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市場調査レポート
商品コード
1637712

衛生用品用接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)

Hygiene Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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衛生用品用接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

衛生用品用接着剤市場は予測期間中に9%を超えるCAGRで推移すると予測されます。

Hygiene Adhesives-Market-IMG1

COVID-19により、2020年には各国によって課された特定の規則や規制のために、様々な分野からの市場需要が鈍化しました。しかし、2021年には業界は回復に転じ、市場の需要は回復しました。

主なハイライト

  • 予測期間において調査対象市場を牽引すると思われる重要な要因には、使い捨て衛生用品の需要増加、アジア太平洋地域における女性用衛生用品の採用拡大などがあります。
  • しかしその反面、粘着剤のにじみに関する課題の増加が市場の成長を妨げる可能性が高いです。
  • より優れた衛生特性を提供するための製品イノベーションの高まりは、市場にとって好機となると予想されます。
  • アジア太平洋地域は、成人および乳幼児の人口が急速に増加していることから、最も急成長する市場になると予想されます。

衛生用品用接着剤市場の動向

ベビーケア用途からの需要増加

  • 衛生用品用接着剤は、吸収性のある衛生的なベビー用おむつに使用できます。ベビー用紙おむつ市場の半分以上を北米と欧州が占めています。
  • しかし、先進国市場の平均出生率が11.2%であるのに対し、新興国市場では約16.6%と上昇していることから、アジア太平洋地域のベビー用紙おむつ市場はより速いペースで成長すると予想されます。
  • ベビーケア産業の成長には、子どもの衛生に対する意識の高まり、働く親の増加、個人の消費力など、さまざまな要因があります。
  • ベビーケア用品の成長の主な要因は、子供の衛生に対する親の関心の高まりです。
  • 近年、年間出生数は減少しているが、赤ちゃんの衛生に対する意識の高まりとともに、高級で良質な製品の売上も同時に伸びています。世界全体の新生児数は、2021年には1億3,513万2,602人となった。
  • 新生児が最初の1年間に使用するおむつは1日あたり約8~9枚で、1年間で約3100枚になります。1~2歳児では1日5~6枚、2~3歳児では3~4枚と、月齢とともに使用枚数は減少します。
  • 紙おむつ市場では、プロクター・アンド・ギャンブル・ハイジーン・アンド・ヘルスケア社の製品であるパンパースが大きなシェアを占めており、ユニ・チャーム社のマミーポコ、キンバリー・クラーク・レバー社の製品であるハギーズがそれに続いています。
  • これらすべての前述の要因は、予測期間中、ベビーケア分野の衛生用品用接着剤市場を牽引すると思われます。

アジア太平洋地域が急成長市場

  • アジア太平洋地域は、予測期間中に良好な伸びを示すと予想されます。アジア太平洋地域は、出生率の上昇により、ベビーケア製品市場において最も急成長している市場のひとつです。ブランド浸透率の上昇と幅広い流通網は、この地域のベビーケア製品市場を牽引する数少ない要因です。
  • フィナンシャル・タイムズ紙によると、中国では急速に高齢化が進み出生率が低下しているため、2025年までに大人用紙おむつの売上が幼児用紙おむつの売上を上回る可能性があるといいます。2050年までに3億3,000万人の中国人が65歳以上になると予想されています。
  • 人口動態の変遷の結果、一部の紙おむつ企業はすでに、高齢の顧客にアピールするためのマーケティング活動を調整しています。中国で最も人気のある紙おむつブランドのひとつであるユニ・チャームは、そのひとつであるようです。さらに、国内の若い女性の意識の高まりに伴い、国内の女性衛生市場も拡大しています。
  • 高齢者の増加に伴い、失禁用品の生産量も増加しています。日本衛生材料工業連合会(JHPIA)によると、2021年のパンツ型、フラット型、パッド型などの大人用紙おむつの生産量は約89億枚にのぼる。国内で紙おむつを製造している主な企業は、ユニ・チャーム、花王、大王です。
  • インドは2050年までに世界で最も人口の多い国になると予想されています。米国の統計によると、インドの出生率は2022年に女性1人当たり2.1人に達し、国内の乳幼児人口の増加につながります。
  • 消費者の意識の高まりや、ジョンソン・エンド・ジョンソン、ユニリーバなどの主要企業による投資の増加も、市場を牽引すると予想されます。
  • このような成長は、インド、中国などの国々で女性用衛生用品の採用が増加しているためです。
  • こうした要因がアジア太平洋地域の衛生用品用接着剤市場を牽引しています。

衛生用品用接着剤産業の概要

衛生用品用接着剤市場は部分的に断片化されており、多くのプレーヤーが市場で同等の地位を占めています。衛生用接着剤市場の主要企業には、3M、ダウ、Henkel AG &Co.KGaA、H. B. Fuller Company、SIKA AGなどが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 使い捨て衛生用品に対する需要の増加
    • アジア太平洋地域における女性用衛生用品の普及拡大
  • 抑制要因
    • 接着剤の滲みに関する課題の増加
    • その他の阻害要因
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の程度

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模)

  • 樹脂タイプ別
    • エチレン-酢酸ビニル(EVA)
    • スチレン-エチレン-ブタジエン-スチレン(SEBS)
    • スチレン-イソプレン-スチレン(SIS)
    • スチレン-ブタジエン-スチレン(SBS)
    • その他の樹脂タイプ
  • 製品タイプ別
    • 織布
    • 不織布
  • 用途別
    • ベビーケア
    • アダルトケア
    • フェミニンケア
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア・ニュージーランド
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • スペイン
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • エジプト
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 市場シェア(%)**/ランキング分析
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Abifor AG
    • ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • ALFA Klebstoffe AG
    • Arkema Group(Bostik SA)
    • Avery Dennison Corp.
    • Beardow and Adams(Adhesives)Ltd
    • Dow
    • Evonik Industries AG
    • Exxon Mobil Corporation
    • H. B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Hexion
    • Huntsman Corp.
    • Ichemco srl
    • Jowat AG
    • Lohmann GmbH & Co. KG
    • OMNOVA Solutions Inc.
    • PPG Industries
    • Sika AG
    • The Reynolds Co.

第7章 市場機会と今後の動向

  • より優れた衛生特性を提供するための製品イノベーションの拡大
  • その他の機会
目次
Product Code: 46172

The Hygiene Adhesives Market is expected to register a CAGR of greater than 9% during the forecast period.

Hygiene Adhesives - Market - IMG1

Due to COVID-19, there was a slowdown in the market demand from various sectors in 2020 owing to specific rules and regulations imposed by countries. However, the industry witnessed a recovery in 2021, thus rebounding the demand for the market studied.

Key Highlights

  • The significant factors that are likely to drive the market studied in the forecast period include the increasing demand for disposable hygiene products and the growing adoption of female hygiene products in the Asia-Pacific region.
  • However, on the flip side, increasing adhesive bleed challenges are likely to hinder the market's growth.
  • Growing product innovations for providing better hygienic properties are expected to act as an opportunity for the market.
  • The Asia-Pacific region is expected to be fastest growing market owing to its quickly growing adult and infant poulation.

Hygiene Adhesives Market Trends

Increasing Demand from Baby Care Applications

  • Hygiene adhesives can be used in absorbent sanitary baby diapers. More than half of the baby diapers market is dominated by the North American and European regions.
  • However, with the rise in the average birth rate of approximately 16.6% in developing markets, compared to 11.2% in developed markets, the baby diapers market in the Asia-Pacific region is expected to grow at a faster pace.
  • There are various factors responsible for the enhancement of the baby care industry, including increased awareness about child hygiene, a growing number of working parents, and the spending power of individuals.
  • The primary factor for the growth of baby care products is the rising parental concern about the child's hygiene.
  • Although in recent years, the number of births per year has been decreasing, with increased awareness about baby hygiene, the sales of premium and good quality products are growing simultaneously. Globally, the number of newborn babies was 135,132,602 in the 2021.
  • A newborn uses approximately 8 to 9 diapers per day for its first year, which turns out to be around 3100 pieces in a year. The number of diapers being used decreases with the age of the kids to 5-6 diapers a day for kids aged 1 to 2 years and 3-4 diapers for kids aged 2 to 3 years.
  • The major share of the diapers market is taken up by Pampers, a product of Procter & Gamble Hygiene & Health Care Ltd, followed by Mamypoko by Uni-Charm Corp., and Huggies, a product of Kimberly-Clark Lever Ltd.
  • All these aforementioned factors are likely to drive the hygiene adhesives market in the baby care segment during the forecast period.

