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市場調査レポート
商品コード
1636091

キッチンウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Kitchenware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.60円
キッチンウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

キッチンウェア市場は予測期間中に3.83%以上のCAGRで推移すると予想されます。

Kitchenware-Market-IMG1

ここ数年で、世界中の調理嗜好は大きく変化しています。世界中の個人が健康維持にこれまで以上に集中するようになり、キッチンウェアの需要が増加しています。

消費者の購買力の上昇、モジュール式で最先端の厨房機器への需要、接客業における品質への関心の高まりが、厨房用品市場の主な促進要因となっています。業界に影響を与えるその他の要素としては、スマート家電、費用対効果が高く環境に優しい機器などが挙げられます。健康と衛生への関心の高まり、スマートでコンパクトな厨房用品に対するレストランや食品店のニーズの浸透、労働人口の増加などが、スマート厨房機器の需要を押し上げています。その結果、キッチンウェア市場は活況を呈しています。

COVID-19パンデミックはキッチンウェア市場の成長に大きな影響を与えました。COVID-19パンデミックは、キッチンウェア市場の成長に大きな影響を与えました。流通システムが混乱した結果、キッチンウェアの売上は激減し、輸出入ビジネスにも悪影響を及ぼしました。

キッチンウェア市場の動向

アジア太平洋地域が市場を独占

アジア太平洋地域のキッチンウェアセグメントの売上高は、昨年32億米ドル以上の値で存在し、今後期間にわたって成長の継続的な増加を観察することが期待されています。

アジア太平洋地域は、その上昇食品産業のためにキッチンウェアの需要のための主要な市場として浮上しています。同地域における食品消費の増加、人口の増加、有名な食品小売店の拡大が、生活水準の向上、急速な都市化、可処分所得の増加など、業務用セグメントからのキッチンウェア需要の増加をもたらしています。

市場を牽引するスマート・キッチンウェア

進化するスマートキッチンの動向は、消費者の購買パターンに変化をもたらし、市場成長への顕著な影響とスマートキッチンウェアへの支出増加をもたらしています。業界内の住宅部門の拡大が市場拡大をもたらしています。革新的でスマートなキッチンウェア製品の発売により、台所作業に費やす時間が短縮されています。スマート・クックウェア製品は、アプリ対応のスマート・クックウェア・デザインと自己調理機能を備えたメーカーが市場に投入しています。家電製品は、ユーザーのスマートフォンを通じて遠隔操作することが可能であり、こうしたキッチンウェア家電製品に対する消費者の需要の高まりにつながっています。

キッチンウェア産業の概要

本レポートでは、キッチンウェア市場で事業を展開する主要な国際企業を取り上げています。市場シェアの観点から、プレーヤーは現在市場を細分化しています。キッチンウェア市場は競争が激しく、多数の地域および世界ベンダーの存在が特徴です。新規ベンダーの増加は市場の競争環境を強化します。これらのベンダーは、製品の品質、技術、製品価格、製品ポートフォリオなどの要因に基づいて、互いに競争するようになってきています。大企業は、大量仕入れ、幅広い製品ラインアップ、効果的なマーチャンダイジングとマーケティングによって競争しています。小規模企業は、市場セグメントに焦点を当て、製品の充実度と優れた顧客サービスによって競争します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場における技術革新に関する洞察
  • 市場に影響を与える規制状況についての洞察
  • 市場における消費者行動と最近の動向についての洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • エンドユーザー別
    • 家庭
    • 商業
  • 製品別
    • クックウェア
    • ベイクウェア
    • その他の製品
  • 販売チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 南米
      • ブラジル
      • メキシコ
      • その他南米
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Boffi
    • Scavolini S.p.a
    • Tupperware
    • Viners
    • Chasseur
    • Kenwood Limited
    • TTK Prestige Ltd
    • KitchenAid
    • Miele
    • Whirlpool Corp.

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 93820

The Kitchenware Market is expected to register a CAGR of greater than 3.83% during the forecast period.

Kitchenware - Market - IMG1

Over the years, cooking preferences around the world have changed drastically. As individuals across the globe concentrate more than ever on maintaining their health, the demand for kitchenware is increasing.

Rising consumer purchasing power, demand for modular and cutting-edge kitchen equipment, and rising quality concerns in the hospitality sector are the main drivers of the kitchenware market. Other elements influencing the industry include smart appliances and cost-effective and environmentally friendly equipment. Growing health and hygiene concerns, increased penetration of restaurants and food joints' needs for smart and compact kitchenware, and an increase in the working population are all driving up demand for smart kitchen appliances. As a result, the kitchenware market is booming.

The COVID-19 pandemic had a substantial impact on the growth of the kitchenware market. Sales of kitchenware drastically fell as a result of the disrupted distribution system, which also had a negative influence on the export and import businesses.

Kitchenware Market Trends

Asia Pacific Dominates the Market

Revenue of the kitchenware segment in the Asia Pacific was existing at a value of more than USD 3.2 Billion last year and is expected to observe a continuous increase in growth over the coming period.

Asia Pacific is emerging as a major market for the demand for kitchenware owing to its rising food industry. Rising food consumption, increasing population, and expansion of well-known food retail shops in the region are resulting in an increasing demand for kitchenware from the commercial segment with increasing living standards, rapid urbanization, and rising disposable income are some of the factors boosting the market

Smart Kitchenware Product Driving the Market

The evolving trend of smart kitchens is causing a shift in consumer buying patterns, resulting in a noticeable impact on market growth and increasing spending on smart kitchenware products. The expansion of the residential sector within the industry is leading to market expansion. The launch of innovative and smart kitchenware products is resulting in a reduction of time spent on doing kitchen work. Smart Cookware products are launched in the market by the manufacturers with their app-enabled smart cookware designs and self-cooking features. The appliance is capable of being controlled remotely through the user's smartphone leading to an increasing demand by consumers for these kitchenware appliances.

Kitchenware Industry Overview

The report covers major international players operating in the kitchenware market. In terms of market share, the players currently fragment the market. The kitchenware market is intensely competitive and characterized by the presence of numerous regional and global vendors. The rising number of new vendors will strengthen the competitive environment of the market. These vendors are increasingly competing against each other based on factors such as product quality, technology, product pricing, and product portfolio. Large companies compete through volume purchasing, breadth of products, and effective merchandising and marketing. Small companies focus on a market segment and compete through the depth of their products and superior customer service.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights into Technological Innovations in the Market
  • 4.7 Insights into Regulatory Landscape Impacting the Market
  • 4.8 Insights into Consumer Behavior and Recent Trends in the Market
  • 4.9 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By End-Users
    • 5.1.1 Household
    • 5.1.2 Commercial
  • 5.2 By Product
    • 5.2.1 Cookware
    • 5.2.2 Bakeware
    • 5.2.3 Other Products
  • 5.3 By Distribution Channel
    • 5.3.1 Online
    • 5.3.2 Offline
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 South America
      • 5.4.2.1 Brazil
      • 5.4.2.2 Mexico
      • 5.4.2.3 Rest of South America
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 Germany
      • 5.4.3.2 France
      • 5.4.3.3 United Kingdom
      • 5.4.3.4 Rest of Europe
    • 5.4.4 Asia-Pacific
      • 5.4.4.1 China
      • 5.4.4.2 Japan
      • 5.4.4.3 India
      • 5.4.4.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Boffi
    • 6.2.2 Scavolini S.p.a
    • 6.2.3 Tupperware
    • 6.2.4 Viners
    • 6.2.5 Chasseur
    • 6.2.6 Kenwood Limited
    • 6.2.7 TTK Prestige Ltd
    • 6.2.8 KitchenAid
    • 6.2.9 Miele
    • 6.2.10 Whirlpool Corp.*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US