

  • 米国は、北米における接着剤とシーラント市場の最大市場です。建設、エレクトロニクス、自動車、包装などのエンドユーザー産業が、予測期間中の市場成長を牽引するとみられます。
  • 同国は同地域で最大の包装市場を有しており、大幅な成長が見込まれています。米国では包装の生産は主に紙と板紙が牽引しており、2021年に生産された包装の約22%を占めています。
  • 様々なタイプの包装の中でも、軟包装は消費者にとって製品の利便性と安全性を高めるため、市場の成長が加速しています。
  • また、米国は北米地域で最大の建設活動国です。同国の一人当たりGDPは2万5,350米ドルで、2022年には前年比3.7%の成長が見込まれています。建設産業は米国GDPの4.2%近くを占めています。米国の建設産業に影響を与える要因は、新規投資、住宅・非住宅建設、政府の施策などです。
  • さらに、接着剤は屋根材、床材、プレハブ部品の接合、組み立てなど多様な用途があるため、同国の建設産業で広く使用されています。米国の建設産業は、2030年までの世界の建設成長率の11.1%を占めると予想されています。このため、2022~2028年の予測期間では、建設用接着剤の需要が増加するとみられます。
  • したがって、上記の要因により、米国は予測期間中に北米地域の市場を独占する可能性が高いです。

北米の接着剤とシーラント産業概要

北米の接着剤とシーラント市場は統合型です。主要企業には、3M、Arkema Group、Sika AG、HB Fuller Company、Henkel AG &Co.KGaAなどがあります(順不同)。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 包装産業からの需要増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • VOCフリーコンテンツの使用に関する厳しい規制
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(市場規模(金額ベース、売上ベース))

  • 樹脂別接着剤
    • ポリウレタン
    • エポキシ
    • アクリル
    • シリコーン
    • シアノアクリレート
    • VAE/EVA
    • その他
  • 技術別接着剤
    • 溶剤型コーティング剤
    • 反応性
    • ホットメルト
    • UV硬化型接着剤
  • 樹脂別シーラント
    • ポリウレタン
    • エポキシ
    • アクリル
    • シリコーン
    • その他
  • エンドユーザー産業
    • 建築・建設
    • 紙・板紙包装
    • 輸送
    • 木工・建具
    • フットウェア・皮革
    • 医療
    • 電気・電子
    • その他
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Arkema Group
    • Illinois Tool Works Inc.
    • Avery Dennison Corporation
    • Huntsman International LLC
    • Dow
    • MAPEI S.p.A.
    • Sika AG
    • Technical Adhesives
    • Jowat SE
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA

第7章 市場機会と今後の動向

  • バイオベース接着剤とハイブリッド接着剤の開発
目次
Product Code: 48534

The North America Adhesives and Sealants Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.

North America Adhesives and Sealants - Market - IMG1

Key Highlights

  • The expanding packaging industry in the region is likely to drive the market significantly in the coming years.
  • However, the strict regulations on the usage of VOC-free content are expected to hinder the market's growth.
  • The development of bio-based and hybrid Adhesives is expected to act as an opportunity in the future.
  • The United States is expected to dominate the demand for the adhesives and sealants market during the forecast period.

North America Adhesives and Sealants Market Trends

Increasing Demand from Packaging Industry

  • Packaging is a fast-growing industry in terms of design and technology for protecting and enhancing products' safety and longevity.
  • The demand for quick and on-the-go packaged items is increasing due to consumers' busier lifestyles, greater spending power, and related factors. Due to the COVID-19 pandemic, the country-wide lockdowns and temporary shutdown of manufacturing facilities caused several issues, including disruptions in supply chains, imports, and exports.
  • The growing interest in public health, along with the emerging e-commerce activities across the nation, is likely to continue boosting the growth of the food processing industry, which will further drive the packaging demand over the coming years.
  • The United States packaging industry has been driven by the rapid growth of the food and beverage industry in recent years. The sales of packaging products to retail food and beverage stores amounted to around USD 880 billion in 2021, representing a growth of nearly 3.5% compared to 2020.
  • Also, corrugated packaging in the United States is growing significantly. For example, the country shipped 416 billion square feet of corrugated packaging in 2021, representing a growth of nearly 8% compared to 2017.
  • Moreover, the Canadian packaging industry has majorly been driven by the rapid growth of the food and beverages industry in recent years. Sales through retail food and beverage stores increased in 2021 and amounted to around USD 143 billion in 2021 compared to USD 142 billion in 2020.
  • Thus, owing to above mentioned factors, expanding packaging industry is likely to drive the market during the forecast period.

The United States to Dominate the Market

  • The United States is the largest market for adhesives and sealants market in North America. The end-user industries, such as construction, electronics, automotive, and packaging, are expected to drive growth in the market over the forecast period.
  • The country holds the largest packaging market in the region and is expected to grow significantly. Packaging production is majorly driven by paper and paperboard in the United States, which accounted for nearly 22% of the packaging produced in 2021.
  • Among the different types of packaging, the flexible packaging market is growing faster as it makes products more convenient and safer for consumers.
  • Also, The United States is the largest country for construction activities in the North American region. The country had a GDP of USD 25,350 per capita, with an expected growth rate of 3.7% Y-o-Y in 2022. The construction industry contributes nearly 4.2% of the US GDP. The factors affecting the US construction industry are new investments, residential & non-residential constructions, government policies, and others.
  • Furthermore, adhesives are widely used in the construction industry in the country because of their diverse applications, such as roofing, flooring, prefabricated components joinery, and assembling. The United States construction industry is expected to account for 11.1% of the global growth in construction up to 2030. This is likely to result in an increase in demand for construction adhesives in the forecast period, 2022- 2028.
  • Hence, owing to above factor, United States is likely to dominate the North American region market during the forecast peroid.

North America Adhesives and Sealants Industry Overview

The North American adhesives and sealants market is consolidated in nature. The major companies include 3M, Arkema Group, Sika AG, HB Fuller Company, and Henkel AG & Co. KGaA, among others (in no particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Report

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Rising Demand from Packaging Industry
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Strict Regulations on the Usage of VOC-free Contents
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value and Revenue)

  • 5.1 Adhesives by Resin
    • 5.1.1 Polyurethane
    • 5.1.2 Epoxy
    • 5.1.3 Acrylic
    • 5.1.4 Silicone
    • 5.1.5 Cyanoacrylate
    • 5.1.6 VAE/EVA
    • 5.1.7 Other Resins
  • 5.2 Adhesives by Technology
    • 5.2.1 Solvent-Borne Coatings
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Hot Melt
    • 5.2.4 UV-Cured Adhesives
  • 5.3 Sealants by Resin
    • 5.3.1 Polyurethane
    • 5.3.2 Epoxy
    • 5.3.3 Acrylic
    • 5.3.4 Silicone
    • 5.3.5 Other Resins
  • 5.4 End-user Industry
    • 5.4.1 Building and Construction
    • 5.4.2 Paper, Board, and Packaging
    • 5.4.3 Transportation
    • 5.4.4 Woodworking and Joinery
    • 5.4.5 Footwear and Leather
    • 5.4.6 Healthcare
    • 5.4.7 Electrical and Electronics
    • 5.4.8 Other End-user Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 United States
    • 5.5.2 Canada
    • 5.5.3 Mexico
    • 5.5.4 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group
    • 6.4.3 Illinois Tool Works Inc.
    • 6.4.4 Avery Dennison Corporation
    • 6.4.5 Huntsman International LLC
    • 6.4.6 Dow
    • 6.4.7 MAPEI S.p.A.
    • 6.4.8 Sika AG
    • 6.4.9 Technical Adhesives
    • 6.4.10 Jowat SE
    • 6.4.11 H.B. Fuller Company
    • 6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Development of Bio-based and Hybrid Adhesives