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市場調査レポート
商品コード
1631604
シンガポールのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Singapore Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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シンガポールのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
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シンガポールのトラベルリテールの市場規模は2025年に561億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6%を超え、2030年には751億8,000万米ドルに達すると予測されます。
免税店としても知られるトラベルリテールは、様々な商品カテゴリーに関連する商品の商品化からなる販売手順です。この販売チャネルは、販売価格に課税または物品税が適用されていない商品で構成され、旅行者である顧客に販売されます。トラベルリテールは、海外旅行者に商品を提供する小売チャネルです。
シンガポールのチャンギ空港にある有名な免税エリアは、乗客一人当たりの免税消費額が高く、それ自体が目的地となっており、市場の成長を後押ししています。例えば、シンガポールの免税店では、旅行者がオンラインで複数の小売店に免税品を注文し、旅行中に受け取ったり、帰国後に配送したりできるサービスを提供しています。シンガポールはこの地域の高級品購入者の主要なハブであり、ラネージュはそれ以来、トラベル・リテールで力強い成長を遂げています。パンデミックがシンガポール経済に与えた影響は大きく、封鎖規制によりトラベルリテール市場にもその影響が見られました。さらに近年、市場は改善し、近い将来パンデミック前の水準に戻ると思われます。
シンガポールは、レジャー、ビジネス旅行、会議、インセンティブ、会議、展示会にとって理想的な場所であることに変わりはないです。アジアからの観光客は、引き続きシンガポールへの観光客到着数の大きな割合を占めています。一方、シンガポール・チャンギ空港は、ひまわり園や睡蓮園、映画館や屋上プールなど、より園芸的な空港体験を提供しています。シンガポールはレジャー、企業旅行者双方にとって魅力的な旅行先であり続けているため、訪問者数は増加し続けています。シンガポール航空は最近、出発前のオンライン予約の受付時間を延長しました。外国人旅行者は、ファッション・アクセサリー、アルコール、香水・化粧品、食品・菓子類、タバコ、宝石・時計など、さまざまな商品を購入することができます。免税店やトラベルリテール店の商品は、その国を出国する際や到着する際に、現地の人々や旅行者が同様に購入します。
個人消費がシンガポールのトラベルリテール市場を牽引しています。主要企業の中には、高級で幅広い種類のフレグランスやスキンケア製品を取り揃えた店舗を空港に出店し、事業を拡大しているところもあります。なぜなら、毎年何十億人もの人々が国際線を利用し、空港でお金と時間を費やしているからです。旅行者は空港で多くの自由時間を得て、商品を見たり買ったりします。さらに、トラベル・リテールは商品の認知度を高め、新規顧客の関心を引き、既存顧客のブランド・ロイヤルティを高める。長距離を移動する旅客は、ワインや蒸留酒を好むことが多いです。また、高級品を所有する文化の高まりや、高価なワインやその他の商品の消費も、市場の成長を後押ししています。
シンガポールのトラベルリテール業界は細分化されており、多くのプレーヤーが市場に参入しています。本レポートでは、シンガポールのトラベルリテール業界で事業を展開する主な国際的企業を取り上げています。市場シェアでは、現在市場を独占している大手企業は少数です。しかし、技術の進歩や製品の革新に伴い、中堅・中小企業は新規契約の獲得や新市場の開拓によって市場での存在感を高めています。主な参入企業には、Lagardere Travel Retail、WH Smith、DFS、Gebr. Heinemann、Lotte Duty Freeなどがあります。
The Singapore Travel Retail Market size is estimated at USD 56.18 billion in 2025, and is expected to reach USD 75.18 billion by 2030, at a CAGR of greater than 6% during the forecast period (2025-2030).
Travel retail, also known as duty-free, is a sales procedure comprising commercializing goods relating to various product categories. This sales channel comprises goods that have not had the taxation or excise applied to their sale price and are on sale to customers who are travelers. Travel retail is a retailing channel that provides products to international travelers.
Famous duty-free areas in Singapore's Changi Airport have become destinations in themselves with their high per-passenger spend for duty-free, helping the market grow. Duty-free operators in airports are also increasingly offering online ordering and in-store pick-up services; for example, duty-free retailers in Singapore offer this service that enables travelers to order duty-free products online from multiple retailers for pick-up when they travel or for delivery upon their return. Singapore is a major hub for the region's luxury shoppers, and Laneige has been seeing strong growth in travel retail ever since. The impact of the pandemic on the Singapore economy was significant and was seen in the travel retail market due to lockdown restrictions. Further, in recent years, the market has improved and will return to the pre-pandemic level in the near future.
Singapore remains an ideal location for leisure and business travel, meetings, incentives, conferences, and exhibitions. Asian visitors continued to constitute a significant proportion of visitor arrivals to Singapore. Singapore Changi Airport, on the other hand, offers a more horticultural airport experience, boasting a sunflower and water lily garden as well as a cinema and rooftop pool. Visitor arrivals continued to increase as Singapore remains an attractive destination to both leisure and corporate travelers. Singapore Airlines recently increased the amount of time in which passengers can place pre-orders online prior to departure. International travelers have access to a variety of products including fashion and accessories, alcohol, fragrances and cosmetics, food and confectionery, tobacco, and jewelry and watches. Duty-free and travel retail products are purchased by locals and visitors alike when leaving or arriving in a country.
Consumer spending is driving the Singapore travel retail market. Some of the leading companies are expanding their businesses by opening their outlets at the airport with an exclusive and wide range of fragrances and skincare products. This is because billions of people travel internationally every year and spend money and time at airports. Travelers get a lot of free time at the airport to browse and buy products. In addition, travel retail creates more visibility for their products, which draws the attention of new customers and increases the brand loyalty of existing customers. Passengers traveling over distances mostly prefer wines & spirits. Also, the growth in the culture of owning luxurious goods and consumption of expensive wines & other products are driving the growth of the market.
Singapore's travel retail industry is fragmented in nature, as many players are present in the market. The report covers major international players operating in the Singapore travel retail industry. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Some of the major players in the market are Lagardere Travel Retail, WH Smith, DFS, Gebr. Heinemann, and Lotte Duty Free.