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市場調査レポート
商品コード
1644472

タイのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Thailand Travel Retail - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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価格
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タイのトラベルリテール:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

タイのトラベルリテールの市場規模は2025年に1,649億1,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは6.75%で、2030年には2,286億米ドルに達すると予測されます。

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タイ経済は南アジアで最も影響力のある経済のひとつです。タイは数十年にわたり、旅行、観光、貿易の主要企業です。タイは美に対する意識が高く、消費力の高いエキサイティングで戦略的な市場です。可処分所得の向上とライフスタイルの改善により、国民の生活水準は上昇しています。今後数年間、タイのトラベルリテール業界が成長する主な理由のひとつは、観光客数の着実な増加です。

タイのトラベルリテールグループ、キング・パワー・インターナショナルはバンコクを拠点とし、世界でもトップクラスの免税小売業者です。キング・パワーは、国際的なブランドの優れた品揃えを手頃な価格で提供しています。中国人だけでなく、その他の外国人顧客にも質の高いサービスを提供しています。

タイのトラベルリテール市場の動向

タイの観光産業の成長が市場を牽引

  • 観光産業の魅力の高まりが、タイのトラベルリテール市場の成長を牽引する主要因となっています。数多くの観光地が存在すること、快適な気候条件、数々のレクリエーション活動と相まって複数の高級ホテルが利用可能であることなどの要因が、世界中の観光客を魅了しています。
  • 観光客の流入の増加は、タイのトラベルリテール市場の開拓に重要な役割を果たすと予想されます。旅行と観光の成長により、アパレル、ファッション、食品、エレクトロニクス、ワインとスピリッツのカテゴリーに対する需要が増加しています。空港施設での旅行者による美容・パーソナルケア商品の需要も増加しています。

都市人口の増加が市場を牽引

  • タイの総人口の半分近くを都市人口が占めています。都市部には若い人口が多いため、美容、ファッション、パーソナルケアといった商品のトラベルリテール需要が高まると予想されます。都市化の進展とライフスタイルの変化は、同市場に有利な機会をもたらすと予想されます。
  • 大手ベンダーは、今後数年間でトラベルリテール業界の規模を拡大するため、特にこのエンドユーザー層向けに消費者向けビジネスを開発しています。中間所得層の急増に伴い、彼らの支出動向、旅行形態、高級ブランドへの需要も高まり、業界全体のトラベルリテール売上に拍車がかかると思われます。急速な開発と都市化は、インフラ整備を強化し、市場により良いアメニティへのアクセスを提供します。

タイのトラベルリテール業界の概要

市場は細分化され競合が激しく、各プレイヤーは市場シェアを拡大するために様々な面で競争しています。オンラインプレゼンスを向上させ、新規顧客を獲得するための新たな戦略を検討するプレーヤーにより、消費者は市場の競争に新たな局面を与えています。本レポートでは、タイのトラベルリテール業界で事業を展開するKing Power、The Shilla Duty-Free、Jaidee Duty-Free、SIAM Gems Group、Leon Duty-Freeなどの主要国際企業を取り上げています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • トラベルリテール業を形成する政府規制に関する洞察
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 美容・パーソナルケア
    • ワインとスピリッツ
    • タバコ
    • 食品
    • ファッション・アクセサリー
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル別
    • 空港
    • 航空会社
    • フェリー
    • その他の流通チャネル(国境、繁華街)

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • King Power International Group
    • The Shilla Duty Free
    • Leon Duty Free
    • Central Pattana
    • The Mall Group
    • Jaidee Duty Free
    • SIAM Gems Group
    • Paradise Duty Free
    • Regent Plaza Group
    • Bangkok Airways
    • The Airways International
    • Airports of Thailand
    • JR Duty Free

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項と出版社について

目次
Product Code: 72281

The Thailand Travel Retail Market size is estimated at USD 164.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 228.60 billion by 2030, at a CAGR of 6.75% during the forecast period (2025-2030).

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The economy of Thailand is one of South Asia's most influential economies. Thailand has been a major player in travel, tourism and trade for decades. Thailand is an exciting and strategic market with a high awareness of beauty and high spending power. The people's standard of living is rising due to higher disposable income and improved lifestyle. One of the main reasons for the growth of the Thai travel retail industry in the coming years is the steady increase in the number of tourist arrivals.

The Thailand travel retail group, King Power International, is based in Bangkok and one of the top duty-free retailers in the world. King Power offers an excellent selection of international brands, at affordable prices. It provides high-quality services to Chinese as well as other international customers.

Thailand Travel Retail Market Trends

Growth of the Tourism Industry in Thailand is Driving the Market

  • The growing attractiveness of the tourism industry is the prime factor driving the growth of the travel retail market in Thailand. Factors such as the presence of numerous tourism destinations, pleasant weather conditions, and the availability of several luxury hotels coupled with numerous recreational activities have attracted tourists worldwide.
  • The increasing influx of tourists is expected to play a crucial role in the development of the travel retail market in Thailand. Growth in travel and tourism has increased the demand for apparel, fashion, food items, electronics, and wines and spirits category. There has been a rise in the demand for beauty and personal care products by travelers at the airport facility.

Increase in Urban Population is Driving the Market

  • The urban population comprises nearly half of the total population in Thailand. The presence of a large young urban population is expected to augment the demand for travel retail sales of products such as beauty, fashion, and personal care. An increase in urbanization and lifestyle changes are expected to create lucrative opportunities in the market.
  • The leading vendors are developing consumer-focused businesses, especially for this end-user segment, to boost their travel retail industry size over the next few years. With the surge in middle-class median income, their expenditure trend, traveling mode, and demand for premium brands will also rise, fueling travel retail sales across the industry. Rapid development and urbanization will augment infrastructure development and offer access to better amenities in the market.

Thailand Travel Retail Industry Overview

The market studied is fragmented and competitive, with players competing on various fronts to gain a larger share of the market. With players looking into new strategies to improve their online presence and attract new clients, consumers have given the market's competition a new dimension. The report covers major international players like King Power, The Shilla Duty-Free, Jaidee Duty-Free, SIAM Gems Group, and Leon Duty-Free operating in Thailand's travel retail industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Insights on Government Regulations Shaping the Travel-Retail Sector
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Beauty and Personal Care
    • 5.1.2 Wines and Spirits
    • 5.1.3 Tobacco
    • 5.1.4 Eatables
    • 5.1.5 Fashion Accessories and Hard Luxury
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Airports
    • 5.2.2 Airlines
    • 5.2.3 Ferries
    • 5.2.4 Other Distribution Channels (Borders, Downtown)

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 King Power International Group
    • 6.2.2 The Shilla Duty Free
    • 6.2.3 Leon Duty Free
    • 6.2.4 Central Pattana
    • 6.2.5 The Mall Group
    • 6.2.6 Jaidee Duty Free
    • 6.2.7 SIAM Gems Group
    • 6.2.8 Paradise Duty Free
    • 6.2.9 Regent Plaza Group
    • 6.2.10 Bangkok Airways
    • 6.2.11 The Airways International
    • 6.2.12 Airports of Thailand
    • 6.2.13 JR Duty Free*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US