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市場調査レポート
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1630438

北米の航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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北米の航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の航空燃料市場は予測期間中に15%を超えるCAGRで推移する見込みです。

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COVID-19の発生により、地域的な閉鎖や飛行制限が発生し、市場はマイナスの影響を受けました。現在、市場は流行前の水準に達しています。

主要ハイライト

  • 近年の航空運賃の割安感、経済状況の好転、可処分所得の増加などを背景とした航空旅客数の増加が、市場の主要促進要因となっています。
  • しかし、航空燃料費の高騰と変動が市場を抑制すると予想されます。
  • 航空旅客数は2037年までに82億人に達すると予想されています。この中で北米が大きなシェアを占めると予想され、市場関係者に十分な機会をもたらしています。
  • 北米地域では米国が市場をリードしています。予測される成長により、米国はその優位性を維持し続ける可能性が高いです。

北米の航空燃料市場動向

民間部門が市場を独占

  • 民間航空には、定期便と非定期便航空機の運航が含まれ、旅客または貨物の商業航空輸送に関与します。民間部門は航空燃料の最大消費者の一つであり、航空会社の総運航支出の4分の1を占めています。
  • 北米における2021年の市場シェアは、民間部門が大半を占め、一般航空部門と防衛部門がそれぞれこれに続きます。
  • 2021年時点で、航空燃料は民間航空会社の総経費の20%以上を占めています。したがって、民間航空便の乗客数が増加するにつれて、航空燃料の需要が増加し、予測期間中に調査された市場を牽引すると予想されます。
  • 2021年、民間航空会社が運ぶ旅客総数は約45億4,000万人に上り、2020年より5.58%増加しました。
  • 2021年12月、AemetisはDelta Air Linesと21億米ドルのサステイナブル航空燃料供給契約を締結し、10年契約で約2億5,000万ガロンを供給します。アメリカに加えて、Aemetisはサンフランシスコ空港に2億8,000万ガロンを供給する覚書も交わしています。
  • したがって、前述の要因から、予測期間中は商業部門が市場を独占すると予想されます。

市場を独占する米国

  • 国防部門は大量の航空燃料を消費します。例えば、米国空軍は平均して年間約48億ガロンの航空燃料を消費しており、これは空軍の総エネルギー予算の約81%に相当します。その半分近くが空軍に、約3分の1が海軍に使われています。したがって、国防部門の予算が増加するにつれ、空軍の保有機体も増加し、航空燃料市場にプラスの影響を与えることが予想されます。
  • 米国空軍は、国内燃料需要の半分を代替燃料で賄うという目標を掲げており、その一環として、軍と民間航空会社は、A-10地上攻撃機でアルコール-ジェット(ATJ)燃料の検査を行った。さらに、Honeywellのような企業は、米国海軍と空軍のためにこの再生可能ジェット燃料プロセス技術を使用しています。
  • 一般航空機には、2人乗りの訓練機や実用ヘリコプターから大陸間ビジネスジェット機まで、2021年時点で世界中で飛行している合計44万機の一般航空機(GAMA)が含まれています。21万1,000機以上の一般機が米国を拠点としており、米国がこのセグメントを独占しています。
  • Airlines for America(A4A)によると、2021年、同国の航空会社は毎日290万人の旅客を世界中に運んでおり、これは同国の航空史上、過去最高の旅客数でした。
  • さらに、2021年に同国の航空会社が輸送した貨物は1日あたり5万8,000トンだった(A4A)。したがって、同国の航空旅客数と貨物量の堅調な伸びは、過去数年間における航空燃料の需要増をもたらしました。
  • 2022年3月、Aemetis Inc.は、Qantas Airways Limitedと2025年から2,000万リットルの混合航空燃料を供給する契約を結んだと発表しました。この混合燃料はカリフォルニア州の施設で生産され、主に両国間で運航されるBoeing機やAirbus機の燃料として使用される予定です。
  • したがって、前述の要因により、予測期間中は米国が市場を独占すると予想されます。

北米の航空燃料産業概要

北米の航空燃料市場は適度にセグメント化されています。主要企業(順不同)には、Exxon Mobil Corporation、BP PLC、Shell PLC、TotalEnergies SE、Chevron Corporationなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ
    • エアタービン燃料(ATF)
    • 航空バイオ燃料
    • AVガス
  • 用途
    • 商業用
    • 防衛
    • 一般航空
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • BP PLC
    • Shell PLC
    • TotalEnergies SE
    • Pan American Energy S.L.
    • Exxon Mobil Corporation
    • Allied Aviation Services Inc
    • Chevron Corporation
    • Honeywell International Inc
    • Valero Marketing and Supply

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71497

The North America Aviation Fuel Market is expected to register a CAGR of greater than 15% during the forecast period.

North America Aviation Fuel - Market - IMG1

The market was negatively impacted by the outbreak of COVID-19 due to regional lockdowns and flight restrictions. Currently, the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • The increasing number of air passengers, on account of the cheaper airfare in recent times, stronger economic conditions, and increasing disposable income, are among the major driving factors for the market.
  • However, the high and volatile cost of aviation fuel is expected to restrain the market.
  • The air passenger number is expected to touch 8.2 billion by 2037. North America is expected to hold a significant share in this, creating ample opportunities for market players.
  • The United States is leading the market in the North American region. With forecast growth, the United States is likely to continue its dominance.

North America Aviation Fuel Market Trends

Commercial Sector to Dominate the Market

  • Commercial aviation includes operating scheduled and non-scheduled aircraft, which involves commercial air transportation of passengers or cargo. The commercial segment is one of the largest consumers of aviation fuel, and it accounts for a quarter of the total operating expenditure for an airline operator.
  • The market share is dominated by the commercial sector in 2021 in North America, followed by general aviation and defense, respectively.
  • As of 2021, aviation fuel accounted for more than 20% (IATA) of the total expenses for commercial airlines. Hence, as the number of passengers is increasing on commercial flights, the demand for aviation fuel is expected to increase, in turn driving the market studied during the forecast period.
  • In 2021, the total number of passengers carried by commercial airlines rose to around 4.54 billion, which was 5.58% higher than in 2020.
  • In December 2021, Aemetis signed a USD 2.1 billion sustainable aviation fuel supply agreement with Delta Air Lines to supply approximately 250 million gallons under a 10-year agreement. In addition to America, Aemetis has also signed memorandums of understanding to supply 280 million gallons for delivery to the San Francisco Airport.
  • Therefore, due to the aforementioned factors, the commercial sector is expected to dominate the market during the forecast period.

The United States to Dominate the Market

  • The defense sector consumes a large amount of aviation fuel. For instance, on average, the US Air Force consumes approximately 4.8 billion gallons of aviation fuel annually, about 81% of the total Air Force energy budget. Nearly half of that goes to the Air Force and around one-third to the Navy. Therefore, as the budget increases for the defense sector, the air force fleet is expected to increase, positively affecting the aviation fuel market.
  • As part of the United States Air Force's goal of achieving half of its domestic fuel needs drawn from alternative sources, the military and commercial airlines tested alcohol-to-jet (ATJ) fuel on A-10 ground attack aircraft. Moreover, companies such as Honeywell use this renewable jet fuel process technology for the US Navy and Air Force.
  • General Aviation included a total of 440,000 general aircraft flying worldwide (GAMA) as of 2021, ranging from two-seat training aircraft and utility helicopters to intercontinental business jets. Over 211,000 general planes are based in the United States, which makes the nation dominate the sector.
  • According to the Airlines for America (A4A), in 2021, the country's airlines carried 2.9 million passengers worldwide daily, which was an all-time high number of passengers in the country's airline history.
  • Moreover, 58,000 metric tons of cargo per day were ferried by the country's airlines in 2021 (A4A). Therefore, the country's robust growth in air travel and cargo volumes has resulted in higher demand for aviation fuel in past years.
  • In March 2022, Aemetis Inc announced that it had made an agreement with Qantas Airways Limited to supply 20 million liters of blended aviation fuel from 2025. The blended fuel will be produced at a facility in California and will primarily be used to power Boeing and Airbus planes being operated between the countries.
  • Therefore, due to the aforementioned factors, the United States is expected to dominate the market during the forecast period.

North America Aviation Fuel Industry Overview

The North American aviation fuel market is moderately fragmented. Some of the major companies (in no particular order) include Exxon Mobil Corporation, BP PLC, Shell PLC, TotalEnergies SE, Chevron Corporation, and others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Air Turbine Fuel (ATF)
    • 5.1.2 Aviation Biofuel
    • 5.1.3 AVGAS
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Commercial
    • 5.2.2 Defense
    • 5.2.3 General Aviation
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 The United States
    • 5.3.2 Canada
    • 5.3.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 BP PLC
    • 6.3.2 Shell PLC
    • 6.3.3 TotalEnergies SE
    • 6.3.4 Pan American Energy S.L.
    • 6.3.5 Exxon Mobil Corporation
    • 6.3.6 Allied Aviation Services Inc
    • 6.3.7 Chevron Corporation
    • 6.3.8 Honeywell International Inc
    • 6.3.9 Valero Marketing and Supply

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS