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市場調査レポート
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1637829

北米のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

North America Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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北米のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のロケーションアナリティクス市場規模は2025年に52億2,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは16.32%で、2030年には111億2,000万米ドルに達すると予測されます。

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地理空間サービスはここ数年、小売、政府、医療、産業などさまざまなセグメントでますます支持されています。クラウドコンピューティング(IoT)、ブロックチェーン、人工知能がロケーションアナリティクスの用途を拡大し、結果として市場を牽引しています。

主要ハイライト

  • 市場は、スマートフォン、自動車、その他の携帯機器におけるGPS(全地球測位システム)の実践が大きく牽引しています。衛星ベースのGPSと組み合わせたモバイル測位は、最も急速に開発されている測位方法です。世界セルID確認CGICTAや拡大観測時間差EGOTDなどの方法では、実用的な精度は50~1,000mに及びます。これらの技術は、特定のアプリケーションの位置特定に必要な精度による機会をエンドユーザーに記載しています。
  • 米国は、衛星、機器メーカー、支援研究資金などのさまざまなGPSインフラを誇り、技術の普及と精度を高めるための政府支援と組み合わされて、市場の成長に影響を与えます。その代わりに、米国連邦通信委員会は、同国のデバイスがGalileo世界のナビゲーションシステムの信号を受信できるようにするための規則を免除しました。このことは、同国のGNSSチップ・メーカーがこの機能を組み込むことに影響し、精度が向上しました。
  • さらに、ロケーションインテリジェンスにより、遠隔操作で施設内の在庫、エネルギー消費、温度を継続的にモニタリング・管理することができます。屋内外の環境では、管理の可視化と労働力のモニタリングを提供することができます。ロケーションインテリジェンスにより、企業は部屋の稼働率を定量化し、資産のメンテナンス・サイクルを評価し、従業員の行動を管理し、人員を遠隔操作することができます。
  • 消費者は、個人情報や安全上のリスクにつながりかねない技術への投資に消極的です。このことも市場の成長を妨げる要因となっています。したがって、顧客のデータの安全性と機密性を確保するためには、メーカーやサービスプロバイダーが適切なセキュリティ対策を採用する必要があります。

北米のロケーションアナリティクス市場動向

小売セクターが成長を牽引

  • オムニチャネルでのショッピング体験をより充実したものにするためには、ロケーションアナリティクスが重要な役割を果たします。人々はモバイルショッピングやモバイルロケーションに依存しやすいため、小売業へのロケーションアナリティクスの応用は、モバイルデバイスの利用の高まりに後押しされ、売り手がマーケティングキャンペーンにロケーションデータを統合して、買い物客に適切なタイミングで適切なレコメンデーションを表示することが容易になっています。
  • ROI(投資利益率)の向上、売上増加、コスト削減、顧客満足度の向上、顧客ロイヤリティの構築など、さまざまな目的でロケーションアナリティクスの利用が増加しており、小売産業では過去数年間、このような動きが続いています。
  • ロケーションアナリティクスは、例えば、店舗売上推定・予測、走行時間・距離プロファイリング、ネットワーク最適化・シナリオモデリング、立地選定計画、フランチャイズ・エリア評価・重複分析、売上・市場シェア分析、市場規模・需要推定、ロケーション商品、テリトリー最適化・計画、顧客セグメンテーションなど、小売業が抱える問題を解決します。
  • 小売業者が売上を伸ばすもう一つの方法は、ロケーションマーケティングです。ロケーション・マーケティングでは、対象を絞ったメッセージを、近くにいる選ばれた消費者に直接届ける。より多くの視聴者が同時に1つの場所に存在するという事実は、対象を絞った広告をそのようなオンライン広告プラットフォームにシフトすることも可能にする可能性があります。小売企業はまた、ロケーションインテリジェンスを通じて、顧客のオンラインショッピング体験を実店舗とリンクさせる機会もあります。小売業者は、サイト訪問や閲覧履歴を、店舗に物理的に存在する訪問者と結びつけることで、購入者の行動理解を向上させ、ニーズに対応することができます。
  • さらに、人口データや人口動態のグループ分けを示すダイナミックな地図マップを小売業者が利用できるようにすることで、立地分析は商業用地の選定にも採用されています。小売業者は、近隣地域の新規出店候補地を評価し、交通パターンを観察することができるようになります。

ジオ・ベースド・マーケティングの需要拡大が市場を牽引

  • モバイル端末の利用が増えるにつれ、マーケティングにおけるロケーションアナリティクスの重要性はますます高まっています。地域で開催予定のイベント、店舗への近さ、その他多くの要因など、ロケーションアナリティクスによる情報により、マーケティングチームは消費者を簡単に対象にすることができます。組織は、ジオベース/ロケーションベースのマーケティングを使用して、物理的な位置に基づいて、オンラインまたはオフラインのメッセージングで、個人的または地理的に消費者を対象にすることができます。そのため、ジオダイナミック・マーケティングは、購入希望者に、検討している製品がによる店に在庫があることを伝え、すぐに購入できるようにすることができます。
  • また、近年は相互接続されたデバイスが著しく増加しているため、ジオマーケティングが実現可能になっています。時計、自動車、携帯電話など、あらゆるものがインターネットに遡ることができます。コネクテッドデバイスがユーザーの動きを記録するのは一般的で、位置や地域に関する豊富な情報が入手できます。消費者がどのようにアプローチされているかをよりよく理解し、全体的な体験を向上させるために、マーケティングチームはこれらのデータから収集した情報を活用することができます。
  • すべてのジオベースのマーケティングプランにおいて、顧客にロケーションアナリティクスを提供するよう促すことを強調することは極めて重要です。例えば、Microsoftの研究「消費者データの価値交換」によると、消費者は割引、金銭的インセンティブ、その他の認識された利益と引き換えにデータを交換することを非常に望んでいます。
  • エンドユーザーに関しては、米国の小売業者の半数近くがロケーションアナリティクスを利用しています。それは、店舗に客を呼び込むある瞬間に役に立っています。常に移動している消費者についていくのは大変です。ロケーションアナリティクス広告のコンセプトは、消費者と小売業者をつなぐ役割を果たします。リアルタイムのプッシュ通知、メッセージ、アラートは、消費者にとって適切なタイミングで受け取ることができます。
  • 例えば、Walgreensはジオフェンシングを利用し、ユーザーがジオフェンシングされたエリアに入るたびにアプリを開くことができる通知をプッシュすることで、顧客のロイヤリティを促進しています。ユーザーはさらに、自分のアカウント詳細を見ることで、プロモーションオファーを見ることができます。さらに、小売業者は、パーソナライズされた体験のためのユーザージャーニーを作成しながら、いくつかのリターゲティングの機会に気づく。ユーザーが小売店舗に入店すると、キャンペーンや店舗内での検証を配信することもできます。このようなリマーケティングの機会を狙うために、リアルタイムのトリガーが使用されるかもしれません。

北米のロケーションアナリティクス産業概要

ロケーションアナリティクス市場は半固定的であり、Cisco Systems Inc.、Esri Inc.、IBM Corporationなどの主要ベンダーがM&Aや戦略的提携などの戦略を採用し、市場範囲を拡大し競合を維持しています。同市場は、国内外の市場に分析ソリューションを提供する複数のベンダーによって競争が激化しています。

2023年7月、EsriはデータAI企業のDatabricksと提携しました。この提携により、EsriのArcGISソフトウェアの先進的空間分析機能を、Databricksのビッグデータプラットフォーム「Databricks Lakehouse Platform」で簡単に利用できるようになります。Databricks Lakehouse Platformと統合されるEsriの製品には、ArcGIS GeoAnalytics EngineとBig Data Toolkitがあり、これらは特に、ユーザーがビッグデータセットに対して空間分析を実行できるように構築されています。

2023年5月、Aruba Networks(HPE開発LP)は、ハイブリッドマルチクラウド環境向けの予測可能なSaaSソリューションを通じて、企業が世界中のデータを活用し、分析ツールを大規模に使用できるようにする、Hewlett Packard Enterpriseのエメラルドソフトウェアプラットフォームの次のステップを発表しました。Ezmeralのソフトウェアは、HPE GreenLakeのクラウドデータと分析機能にエッジを加え、機械学習MLプロジェクトと人工知能プロジェクトのためのデータ分析基盤を記載しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • エコシステム分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 主要規格と規制
  • 技術スナップショット
  • COVID-19の影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ジオベースのマーケティング需要の高まり
    • 小売産業におけるロケーションアナリティクス市場の利用増加
    • モノのインターネットの利用の増加
  • 市場課題
    • プライバシー/セキュリティと規制上の制約のトレードオフ

第6章 市場セグメンテーション

  • ロケーション別
    • 屋内
    • 屋外
  • 導入モデル別
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 産業別
    • 小売
    • 銀行
    • 製造業
    • 医療
    • 政府機関
    • エネルギーと電力
    • その他
  • 用途別
    • リスク管理
    • サプライチェーン最適化
    • セールス・マーケティングの最適化
    • 施設管理
    • 遠隔モニタリング
    • 緊急対応管理
    • カスタマー・エクスペリエンス・マネジメント
    • その他
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • SAP SE
    • Esri Inc.
    • Aruba Networks(HPE development LP)
    • IBM Corporation
    • SAS Institute, Inc.
    • Pitney Bowes Inc.
    • HERE Global BV
    • TIBCO Software Inc.
    • Ericsson Inc.

第8章 将来展望

第9章 投資分析

目次
Product Code: 47541

The North America Location Analytics Market size is estimated at USD 5.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 11.12 billion by 2030, at a CAGR of 16.32% during the forecast period (2025-2030).

North America Location Analytics - Market - IMG1

Geospatial services have been increasingly favored by different sectors, including retail, government, health care, and industry, over the last few years. Cloud computing (IoT), blockchain, and artificial intelligence are expanding the applications of location analytics and, as a result, driving the market.

Key Highlights

  • The market is significantly driven by the GPS (Global Positioning System) practices in smartphones, vehicles, and other portable devices. Mobile positioning combined with satellite-based GPS is the most rapidly developing method of positioning. The practical accuracy ranges from 50 to 1000 m for methods such as global cell identity CGICTA and an enhanced observed difference of time, EGOTD. These technologies provide end-users with opportunities based on the accuracy required for specific application location identification.
  • The United States boasts various GPS infrastructures, such as satellites, equipment manufacturers, and supportive research funding, combined with government support to boost the technology's penetration and accuracy influences market growth. Instead, the US Federal Communication Commission waived rules to allow devices in the country to receive Galileo Global Navigation System signals; this influenced the GNSS chip makers in the country to incorporate the capability, thus increasing the accuracy.
  • Moreover, location intelligence allows for the continuous monitoring and management of inventory, energy consumption, and temperature in a facility by remote control. In its indoor and outdoor environment, it may offer management visibility and monitoring of the workforce. Location intelligence allows companies to quantify room occupancy, assess maintenance cycles for assets, control employees' activities, and operate their personnel remotely.
  • Consumers are reluctant to invest in technologies that could result in Personal Information and Safety Risks, as they do not want to take any risks. This factor also hampers the growth of the market. In order to ensure the safety and confidentiality of customers' data, it is therefore necessary that manufacturers and service providers adopt appropriate security measures.

North America Location Analytics Market Trends

Retail Sector to Witness the Growth

  • In order to create a more cohesive omnichannel shopping experience, location data plays an essential role. Because of how easily people rely on mobile shopping and mobile location, the application of location analytics for retail has been pushed by the rising use of mobile devices, making it easier for sellers to integrate location data with marketing campaigns to display shoppers with appropriate recommendations at the right time.
  • Increasing use of location analytics for different purposes, e.g., to improve Return on Investments (ROI), increase sales, reduce costs, strengthen customer satisfaction, and build loyalty among customers, has been taking place over the past years within the Retail sector.
  • Location Analytics solves retail problems, for example, store sales forecasts, driving time and distance profiling, network optimization & scenario modeling, site selection planning, franchise area evaluations& overlap analysis, sales & market share analysis, market size as well and demand estimation through location products, territory optimization & planning, segmentation of the customer.
  • Another way for retailers to increase their sales is through location marketing, where targeted messages are delivered directly to the chosen consumers near them. The fact that a wider audience is present in one place simultaneously may also make it possible to shift the targeted advertisement to such an online advertising platform. Retailers also have the opportunity to link their customers' online shopping experience with brick-and-mortar stores through location intelligence. Retailers can improve their understanding of buyer behavior and respond to their needs by connecting site visits and browsing histories with a visitor who is physically present at the store.
  • Furthermore, by enabling retailers to use dynamic map maps that show population data and demography groupings, location analysis has also been employed in the selection of commercial sites. Retailers will be able to evaluate potential new sites in nearby areas and watch traffic patterns.

Growing Demand For Geo Based Marketing is Driving the Market

  • As more and more mobile devices are being used, location is becoming increasingly important to marketing. Location-based information, such as upcoming events in the area, proximity to a store, or many other factors, may enable marketing teams to target consumers easily. Organizations can target consumers personally or geographically, with online or offline messaging based on their physical location using geobased/location-based marketing. Therefore, Geodynamic marketing can tell prospective buyers that the product they are considering is in stock at another shop, allowing them to buy it immediately.
  • In addition, recent years have seen a marked increase in interconnected devices; thus, geo-marketing has become feasible. Everything, such as watches, cars, cell phones, and so on, can be traced back to the Internet. It is common for connected devices to record the movements of their users; a wealth of information about location and geography is available. To better understand how consumers are being approached and improve the overall experience, marketing teams may apply the information gathered from these data.
  • It is crucial to emphasize encouraging customers to provide location information in all geobased marketing plans. For example, the Microsoft study "The Value Exchange of Consumer Data" shows consumers are very eager to trade data in return for discounts, financial incentives, and other perceived benefits.
  • As far as end users are concerned, nearly half of US retailers use location deals. It is useful to them at a given moment when they are drawing customers into their shops. It's hard keeping up with consumers that are always on the move. The concept of location-based advertising acts as a connecting point between consumers and retailers. Real-time push notifications, messages, and alerts may be received at the correct time for consumers.
  • For instance, Walgreens uses geofencing to promote customer loyalty by pushing a notification that allows users to open their app every time they enter the geofenced area. The user can further view promotional offers by looking at their account details. Moreover, retailers notice several retargeting opportunities While creating user journeys for a personalized experience. When a user enters a retail store, offers and in-store validations can also be delivered. Real-time triggers might be used to target these remarketing opportunities.

North America Location Analytics Industry Overview

The Location Analytics Market market is semiconsolidated, with significant vendors like Cisco Systems Inc., Esri Inc., IBM Corporation, etc., adopting strategies for mergers and acquisitions and strategic partnerships, among others, to expand their reach and stay competitive in the market. The market is competitive owing to multiple vendors providing analytics solutions to the domestic and international markets.

In July 2023, Esri partnered with Databricks, the data and AI company. The collaboration will provide users with the advanced spatial analytics capabilities of Esri's ArcGIS software, easily accessible in Databricks' big data platform, the Databricks Lakehouse Platform. Esri offerings that integrate with the Databricks Lakehouse Platform include ArcGIS GeoAnalytics Engine and Big Data Toolkit, which are built specifically to enable users to perform spatial analysis on big datasets.

In May 2023, Aruba Networks (HPE development LP) introduced The next step of the Hewlett Packard Enterprise emerald software platform, which enables organizations to leverage data from around the world and use analytical tools at scale via a predictableSaaS solution for hybrid multi-cloud environments. Ezmeral's software adds the edge to the cloud data and Analytics capability of HPE GreenLake, providing a Data Analytics Foundation for Machine Learning ML projects and Artificial Intelligence Projects.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Ecosystem Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Key Standards and Regulations
  • 4.5 Technology Snapshot
  • 4.6 Assessment of the Impact of COVID-19

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing demand for geo-based marketing
    • 5.1.2 Increasing use of location analytics market in the retail sector
    • 5.1.3 Increasing Usage of Internet of Things
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Trade-offs between privacy/security and regulatory constraints

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Deployment Model
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 Cloud
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Banking
    • 6.3.3 Manufacturing
    • 6.3.4 Healthcare
    • 6.3.5 Government
    • 6.3.6 Energy and Power
    • 6.3.7 Other End-User Applications
  • 6.4 By Application
    • 6.4.1 Risk Management
    • 6.4.2 Supply Chain Optimization
    • 6.4.3 Sales and Marketing Optimization
    • 6.4.4 Facility Management
    • 6.4.5 Remote Monitoring
    • 6.4.6 Emergency Response Management
    • 6.4.7 Customer Experience Management
    • 6.4.8 Others
  • 6.5 By Country
    • 6.5.1 United States
    • 6.5.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 SAP SE
    • 7.1.3 Esri Inc.
    • 7.1.4 Aruba Networks (HPE development LP)
    • 7.1.5 IBM Corporation
    • 7.1.6 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.7 Pitney Bowes Inc.
    • 7.1.8 HERE Global BV
    • 7.1.9 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.10 Ericsson Inc.

8 FUTURE OUTLOOK

9 INVESTMENT ANALYSIS