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市場調査レポート
商品コード
1624584
アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)APAC Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場は予測期間中にCAGR 18.21%を記録する見込み
パンデミックは世界中の様々なビジネスに大きな影響を与え、インドや中国などの国々はウイルスの発生によって悪影響を受けました。その結果、スマートフォンの利用が世界的に大幅に増加し、位置情報分析ソリューションも増加しました。インド政府は、COVID陽性患者に会った人々の効果的な接触者追跡を実施するために当局を支援し、その利用から大きな恩恵を受けました。
アナリストは、2025年には車間距離警告機能の世界の普及率が小型車の76%に達し、そのうちADASマップに依存する割合(おそらく4分の1から3分の1)が増加すると予想しています。その他のADAS機能には、予測パワートレインによる車間距離警告、インテリジェントスピードアシスタンス、車線逸脱アラートなどがあります。
デジタル化の恩恵は、セールスマーケティング、オペレーション、戦略、IT管理、研究開発など、企業全体のさまざまなレベルで実感されています。データは、意思決定、説明責任、効率性、業績を改善するための洞察を得るために収集・分析されます。
ロケーションインテリジェンスは、マッピングと地理空間サービスを企業や組織のデータと組み合わせたものです。ロケーションインテリジェンスは、ビジネスインテリジェンスのサブセットであり、ビジネスが生成したデータ(パフォーマンス・データ、価格設定、コスト・データなど)を地図上に可視化し(またはロケーション・サービスを適用し)、戦術的・戦略的な意思決定を改善します。
ロケーションインテリジェンスの使用事例には、ジオマーケティング、ロケーションターゲット広告、サイトロケーション計画(小売店、レストラン、給油所、モバイル無線アクセスネットワークなどのインフラなど)、リモート機器パフォーマンスモニタリングなどがあります。資産追跡、車両管理、オンデマンド・モビリティ・サービス、その他のビジネス機能も、ロケーション・サービスによって強化することができます。
昨年2月に520社を対象に実施されたBCGの企業向けロケーション・インテリジェンスに関する世界調査では、さまざまなセクターでビジネス・パフォーマンスに対するロケーション・データの重要性が高いことが示されており、95%が、不動産、物流・配送、小売、eコマースなどにおいて、現在、望ましいビジネス成果を達成するためにマッピングと地理空間データが不可欠であり、91%が3~5年後にはさらに不可欠になると回答しています。
アジア太平洋地域のロケーションアナリティクス市場で事業を展開する企業は、パートナーシップとイノベーションに重点を置き、適度に集中しています。同市場の主要ベンダーには、Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.などがあります。
2022年7月、シティリティはHEREと協力し、自社のソリューションと製品で位置情報サービスとアプリケーション・プログラミング・インターフェース(API)を使用します。これにより、都市のモビリティ運営を合理化し、交通の脱炭素化を促す実用的な分析を提供し、交通渋滞、車両管理、スマートシティ駐車場、物流を削減し、インドにおけるスマートで持続可能な生活を促進します。
2022年7月、グーグルマップはジェネシス・インターナショナルおよびテック・マヒンドラと提携し、インドでストリートビューを開始すると発表しました。これらのパートナーシップの目的は、ナビゲーションや探索をより簡単かつ正確にする役立つ地図を作り、重要で有用な位置情報に基づく情報を地域社会と共有し、彼らを支援することです。
The APAC Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 18.21% during the forecast period.
The pandemic significantly impacted various businesses worldwide, with countries such as India and China being adversely affected by the outbreak of the virus. As a result, smartphone usage increased significantly globally, and location analysis solutions increased. The Government of India has greatly benefited from using it, as it has assisted authorities in conducting effective contact tracing for people who met COVID-positive patients.
Analysts expect the global penetration of the distance warning feature to reach 76% of light-duty vehicles in 2025, with a growing share (likely between a quarter and a third) of these relying on an ADAS map. Other ADAS features include distance warning with predictive powertrain, intelligent speed assistance, and lane departure alerts.
The benefits of digitalization are felt at various levels across enterprises, e.g., sales and marketing, operations, strategy, IT management, and R&D. Data is collected and analyzed to gain insights that improve decision-making, accountability, efficiency, and business performance.
Location intelligence combines mapping and geospatial services with a company's or organization's data. Location intelligence is a subset of business intelligence whereby a business visualizes the data it generates, e.g., performance data, pricing, cost data, etc., on a map (or applies location services) for improved tactical and strategic decision-making.
Use cases for location intelligence include geo-marketing, location-targeted advertising, site location planning (e.g., retail stores, restaurants, fueling stations, and other infrastructure like mobile radio access networks), and remote equipment performance monitoring. Asset tracking, fleet management, on-demand mobility services, and other business functions can also be enhanced with location services.
A BCG global survey on location intelligence for enterprises conducted across 520 companies in February last year shows the high importance of location data to business performance across different sectors, where 95% said that mapping and geospatial data are essential in achieving desired business results today and 91% said that they would be even more essential in three to five years, including in real estate, logistics and delivery, retail, and e-commerce.
Companies operating in the Asia-Pacific Location Analytics Market focus on partnerships and innovations and are moderately concentrated. Some of the key vendors in the market include Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.
In July 2022, Citility will work with HERE to use location services and application programming interfaces (APIs) in its solutions and products. This will provide actionable analytics that streamline city mobility operations and encourage the decarbonization of transportation and reduce traffic congestion, fleet management, smart city parking, and logistics to promote smart, sustainable living in India.
In July 2022, Google Maps announced partnerships with Genesys International and Tech Mahindra to launch Street View in India. The goal of these partnerships is to make helpful maps that make navigation and exploration easier and more accurate and to share important and useful location-based information with communities to help them.