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市場調査レポート
商品コード
1631603
日本のトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Japan Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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日本のトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のトラベルリテール市場は予測期間中、CAGR 6%超を記録すると予想されます。
日本では、中国、台湾、韓国、香港からの観光客の消費が旺盛で、インバウンド観光市場が急成長しているため、日本におけるトラベルリテール市場の可能性は、特に海外の大手トラベルリテール業者の間で注目されています。可処分所得、個人消費、観光、免税売上高の伸びは、日本のトラベルリテール市場の成長を後押しする主な要因の一部です。
日本のトラベルリテール市場は、新たなビジネス力学、消費者の習慣の変化、外国からの旅行者の継続的な急増により進化しています。日本の化粧品など一部の人気商品カテゴリーの成功は資生堂グループのブランドが牽引しており、菓子類はロイズや東京ばな奈などのブランドが牽引しています。規制の変更は、現在到着店では輸入酒、タバコ、菓子類、香水のみの販売に制限されている免税到着店経営者に利益をもたらしています。
COVID-19の大流行は日本のトラベルリテール業界の成長を大きく妨げ、国内の旅行拠点における小売店の閉鎖は、多くの大手ブランドにとって全体的な損失の一因となった。日本の美容大手である資生堂のような企業は、COVID-19による混乱でトラベルリテール部門が18%近く減少するのを目の当たりにしました。さらにCOVID-19の期間中、COVID-19の大流行の影響により、日本への国内旅行と外国人観光客の支出が大幅に減少しました。COVID-19後、市場活動は回復し、日本の空港小売業者や繁華街の運営者は、免税店やトラベルリテールサービスの完全な回復に備え、回復への慎重な道を歩んでいます。
日本を訪れる外国人観光客の大半は東アジア地域からで、韓国、中国、台湾からの観光客が上位を占めています。訪日観光客の増加は、ショップ、レストラン、バー、その他の形態の小売を含む大規模な小売体験など、トラベルリテール市場におけるインフラ開拓の増加につながった。
インバウンド観光客数の増加と観光消費額の着実な増加は、旅行目的地としての日本の人気上昇を示し、活気ある業界の潜在力を引き出しました。
日本のトラベルリテール市場は、多くの外国人投資家が免税ショッピングを目当てに日本を訪れるため、観光産業によって大きく牽引されています。日本国内には、空港からチェーン店まで、免税ショッピングを提供する店舗があふれています。日本の免税店は空港や主要都市にあり、買い物客は一定の条件を満たすことで、日本の商品に対する標準的な消費税10%の支払いを免除されます。
免税店の拡大は、外国人観光客を誘致するために日本政府が考案した主要なインセンティブのひとつであったため、日本における免税店の数はここ数年で10倍以上に増加しました。
日本のトラベルリテール市場は競争が激しく、ラガルデール、資生堂、DFS、ロッテ免税店、TIATなど、国際的なブランドだけでなく、国内ブランドも市場に進出しています。価格競争力がないにもかかわらず、日本の購買代理店が生き残っているのは、海外の免税店には供給されていない日本製品を手に入れることができるからです。
The Japan Travel Retail Market is expected to register a CAGR of greater than 6% during the forecast period.
As the inbound tourism market grows rapidly in Japan with strong spending among Chinese, Taiwanese, Korean, and Hong Kong visitors, the potential of the travel retail market in the country has not gone unnoticed, especially among the major international travel retailers. Growth in disposable incomes, consumer spending, tourism, and duty-free sales are some of the major factors fuelling the growth of the Japanese Travel Retail Market.
The Japanese travel retail market is evolving due to new business dynamics, changing consumer habits, and a continued surge in visitors from foreign countries. The success of some of the popular product categories, such as Japanese cosmetics, is led by Shiseido group brands, and confectionery is led by brands such as Royce and Tokyo Banana. The change in regulations has benefitted duty-free arrival shop operators who are currently restricted to selling only imported liquor, tobacco, confectionery, and perfumes in their arrival shops.
The COVID-19 pandemic hugely hampered the growth of the travel retail sector in Japan, and the closure of retail stores in travel hubs in the country has contributed to overall losses for many big brands. Players like Shiseido, which is a Japanese beauty giant, witnessed a nearly 18% decline in their travel retail division due to the disruptions caused by COVID-19. Furthermore, during COVID-19, domestic travel and foreign visitors' expenditures to Japan declined significantly due to the impacts of the COVID-19 pandemic. Post-COVID-19, the market activity picked up airport retailers and downtown operators in Japan are braced for the restoration of full duty-free and travel retail services as they tread a cautious path to recovery.
The majority of international visitors in Japan arrive from East Asian regions, with Korean, Chinese, and Taiwanese visitors in the lead. The increased number of tourists in the country has led to increased infrastructure development in the travel-retail markets, such as larger retail experiences, which include shops, restaurants, bars, and other forms of retail.
The growing number of inbound visitors and the steadily increasing tourism expenditure showed the rising popularity of Japan as a travel destination and tapped into the potential of the vibrant industry.
The travel retail market in Japan is majorly driven by the tourism industry, as many foreign investors visit the country for tax-free shopping. Japan is filled with stores offering tax-free shopping, from airports to chain shops around the country. Duty-free shops in the country are in airports and major cities, where the shoppers meet certain requirements and can be excluded from paying the standard 10% consumer tax on goods in Japan.
The number of tax-free shops in Japan has increased more than tenfold in the last few years as the expansion of the number of tax-free shops was one of the major incentives devised by the government of Japan to attract international tourists.
The Japanese travel retail market is highly competitive, with several international as well as domestic brands present in the market, which include Lagardere, Shisheido, DFS, Lotte Duty-Free, and TIAT, amongst others. Despite the lack of price competitiveness, Japanese purchasing agents survive because they have access to some Japanese products that are not supplied to foreign duty-free shops.