The Asia-Pacific Region is the Fastest Growing Market

  • The Asia-Pacific region is expected to show a good increase during the forecast period. The Asia-Pacific is one of the fastest-growing markets for baby care products due to the rise in the birth rate. An increase in brand penetration and a wide distribution network are the few factors driving the baby care products market in the region.
  • According to the Financial Times, by 2025, adult diaper sales in China could surpass infant diaper sales due to the country's rapidly aging population and dropping birth rate. It is expected that 330 million Chinese will be over the age of 65 by 2050.
  • As a result of the demographic transition, some diaper companies are already adjusting their marketing efforts to appeal to older clients. Unicharm, one of China's most popular diaper brands, appears to be one of them. Furthermore, the female hygiene market in the country is also increasing with the increase in awareness among young women in the country.
  • With the increase in aging people, the production volume of incontinent products is increasing. According to the Japan Hygiene Products Industry Association (JHPIA), in 2021, the production volume of disposable adult diapers, including pants, flat, and pad type diapers, amounted to around 8.9 billion. The major companies manufacturing diapers in the country are Unicharm, Kao, and Daio.
  • India is expected to be the most populous nation in the world by 2050 owing to the increasing number of infants born in the country. According to the United States stats, India's fertility rate hit 2.1 births per woman in 2022, which will lead to an increasing population of infants in the country.
  • The rise in consumer awareness and an increase in investments by key players, such as Johnson & Johnson, and Unilever, among others, are also expected to drive the market.
  • This growth is due to the rising adoption of female hygiene products in countries like India, China, etc.
  • Such factors are driving the market for hygiene adhesives in the Asia-Pacific region.

Hygiene Adhesives Industry Overview

The hygiene adhesives market is partially fragmented, with many players holding an equivalent position in the market. The key players in the hygiene adhesives market include 3M, Dow, Henkel AG & Co. KGaA, H. B. Fuller Company, and SIKA AG, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Disposable Hygiene Products
    • 4.1.2 Growing Adoption of Female Hygiene Products in the Asia-Pacific region
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Adhesive Bleed Challenges
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value)

  • 5.1 Resin Type
    • 5.1.1 Ethylene-vinyl acetate (EVA)
    • 5.1.2 Styrene-ethylene-butadiene-styrene (SEBS)
    • 5.1.3 Styrene-isoprene-styrene (SIS)
    • 5.1.4 Styrene-butadiene-styrene (SBS)
    • 5.1.5 Other Resin Types
  • 5.2 Product Type
    • 5.2.1 Woven
    • 5.2.2 Non-woven
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Baby Care
    • 5.3.2 Adult Care
    • 5.3.3 Feminine Care
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 Asia-Pacific
      • 5.4.1.1 China
      • 5.4.1.2 India
      • 5.4.1.3 Japan
      • 5.4.1.4 South Korea
      • 5.4.1.5 Australia & New Zealand
      • 5.4.1.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.2 North America
      • 5.4.2.1 United States
      • 5.4.2.2 Canada
      • 5.4.2.3 Mexico
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 United Kingdom
      • 5.4.3.3 Italy
      • 5.4.3.4 France
      • 5.4.3.5 Spain
      • 5.4.3.6 Rest of Europe
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 Egypt
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Abifor AG
    • 6.4.3 ADTEK Malaysia Sdn Bhd
    • 6.4.4 ALFA Klebstoffe AG
    • 6.4.5 Arkema Group (Bostik SA)
    • 6.4.6 Avery Dennison Corp.
    • 6.4.7 Beardow and Adams (Adhesives) Ltd
    • 6.4.8 Dow
    • 6.4.9 Evonik Industries AG
    • 6.4.10 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.11 H. B. Fuller Company
    • 6.4.12 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.13 Hexion
    • 6.4.14 Huntsman Corp.
    • 6.4.15 Ichemco srl
    • 6.4.16 Jowat AG
    • 6.4.17 Lohmann GmbH & Co. KG
    • 6.4.18 OMNOVA Solutions Inc.
    • 6.4.19 PPG Industries
    • 6.4.20 Sika AG
    • 6.4.21 The Reynolds Co.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Product Innovations to Provide Better Hygienic Properties
  • 7.2 Other Opportunities