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市場調査レポート
商品コード
1693371

インドの接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

India Adhesives - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 213 Pages
納期
2~3営業日
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インドの接着剤:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 213 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

インドの接着剤市場規模は2024年に28億7,000万米ドルと推定され、2028年には37億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間(2024~2028年)のCAGRは6.98%で成長する見込みです。

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自動車市場の台頭と技術主導型包装の動向の進化がインドの接着剤消費を押し上げる見込み

  • インドにおける接着剤の消費量は、2020年にはCOVID-19の影響により減少傾向を示しました。同年の生産量は2019年に比べ金額ベースで9.94%減少しました。生産設備が3ヶ月近く閉鎖されたことや原料不足が、インドにおける接着剤消費量減少の大きな要因となっています。
  • 包装はインド経済で5番目に大きな産業であり、国内で最も急成長しているセグメントの一つです。インド包装産業協会(PIAI)によると、このセクタはCAGR 22%から25%で開発されています。ここ数年、包装産業は国内の技術と技術革新の成長を促進し、農業やFMCGのような他の製造部門に価値を提供する上で重要な役割を果たしてきました。インド包装協会(IIP)によると、インドの包装消費量は過去10年間で200%急増し、2010年には1人当たり年間4.3kgであったものが、2020年には8.6kgに達します。
  • また、インドは重要な自動車輸出国であり、近い将来、輸出の高成長が見込まれます。さらに、インド政府とインド市場における主要自動車企業によるさまざまな取り組みにより、インドは今後、二輪車・四輪車市場の最前線に躍り出ることが予想されます。インドの乗用車市場は、2021年には327億米ドルと評価され、2027年には548億4,000万米ドルに達すると予測され、2022~2027年のCAGRは9%を超えると予測されています。インドの電気自動車(EV)産業は、2025年までに70億9,000万米ドルに達すると予想されています。これにより接着剤の需要が増加する傾向にあります。

インドの接着剤市場動向

安価で軽量な包装傾向の高まりが軟質硬質プラスチック包装の需要を牽引

  • 包装は、製品の安全性と長寿命を保護・強化するためのデザインと技術の面で急成長している産業のひとつです。清潔な水、清潔で新鮮食品、医薬品に対する需要の高まりと、包装産業を牽引する先進技術の急速な採用があります。包装はここ数年、日本経済の第5位のセクタとして登録されています。包装製品の使用量は過去10年間で200%以上増加しており、2020年末までに消費量は1人当たり年間4.3Kgから8.6Kgに増加すると予測されています。農業生産とFMCG部門における用途の増加により、インドは近い将来大きな成長を遂げる可能性が高いです。
  • COVID-19のパンデミックにより、国全体の操業停止と製造施設の一部停止が起こり、サプライチェーン・チャネルと輸出入貿易が混乱しました。その結果、同国の包装生産は2020年には5%減少したが、公衆衛生上の懸念から需要が増加したため、2021年には容易に回復しました。同国の包装生産は主にプラスチック包装が牽引しており、2021年に生産される包装の約82%をほぼ占めています。安価で軽量な軟包装と硬包装の需要が増加しているため、プラスチック生産部門は予測期間中にCAGR約6.88%の急成長を記録するとみられます。
  • インドの包装産業の成長は、主に近年の中間層人口の増加、サプライチェーンシステムの改善、eコマース活動の台頭によるものです。さらに、全国的に食品の安全性と品質への関心が高まっており、食品加工産業を牽引し、包装需要を促進しています。

e-AMRITや自動車ローン金利の2~3%引き下げといった政府のイニシアティブの高まりが自動車製造を牽引

  • インドの自動車産業は、2020年にはアジア太平洋の自動車生産台数で第4位となります。2021年に4兆3,200億インドルピーの資金を割り当てて道路を拡大するなどの政府の取り組みにより、道路を走る自動車の数も増加しています。この成長動向は2028年まで持続すると予想されます。
  • COVID-19の流行により、全国的な封鎖、サプライチェーンの混乱、全体的な景気減速のため、乗用車の販売台数は2019年の338万台から2021年には239万台に落ち込みました。しかし、自動車ローンの金利を2~3%引き下げるなど、自動車製造業を支援する政府の取り組みにより、2022年3月には272万台まで増加しました。乗用車部門ではマルチ・スズキが最大で、2021年の市場シェアは52%です。この成長動向は予測期間(2022~2028年)においても持続すると予想されます。
  • 商用車の場合、タタ・モーターズが台数ベースで最大で、2022年3月の市場シェアは43%近くに達しています。商用車販売台数は、2020年のCOVID-19の影響による赤字経済の回復により、2021年の56万8,560台から2022年3月には71万6,570台に増加しました。2020年のCOVID-19の影響による赤字経済の回復により、2021年の56万8,560台から2022年3月には71万6,570台まで増加しました。
  • e-AMRITのようなイニシアチブを持つインド政府による電気自動車製造の推進は、2028年までの数年間における電気自動車の生産増加につながります。インドで販売される電気自動車の数は、2020年と比較して2021年には108%増加します。

インドの接着剤産業概要

インドの接着剤市場は細分化されており、上位5社で27.19%を占めています。同市場の主要企業は以下の通りです。3M、Arkema Group、H.B. Fuller Company、Henkel AG & Co. KGaA、Pidilite Industries Ltd.などです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • エンドユーザー動向
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • フットウェア皮革
    • 包装
    • 木工・建具
  • 規制の枠組み
    • インド
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー産業
    • 航空宇宙
    • 自動車
    • 建築・建設
    • フットウェアと皮革
    • 医療
    • 包装
    • 木工・建具
    • その他
  • 技術
    • ホットメルト
    • 反応性
    • 溶剤系
    • UV硬化型接着剤
    • 水性
  • 樹脂
    • アクリル系
    • シアノアクリレート
    • エポキシ
    • ポリウレタン
    • シリコーン
    • VAE・EVA
    • その他

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • 3M
    • Arkema Group
    • ASTRAL ADHESIVES
    • AVERY DENNISON CORPORATION
    • H.B. Fuller Company
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Huntsman International LLC
    • Jubilant Industries Ltd.
    • Pidilite Industries Ltd.
    • Sika AG

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界の接着剤・シーラント産業概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク(産業魅力度分析)
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 促進要因、抑制要因、機会
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92426

The India Adhesives Market size is estimated at 2.87 billion USD in 2024, and is expected to reach 3.76 billion USD by 2028, growing at a CAGR of 6.98% during the forecast period (2024-2028).

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Emerging automotive market and evolving trend of technology driven packaging expected to boost the consumption of adhesives in India

  • The consumption of adhesives in India has shown a downward trend in 2020 due to the impact of COVID-19. The production was reduced by 9.94% in terms of value in the same year compared to 2019. The lockdown in the country for nearly three months, due to which production facilities were shut down, and raw material shortages are some of the major reasons for the decline in adhesives consumption in India.
  • Packaging is the fifth-largest industry in India's economy and one of the fastest-growing sectors in the country. The sector is developing at a CAGR of 22% to 25%, according to the Packaging Industry Association of India (PIAI). Over the last several years, the packaging industry has played a vital role in driving technology and innovation growth in the country and delivering value to other manufacturing sectors like agriculture and FMCG. According to the Indian Institute of Packaging (IIP), packaging consumption in India has surged 200% over the last decade, reaching 8.6 kg per person per year in 2020 from 4.3 kilograms per person per year in 2010.
  • India is also a significant vehicle exporter, with high export growth expected in the near future. Furthermore, various efforts by the Government of India and key automobile firms in the Indian market will likely propel India to the forefront of the two- and four-wheeler markets in the coming periods. The Indian passenger vehicle market was valued at USD 32.70 billion in 2021, and it is predicted to reach USD 54.84 billion by 2027, with a CAGR of more than 9% between 2022 and 2027. The electric vehicle (EV) industry in India is expected to reach USD 7.09 billion by 2025. This tends to increase the demand for adhesives.

India Adhesives Market Trends

Rising trend of cheap and lightweight packaging to drive the demand for flexible and rigid plastic packaging

  • Packaging is one of the fast-growing industries in terms of design and technology for protecting and enhancing products' safety and longevity. The rising demand for clean water, clean and fresh food, and pharmaceuticals, along with the rapid adoption of advanced technologies driving the packaging industry. Packaging has registered as the fifth-largest sector in the country's economy over the past few years. The usage of packaging products has increased by over 200% in the past decade, which has registered consumption from 4.3 Kg per person per annum to 8.6 Kg per person per annum by the end of 2020. Owing to rising applications in agriculture production and the FMCG sector, India is likely to gain significant growth in the near future.
  • Due to the COVID-19 pandemic, the country-wide lockdowns and partial suspension of manufacturing facilities caused disrupted supply-chain channels and imports and exports trade. As a result, the country's packaging production declined by 5% in 2020 but readily recovered in 2021, owing to rising demand for public health concerns. Packaging production is majorly driven by plastic packaging in the country, which nearly accounts for around 82% of the packaging produced in 2021. With the increasing demand for cheap and lightweight flexible and rigid packaging, the plastic production segment is likely to register the fastest growth of around 6.88% CAGR during the forecast period.
  • The growth of the Indian packaging industry is mainly attributed to the rising middle-class population, improvement of the supply-chain system, and emerging e-commerce activities in recent years. Furthermore, the growing attention to food safety and quality across the nation is likely to drive the food processing industry, thus, propelling the packaging demand.

Rising government initiatives such as e-AMRIT and auto loan interest rates decrease by 2-3% to lead the automotive manufacturing

  • The Indian automotive industry was the fourth largest in the Asia-Pacific by volume in 2020. With the government initiatives such as the expansion of roads in 2021 by allocation of funds of INR 4.32 trillion, the number of vehicles has also increased on roads. This trend of growth is expected to sustain in the coming years up to 2028.
  • Due to the COVID-19 pandemic, there was a dip in sales of passenger vehicles from 3.38 million in 2019 to 2.39 million in 2021 because of nationwide lockdown, supply chain disruptions, and overall economic slowdown. But, with the government initiatives to support the automobile manufacturing sector, such as decreasing interest rates for auto loans by 2-3%, it moved up to 2.72 million vehicles by March 2022. Maruti Suzuki is the largest in the passenger vehicles segment, with a market share of 52% in 2021. This growth trend is expected to sustain in the forecast period, which is 2022-2028.
  • In the case of commercial vehicles, Tata Motors is the largest vehicle producer by number, with a market share of nearly 43% in March 2022. The commercial vehicle sales increased from 568,560 in 2021 to 716570 by March 2022 because of recovering loss-ridden economy due to the impact of COVID-19 in 2020. With this growing post-pandemic economy, it is expected to increase in the mentioned period.
  • The electric vehicle manufacturing push by the Indian government with initiatives such as e-AMRIT will lead increase in the production of electric vehicles in years up to 2028. The increase in the number of electric vehicles being sold in India increased by 108% in 2021 compared to 2020.

India Adhesives Industry Overview

The India Adhesives Market is fragmented, with the top five companies occupying 27.19%. The major players in this market are 3M, Arkema Group, H.B. Fuller Company, Henkel AG & Co. KGaA and Pidilite Industries Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 End User Trends
    • 4.1.1 Aerospace
    • 4.1.2 Automotive
    • 4.1.3 Building and Construction
    • 4.1.4 Footwear and Leather
    • 4.1.5 Packaging
    • 4.1.6 Woodworking and Joinery
  • 4.2 Regulatory Framework
    • 4.2.1 India
  • 4.3 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2028 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 End User Industry
    • 5.1.1 Aerospace
    • 5.1.2 Automotive
    • 5.1.3 Building and Construction
    • 5.1.4 Footwear and Leather
    • 5.1.5 Healthcare
    • 5.1.6 Packaging
    • 5.1.7 Woodworking and Joinery
    • 5.1.8 Other End-user Industries
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 Hot Melt
    • 5.2.2 Reactive
    • 5.2.3 Solvent-borne
    • 5.2.4 UV Cured Adhesives
    • 5.2.5 Water-borne
  • 5.3 Resin
    • 5.3.1 Acrylic
    • 5.3.2 Cyanoacrylate
    • 5.3.3 Epoxy
    • 5.3.4 Polyurethane
    • 5.3.5 Silicone
    • 5.3.6 VAE/EVA
    • 5.3.7 Other Resins

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 3M
    • 6.4.2 Arkema Group
    • 6.4.3 ASTRAL ADHESIVES
    • 6.4.4 AVERY DENNISON CORPORATION
    • 6.4.5 H.B. Fuller Company
    • 6.4.6 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.4.7 Huntsman International LLC
    • 6.4.8 Jubilant Industries Ltd.
    • 6.4.9 Pidilite Industries Ltd.
    • 6.4.10 Sika AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR ADHESIVES AND SEALANTS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Adhesives and Sealants Industry Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework (Industry Attractiveness Analysis)
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Drivers, Restraints, and Opportunities
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms