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市場調査レポート
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1624584

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

APAC Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場は予測期間中にCAGR 18.21%を記録する見込み

アジア太平洋地域 Location Analytics-Market-IMG1

主なハイライト

  • ライバルよりも多くの収入を得ようとする小売業者間の熾烈な競争。スマートフォンが世界を席巻。アジア太平洋市場の活況はすさまじく、あらゆるスマートフォン企業にとって巨大な市場となっています。低価格とハイエンドの両スマートフォン・セグメントに大きな需要があります。両者の成長の組み合わせが、この地域の位置情報分析市場を支えています。
  • 市場セグメンテーションは、市場調査分野の主要セグメントの1つとして台頭しつつあります。毎日多くの小売店が開店するため、消費者や顧客が店に入り、購入後に店を出るまで滞在するたびに、多くのユーザーデータが作成されます。
  • これらのデータは現在、さまざまな分析ソリューションで分析されています。位置情報ベースのアナリティクスは、位置情報を中心としたデータを文脈化することで、意味のある考察を導き出し、戦略的なビジネス上の意思決定に役立てる。位置情報分析ベンダーは、Wi-Fiネットワークを備えたスマートフォンを活用することで、最小限のコストで位置情報分析ソリューションを実行できるようにしています。
  • 顧客と接するすべての業界において、wi-fi位置情報分析(LBS)システムのイントロダクションが導入されました。このシステムでは、顧客が現場のwi-fiを通じて接続することができ、小売センターなどが消費者をよりよく理解し、それに応じて消費者のニーズに合った商品を提供できるよう、直接的なコミュニケーションチャネルを開くことができます。
  • 現在市場では、ウェブ分析のようなさまざまな分析ソリューションが普及しています。ロケーションベースのアナリティクスは、顧客の体験を設計・測定するための時代のニーズとなると思われます。まもなく、ロケーションアナリティクス・ソリューションはマーケットプレースで一般的になると思われます。

パンデミックは世界中の様々なビジネスに大きな影響を与え、インドや中国などの国々はウイルスの発生によって悪影響を受けました。その結果、スマートフォンの利用が世界的に大幅に増加し、位置情報分析ソリューションも増加しました。インド政府は、COVID陽性患者に会った人々の効果的な接触者追跡を実施するために当局を支援し、その利用から大きな恩恵を受けました。

アジア太平洋地域ロケーション分析市場動向

車載コネクティビティが自動車分野の成長を牽引

  • ナビゲーション内蔵の新型車両が標準化されつつあり、車載ナビゲーションサプライヤーの成長が見込まれます。また、コネクテッドナビゲーションサービスとライブ位置情報コンテンツの成長は、自動車の外部接続と内部接続の両方によって促進されています。
  • 自動車メーカーにとって、ターン・バイ・ターン(TBT)ナビゲーション、交通情報、ポイント・オブ・インタレスト(POI)検索(駐車場やガソリンスタンドを含む)などの組み込み型およびコネクテッドロケーションサービスは、今後5年間、車載インフォテインメント・システム(IVI)の不可欠な要素であり続けると思われます。特に、ナビゲーション・システムはエントリークラスの自動車で一般的になりつつあります。予測によると、ナビゲーションの装着率は2020年の新車販売台数の38%から、2026年には70%近くまで増加し、サプライヤーに大きな成長機会を提供します。
  • 今後5年間のパンデミックの悪影響にもかかわらず、ナビゲーション対応車の年間販売台数は2020年末の3,450万台超からほぼ倍増し、2025年には6,800万台を超えると推定されます。この合計には、自律走行車を安全に誘導するために必要なHDマップは含まれていないです。それでも、コネクテッドカーは含まれます。コネクテッドカーは、コネクテッド車載インフォテインメント(IVI)体験の一部として、地図ベースのライブサービスをユーザーに提供することができます。
  • 自動車業界が道路をより安全なものにし、交通事故を減らす、あるいはなくすことに取り組む中、より多くの新車がADAS(先進運転支援システム)を搭載するようになると思われます。

アナリストは、2025年には車間距離警告機能の世界の普及率が小型車の76%に達し、そのうちADASマップに依存する割合(おそらく4分の1から3分の1)が増加すると予想しています。その他のADAS機能には、予測パワートレインによる車間距離警告、インテリジェントスピードアシスタンス、車線逸脱アラートなどがあります。

ロケーションインサイトによる競合考察の実現が、引き続きエンタープライズの需要を牽引

デジタル化の恩恵は、セールスマーケティング、オペレーション、戦略、IT管理、研究開発など、企業全体のさまざまなレベルで実感されています。データは、意思決定、説明責任、効率性、業績を改善するための洞察を得るために収集・分析されます。

ロケーションインテリジェンスは、マッピングと地理空間サービスを企業や組織のデータと組み合わせたものです。ロケーションインテリジェンスは、ビジネスインテリジェンスのサブセットであり、ビジネスが生成したデータ(パフォーマンス・データ、価格設定、コスト・データなど)を地図上に可視化し(またはロケーション・サービスを適用し)、戦術的・戦略的な意思決定を改善します。

ロケーションインテリジェンスの使用事例には、ジオマーケティング、ロケーションターゲット広告、サイトロケーション計画(小売店、レストラン、給油所、モバイル無線アクセスネットワークなどのインフラなど)、リモート機器パフォーマンスモニタリングなどがあります。資産追跡、車両管理、オンデマンド・モビリティ・サービス、その他のビジネス機能も、ロケーション・サービスによって強化することができます。

昨年2月に520社を対象に実施されたBCGの企業向けロケーション・インテリジェンスに関する世界調査では、さまざまなセクターでビジネス・パフォーマンスに対するロケーション・データの重要性が高いことが示されており、95%が、不動産、物流・配送、小売、eコマースなどにおいて、現在、望ましいビジネス成果を達成するためにマッピングと地理空間データが不可欠であり、91%が3~5年後にはさらに不可欠になると回答しています。

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス業界の概要

アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場で事業を展開する企業は、パートナーシップとイノベーションに重点を置き、適度に集中しています。同市場の主要ベンダーには、Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.などがあります。

2022年7月、シティリティはHEREと協力し、自社のソリューションと製品で位置情報サービスとアプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)を使用します。これにより、都市のモビリティ運営を合理化し、交通の脱炭素化を促す実用的な分析を提供し、交通渋滞、車両管理、スマートシティ駐車場、物流を削減し、インドにおけるスマートで持続可能な生活を促進します。

2022年7月、グーグルマップはジェネシス・インターナショナルおよびテック・マヒンドラと提携し、インドでストリートビューを開始すると発表しました。これらのパートナーシップの目的は、ナビゲーションや探索をより簡単かつ正確にする役立つ地図を作り、重要で有用な位置情報に基づく情報を地域社会と共有し、彼らを支援することです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法と方法論

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 小売市場の成長
    • 分析的ビジネスインテリジェンスと地理情報システム技術の採用増加
    • モノのインターネットの利用の増加
  • 市場抑制要因
    • セキュリティとプライバシーに関する懸念
    • 不完全なビジネス情報、古い情報、場所のデータベースの制限などの場合、システムはエラーを起こしやすいです。
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 業界内の競争企業間の敵対関係

第5章 技術の概要

  • 技術スナップショット
  • 現在進行中の開発

第6章 市場セグメンテーション

  • 場所別
    • 屋内
    • 屋外
  • 展開モデル別
    • オンプレミス
    • オンデマンド
  • 業界別
    • 小売
    • 銀行
    • 製造業
    • 運輸
    • ヘルスケア
    • 政府機関
    • エネルギー・電力
    • その他業界別
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • オーストラリア
    • その他の国

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems
    • Microsoft Corporation
    • HERE
    • SAS Institute, Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • ESRI(Environmental Systems Research Institute)
    • Tibco Software Inc.
    • Pitney Bowes
    • Galigeo

第8章 投資分析

第9章 アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場の将来性

目次
Product Code: 46430

The APAC Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 18.21% during the forecast period.

APAC Location Analytics - Market - IMG1

Key Highlights

  • There is cutthroat competition between the retailers to earn more than their rivals. Smartphones have taken the world by storm. The boom in Asia-Pacific markets has been enormous and is a huge market for every smartphone company. There is a huge demand in both the low-cost and high-end smartphone segments. The combination of growth in both has helped the location analytics market in this region.
  • Location analytics is emerging as one of the major segments in the field of market research. As more retail stores open every day, a lot of user data is created every time a consumer or customer walks into a store and stays there until he or she leaves after making a purchase.
  • These data points are now being analyzed with different analytical solutions. Location-based analytics aids in contextualizing location-centric data in order to derive meaningful insights and inform strategic business decisions.This data could enhance the customer experience and give us a competitive edge over other market players. By leveraging smartphones with wi-fi networks, location analytics vendors have enabled location analytics solutions to run at a minimal cost.
  • The rise in all customer-facing industries has resulted in the introduction of the wi-fi location analytics (LBS) system, which allows customers to connect through on-site wi-fi, opening a direct channel of communication that enables retail centers and similar others to better understand their consumers and accordingly deliver products that meet their needs.This method helps maximize retail output and services by understanding the consumer's needs.
  • Different analytics solutions, like web analytics, are popular in the market currently. Location-based analytics will become the need of the hour for designing and measuring the experiences of customers. Shortly, location analytics solutions will become commonplace in the marketplace.

The pandemic significantly impacted various businesses worldwide, with countries such as India and China being adversely affected by the outbreak of the virus. As a result, smartphone usage increased significantly globally, and location analysis solutions increased. The Government of India has greatly benefited from using it, as it has assisted authorities in conducting effective contact tracing for people who met COVID-positive patients.

APAC Location Analytics Market Trends

In-vehicle connectivity is driving growth in the Automotive sector

  • New vehicles with built-in navigation are becoming standard, which will allow in-vehicle navigation suppliers to grow. Also, the growth of connected navigation services and live location content is being driven by both external and internal connectivity in vehicles.
  • For carmakers, embedded and connected location services, such as turn-by-turn (TBT) navigation, traffic information, and point-of-interest (POI) search (including parking and gas stations), will remain an essential component of in-vehicle infotainment systems (IVI) over the next five years. Specifically, navigation systems are becoming common in entry-tier vehicles. According to predictions, the attach rate for navigation will increase from 38% of new cars sold in 2020 to almost 70% by 2026, providing suppliers with a sizable opportunity for growth.
  • Despite the negative impact of the pandemic over the next five years, it is estimated that annual sales of navigation-enabled cars will almost double from over 34.5 million at the end of 2020 to exceed 68 million by 2025. This total excludes HD maps required to guide autonomous cars safely. Still, it includes connected cars, which can deliver live map-based services to users as part of the connected in-vehicle infotainment (IVI) experience.
  • As the auto industry works to make roads safer and cut down on or get rid of car accidents, more new cars will have advanced driver assistance systems (ADAS).

Analysts expect the global penetration of the distance warning feature to reach 76% of light-duty vehicles in 2025, with a growing share (likely between a quarter and a third) of these relying on an ADAS map. Other ADAS features include distance warning with predictive powertrain, intelligent speed assistance, and lane departure alerts.

Achieving competitive advantage through location insights continues to drive demand for Enterprises

The benefits of digitalization are felt at various levels across enterprises, e.g., sales and marketing, operations, strategy, IT management, and R&D. Data is collected and analyzed to gain insights that improve decision-making, accountability, efficiency, and business performance.

Location intelligence combines mapping and geospatial services with a company's or organization's data. Location intelligence is a subset of business intelligence whereby a business visualizes the data it generates, e.g., performance data, pricing, cost data, etc., on a map (or applies location services) for improved tactical and strategic decision-making.

Use cases for location intelligence include geo-marketing, location-targeted advertising, site location planning (e.g., retail stores, restaurants, fueling stations, and other infrastructure like mobile radio access networks), and remote equipment performance monitoring. Asset tracking, fleet management, on-demand mobility services, and other business functions can also be enhanced with location services.

A BCG global survey on location intelligence for enterprises conducted across 520 companies in February last year shows the high importance of location data to business performance across different sectors, where 95% said that mapping and geospatial data are essential in achieving desired business results today and 91% said that they would be even more essential in three to five years, including in real estate, logistics and delivery, retail, and e-commerce.

APAC Location Analytics Industry Overview

Companies operating in the Asia-Pacific Location Analytics Market focus on partnerships and innovations and are moderately concentrated. Some of the key vendors in the market include Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.

In July 2022, Citility will work with HERE to use location services and application programming interfaces (APIs) in its solutions and products. This will provide actionable analytics that streamline city mobility operations and encourage the decarbonization of transportation and reduce traffic congestion, fleet management, smart city parking, and logistics to promote smart, sustainable living in India.

In July 2022, Google Maps announced partnerships with Genesys International and Tech Mahindra to launch Street View in India. The goal of these partnerships is to make helpful maps that make navigation and exploration easier and more accurate and to share important and useful location-based information with communities to help them.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growth in Retail Market
    • 4.2.2 Increasing adoption of analytical business intelligence and geographic information systems technology
    • 4.2.3 Increasing Usage of Internet of Things
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Concerns about security and privacy
    • 4.3.2 Systems are error prone In cases like incomplete business information, out-of-date information and limitation of place databases
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.5.3 Threat from new entrants
    • 4.5.4 Threat from substitute Product Types
    • 4.5.5 Competitive rivalry within the industry

5 TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 5.1 Technology Snapshot
  • 5.2 Ongoing developments

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Deployment Model
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 On-demand
  • 6.3 By Verticals
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Banking
    • 6.3.3 Manufacturing
    • 6.3.4 Transportation
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Government
    • 6.3.7 Energy and Power
    • 6.3.8 Other Verticals
  • 6.4 By Countries
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 India
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 Australia
    • 6.4.5 Other Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 HERE
    • 7.1.4 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
    • 7.1.8 Tibco Software Inc.
    • 7.1.9 Pitney Bowes
    • 7.1.10 Galigeo

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF ASIA-PACIFIC LOCATION ANALYTICS MARKET