デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1636418

フランスの電気自動車用バッテリーセパレータ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

France Electric Vehicle Battery Separator - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
フランスの電気自動車用バッテリーセパレータ:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フランスの電気自動車用バッテリーセパレータの市場規模は2025年に905万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは13.54%で、2030年には1,707万米ドルに達すると予測されます。

France Electric Vehicle Battery Separator-Market-IMG1

主なハイライト

  • 中期的には、電気自動車の普及とリチウムイオン電池の低価格化が予測期間の市場を牽引するとみられます。
  • 一方、原材料の需給ギャップが予測期間中の市場成長を抑制すると予想されます。
  • とはいえ、先進的なバッテリー技術の開発が進んでいることから、フランスの電気自動車用バッテリーセパレーター市場にビジネスチャンスが生まれる可能性は高いです。

フランスの電気自動車用バッテリーセパレーター市場動向

リチウムイオン電池セグメントが急成長

  • さまざまな電池タイプの中で、リチウムイオン電池(LIB)が予測期間中、フランスの電気自動車(EV)用バッテリーセパレーター市場をリードするとみられます。リチウムイオン電池は、その優れた容量対重量比により、他の電池タイプを凌駕しています。LIBの採用が増加しているのは、最小限のメンテナンスで性能が向上し、保存期間が長く、価格が急落しているためです。
  • 鉛バッテリーと比較すると、リチウムイオン(Li-ion)バッテリーは技術的に多くの利点を示しています。例えば、鉛バッテリーの寿命が約400~500サイクルであるのに対し、充電式リチウムイオンバッテリーは平均5,000サイクル以上という驚異的な寿命を誇ります。さらに、リチウムイオン電池は、メンテナンス頻度や放電サイクル中の電圧の安定性という点で、鉛蓄電池を凌駕しており、電気部品の効率を長期にわたって維持することができます。
  • 近年、業界の大手企業は投資を拡大し、スケールメリットと研究開発に重点を置いて電池性能を高めています。このような競合の急増により、リチウムイオン電池の価格は著しく低下しています。技術の進歩、製造の最適化、原材料コストの低下により、リチウムイオン電池の体積加重平均価格は2013年の780米ドル/kWhから2023年には139米ドル/kWhへと大幅に低下しました。予測では、2025年には113米ドル/kWh程度までさらに下落し、2030年には80米ドル/kWhという野心的な目標が示されています。このような電池コストの低下動向は、リチウムイオン電池をますます魅力的な選択肢として位置づけています。
  • 歴史的に、リチウムイオン電池は携帯電話やノートパソコンなどの民生用電子機器に主に使用されてきました。しかし、その役割は進化し、現在ではハイブリッド車、バッテリー式電気自動車(BEV)全般、再生可能エネルギー分野のバッテリー蓄電システム(BESS)の電源として好まれています。
  • 2024年5月、ヴェルコールは、16の商業銀行と3つの公的銀行の支援を受け、13億ユーロを超えるグリーン・ファイナンスを確保したと発表しました。これらの資金は、ダンケルクにあるヴェルコーのリチウムイオンギガファクトリー建設に充てられます。今回の資金調達により、ヴェルコーの電池ギガファクトリーおよびヴェルコール・イノベーション・センターのために確保した資金総額は30億ユーロを超えました。この大幅な支援は、低炭素で高性能なバッテリーを欧州の自動車部門に供給し、電動モビリティとエネルギー貯蔵における欧州大陸の産業主権を強化するというヴェルコーの使命に対する銀行パートナーの信頼を裏付けています。
  • フランスでは、電気自動車用リチウムイオン電池メーカーであるオートモーティブ・エナジー・サプライ・コーポレーション(AESC)が、2025年までにオー・ド・フランスのドゥーエにギガファクトリーを立ち上げる準備を進めています。この工場の第一期工事では、ルノーのECHO 5とクロスオーバー多目的車4Everに対応し、合計で最大9ギガワット時の生産能力を持ち、年間20万台の電気自動車に十分な電力を供給します。
  • さらに、3つの拡張計画により、2030年までに施設の容量は24~30ギガワット時まで増加する可能性があります。欧州投資銀行は、3億3,720万ユーロの直接融資と、商業銀行への1億1,280万ユーロの間接融資でAESCを支援しており、この契約は2023年9月に締結されました。このようなリチウムイオン電池の製造能力の拡大は、電池部品、特にリチウムイオン電池のセパレーターの需要が今後急増することを示唆しています。
  • その軽量性、急速充電、充電サイクルの延長、コストの低下、業界の進歩を考慮すると、リチウムイオン電池は、予測期間中、フランスの電気自動車用バッテリーセパレーター市場で最も急成長するセグメントとなる見込みです。

電気自動車の普及が市場を牽引

  • フランスでは電気自動車(EV)の販売が急増しており、EV用電池材料の需要が高まっています。EV販売台数の急増に伴い、これらの材料の現地生産と投資が増加し、フランスのバッテリーサプライチェーンが強化されています。
  • フランスはクリーンエネルギーと電気自動車に力を注いでおり、特にセパレーターをはじめとするバッテリー部品の重視を強めています。国際エネルギー機関(IEA)はこの動向を強調し、フランスにおけるバッテリー電気自動車(BEV)の販売台数が2023年には約31万台に達し、2022年の21万台から47%急増すると指摘しました。このEVの急速な普及は、セパレーターを含むバッテリー部品の需要が急増していることを示しています。
  • さらに、フランス政府は2024年5月、自国の自動車メーカーに対し、10年後までに電気自動車またはハイブリッド車を200万台生産するという野心的な目標を設定しました。これは、圧倒的な市場シェアを誇る中国との厳しい競争の中でのことです。新たな中期計画協定の一環として、自動車業界は2027年までに80万台の電気自動車販売という中間目標を目指しており、これは2022年の20万台から大きく飛躍したものです。さらに自動車メーカーは、電気自動車(EV)の販売台数を2022年の1万6,500台から年間10万台に引き上げることを目標としています。
  • さらに、補助金、減税、厳しい排ガス規制といった政府の施策がEV市場を活性化させ、EV用バッテリーとセパレーターなどのその部品の需要を高めています。例えば、政府は2024年に、EVの生産と購入を促進するために、さまざまなプログラムに15億ユーロ(16億米ドル)を割り当てた。フランスで販売される新車の20%近くが電気自動車だが、そのうち国産車はわずか12%にすぎないです。しかし、このような支援策により、フランスはEV用電池の製造環境を強化する態勢を整え、電池セパレータ市場の成長拡大に道を開く。
  • 2023年5月、ステランティスはトタルエナジー社およびメルセデス・ベンツと提携し、フランスのビリー・ベルクロー・ドゥヴランにオートモーティブ・セルズ・カンパニー(ACC)のバッテリー・ギガ工場の立ち上げを祝った。この施設は、欧州で計画されている3つのうちの最初のもので、13ギガワット時(GWh)の生産ライン能力で開始し、2030年までに40GWhまで拡張することを目指しています。CO2排出量を削減した高性能リチウムイオン電池をターゲットとするこのギガファクトリーは、2030年までに欧州における電池生産能力を250GWhに拡大するというステランティスの野望において、極めて重要な役割を果たしています。バッテリー生産におけるこのような飛躍は、バッテリーセパレーター部門を強化することになります。
  • さらに、フランスのダイナミックなEV市場は、バッテリー技術、特にセパレーターの技術革新を促進しています。アルケマとプロロジウムの次世代リチウムセラミックバッテリー用先端材料に関する共同研究などは、この地域の需要拡大を裏付けています。
  • こうした力学を考慮すると、フランスは大幅なEV需要急増の瀬戸際にあり、予見可能な将来においてEV用バッテリーセパレーターのニーズが増幅するのは必至です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2029年までの市場規模および需要予測(単位:米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
      • 電気自動車の普及拡大
      • リチウムイオン電池の価格低下
    • 抑制要因
      • 原材料の需給ギャップ
  • サプライチェーン分析
  • PESTLE分析
  • 投資分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 電池タイプ
    • リチウムイオン電池
    • 鉛蓄電池
    • その他の電池タイプ
  • 材料タイプ
    • ポリプロピレン
    • ポリエチレン
    • その他の素材タイプ

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • Sumitomo Chemical Co. Ltd
    • Delfortgroup AG
    • Mitsubishi Chemical Group Corporation
    • UBE Corporation
    • Daramic SAS
    • SK innovation Co., Ltd.
    • Toray Industries, Inc.
  • その他の有名企業一覧
  • 市場ランキング分析

第7章 市場機会と今後の動向

  • 電池技術の開発と先進化の進展
目次
Product Code: 50003593

The France Electric Vehicle Battery Separator Market size is estimated at USD 9.05 million in 2025, and is expected to reach USD 17.07 million by 2030, at a CAGR of 13.54% during the forecast period (2025-2030).

France Electric Vehicle Battery Separator - Market - IMG1

Key Highlights

  • Over the medium period, the growing adoption of electric vehicles and the decreasing price of lithium-ion batteries is expected to drive the market in the forecast period.
  • On the other hand, the demand-supply gap of raw materials are expected to restrain market growth during the forecast period.
  • Nevertheless, the growing progress in developing and advanced battery technologies are likely to create opportunities for the France electric vehicle battery separator market.

France Electric Vehicle Battery Separator Market Trends

Lithium-ion Battery Segment to be the Fastest Growing

  • Among various battery types, lithium-ion batteries (LIBs) are set to lead the France electric vehicle (EV) battery separator market during the forecast period. LIBs are outpacing other battery types, thanks to their superior capacity-to-weight ratio. Their rising adoption is further fueled by advantages like extended performance with minimal maintenance, a longer shelf life, and plummeting prices.
  • When compared to lead-acid batteries, lithium-ion (Li-ion) batteries showcase numerous technical benefits. For instance, while lead-acid batteries offer a lifespan of about 400-500 cycles, rechargeable Li-ion batteries boast an impressive average of over 5,000 cycles. Moreover, Li-ion batteries outshine lead-acid ones in terms of maintenance frequency and voltage consistency throughout the discharge cycle, ensuring prolonged efficiency of electrical components.
  • In recent years, major industry players have ramped up investments, focusing on economies of scale and R&D to boost battery performance. This surge in competition has led to a notable drop in lithium-ion battery prices. Thanks to technological advancements, manufacturing optimizations, and falling raw material costs, the volume-weighted average price of lithium-ion batteries saw a significant decline from USD 780/kWh in 2013 to USD 139/kWh in 2023. Projections suggest a further dip to around USD 113/kWh by 2025 and an ambitious target of USD 80/kWh by 2030. Such a downward trend in battery costs positions lithium-ion batteries as an increasingly attractive option.
  • Historically, lithium-ion batteries found their primary application in consumer electronics like mobile phones and laptops. Yet, their role has evolved, and they are now the preferred power source for hybrids, the entire range of battery electric vehicles (BEVs), and battery energy storage systems (BESS) within the renewable energy sector.
  • In May 2024, Verkor announced securing over EUR 1.3 billion in green financing, backed by 16 commercial banks and 3 public banks. These funds are earmarked for constructing Verkor's inaugural lithium-ion Gigafactory in Dunkirk, boasting an initial production capacity of 16 GWh/year. With this latest financing, Verkor's total secured funding for its battery gigafactory and the Verkor Innovation Centre surpasses EUR 3 billion. This substantial backing underscores banking partners' confidence in Verkor's mission to deliver low-carbon, high-performance batteries to Europe's automotive sector, bolstering the continent's industrial sovereignty in electric mobility and energy storage.
  • In France, Automotive Energy Supply Corporation (AESC), a lithium-ion battery manufacturer for electric vehicles, is gearing up to launch a gigafactory in Douai, Hauts-de-France, by 2025. The factory's inaugural phase will cater to Renault's ECHO 5 and the 4Ever crossover utility vehicle, with a combined capacity of up to 9 Gigawatt-hours, sufficient to power 200,000 electric cars annually.
  • Additionally, the plans for three expansions could see the facility's capacity soar to between 24 to 30 gigawatt-hours by 2030. The European Investment Bank is backing AESC with a direct loan of EUR 337.2 million and an additional EUR 112.8 million in indirect loans to commercial banks, a deal inked in September 2023. Such expansive lithium-ion battery manufacturing capabilities signal a burgeoning demand for battery components, notably lithium-ion battery separators, in the coming years.
  • Given their lightweight nature, rapid charging, extended charging cycles, decreasing costs, and advancements in the industry, lithium-ion batteries are poised to be the fastest-growing segment in the France electric vehicle battery separator market during the forecast period.

Growing Adoption of Electric Vehicles to Drive the Market

  • France's surging electric vehicle (EV) sales are propelling a heightened demand for EV battery materials, with separators taking center stage. As EV sales soar, local production and investments in these materials are on the rise, fortifying France's battery supply chain.
  • France's dedication to clean energy and electric vehicles is intensifying its emphasis on battery components, notably separators. The International Energy Agency (IEA) highlighted this trend, noting that battery electric vehicle (BEV) sales in France reached around 310,000 units in 2023, a 47% leap from 210,000 units in 2022. This rapid surge in EV adoption signals a burgeoning demand for battery components, including separators.
  • Moreover, in May 2024, the French government set an ambitious target for its carmakers: produce two million electric or hybrid vehicles by the decade's end. This comes amid stiff competition from China's dominant market. As part of a new medium-term planning agreement, the industry aims for an interim target of 800,000 electric vehicle sales by 2027, a significant leap from 200,000 in 2022. Furthermore, carmakers are setting their sights on boosting sales of electric light utility vehicles to 100,000 annually, up from just 16,500 in 2022.
  • Additionally, government measures like subsidies, tax breaks, and stringent emissions regulations are energizing the EV market, subsequently heightening the demand for EV batteries and their components, such as separators. For instance, in 2024, the government allocated EUR 1.5 billion (USD 1.6 billion) across various programs to spur EV production and purchases. While nearly 20% of new cars sold in France are electric, only 12% of those are domestically produced. However, with these supportive measures, France is poised to bolster its EV battery manufacturing landscape, paving the way for heightened growth in the battery separator market.
  • In May 2023, Stellantis, in partnership with TotalEnergies and Mercedes-Benz, celebrated the launch of the Automotive Cells Company's (ACC) battery gigafactory in Billy-Berclau Douvrin, France. This facility, the first of three planned in Europe, commenced with a production line capacity of 13 gigawatt-hours (GWh) and aims to scale up to 40 GWh by 2030. Targeting high-performance lithium-ion batteries with a reduced CO2 footprint, the gigafactory plays a pivotal role in Stellantis' ambition to escalate battery manufacturing capacity to 250 GWh in Europe by 2030. Such strides in battery production are set to bolster the battery separator sector.
  • Moreover, France's dynamic EV market is catalyzing innovations in battery technology, especially in separators. Collaborations, like those between Arkema and ProLogium on advanced materials for next-gen lithium ceramic batteries, underscore the region's growing demand.
  • Considering these dynamics, France is on the brink of a significant EV demand surge, which will inevitably amplify the need for EV battery separators in the foreseeable future.

France Electric Vehicle Battery Separator Industry Overview

The France rechargeable battery market is semi-consolidated. Some of the key players in the market (not in any particular order) include Sumitomo Chemical Co. Ltd, Mitsubishi Chemical Group Corporation, UBE Corporation, Daramic SAS and Delfortgroup AG.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Growing Adoption of Electric Vehicles
      • 4.5.1.2 Decreasing Price of Lithium-ion Batteries
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Demand-Supply Gap of Raw Materials
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 PESTLE Analysis
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Battery Type
    • 5.1.1 Lithium-ion Battery
    • 5.1.2 Lead-Acid Battery
    • 5.1.3 Other Battery Types
  • 5.2 Material Type
    • 5.2.1 Polypropylene
    • 5.2.2 Polyethylene
    • 5.2.3 Other Material Types

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Sumitomo Chemical Co. Ltd
    • 6.3.2 Delfortgroup AG
    • 6.3.3 Mitsubishi Chemical Group Corporation
    • 6.3.4 UBE Corporation
    • 6.3.5 Daramic SAS
    • 6.3.6 SK innovation Co., Ltd.
    • 6.3.7 Toray Industries, Inc.
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Progress in Developing and Advanced Battery Technologies