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市場調査レポート
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1640609

中東・アフリカのロケーション分析:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

MEA Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカのロケーション分析:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのロケーション分析市場は予測期間中にCAGR 6.2%を記録する見込みです。

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主なハイライト

  • 市場の成長を促進する主な要因は、地理情報システム(GIS)、全地球測位システム(GPS)、リモートセンシング(RS)などの高度なロケーションインテリジェンス技術の利用の増加、ビジネスインテリジェンスおよび地理空間分析ツールの技術進歩です。
  • さらに、新たな技術が今後数年間、ロケーション分析業界の成長を大きく牽引すると予想されます。5G、人工知能(AI)、モノのインターネット(IoT)、ビッグデータ、コネクテッドセンサーデバイスは、ビジネスパフォーマンスを向上させるリアルタイムの位置情報データ分析を可能にした先進技術です。
  • 包括的な企業計画のために、ロケーション分析は強力な分析ツールとなります。ロケーションデータを従来のリレーショナルデータや信頼できる第三者からのデータと融合させることで、新たな洞察が生まれます。中東・アフリカの小売市場は、ロケーション分析に大きく注目し始めています。顧客や消費者が最後の購入後、店を出るまで入店するたびにユーザーデータが作成され、この数は日々増加しています。
  • アラブ首長国連邦やサウジアラビアなど、いくつかの国ではスマートフォンの普及率が非常に高いです。そのため、この分野のロケーション分析市場は急速に拡大すると予想されています。Wi-Fi位置分析システムは、あらゆる顧客対応分野の拡大により開発されてきました。このシステムは通信チャネルがオープンであるため、顧客はショッピングモールなどの場所でWi-Fiを介して接続することができます。
  • 位置情報を処理する際には、消費者のプライバシーへの配慮が不可欠です。というのも、多くの規制上の制限により、ユーザーの同意なしに位置情報を取得することが不可能な場合があるからです。地理空間分析ソリューションの中には、必要な位置情報を取得する必要があるものもあるが、位置情報データの安全性を懸念するユーザーの中には、これに反対する人もいると思われます。
  • 消費者行動や経済に対するCOVID-19の影響をよりよく理解するために、ロケーション・インテリジェンスやアナリティクスの利用が拡大しているため、COVID-19の発生がロケーション分析事業の拡大に影響を与えることはないです。

中東・アフリカのロケーション分析市場動向

様々なアプリケーションにおける技術進歩の台頭が成長を牽引

  • 中東・アフリカ諸国では、最新技術の導入が進んでいます。サウジアラビアやアラブ首長国連邦のような地域が最近急速にデジタル化されたおかげで、この地域には現在多くの接続があります。
  • エンドユーザー企業は、生産性を高め、経済的利益を創出し、セキュリティ基準を引き上げるために、人工知能を採用する企業が増えています。政府のいくつかの取り組みが産業部門の力学を変化させ、アラブ首長国連邦やサウジアラビアのような重要な国の地域に影響を与えています。
  • ビッグデータ、ソーシャルネットワーク、モノのインターネット、その他の双方向メディアによって生み出されるリアルタイムの空間データ量の増加とともに、ビッグデータ時代には、構造化データと非構造化データのより良い流れがこの地域に出現しました。
  • いくつかの地域政府は、経済を活性化し、労働力の生産性を高め、政府の柔軟性を高めるために、AIとMLを採用する長期戦略を策定しています。UAE政府が人工知能戦略を発表した際、AIを活用した数多くのインフラ、産業、サービスへの取り組みにいかに依存しているかを明らかにしました。
  • 現在、政府はAIプロジェクトを直接支援しています。それでも間もなく、地域企業は独自のAI部門を設立し、民間部門の投資を促進するためのより実質的な制度的・実際的な規制の枠組みを確立すると思われます。こうした動向は中東・アフリカの経済を支え、この地域のデジタル化を加速させる。

最大の市場シェアを握るサウジアラビア

  • サウジアラビアは、エコシステム開発、投資、政策と政策、研究とイノベーション、テクノロジーを網羅するマルチレベルの多面的なプログラムを実施しています。その結果、サウジアラビアは世界的に人工知能とビッグデータのハブとなり、世界トップクラスのデータ駆動型経済となります。
  • サウジアラビアの戦略的開発目標「ビジョン2030」を筆頭に、2025年までにサウジアラビアの緊急ニーズを満たすことに焦点を当て、データとAIに関する国家政策は段階的に実施されます。
  • 高性能クラウド・コンピューティング、ユビキタス高速接続、新しいセンサー・ネットワーク、センサー・プラットフォーム、地理空間分析、自律型インテリジェント・マシンの開発も、より機械中心的な領域への動きに拍車をかけています。
  • サウジアラビアの市場にはすでに、アマゾン、イーベイ、アリババ・グループのAllExpressなど、世界有数のeコマース企業が進出しています。新たなプレーヤーが電子商取引市場に参入すれば、競争は激化すると予測されます。

中東・アフリカのロケーション分析産業概要

中東・アフリカのロケーション分析市場は、シスコ、オラクル、SAP SE、システムズ、マイクロソフト、SASインスティテュートなどの業界大手が存在し、細分化されています。これらのプレーヤーは、この地域のインフラ、小売、企業の成長に役立つ革新的なロケーション分析技術への継続的な投資と開発に懸命に取り組んでいます。

  • 2022年9月-SAS Viyaアナリティクス・プラットフォームがMicrosoft Azureマーケットプレースで、ボタンをクリックするだけで従量課金制で利用可能になりました。Microsoft Azure上のフル機能を備えたSAS Viyaは、データ探索、機械学習、モデル展開分析に不可欠なアクセスを世界中の顧客に提供します。多くの翻訳言語に対応し、アプリ内のラーニングセンターも充実しているため、導入直後から長期的な成功をサポートします。
  • 2022年11月-IBMは、企業がデータとアナリティクスのサイロを打破し、データ主導の意思決定を迅速に行い、予測不可能な混乱を乗り切るのを支援する新しいソフトウェアを発表しました。IBM Business Analytics Enterpriseは、ビジネス・インテリジェンスのプランニング、予算管理、レポーティング、予測、ダッシュボード機能を備えたスイートで、ユーザーに組織全体のデータ・ソースを包括的に表示します。
  • さらに、IBM Planning Analytics with WatsonおよびIBM Cognos Analytics with Watsonとともに、このスイートには新しいIBM Analytics Content Hubが含まれており、ユーザーが複数のベンダーからアナリティクスおよびプランニング・ツールを発見し、単一のパーソナライズされたダッシュボード・ビューにアクセスする方法を合理化します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 様々な用途における技術進歩の台頭が成長を牽引
    • 分析ビジネスインテリジェンスと地理情報システム技術の採用増加
    • IoTの利用拡大
  • 市場抑制要因
    • セキュリティとプライバシーに関する懸念
    • 不完全なビジネス情報、古い情報、配置データベースの制限など、システムにエラーが発生しやすいです。

第6章 市場セグメンテーション

  • ロケーション別
    • 屋外
    • 屋内
  • 展開モデル別
    • オンプレミス
    • オンデマンド
  • アプリケーション別
    • 遠隔監視
    • 資産管理
    • 施設管理
  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 業界別
    • 小売
    • 製造業
    • ヘルスケア
    • 政府機関
    • エネルギー・電力
    • その他業界別
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他の国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems
    • Microsoft Corporation
    • HERE
    • SAS Institute Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • ESRI(Environmental Systems Research Institute)
    • Tibco Software Inc.
    • Pitney Bowes
    • Galigeo

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55679

The MEA Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The primary factors driving the growth of the market are the increased use of advanced location intelligence technologies such as Geographic Information System (GIS), Global Positioning System (GPS), and Remote Sensing (RS), as well as technological advancements in business intelligence and geospatial analytical tools, due to the rapid incorporation of location-based mapping technology in business intelligence systems and growing applications of location analytics in disaster management.
  • Moreover, emerging technologies are expected to significantly drive the location analytics industry's growth in the coming years. 5G, artificial intelligence (AI), the Internet of Things (IoT), Big Data, and connected sensor devices are advanced technologies that have enabled real-time location data analytics for improved business performance.
  • For comprehensive corporate planning, location analytics becomes a powerful analytical tool. New insights are produced by fusing location data with conventional relational data and data from reliable third parties. The Middle East & Africa retail market is starting to focus heavily on location analytics. Every time a customer or consumer enters the store following the last purchase till they leave, a piece of user data is created, and this number of merchants opens up daily.
  • Smartphone adoption is exceptionally high in several nations, including the United Arab Emirates and Saudi Arabia. The location analytics market in this area is therefore anticipated to expand quickly. Wi-Fi Location Analysis Systems have been developed due to the expansion of all customer-facing sectors. Due to the system's open communication channels, customers can connect via Wi-Fi in their location, such as shopping malls.
  • Consumer privacy considerations are essential when processing location data because numerous regulatory restrictions may make it impossible to get location data without the user's consent. Some geospatial analytics solutions require acquiring necessary location data, which some users may object to if they are concerned about the security of their location-based data.
  • Due to the growing usage of location intelligence or analytics to better understand the effects of COVID-19 on consumer behavior and the economy, the COVID-19 outbreak does not affect the expansion of the location analytics business.

Middle East & Africa Location Analytics Market Trends

Rise of Technological Advances in Various Applications to Witness the Growth

  • African and Middle Eastern nations have seen increasing adoption of modern technologies. There are now many connections in the region thanks to the recent and rapid digitization of areas like Saudi Arabia and the United Arab Emirates.
  • End-user enterprises in more significant numbers are adopting artificial intelligence to boost productivity, create economic benefits, and raise security standards. Several government efforts are altering the industrial sector's dynamics and influencing the geography of essential nations like the United Arab Emirates. and Saudi Arabia.
  • A better flow of structured and unstructured data emerged in this area during the Big Data era, along with a growth in the volume of real-time spatial data produced by big data, social networks, the Internet of Things, and other interactive media.
  • Several regional governments have created long-term strategies to employ AI and ML to boost the economy, increase workforce productivity, and increase government flexibility. When the UAE government unveiled its Artificial Intelligence Strategy, it made clear how dependent it was on numerous infrastructure, industry, and service efforts utilizing AI.
  • Currently, the government directly supports AI projects. Still, shortly, regional enterprises will establish their own AI departments and more substantial institutional and practical regulatory frameworks to promote private sector investment. These trends support the economies of Africa and the Middle East, accelerating the region's digitization.

Saudi Arabia to Hold the Largest Market Share

  • Saudi Arabia has a multi-level, multi-faceted program that covers ecosystem development, investment, policy and regulation, research and innovation, and technology. As a result, the nation will become a hub for artificial intelligence and big data globally and one of the top data-driven economies in the world.
  • With a focus on meeting Saudi Arabia's urgent needs by 2025, notably the nation's strategic development goal, Vision 2030, the national policy on data and AI will be implemented in stages.
  • Developments in high-performance cloud computing, ubiquitous high-speed connection, new sensor networks, sensor platforms, geospatial analytics, and autonomous intelligent machines have also fueled the move toward a more machine-centric area.
  • The market in Saudi Arabia already features some of the significant global e-commerce businesses, such as Amazon, eBay, and AllExpress from the Alibaba Group. It is projected that competition will increase when new players enter the e-trade market.

Middle East & Africa Location Analytics Industry Overview

The Middle East & African location analytics market is fragmented with Major industry giants like Cisco, Oracle Corporation, SAP SE, Systems, Microsoft Corporationand SAS Institute, Inc. present. These players are working hard to continually invest in and develop innovative location analytics technologies to benefit the region's infrastructure, retail, and corporate growth.

  • September 2022 - SAS Viya analytics platform is now available in the Microsoft Azure Marketplace with the click of a button on a pay-as-you-go basis. Full-featured SAS Viya on Microsoft Azure equips customers worldwide with access to essential data exploration, machine learning, and model deployment analytics. It's available in many translated languages and includes an extensive in-app learning center to support immediate onboarding and long-term success.
  • November 2022 - IBM has announced new software to assist enterprises in breaking down data and analytics silos to make data-driven decisions quickly and navigate unpredictable disruptions. IBM Business Analytics Enterprise is a suite of business intelligence planning, budgeting, reporting, forecasting, and dashboard capabilities that provides users with a comprehensive view of data sources across their entire organization.
  • Furthermore, along with IBM Planning Analytics with Watson and IBM Cognos Analytics with Watson, this suite includes a new IBM Analytics Content Hub, which streamlines how users discover and access analytics and planning tools from multiple vendors in a single, personalized dashboard view.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rise of Technological Advances in Various Applications to Witness the Growth
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Analytical Business Intelligence and Geographical Information Systems technology
    • 5.1.3 Increaseing Usage of IoT
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns about Security and Privacy
    • 5.2.2 Systems are Error Prone in cases like Incomplete Business Information, Out-of-date Information, and Limitation of Place Databases

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 Location
    • 6.1.1 Outdoor
    • 6.1.2 Indoor
  • 6.2 Deployment Model
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 On-demand
  • 6.3 Application
    • 6.3.1 Remote Monitoring
    • 6.3.2 Asset Management
    • 6.3.3 Facility Management
  • 6.4 Component
    • 6.4.1 Software
    • 6.4.2 Services
  • 6.5 Verticals
    • 6.5.1 Retail
    • 6.5.2 Manufacturing
    • 6.5.3 Healthcare
    • 6.5.4 Government
    • 6.5.5 Energy and Power
    • 6.5.6 Other Verticals
  • 6.6 Country
    • 6.6.1 United Arab Emirates
    • 6.6.2 Saudi Arabia
    • 6.6.3 Israel
    • 6.6.4 Other Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 HERE
    • 7.1.4 SAS Institute Inc.
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
    • 7.1.8 Tibco Software Inc.
    • 7.1.9 Pitney Bowes
    • 7.1.10 Galigeo

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS