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市場調査レポート
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1640486

ラテンアメリカのロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Latin America Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのロケーションアナリティクス:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのロケーションアナリティクス市場は、予測期間中にCAGR 7.99%を記録する見込みです。

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情報のデジタル化が加速し、膨大なデータが生み出される中、企業は約すべてのデータセットに地理的な洞察と関係が含まれているか、それを使って説明できることを発見しました。この観察により、新しい世代はビジネスとロケーションを理解し、データを利用して人と場所、ブランド、市場に関する戦略的ストーリーを作成する能力など、企業に非常に望まれる特性をもたらすようになりました。

主要ハイライト

  • 開発企業は、環境の安全性を促進し、物理的なプレゼンスとデジタル的なプレゼンスの両方を包含するコネクテッドエクスペリエンスを開発するために活用しています。収集した洞察に基づき、デジタルサイネージにリアルタイムの統計を掲載したり、モバイル機器にカスタムコンテンツをプッシュするなど、ユーザーがコンテンツを作成するのに役立ちます。
  • さらに、観光産業はロケーションアナリティクス市場の成長を促進すると考えられます。ジオ分析企業は、ロケーションアナリティクスを利用して、空間情報と非空間情報を統合、保存、操作することができます。ウェブサイトでは見つけられない観光客向けの地図情報は、GISの人気用途になる可能性があります。
  • しかし、地理空間データの扱い方を熟知した熟練労働者の不足が、市場抑制要因として作用する可能性があります。多くのデータサイエンティストやGISアナリストは、データを使用する前に、そのクリーニングに最大90%の時間を費やしています。このような課題は、ロケーションアナリティクスのエンドユーザーへの適用を遅らせる可能性があります。

ラテンアメリカのロケーションアナリティクス市場動向

様々な産業における技術の進歩が重要な役割を果たす

  • ラテンアメリカにおけるAI調査範囲は近年拡大しており、データ主導のビジネスイニシアティブは、今後数年間のトップ動向の1つになると考えられます。こうしたビジネスでは、分析、AI、ML、データ管理が優先されます。スノーフレークのようなクラウドマネジメント企業は、ブラジルの企業がプロジェクトのデジタルトランスフォーメーションを推進できるよう支援しています。
  • 例えば、Predict Data-drivenは、グアテマラのショッピングモールを訪れる消費者の足取りと関心点に関する分析を作成しました。同社はロケーションアナリティクスを利用して、ショッピングモール内の来店分布や消費者の分散など、買い物客の店内移動パターンを可視化することができました。
  • さらに、世界で最も重要な生物多様性のホットスポットのいくつかはラテンアメリカにあります。ラテンアメリカ生物多様性保全の質を高めるために、地理空間技術がこれらの地域を探索するために使われました。
  • 2022年9月、Sentinal-2のリモートセンシング画像とOpenStreetMapは、ラテンアメリカ主要371都市にわたる主要な都市群について、初の10m解像度のUGS(都市緑地)マップを作成することになりました。これにより、気候の調整、環境災害の緩衝、身体的・心理的健康の向上など、さまざまな生態系サービスを住民に提供することが期待されました。

ブラジルがロケーションアナリティクス市場で大きな需要を生む

  • ブラジルでは空前の住宅需要が土木建設市場を牽引しています。ブラジル新興諸国不動産開発協会が明らかにしたところによると、同国では住宅が780万戸不足しています。また、今後10年間で新たに1,150万戸の住宅が必要となります。このような建設の拡大には、投資の可能性が最も高い地区や地域を特定するための地理空間データが必要となります。
  • さらに、ロケーションアナリティクスは、都市の経済景観に関する貴重な情報を提供することで、GDPの成長を高めるのに役立ちます。例えば、サンパウロはブラジルのGDPの3分の1近くを生産しています。経済成長を持続させるため、サンパウロ州投資促進局(InvestSP)は、起業家が州内で投資に最適な場所を特定できるよう、ロケーションインテリジェンスを採用しました。
  • 同様に、2022年6月、Agrotoolsは様々な投資家から2,100万米ドルを調達しました。アグロツールズは、アグリビジネス企業にインテリジェンスと技術ベースのソリューションを提供しています。Agrotoolsはブラジルの450万以上の農村地域を分析し、農村地域に焦点を当てた経営リスクと機会を管理しています。

ラテンアメリカのロケーションアナリティクス産業概要

ラテンアメリカのロケーションアナリティクス市場は、 Cisco Systems、Microsoft Corporation、Oracle Corporation、SAP SE、Tibco Software Inc.などの主要企業による競争が激しいです。これらの企業は、市場シェアを獲得し、サービス提供範囲を拡大するために、様々な用途に投資しています。

2023年1月、QSRコンセプトのJack in the BoxとA.I.を活用したロケーションインテリジェンスプラットフォームのSiteZeusは、レストランブランドの立地選定と市場分析プロセスに先進技術を導入する提携を発表しました。この提携により、SiteZeusからデータ、リアルタイム洞察、ホワイトスペース分析、売上予測、その他の利点が提供されることになります。

2022年7月、Data Appeal Companyは親会社であるAlmawaveの協力を得て、データアナリストとロケーションとデスティネーションインテリジェンスの専門家からなる新チームを編成し、ラテンアメリカ市場に参入しました。Data Appealは最先端の分析プラットフォームで観光、小売、FMCG、不動産、金融産業の企業のビジネス成長をサポートします。例えば、Data Appeal Studioは、旅行、宿泊、イベント、訪問者の行動、人の往来などに関する最も適切なデータによる洞察を発表する用途の1つで、観光地管理企業の観光振興を支援します。

2022年3月、ラテンアメリカ経済多様化を支援するため、Amazon Web Services(AWS)はラテンアメリカ全土にAWSローカルゾーンを開発しました。Local Zonesの低レイテンシーにより、都市における交通管理、犯罪防止、災害対応を強化するためのモニタリングカメラからのほぼリアルタイムのビデオ処理など、斬新な使用事例が可能になります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価
  • 市場促進要因
    • 小売市場の成長
    • 分析ビジネスインテリジェンスと地理情報システム技術の採用増加
    • IoT利用の増加
  • 市場抑制要因
    • セキュリティとプライバシーに対する懸念
    • システムはエラーを起こしやすい-不完全なビジネス情報、古い情報、場所データベースの制限などのケース

第5章 市場セグメンテーション

  • 場所
    • 屋外
    • 屋内
  • 展開モデル
    • オンプレミス
    • オンデマンド
  • 用途
    • 遠隔モニタリング
    • 資産管理
    • 施設管理
  • コンポーネント
    • ソフトウェア
    • サービス
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • 製造業
    • 医療
    • 政府機関
    • エネルギー電力
    • その他産業別
  • 地域
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems
    • Microsoft Corporation
    • HERE
    • SAS Institute Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • ESRI(Environmental Systems Research Institute)
    • Tibco Software Inc.
    • Pitney Bowes
    • Galigeo

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53543

The Latin America Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 7.99% during the forecast period.

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As the digitalization of information has accelerated, yielding abundant data, corporations have discovered that nearly every dataset contains or can be explained using geographic insight and relationships. This observation has made the new generation understand business and location to bring a constellation of highly desired traits to their companies, including the ability to use data to create strategic stories about people and places, brands, and markets.

Key Highlights

  • Organizations are using it to promote safety in their environments and develop connected experiences encompassing both physical and digital presence. It helps users create content, such as posting real-time statistics on digital signage, based on insights gathered or pushing custom content to a mobile device.
  • Moreover, the tourism sector will promote growth in Location Analytics Market. Geo Analytics Companies can use location analytics to integrate, store and manipulate spatial and non-spatial information. Cartographic information for tourists, which cannot be found on the Web sites, may become a popular application of GIS.
  • However, a lack of skilled workers who know how to work with geospatial data may act as a restraining factor for the market. Many data scientists and GIS analysts spend up to 90% of their time cleaning data before using it. These challenges can slow down the industry's end-user application of Location Analytics.

Latin America Location Analytics Market Trends

Technological Advances in Various Industries Play a Vital Role

  • The extent of AI research in Latin America has increased in recent years, and data-driven business initiatives will be one of the top trends in years to come. These businesses will prioritize analytics, AI and ML, and data management. Cloud Management companies like Snowflake are helping businesses in Brazil to drive digital transformation for their projects.
  • For instance, Predict Data-driven prepared an analysis on foot traffic and point of interest of consumers visiting the shopping mall in Guatemala. Using location analytics, the company was able to visualize the in-store mobility patterns of the shoppers, like the distribution of visits within the mall, the dispersion of consumers, and more.
  • Moreover, some of the world's most significant biodiversity hotspots are found in Latin America. Geospatial technology was used to explore these areas to enrich the quality of biodiversity conservation in Latin America.
  • In September 2022, Sentinal-2 remote sensing images and OpenStreetMap were to produce the first 10 m resolution UGS (Urban Green Space) map for the main urban clusters across 371 major Latin American cities. This was expected to help provide residents with various ecosystem services, such as climate regulation, buffering environmental hazards, and improving physical and psychological health.

Brazil to Generate Significant Demand in Location Analytics Market

  • The unprecedented demand for housing in Brazil is driving the civil construction market. The Brazilian Association of Property Developers revealed that the country has a deficit of 7.8 million homes. Also, 11.5 million new properties will be required over the next ten years. This expansion in construction will require geospatial data for identifying the neighborhoods and territories with the highest degree of investment potential.
  • Moreover, location analytics can help to increase GDP growth by providing valuable information about the city's economic landscape. For instance, Sao Paulo produces nearly one-third of Brazil's GDP. To sustain economic growth Investment Promotion Agency for the State of Sao Paulo (InvestSP) adopted Location Intelligence to help entrepreneurs identify the best locations in the state to invest.
  • Likewise, in June 2022, Agrotools raised 21 million USD from various investors. Agrotoola provides intelligence and technology-based solutions to agribusiness companies. Agrotools has analyzed over 4.5 million rural territories in Brazil to manage operational risks and opportunities focused on rural regions.

Latin America Location Analytics Industry Overview

Latin America Location Analytics Market is highly competitive with key players such as Cisco Systems, Microsoft Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tibco Software Inc., and others. These companies are investing in various applications to gain market share and expand the scope of their service offerings.

In January 2023, Jack in the Box, a QSR concept, and SiteZeus, an A.I.-powered location intelligence platform, announced a partnership to bring advanced technology to the restaurant brand's site selection and market analysis process. The partnership would offer data, real-time insights, white-space analysis, sales forecasting, and other benefits from SiteZeus.

In July 2022, the Data Appeal Company, with the help of its parent company Almawave, entered the Latin American markets with a new team of data analysts and experts in location and destination intelligence. Data Appeal will support business growth for companies in tourism, retail, FMCG, real estate, and financial industries with its cutting-edge analysis platforms. Data Appeal Studio, for example, is one application that showcases the most pertinent data-driven insights on travel, lodging, events, visitor behavior, foot traffic, and more, which can assist destination management companies in promoting tourism.

In March 2022, to aid with the economic diversification of Latin America, Amazon Web Services (AWS) developed AWS Local Zones throughout the continent. Local Zones' low latency could enable novel use cases, such as near real-time video processing from security cameras to enhance traffic management, crime prevention, or disaster response in cities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Growth in Retail Market
    • 4.5.2 Increasing Adoption of Analytical Business Intelligence and Geographical Information Systems Technology
    • 4.5.3 Increasing Usage of IoT
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 Concerns over Security and Privacy
    • 4.6.2 Systems are Error-prone - In Cases like Incomplete Business Information, Out-of-date Information, and Limitation of Place Databases

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Location
    • 5.1.1 Outdoor
    • 5.1.2 Indoor
  • 5.2 Deployment Model
    • 5.2.1 On-premise
    • 5.2.2 On-demand
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Remote Monitoring
    • 5.3.2 Asset Management
    • 5.3.3 Facility Management
  • 5.4 Component
    • 5.4.1 Software
    • 5.4.2 Services
  • 5.5 End-user Verticals
    • 5.5.1 Retail
    • 5.5.2 Manufacturing
    • 5.5.3 Healthcare
    • 5.5.4 Government
    • 5.5.5 Energy and Power
    • 5.5.6 Other Verticals
  • 5.6 Geography
    • 5.6.1 Brazil
    • 5.6.2 Argentina
    • 5.6.3 Mexico

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cisco Systems
    • 6.1.2 Microsoft Corporation
    • 6.1.3 HERE
    • 6.1.4 SAS Institute Inc.
    • 6.1.5 Oracle Corporation
    • 6.1.6 SAP SE
    • 6.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
    • 6.1.8 Tibco Software Inc.
    • 6.1.9 Pitney Bowes
    • 6.1.10 Galigeo

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS