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市場調査レポート
商品コード
1631604

シンガポールのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Singapore Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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シンガポールのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

シンガポールのトラベルリテールの市場規模は2025年に561億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6%を超え、2030年には751億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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免税店としても知られるトラベルリテールは、様々な商品カテゴリーに関連する商品の商品化からなる販売手順です。この販売チャネルは、販売価格に課税または物品税が適用されていない商品で構成され、旅行者である顧客に販売されます。トラベルリテールは、海外旅行者に商品を提供する小売チャネルです。

シンガポールのチャンギ空港にある有名な免税エリアは、乗客一人当たりの免税消費額が高く、それ自体が目的地となっており、市場の成長を後押ししています。例えば、シンガポールの免税店では、旅行者がオンラインで複数の小売店に免税品を注文し、旅行中に受け取ったり、帰国後に配送したりできるサービスを提供しています。シンガポールはこの地域の高級品購入者の主要なハブであり、ラネージュはそれ以来、トラベル・リテールで力強い成長を遂げています。パンデミックがシンガポール経済に与えた影響は大きく、封鎖規制によりトラベルリテール市場にもその影響が見られました。さらに近年、市場は改善し、近い将来パンデミック前の水準に戻ると思われます。

シンガポールのトラベルリテール市場の動向

シンガポールの観光客が市場を牽引

シンガポールは、レジャー、ビジネス旅行、会議、インセンティブ、会議、展示会にとって理想的な場所であることに変わりはないです。アジアからの観光客は、引き続きシンガポールへの観光客到着数の大きな割合を占めています。一方、シンガポール・チャンギ空港は、ひまわり園や睡蓮園、映画館や屋上プールなど、より園芸的な空港体験を提供しています。シンガポールはレジャー、企業旅行者双方にとって魅力的な旅行先であり続けているため、訪問者数は増加し続けています。シンガポール航空は最近、出発前のオンライン予約の受付時間を延長しました。外国人旅行者は、ファッション・アクセサリー、アルコール、香水・化粧品、食品・菓子類、タバコ、宝石・時計など、さまざまな商品を購入することができます。免税店やトラベルリテール店の商品は、その国を出国する際や到着する際に、現地の人々や旅行者が同様に購入します。

国際的な消費支出がトラベルリテール市場を牽引

個人消費がシンガポールのトラベルリテール市場を牽引しています。主要企業の中には、高級で幅広い種類のフレグランスやスキンケア製品を取り揃えた店舗を空港に出店し、事業を拡大しているところもあります。なぜなら、毎年何十億人もの人々が国際線を利用し、空港でお金と時間を費やしているからです。旅行者は空港で多くの自由時間を得て、商品を見たり買ったりします。さらに、トラベル・リテールは商品の認知度を高め、新規顧客の関心を引き、既存顧客のブランド・ロイヤルティを高める。長距離を移動する旅客は、ワインや蒸留酒を好むことが多いです。また、高級品を所有する文化の高まりや、高価なワインやその他の商品の消費も、市場の成長を後押ししています。

シンガポールのトラベルリテール業界の概要

シンガポールのトラベルリテール業界は細分化されており、多くのプレーヤーが市場に参入しています。本レポートでは、シンガポールのトラベルリテール業界で事業を展開する主な国際的企業を取り上げています。市場シェアでは、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。主な参入企業には、Lagardere Travel Retail、WH Smith、DFS、Gebr. Heinemann、Lotte Duty Freeなどがあります。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学と洞察

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界の観光産業の成長
    • 成長する空港インフラ
  • 市場抑制要因
    • eコマースの成長
    • 厳しい規制状況
  • 市場機会
    • テクノロジーの統合とデジタルトランスフォーメーション
    • 市場全体のコラボレーションとパートナーシップ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場の主な動向、最近の動向、技術革新に関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ビューティ&パーソナルケア
    • ワインとスピリッツ
    • タバコ
    • 食品
    • ファッション・アクセサリー
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • 空港
    • 航空会社
    • フェリー
    • その他の流通チャネル

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • DFS Venture(Singapore)
    • WH Smith
    • Lagardere Travel Retail Singapore
    • Lotte Duty Free
    • The Shilla Duty Free
    • Durfy Singapore
    • Heinemann Asia Pacific
    • 3sixty duty free
    • Shiseido Travel Retail
    • Watsons Personal Care Stores
    • SMI Retail
    • Guardian Health & Beauty Singapore
    • Gassan Singapore
    • DFASS(Singapore)
    • Candy Empire
    • iShopChangi*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項および出版社について

目次
Product Code: 72204

The Singapore Travel Retail Market size is estimated at USD 56.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 75.18 billion by 2030, at a CAGR of greater than 6% during the forecast period (2025-2030).

Singapore Travel Retail - Market - IMG1

Travel retail, also known as duty-free, is a sales procedure comprising commercializing goods relating to various product categories. This sales channel comprises goods that have not had the taxation or excise applied to their sale price and are on sale to customers who are travelers. Travel retail is a retailing channel that provides products to international travelers.

Famous duty-free areas in Singapore's Changi Airport have become destinations in themselves with their high per-passenger spend for duty-free, helping the market grow. Duty-free operators in airports are also increasingly offering online ordering and in-store pick-up services; for example, duty-free retailers in Singapore offer this service that enables travelers to order duty-free products online from multiple retailers for pick-up when they travel or for delivery upon their return. Singapore is a major hub for the region's luxury shoppers, and Laneige has been seeing strong growth in travel retail ever since. The impact of the pandemic on the Singapore economy was significant and was seen in the travel retail market due to lockdown restrictions. Further, in recent years, the market has improved and will return to the pre-pandemic level in the near future.

Singapore Travel Retail Market Trends

Tourist Arrivals in Singapore is Driving the Market

Singapore remains an ideal location for leisure and business travel, meetings, incentives, conferences, and exhibitions. Asian visitors continued to constitute a significant proportion of visitor arrivals to Singapore. Singapore Changi Airport, on the other hand, offers a more horticultural airport experience, boasting a sunflower and water lily garden as well as a cinema and rooftop pool. Visitor arrivals continued to increase as Singapore remains an attractive destination to both leisure and corporate travelers. Singapore Airlines recently increased the amount of time in which passengers can place pre-orders online prior to departure. International travelers have access to a variety of products including fashion and accessories, alcohol, fragrances and cosmetics, food and confectionery, tobacco, and jewelry and watches. Duty-free and travel retail products are purchased by locals and visitors alike when leaving or arriving in a country.

International Consumer Spending is Driving the Travel Retail Market

Consumer spending is driving the Singapore travel retail market. Some of the leading companies are expanding their businesses by opening their outlets at the airport with an exclusive and wide range of fragrances and skincare products. This is because billions of people travel internationally every year and spend money and time at airports. Travelers get a lot of free time at the airport to browse and buy products. In addition, travel retail creates more visibility for their products, which draws the attention of new customers and increases the brand loyalty of existing customers. Passengers traveling over distances mostly prefer wines & spirits. Also, the growth in the culture of owning luxurious goods and consumption of expensive wines & other products are driving the growth of the market.

Singapore Travel Retail Industry Overview

Singapore's travel retail industry is fragmented in nature, as many players are present in the market. The report covers major international players operating in the Singapore travel retail industry. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Lagardere Travel Retail, WH Smith, DFS, Gebr. Heinemann, and Lotte Duty Free.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Tourism Across The Globe
    • 4.2.2 Growing Airport Infrasturcture
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Growth of E-Commerce
    • 4.3.2 Stringent Regulatory Landscape
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Integration of Technology and Digital Transformation
    • 4.4.2 Collaborations and Partnership Across the Market
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights on Key Trends, Recent Developments, and Technology Innovation in the Market
  • 4.8 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Beauty and Personal Care
    • 5.1.2 Wines and Spirits
    • 5.1.3 Tobacco
    • 5.1.4 Eatables
    • 5.1.5 Fashion Accessories and Hard Luxury
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Airports
    • 5.2.2 Airlines
    • 5.2.3 Ferries
    • 5.2.4 Other Distribution Channels

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 DFS Venture (Singapore)
    • 6.2.2 WH Smith
    • 6.2.3 Lagardere Travel Retail Singapore
    • 6.2.4 Lotte Duty Free
    • 6.2.5 The Shilla Duty Free
    • 6.2.6 Durfy Singapore
    • 6.2.7 Heinemann Asia Pacific
    • 6.2.8 3sixty duty free
    • 6.2.9 Shiseido Travel Retail
    • 6.2.10 Watsons Personal Care Stores
    • 6.2.11 SMI Retail
    • 6.2.12 Guardian Health & Beauty Singapore
    • 6.2.13 Gassan Singapore
    • 6.2.14 DFASS (Singapore)
    • 6.2.15 Candy Empire
    • 6.2.16 iShopChangi*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER AND ABOUT US