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市場調査レポート
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1636540

フランスの電気自動車用ニッケル水素電池:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

France Nickel Metal Hydride Battery For Electric Vehicle Application - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 95 Pages
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2~3営業日
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フランスの電気自動車用ニッケル水素電池:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フランスの電気自動車用ニッケル水素電池市場は、予測期間(2025~2030年)にCAGR 9.26%で、2025年の1億811万米ドルから2030年には1億6,834万米ドルに成長すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 中期的には、電気自動車(EV)の普及が進み、特にハイブリッド車向けのリチウムイオン電池に代わるコスト効率の高い電池が、予測期間中にフランスの電気自動車向けニッケル水素電池市場の需要を牽引すると予想されます。
  • 一方、ニッケル水素電池市場は、より高いエネルギー密度を提供し、コストが低下しているリチウムイオン電池との厳しい競争に直面しており、電気自動車用途のニッケル水素電池市場の成長を大幅に抑制する可能性があります。
  • ハイブリッド車技術への継続的な投資は、ニッケル水素電池が今後数年にわたってこのニッチ市場で牙城を保つ機会を記載しています。

フランスのニッケル水素電池市場動向

リチウムイオン技術の優位性が市場成長を抑制。

  • リチウムイオン電池は、ニッケル水素電池よりもエネルギー密度が格段に高いです。この利点により、電気自動車(EV)は1回の充電でより長い距離を走行できるようになり、自動車メーカーと消費者にとって重要なセールスポイントとなっています。この航続距離を考えると、不安はEV普及の大きなハードルとなっています。リチウムイオン電池の優れたエネルギー貯蔵能力は、軽量であることと相まって、特に完全な電気自動車にとってその魅力を高めています。
  • かつては歴史的に高かったリチウムイオン電池のコストは、過去10年間で大幅に低下しました。このコスト低下は、生産技術の進歩と規模の経済の恩恵によるものです。例えば、Bloomberg NEFによると、電池価格は2023年には139米ドル/kWhまで下落し、13%以上低下します。技術革新と製造強化の軌跡により、電池パックの価格はさらに低下し、2025年には113米ドル/kWh、2030年には80米ドル/kWhに達すると予測されています。
  • この価格下落の結果、リチウムイオン技術の競争はますます激化しています。その結果、ニッケル水素電池の需要は減少しています。かつてニッケル水素電池はより手頃な価格の選択肢であったが、現在では消費者が求める性能価値に見合うことは困難です。
  • さらに、電気自動車(EV)のインフラが進化するにつれて、リチウムイオン電池の急速充電機能はますます不可欠になっています。賑やかな都市環境では、消費者も車両運行会社も急速充電を優先します。一方、ニッケル水素電池はその耐久性にもかかわらず、充電時間が遅いです。このタイムラグは、充電速度が重要な競合として台頭しつつあるEV市場にとって、理想的とは言えないです。
  • ニッケル水素電池は、その頑丈さとサイクル寿命の長さから、一部のハイブリッド電気自動車(HEV)ではまだ使用されているが、EVの将来を代表する電池電気自動車(BEV)では、リチウムイオン技術が主流となっています。リチウムイオン電池の生産量を増やすため、各社は数多くのプロジェクトに着手しています。
  • 例えば、フランスのBlue Solutionsは2024年5月、フランス東部に20億ユーロ(21億7,000万米ドル)のギガファクトリーを建設する計画を発表しました。この施設では、20分の急速充電時間を誇る電気自動車用リチウムイオン電池など、先進的な電池の生産に注力する予定です。生産は2030年までに開始される予定です。こうした新興国市場の開拓は、同地域におけるリチウムイオン電池の普及を後押しし、当面の電気自動車用ニッケル水素電池市場の成長を抑制する可能性があります。
  • したがって、EVセグメントでのフランスのニッケル水素電池の成長は、主に、優れたエネルギー密度、軽量化、充電時間の短縮、コスト競合の改善を提供するリチウムイオン電池の急速な進化と優位性によって抑制されています。

ハイブリッド電気自動車推進タイプセグメントが著しい成長を遂げました。

  • 電気自動車(EV)用途のニッケル水素(NiMH)電池市場は、主にハイブリッド電気自動車(HEV)推進型セグメントによって大きな成長を遂げました。ニッケル水素電池は出力とエネルギー密度のバランスが取れており、内燃エンジン(ICE)と電気モーターを利用するHEVの要件にぴったり合っています。
  • 日本ではクリーンエネルギーへの転換が進み、電気自動車(EV)が重視されています。近年、この地域ではハイブリッド車を含むEVの販売が急増しています。欧州委員会のデータによると、2024年5月の登録台数は3万6,267台に達し、2023年5月から21%増加しました。2024年に入ってから、約20万台の電気自動車とハイブリッド車が新たに道路を走り、前年比13.7%の伸びを示しました。ハイブリッド電気自動車の販売台数は地域全体で大幅に増加し、今後数年間でニッケル水素(NiMH)電池の需要を高めると予想されます。
  • さらに、欧州の環境イニシアチブを主導するフランスは、自動車の厳しい排出量目標を設定しています。ニッケル水素(NiMH)電池を搭載したハイブリッド電気自動車(HEV)は、従来の内燃機関車(ICE)と完全な電気自動車(BEV)の間の極めて重要な橋渡しの役割を果たし、二酸化炭素排出量の削減を目指すフランスを支援しています。
  • さらに、ハイブリッド車を含む電気自動車に対するフランス政府の税制優遇措置と補助金が、このセグメントにおけるニッケル水素電池の需要を押し上げています。国内とEU全域で温室効果ガスの削減に重点を置いているため、消費者は排出量の少なさに惹かれてHEVに引き寄せられつつあります。
  • 例えば、フランス政府は2023年、電気自動車またはハイブリッド車の新規購入に対する補助金を導入しました。車両購入価格の上限は、付加価値税込みで4万7,000ユーロ(約5万660米ドル)です。車両価格が7,000ユーロ(約7,545米ドル)から1万5,400ユーロ(約1万6,600米ドル)の場合、補助金は1,500ユーロ(約1,615米ドル)から3,000ユーロ(約3,230米ドル)となります。このような助成金により、予測期間中、国全体でハイブリッド電気自動車の導入機会が創出され、ニッケル水素(NiMH)電池の需要が高まると予想されます。
  • したがって、フランスにおけるHEVセグメントの著しい成長は、自動車市場におけるニッケル水素電池の需要を支えています。

フランスのニッケル水素電池産業概要

フランスの電気自動車用ニッケル水素電池市場は半固体化しています。同市場の主要企業(順不同)には、Panasonic Holdings Corporation、Primearth EV Energy、GS Yuasa Corp、GP Batteries International Ltd、FDK Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模と需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 電気自動車(EV)の普及拡大
      • リチウムイオン電池に対するコスト優位性
    • 抑制要因
      • リチウムイオン技術の優位性
  • サプライチェーン分析
  • PESTLE分析
  • 投資分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種
    • 乗用車
    • 商用車
  • 推進タイプ
    • 電池電気自動車(BEV)
    • プラグインハイブリッド車(PHEV)
    • ハイブリッド電気自動車(HEV)
    • 燃料電池電気自動車

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Primearth EV Energy Co. Ltd
    • FDK Corporation
    • GP Batteries International Ltd
    • GS Yuasa Corp
    • Spectrum Brands(Rayovac)
    • Lexel Battery(Coslight)
    • Hunan Corun New Energy Co., Ltd.
    • Huanyu Battery
  • その他の著名な企業一覧
  • 市場ランキング/シェア分析

第7章 市場機会と今後の動向

  • ハイブリッド車(HEV)の拡大
目次
Product Code: 50003984

The France Nickel Metal Hydride Battery Market For Electric Vehicle Application Industry is expected to grow from USD 108.11 million in 2025 to USD 168.34 million by 2030, at a CAGR of 9.26% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the medium term, the increased adoption of electric vehicles (EV) and the cost-effective alternative to lithium-ion batteries, especially for hybrid vehicles are expected to drive demand in France's nickel metal hydride battery market for electric vehicle application during the forecast period.
  • On the other hand, the NiMH battery market faces stiff competition from lithium-ion batteries, which offer higher energy density and have seen decreasing costs that can significantly restrain the growth of the nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications.
  • Nevertheless, continued investment in hybrid vehicle technologies presents an opportunity for NiMH batteries to maintain a stronghold in this niche market over the coming years.

France Nickel Metal Hydride Battery Market Trends

Dominance of Lithium-Ion Technology Restrain the Market Growth.

  • Li-ion batteries boast a notably higher energy density than their NiMH counterparts. This advantage enables electric vehicles (EVs) to cover greater distances on a single charge, a crucial selling point for automakers and consumers. Given that range, anxiety poses a significant hurdle to EV adoption. Li-ion batteries' superior energy storage capacity, combined with their lighter weight, enhances their appeal, particularly for fully electric vehicles.
  • Li-ion battery costs, once historically high, have significantly dropped over the past decade. This reduction is attributed to advancements in production techniques and the benefits of economies of scale. For instance, Bloomberg NEF reported that the battery prices declined in 2023 to USD 139 /kWh, a decrease of over 13%. The trajectory of technological innovation and manufacturing enhancements is anticipated to decrease the battery pack prices further, projecting the cost to reach USD 113/kWh in 2025 and USD 80/kWh in 2030.
  • As a result of this price decline, Li-ion technology has become increasingly competitive. Consequently, the demand for NiMH batteries has diminished. While NiMH batteries were once the more affordable option, they now find it challenging to match the performance value that consumers seek.
  • Further, as the infrastructure for electric vehicles (EVs) evolves, the rapid charging capabilities of Li-ion batteries become increasingly vital. In bustling urban settings, both consumers and fleet operators prioritize swift charging. On the other hand, NiMH batteries, despite their durability, have slower charging times. This lag renders them less ideal for the ongoing EV market, where charging speed is emerging as a critical competitive edge.
  • While NiMH batteries are still used in some hybrid electric vehicles (HEVs) due to their robustness and long cycle life, Li-ion technology dominates in battery electric vehicles (BEVs), representing the future of EVs. Companies are initiating numerous projects to increase lithium-ion battery production to fulfill the rising demand for EVs across the region.
  • For instance, in May 2024, Blue Solutions, a French company, unveiled plans for a EUR 2 billion (USD 2.17 billion) gigafactory in eastern France. This facility is expected to focus on producing advanced batteries, including lithium-ion batteries for electric vehicles, boasting a rapid 20-minute charging time. Production is slated to commence by 2030. These developments are poised to bolster the adoption of lithium-ion batteries in the region, potentially curbing the growth of the nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications in the foreseeable future.
  • Hence, the growth of France's NiMH batteries in the EV sector has been restrained primarily by the rapid evolution and dominance of Li-ion batteries, which offer superior energy density, lower weight, faster charging times, and improving cost competitiveness.

Hybrid Electric Vehicles Propulsion Type Segment Witnessed Significant Growth.

  • The Nickel Metal Hydride (NiMH) battery market for electric vehicle (EV) applications has seen significant growth, primarily driven by the Hybrid Electric Vehicle (HEV) propulsion segment. NiMH batteries balance power and energy density, aligning perfectly with HEVs' requirements, which utilize an internal combustion engine (ICE) and an electric motor.
  • The country is pivoting towards clean energy and placing a heightened emphasis on electric vehicles (EVs). Over recent years, sales of EVs, including hybrids, have surged in the region. Data from the European Commission reveals that in May 2024, registrations reached 36,267, a notable 21% uptick from May 2023. Since the start of 2024, nearly 200,000 new electric and hybrid vehicles have hit the roads, showcasing a 13.7% growth compared to the previous year. The number of hybrid electric vehicle sales is expected to increase significantly across the region and raise the demand for Nickel Metal Hydride (NiMH) batteries in the coming years.
  • Further, leading the charge in Europe's environmental initiatives, France has set rigorous vehicle emissions targets. Hybrid Electric Vehicles (HEVs), powered by Nickel-Metal Hydride (NiMH) batteries, serve as a pivotal bridge between conventional Internal Combustion Engine (ICE) vehicles and fully Electric Vehicles (BEVs), aiding France in its quest to shrink its carbon footprint.
  • Additionally, the French government's tax incentives and subsidies for electric vehicles, including hybrid vehicles, are boosting the demand for NiMH batteries in this sector. With a focus on reducing greenhouse gases nationally and across the EU, consumers are gravitating towards HEVs, drawn by their lower emissions.
  • For instance, in 2023, the French government introduced a grant to purchase new electric or hybrid vehicles. The vehicle's purchase price is capped at EUR 47,000 (approximately USD 50,660), including VAT. For vehicles priced between EUR 7,000 (around USD 7,545) and EUR 15,400 (about USD 16,600), the grant amounts to between EUR 1,500 (roughly USD 1,615) and EUR 3,000 (approximately USD 3,230). Such grants are expected to create opportunities for the adoption of hybrid Electric vehicles across the country and raise the demand for Nickel Metal Hydride (NiMH) batteries during the forecast period.
  • Hence, the significant growth of the HEV segment in France has sustained the demand for NiMH batteries in the automotive market.

France Nickel Metal Hydride Battery Industry Overview

France's nickel metal hydride battery market for electric vehicle applications is semi-consolidated. Some of the major players in the market (in no particular order) include Panasonic Holdings Corporation, Primearth EV Energy Co. Ltd, GS Yuasa Corp, GP Batteries International Ltd, and FDK Corporation, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 The Increasing Adoption of Electric Vehicle (EV)
      • 4.5.1.2 Cost Advantage over Li-ion Batteries
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Dominance of Lithium-Ion Technology
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 PESTLE Analysis
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Vehicles
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 Battery Electric Vehicle (BEV)
    • 5.2.2 Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
    • 5.2.3 Hybrid Electric Vehicles (HEV)
    • 5.2.4 Fuel Cell Electric Vehicles

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.2 Primearth EV Energy Co. Ltd
    • 6.3.3 FDK Corporation
    • 6.3.4 GP Batteries International Ltd
    • 6.3.5 GS Yuasa Corp
    • 6.3.6 Spectrum Brands (Rayovac)
    • 6.3.7 Lexel Battery (Coslight)
    • 6.3.8 Hunan Corun New Energy Co., Ltd.
    • 6.3.9 Huanyu Battery
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking/ Share Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion in Hybrid Electric Vehicles (HEVs)