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市場調査レポート
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1640366

欧州のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Europe Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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欧州のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のロケーションアナリティクス市場規模は2025年に48億2,000万米ドルと推計され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは15.6%で、2030年には99億5,000万米ドルに達すると予測されます。

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地理空間データ分析では、データに場所と時間の特徴を追加して、より理解しやすくします。ロケーションアナリティクスは、公共部門と企業部門の両方がパターンを特定し、戦略的な意思決定を行う際に役立つ実用的な情報です。この地域におけるロケーションアナリティクスは、都市計画、交通、自然災害、公園保護など、重要な分野で役立つと思われます。

主なハイライト

  • ロケーションアナリティクス市場は、人工知能(AI)と機械学習(ML)の開発によってさらに牽引力を増すと予想されます。欧州の持続可能な経済成長の次の大きな可能性は、宇宙コンステレーションにおける優位性と、デジタル戦略欧州やデスティネーション・アースのような国家的取り組みから生まれると思われます。したがって、これらの技術は大陸の都市部の空間開発に利用されることになります。
  • 正確な位置追跡は、5Gのイントロダクションよって改善されました。5Gの位置情報は、ミリ波とビームフォーミングの利用により、精度が向上し、データベースのフィンガープリント解像度が向上しました。これにより、屋内マッピングも改善されました。ユーザーは、講堂、空港、音楽ホール、劇場、工場、政府機関や一般市民が入居する建物、ショッピングモール、その他の小売施設など、多くの種類のインフラの3D屋内地理空間ビューを得ることができます。また、ポイントレベルの割り当ては、住所レベルのジオコーディングよりも利点があると指摘されています。
  • 2023年8月、欧州の地図・地籍・土地登録機関の非営利団体であるユーロジオグラフィックスのメンバーと国際地図協会(ICA)は、位置情報のインパクトを強調する新たなパートナーシップを設立しました。高品質と信頼性はユーロジオグラフィックスのメンバーの中核的価値観であり、欧州の公的な価値の高い地理空間情報の国家機関としての役割を果たしています。
  • COVID-19パンデミックの影響を軽減するため、欧州データ保護委員会(EDPB)は接触者追跡ソフトウェアと位置情報の使用に関するガイドラインを発表しました。すべてのデジタル介入は欧州のデータ保護の枠組みによってカバーされており、これはEU諸国や当局がCOVID-19関連の目的のために追跡ツールを作成したりデータを収集したりする際には、法的要件を遵守しなければならないことを意味しています。このような政府の規制は、調査対象の市場に好影響を与えると思われます。
  • セキュリティ上の懸念とプライバシーが市場の成長を抑制しています。魅力的なユーザー・インタフェースを備えたあらゆるモバイル・アプリは、ユーザーの居場所に関する重要な情報を常に提供することができます。グーグルをはじめとする重要なコンテンツ配信サービスは、位置情報を保持しないことを極めて明確にしています。それにもかかわらず、データ漏洩の可能性は依然としてあり、危険な状況につながる可能性があります。

欧州のロケーションアナリティクス市場動向

クラウドセグメントが市場を牽引する要因のひとつ

  • クラウド・コンピューティング・システムは、データが常に変化し、容量が拡張可能であるため、ロケーションインテリジェンスのようなダイナミックなアプリケーションに最適です。ロケーションデータや画像の量が膨大になり、複雑さが増しているため、より多くの容量と帯域幅が必要です。
  • 現在、保険ビジネスデータの80%に位置情報が含まれています。企業がより多くのデータを収集し、保持するにつれ、GISの必要性は急速に高まっています。保険会社は、柔軟でスケーラブルなクラウドベースのロケーションインテリジェンス・ソリューションと、オンデマンド・ソリューションの無制限の処理能力のおかげで、以前は手の届かなかった課題に対処できるようになった。
  • 企業は、定額料金またはシステム利用率に基づくクラウド・コンピューティング・サービスの「従量課金」サブスクリプション・モデルを利用します。長期的なソフトウェア・ライセンス契約やハードウェアへの設備投資は不要で、2023年10月にはAmazon Web ServicesがAWS European Sovereign Cloudを立ち上げました。AWS European Sovereign Cloudは、欧州向けの新しい独立したクラウドであり、規制の厳しい業界や公共部門の顧客に、欧州連合(EU)で進化するデータレジデンシーとレジリエンス要件に対応するためのさらなる選択肢と柔軟性を提供します。AWS European Sovereign Cloudは、顧客が作成したすべてのメタデータをEU域内に保持することを可能にします。
  • ロケーションインテリジェンス・ソリューションは、クラウド・コンピューティングの柔軟性と拡張性により、無限の人々がアクセスできます。また、クラウド・アーキテクチャは、24時間体制のコミュニティ・コンピューティングを通じて、場所や時間帯を問わないインテリジェントなコラボレーションを可能にします。2023年7月、クラウドベースのロケーションインテリジェンス・プラットフォームであるAddresscloudは、地理空間データおよびAIソリューション・プロバイダーであるSkybluと提携し、欧州本土全域の住所レベルの危険データへのアクセスを保険会社に提供します。

小売業が市場を牽引する要因のひとつ

  • eコマースの成長は、オフラインの小売業者にいくつかの困難をもたらしました。パンデミック(世界的大流行)の最中、人々はオンラインショッピングを好んだため、営業再開後の実店舗の来店客数は減少しました。企業は、この変化を乗り切りたいのであれば、より注意を払って適切な立地に投資する必要があると思われます。業績不振の店舗やマーケットプレースにスポットライトを当てることで、ロケーショントラッキングソフトウェアを利用する小売企業は、どの事業分野がさらなる投資から利益を得られるかを知ることができます。
  • テレワークの台頭と、人々が自宅で過ごす時間が増えたことで、ローカルeコマースが増加しました。小売企業は、注文処理に向け、大規模な投資を行うと思われます。消費者からのオンライン注文は、ラスト・マイル・デリバリーやカーブサイド・ピックアップ・サービスの人気により増加しています。これらのサービスを成功させるためには、ロケーションアナリティクスのような技術の統合が必要となります。
  • ドイツの小売業者の業界団体であるドイツ小売協会(HDE)によると、2022年の調査期間において、ドイツの小売業者の55%がマーケティングと顧客維持の取り組みを優先する意向を示しています。予測期間中、マーケティング、ビジネス機器、eビジネスに注力することで、調査対象市場は促進され、ロケーションアナリティクス企業は顧客の要望に応える新鮮なソリューションを提供できるようになると予想されます。
  • 自動車は、コネクテッドカーが業界の急速なデジタル化の次の段階となるにつれて、スマートイノベーションで繁栄しているもう1つの業界です。自動車の小売業者もロケーションアナリティクスを評価し始めています。マヴィが作成したOnMyWayアプリは、顧客の自動車のダッシュボードにキュレーションされたショッピングを提供します。OnMyWayの決済機能を搭載したコネクテッドカーの位置情報、注文、商品推奨、決済、ピックアップコーディネート機能は、即座に購入する顧客の期待に応えています。

欧州のロケーションアナリティクス業界の概要

多数の企業が存在するため、欧州のロケーションアナリティクス市場は中程度の競争状態にあります。提供する製品を多様化し、地理的範囲を広げ、最終的に市場での競合を維持するために、企業は製品革新、合併、買収などの方法を実施しています。

2022年1月、ドイツ・マクドナルドはベルリンを拠点とするロケーションインテリジェンスの新興企業Targomoと提携し、同国でのさらなる事業拡大を目指しました。企業はAIの位置情報専門家と協力し、事象を洞察し、事象の背後にある理由を特定します。同様に、この提携は、マクドナルドが新設のために有利な立地を認識するのに役立つと思われます。

2022年4月、不動産コンサルタントのリノは、欧州でトップのロケーションベース企業であるプレイス・センスと提携しました。プレイス・センスは、立地選定、物件価値評価、テナント構成、ライバルとのベンチマーク、マーケティング・広告活動測定などを支援します。

2022年12月、OneSoilはMapboxと提携し、農家が圃場を迅速に可視化・分析できるデータ可視化・マッピングソリューション、OneSoil Mapを発表しました。OneSoilは圃場のばらつきを測定・分析し、カスタムメイドの種子、肥料、薬剤散布の処方箋を作成し、農家がより高い利益と環境保護を達成できるよう支援します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 様々な産業における空間データと分析の利用の増加
    • 位置情報を利用するアプリケーションに対する消費者の傾向の高まり
  • 市場抑制要因
    • データプライバシー問題と高まる規制

第6章 市場セグメンテーション

  • 位置情報タイプ別
    • 屋内
    • 屋外
  • 展開別
    • クラウド
    • オンプレミス
  • エンドユーザー別
    • BFSI
    • 小売
    • 運輸・物流
    • 観光・ホスピタリティ
    • ヘルスケア
    • その他エンドユーザー
  • 国別
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft Corporation
    • SAS Institute Inc.
    • Tableau Software LLC(Salesforce)
    • TIBCO Software Inc.
    • QlikTech International AB
    • Google LLC
    • TomTom International BV
    • Esri Technologies Ltd
    • HERE Technologies
    • Alteryx Inc.
    • Cisco Systems Inc.
    • SAP SE
    • Pitney Bowes Inc.
    • Hexagon AB
    • IBM Corporation
    • Galigeo
    • CleverAnalytics AS
    • Lepton Software

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 51979

The Europe Location Analytics Market size is estimated at USD 4.82 billion in 2025, and is expected to reach USD 9.95 billion by 2030, at a CAGR of 15.6% during the forecast period (2025-2030).

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Geospatial data analytics, it adds features of place and time to data to make it more understandable. Location analytics is actionable information that assists both the public and corporate sectors in identifying patterns and making strategic decisions. Location analytics in the region would help in critical sectors such as urban planning, transportation, natural disasters, and park preservation, to name a few.

Key Highlights

  • The location analytics market is anticipated to gain more traction with the development of Artificial Intelligence(AI) and Machine Learning (ML). The next major potential for Europe's sustainable economic growth will come from its dominance in space constellations and national efforts like Digital Strategy Europe and Destination Earth. Hence these technologies will be used in the spatial development of urban areas of the continent.
  • Accurate location tracking has improved with the introduction of 5G. 5G location delivers improved precision and permits a higher fingerprint resolution in the database thanks to its usage of millimeter waves and beamforming. This has also improved indoor mapping. Users can get 3D indoor geospatial views of many infrastructure types, including auditoriums, airports, music halls, theaters, factories, buildings housing the government and the general public, malls, and other retail establishments. Also, it was noted, Point-level assignments provide advantages over address-level geocoding.
  • In August 2023, Members of EuroGeographics, a non-profit organization for European National Mapping, Cadastral and Land Registration agencies, and the International Cartographic Association (ICA) established a new partnership to emphasize the impact of location. High quality and dependability are the core values of members of EuroGeographics, serving as the national authority for Europe's official high-value geospatial information.
  • To lessen the COVID-19 pandemic's effects, the European Data Protection Board (EDPB) published guidelines for using contact tracking software and location data. All digital interventions are covered by Europe's data protection framework, which implies that EU nations and authorities must adhere to legal requirements while creating tracing tools or collecting data for COVID-19-related objectives. Such government regulations would have favorably impacted the market under investigation.
  • Security Concerns and privacy are restraining the market growth. Every mobile app with an engaging user interface can provide the user with important information about his whereabouts at all times. Google and other crucial content delivery services are extremely clear about not keeping location information. Nonetheless, a data breach is still possible, which can lead to dangerous circumstances.

Europe Location Analytics Market Trends

Cloud Segment is One of the Factors Driving the Market

  • Cloud computing systems are perfect for dynamic applications like Location Intelligence because the data is always changing, and capacity is scalable. More capacity and bandwidth are necessary due to the sheer volume and increasing complexity of location data and images.
  • Nowadays, a location component is present in 80% of insurance business data. The need for GIS increases quickly as businesses collect and retain more data. Insurance companies may now address challenges that were previously out of their grasp thanks to the flexible and scalable cloud-based Location Intelligence solutions and the unlimited processing capacity of on-demand solutions.
  • Businesses use "pay-as-you-go" subscription models for cloud computing services based on flat rates or system utilization. No long-term software license agreements or capital hardware investments are necessary, and also in October 2023, Amazon Web Services launched AWS European Sovereign Cloud. AWS European Sovereign Cloud would be a new, independent cloud for Europe that offers customers in highly regulated industries and the public sector further choice and flexibility to address evolving data residency and resilience requirements in the European Union (EU). AWS European Sovereign Cloud would allow customers to keep all metadata they create in the EU
  • Location intelligence solutions can be accessed by an infinite number of people because of the flexibility and scalability of cloud computing. The cloud architecture also makes intelligent collaboration possible through round-the-clock community computing anywhere and in any time zone. In July 2023, Cloud-based location intelligence platform Addresscloud has partnered with geospatial data and AI solutions provider Skyblu to provide insurers access to address-level perils data for locations across mainland Europe.

Retail is One of the Factors Driving the Market

  • The growth of e-commerce has presented several difficulties for offline retailers. Foot traffic in physical stores decreased following the resumption of business, as people preferred shopping online during the pandemic. Companies will need to invest in the correct location for their operations with greater attention if they want to survive this change. By spotlighting underperforming stores and marketplaces, retailers who use location-tracking software will learn which business areas can benefit from further investment.
  • The rise of teleworking and people spending more time at home gained local e-commerce. Retailers will be making massive investments toward order fulfillment. Online orders from consumers are increasing due to the popularity of last-mile delivery and curbside pickup services. Integration of technologies like Location Analytics will be necessary to ensure the successful implementation of these services.
  • For the research period of 2022, 55% of German retailers intended to prioritize marketing and customer retention initiatives, according to the German Retail Association (HDE), the trade association for German retailers. Over the projected period, it is anticipated that a focus on marketing, business equipment, and e-business would propel the market under study and enable location analytics companies to provide fresh solutions to cater to client wants.
  • Automotive is another industry that is thriving with smart innovation as connected cars become the next phase of the industry's rapid digitalization. Retailers of automobiles are also beginning to value location analytics. OnMyWay App, which Mavi created, offers curated shopping to the dashboard of client automobiles. The location, ordering, product recommendations, payment, and pickup coordination capabilities of connected cars with OnMyWay payment capabilities satisfy the expectations of customers making an immediate purchase.

Europe Location Analytics Industry Overview

Due to the existence of numerous companies, the European location analytics market is moderatley competitive. To diversify their product offerings, broaden their geographic reach, and ultimately maintain their competitiveness in the market, the businesses are implementing methods including product innovation, mergers, and acquisitions.

In January 2022, McDonald's Germany teamed with Berlin-based location intelligence startup Targomo to expand further in the country. Companies collaborate with AI location experts to gain insight into the event and identify the reason behind the event. Similarly, this tie-up will help McDonald's to recognize favorable locations for the new establishment.

In April 2022, Real estate consultancy, Reno, partnered with Place Sense, the top location-based company in Europe. Place Sense can help with location selection, property value assessment, tenant mix, benchmarking against rivals, marketing and advertising activity measurement, and more.

In December 2022, OneSoil partnered with Mapbox to launch OneSoil Map, a data visualization and mapping solution that helps farmers quickly visualize and analyze fields.OneSoil measures and analyzes field variability and creates prescriptions for custom seed, fertilizer, and chemical applications, helping farmers achieve higher profits and environmental protection.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Use of Spatial Data and Analytics in Various Industries
    • 5.1.2 Growing Propensity of Consumers Toward Applications that Use Location Data
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Data Privacy Issues and Growing Regulations

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location Type
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Deployment
    • 6.2.1 Cloud
    • 6.2.2 On-premise
  • 6.3 By End User
    • 6.3.1 BFSI
    • 6.3.2 Retail
    • 6.3.3 Transportation and Logistics
    • 6.3.4 Tourism and Hospitality
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Other End User
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Germany
    • 6.4.2 United Kingdom
    • 6.4.3 France
    • 6.4.4 Rest of Europe

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Microsoft Corporation
    • 7.1.2 SAS Institute Inc.
    • 7.1.3 Tableau Software LLC (Salesforce)
    • 7.1.4 TIBCO Software Inc.
    • 7.1.5 QlikTech International AB
    • 7.1.6 Google LLC
    • 7.1.7 TomTom International BV
    • 7.1.8 Esri Technologies Ltd
    • 7.1.9 HERE Technologies
    • 7.1.10 Alteryx Inc.
    • 7.1.11 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.12 SAP SE
    • 7.1.13 Pitney Bowes Inc.
    • 7.1.14 Hexagon AB
    • 7.1.15 IBM Corporation
    • 7.1.16 Galigeo
    • 7.1.17 CleverAnalytics AS
    • 7.1.18 Lepton Software

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET