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市場調査レポート
商品コード
1571796
キッチン用品の市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年Kitchenware Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Tableware, Cookware, Bakeware), By Application (Residential, Commercial), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030 |
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カスタマイズ可能
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| キッチン用品の市場規模・シェア・動向分析レポート:製品別、用途別、流通チャネル別、地域別、セグメント予測、2024年~2030年 |
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出版日: 2024年09月27日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~10営業日
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- 概要
- 目次
キッチン用品市場の成長と動向:
Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、世界のキッチン用品の市場規模は2024年から2030年にかけてCAGR 6.9%を記録し、2030年には1,027億8,000万米ドルに達すると予測されています。
ホスピタリティ産業の成長、都市化、世帯数の増加、可処分所得の増加は、市場成長の顕著な要因の一部です。
テーブルウェアセグメントは世界産業を支配し、2023年には54.7%の収益シェアを占めました。このセグメントの成長を促進する主な要因には、都市化の進展、ライフスタイルの変化、少ないスペースに多くのユーティリティが固定されている都市部の家庭環境、デザイン性の高いダイニングセットアップの利用可能性などがあります。調理器具分野は、2024年から2030年までのCAGRが7.4%と最も速くなると予想されています。食生活の嗜好に関する意識の高まりと家庭料理への志向の高まりが、このセグメントの成長を牽引しています。
スーパーマーケット/ハイパーマーケット部門は、2023年に世界の業界を支配しました。消費者は商品を購入する前に実物を確認することを好み、品質やニーズへの適合性についての保証を求めることが市場成長の原動力となっています。オンライン流通セグメントは、予測期間中に大きなCAGRを経験すると予想されます。農村部におけるインターネットの利用拡大と普及が、このセグメントの成長に影響を与えています。多忙なスケジュールをこなす若い社会人消費者グループは、アクセスのしやすさや、交換・返品保証付きのドアステップ・サービスにより、オンラインショッピングを好みます。これらは、セグメントの成長を後押しする顕著な要因です。
アジア太平洋のキッチン用品市場は、2023年の売上高シェア40.5%で世界市場を独占しています。ライフスタイルの変化、可処分所得水準の上昇、国内ブランドだけでなく国際ブランドが提供する多様な製品ポートフォリオの利用可能性が、予測期間においてこの地域市場の成長を促進すると予想されます。インドや中国などの国々では、所得の増加や複数のオンラインプラットフォームにおける豊富な料理コンテンツによって、伝統的なキッチン用品や現代的なキッチン用品の需要が増加しています。
キッチン用品市場レポートハイライト
- 製品別では、調理器具分野が2024年から2030年までのCAGRが7.4%と最も早いと予測されます。
- 2023年、住宅用途セグメントが世界産業で最大の収益シェアを占めます。
- スーパーマーケット/ハイパーマーケット分野が2023年の世界産業を支配しました。消費者は、製品を購入する前に物理的に検査することを好むが、同時に品質とニーズへの適合性についての保証を求めることが、市場の成長に拍車をかけています。
- 欧州のキッチン用品市場は、2024年から2030年にかけて大きな成長が見込まれます。ソーシャルダイニングやカジュアルダイニングの台頭など、食文化の動向の変化により、同地域では革新的なキッチン用品への需要が高まっています。
目次
第1章 調査手法と範囲
第2章 エグゼクティブサマリー
第3章 キッチン用品市場の変数、動向、範囲
- 市場系統の見通し
- 親市場の見通し
- 関連市場見通し
- 業界バリューチェーン分析
- 販売/小売チャネル分析
- 利益率分析
- 市場力学
- 市場 促進要因分析
- 市場抑制要因分析
- 業界の課題
- 業界の機会
- 業界分析ツール
- ポーターのファイブフォース分析
- 市場参入戦略
第4章 消費者行動分析
- 人口統計分析
- 消費者の動向と嗜好
- 購入決定に影響を与える要因
- 消費者製品の採用動向
- 観察と推奨事項
第5章 キッチン用品市場:製品別の推定・動向分析
- 製品別の変動分析と市場シェア、2023年と2030年
- 製品別、2018年から2030年
第6章 キッチン用品市場:用途別の推定・動向分析
- 用途別の変動分析と市場シェア、2023年と2030年
- 用途別、2018年から2030年
- 住宅
- 商業
第7章 キッチン用品市場: 流通チャネル別の推定・動向分析
- 流通チャネル別の変動分析と市場シェア、2023年と2030年
- 流通チャネル別、2018年から2030年
第8章 キッチン用品市場:地域別の推定・動向分析
- キッチン用品市場シェア:地域別、2023年および2030年
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- 欧州
- 英国
- ドイツ
- フランス
- イタリア
- スペイン
- アジア太平洋
- 中国
- 日本
- インド
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- アルゼンチン
- 中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
第9章 競合情勢
- 主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
- 企業分類
- 企業ヒートマップ分析
- 企業プロファイル
- GROUPE SEB
- Wilh. Werhahn KG.
- Target Brands, Inc.
- Meyer International
- Fissler
- Tramontina
- Newell Brands
- SCANPAN
- TTK Prestige Ltd.
- The Vollrath Company, LLC
Kitchenware Market Growth & Trends:
The global kitchenware market size is expected to reach USD 102.78 billion by 2030, registering a CAGR of 6.9% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Growing hospitality industry, urbanization, increasing number of households, and rising disposable income are some of the prominent factors for the market growth.
The tableware segment dominated the global industry and accounted for a revenue share of 54.7% in 2023. Some of the primary factor driving the growth for this segment include rising urbanization, changing lifestyles, urban home settings with greater number of utilities fixed in lesser space, and availability of well-designed dining setups. The cookware segment is expected to experience the fastest CAGR of 7.4% from 2024 to 2030. Growing consciousness about dietary preferences and increased inclination towards home cooking are driving growth for this segment.
Supermarket/hypermarket segment dominated the global industry in 2023. Consumers prefer to inspect products physically before purchasing them while seeking assurance about quality and suitability for their needs is fueling the market growth. The online distribution segment is expected to experience a significant CAGR during the forecast period. Increasing usage and penetration of the internet in the rural areas is influencing the segment growth. Young working consumer group with hectic schedules prefer to shop online due to easy accessibility and door step services with replacement and return guarantees. These are the prominent factors boosting the segment growth.
Asia Pacific kitchenware market dominated the global industry with revenue share of 40.5% in 2023. Changing lifestyles, increasing disposable income levels, and availability of diverse product portfolios offered by the domestic as well as international brands are expected to drive the growth of this regional market in the forecast period. Countries such as India and China are experiencing an increase in the demand for traditional and contemporary kitchenware, driven by higher incomes and the abundance of cooking content on multiple online platforms.
Kitchenware Market Report Highlights:
- By product, the cookware segment is expected to experience the fastest CAGR of 7.4% from 2024 to 2030.
- The residential application segment held the largest revenue share of global industry in 2023.
- Supermarket/hypermarket segment dominated the global industry in 2023. Consumers prefer to inspect products physically before purchasing them while seeking assurance about quality and suitability for their needs is fueling the market growth.
- Europe kitchenware market is anticipated to witness significant growth from 2024 to 2030. Shifting trends in eating culture such as the increasing prominence of social and casual dining have resulted in an increased demand for innovative kitchenware products in the region.
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
- 1.1. Market Segmentation& Scope
- 1.2. Market Definition
- 1.3. Information Procurement
- 1.3.1. Purchased Database
- 1.3.2. GVR's Internal Database
- 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
- 1.3.4. Primary Research
- 1.4. Information Analysis
- 1.4.1. Data Analysis Models
- 1.5. Market Formulation & Data Visualization
- 1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
- 2.1. Market Snapshot
- 2.2. Segment Snapshot
- 2.3. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Kitchenware Market Variables, Trends, & Scope
- 3.1. Market Lineage Outlook
- 3.1.1. Parent Market Outlook
- 3.1.2. Related Market Outlook
- 3.2. Industry Value Chain Analysis
- 3.2.1. Sales/Retail Channel Analysis
- 3.2.2. Profit Margin Analysis
- 3.3. Market Dynamics
- 3.3.1. Market Driver Analysis
- 3.3.2. Market Restraint Analysis
- 3.3.3. Industry Challenges
- 3.3.4. Industry Opportunities
- 3.4. Industry Analysis Tools
- 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
- 3.5. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
- 4.1. Demographic Analysis
- 4.2. Consumer Trends & Preferences
- 4.3. Factors Influencing Buying Decisions
- 4.4. Consumer Product Adoption Trends
- 4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Kitchenware Market: Product Estimates & Trend Analysis
- 5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
- 5.2. Kitchenware Market Estimates & Forecast, By Product, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.1. Cookware
- 5.2.1.1. Cookware Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.1.2. Pots & Pans
- 5.2.1.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.1.3. Pressure Cooker
- 5.2.1.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.1.4. Microwave Cookware
- 5.2.1.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2. Bakeware
- 5.2.2.1. Bakeware Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.2. Tins & Trays
- 5.2.2.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.3. Cups
- 5.2.2.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.4. Molds
- 5.2.2.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.5. Pans & Dishes
- 5.2.2.5.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.6. Rolling Pin
- 5.2.2.6.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.2.7. Others
- 5.2.2.7.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.3. Tableware
- 5.2.3.1. Tableware Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.3.2. Dinnerware
- 5.2.3.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.3.3. Flatware
- 5.2.3.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.3.4. Stemware
- 5.2.3.4.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.4. Others
- 5.2.4.1. Other Products Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.4.2. Cooking Racks
- 5.2.4.2.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.4.3. Cooking Tools
- 5.2.4.3.1. Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 5.2.1. Cookware
Chapter 6. Kitchenware Market: Application Estimates & Trend Analysis
- 6.1. Application Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
- 6.2. Kitchenware Market Estimates & Forecast, By Application, 2018 to 2030 (USD Million)
- 6.2.1. Residential
- 6.2.1.1. Residential Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 6.2.2. Commercial
- 6.2.2.1. Commercial Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 6.2.1. Residential
Chapter 7. Kitchenware Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
- 7.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
- 7.2. Kitchenware Market Estimates & Forecast, By Distribution Channel, 2018 to 2030 (USD Million)
- 7.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
- 7.2.1.1. Hypermarkets/Supermarkets Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 7.2.2. Specialty Stores
- 7.2.2.1. Specialty Stores Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 7.2.3. Online
- 7.2.3.1. Online Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 7.2.4. Others
- 7.2.4.1. Other Distribution Channels Market Estimates & Forecasts, 2018 to 2030 (USD Million)
- 7.2.1. Hypermarkets/Supermarkets
Chapter 8. Kitchenware Market: Regional Estimates & Trend Analysis
- 8.1. Kitchenware Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
- 8.2. North America
- 8.2.1. North America Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.2. U.S.
- 8.2.2.1. U.S. Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.3. Canada
- 8.2.3.1. Canada Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.2.4. Mexico
- 8.2.4.1. Mexico Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3. Europe
- 8.3.1. Europe Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.2. UK
- 8.3.2.1. UK Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.3. Germany
- 8.3.3.1. Germany Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.4. France
- 8.3.4.1. France Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.5. Italy
- 8.3.5.1. Italy Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.3.6. Spain
- 8.3.6.1. Spain Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4. Asia Pacific
- 8.4.1. Asia Pacific Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.2. China
- 8.4.2.1. China Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.3. Japan
- 8.4.3.1. Japan Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.4.4. India
- 8.4.4.1. India Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.5. Latin America
- 8.5.1. Latin America Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.5.2. Brazil
- 8.5.2.1. Brazil Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.5.3. Argentina
- 8.5.3.1. Argentina Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6. Middle East and Africa
- 8.6.1. Middle East and Africa Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6.2. Saudi Arabia
- 8.6.2.1. Saudi Arabia Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
- 8.6.3. South Africa
- 8.6.3.1. South Africa Kitchenware Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
Chapter 9. Competitive Landscape
- 9.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
- 9.2. Company Categorization
- 9.3. Company Heat Map Analysis
- 9.4. Company Profiles
- 9.4.1. GROUPE SEB
- 9.4.1.1. Participant's Overview
- 9.4.1.2. Financial Performance
- 9.4.1.3. Product Benchmarking
- 9.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.2. Wilh. Werhahn KG.
- 9.4.2.1. Participant's Overview
- 9.4.2.2. Financial Performance
- 9.4.2.3. Product Benchmarking
- 9.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.3. Target Brands, Inc.
- 9.4.3.1. Participant's Overview
- 9.4.3.2. Financial Performance
- 9.4.3.3. Product Benchmarking
- 9.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.4. Meyer International
- 9.4.4.1. Participant's Overview
- 9.4.4.2. Financial Performance
- 9.4.4.3. Product Benchmarking
- 9.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.5. Fissler
- 9.4.5.1. Participant's Overview
- 9.4.5.2. Financial Performance
- 9.4.5.3. Product Benchmarking
- 9.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.6. Tramontina
- 9.4.6.1. Participant's Overview
- 9.4.6.2. Financial Performance
- 9.4.6.3. Product Benchmarking
- 9.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.7. Newell Brands
- 9.4.7.1. Participant's Overview
- 9.4.7.2. Financial Performance
- 9.4.7.3. Product Benchmarking
- 9.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.8. SCANPAN
- 9.4.8.1. Participant's Overview
- 9.4.8.2. Financial Performance
- 9.4.8.3. Product Benchmarking
- 9.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.9. TTK Prestige Ltd.
- 9.4.9.1. Participant's Overview
- 9.4.9.2. Financial Performance
- 9.4.9.3. Product Benchmarking
- 9.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.10. The Vollrath Company, LLC
- 9.4.10.1. Participant's Overview
- 9.4.10.2. Financial Performance
- 9.4.10.3. Product Benchmarking
- 9.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
- 9.4.1. GROUPE SEB


