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市場調査レポート
商品コード
1630441

北米の民間航空機用航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Commercial Aircraft Aviation Fuel - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


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英文 100 Pages
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2~3営業日
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北米の民間航空機用航空燃料:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米の民間航空機用航空燃料市場は、予測期間中に15%を超えるCAGRで推移する見込みです。

North America Commercial Aircraft Aviation Fuel-Market-IMG1

COVID-19の発生により、地域的な閉鎖や飛行制限が発生し、市場はマイナスの影響を受けています。現在、市場は流行前の水準に達しています。

主要ハイライト

  • 航空旅客輸送量の増加、地域全体における格安航空会社(LCC)の増加、航空貨物輸送の需要拡大といった要因が、予測期間を通じて市場を牽引するとみられます。
  • しかし、原油とジェット燃料の価格変動は、対象市場を抑制すると予想されます。
  • 民間航空産業は、二酸化炭素排出量を削減するため、国内の再生可能ジェット燃料供給を増やすことを目指しています。そのため、再生可能な航空燃料のような代替燃料への需要が高まっており、近い将来、これが機会となる可能性が高いです。
  • 予測期間中、米国が北米の民間航空機用航空燃料市場を独占すると予想されます。

北米の民間航空機用航空燃料市場の動向

航空タービン燃料(ATF)セグメントが市場を独占する見込み

  • 航空タービン燃料(ATF)またはジェット燃料は、ガスタービンエンジンを搭載した航空機で使用するために設計された航空燃料の一種です。ジェットA1とジェットAは、民間航空機で使用される航空燃料の2つの主要グレードです。
  • 航空旅客の増加、世界の経済情勢、航空機の燃料燃焼効率の向上といった要因が、民間航空機用航空燃料市場におけるジェット燃料の需要に影響を与えています。
  • 米国以外の地域では、ジェットA1に次いでジェットA1が消費量の面で支配的な航空燃料であり続けると考えられます。ジェットA-1は、凍結点がマイナス47℃以下でなければならないです。この燃料には通常、静電気消散剤が含まれています。
  • ジェットA仕様の燃料は主に米国で使用されており、通常、米国外とトロントやバンクーバーなどカナダの一部の空港では入手できません。ジェットA燃料の凍結点はマイナス40℃以下でなければならず、通常、静電気消散剤は含まれていないです。
  • LanzaTechのエタノールベースのATJ-SPK(アルコール-ジェット合成パラフィンケロシン)は、米国の民間航空会社用の標準ジェットAとの混合成分として使用できるようになりました。ASTM D7566の改訂により、ランザテックATJ-SPKは、民間航空便用の従来型ジェット燃料に50%まで混合して使用できるようになりました。
  • したがって、このような開発が進んでいることから、予測期間中にジェットA燃料(エアタービン燃料)の需要が増加すると予想されます。
  • さらに、IATAによると、カナダから航空機を利用する旅客は2037年までに1億1,800万人に増加する見込みです。そのため、民間航空機用の航空タービン燃料の需要は今後数年間で増加すると予想されます。

米国が市場を独占する見込み

  • 一般航空機には、2人乗りの練習機や実用ヘリコプターから大陸間ビジネスジェット機まで、2021年時点で世界中で飛行している一般航空機の総数(GAMA)が44万機含まれています。21万1,000機以上の一般機が米国を拠点としており、米国がこのセグメントを独占しています。
  • Airlines for America(A4A)によると、2021年、同国の航空会社は毎日250万人の旅客を世界中に運び、これは同国の航空会社史上、過去最高の旅客数となりました。さらに、2020年には1日あたり6万8,000トンの貨物が同国の航空会社によって運ばれました。
  • したがって、同国の航空旅行と貨物量の堅調な伸びは、過去数年間における航空燃料の需要拡大をもたらしました。
  • 過去に実質航空運賃が急落したため、国内での航空旅行が増加しました。そのため、国内外への航空旅行を好む傾向が強まり、航空燃料の消費量が増加しました。
  • したがって、旅客や貨物の航空輸送量が多いなどの要因から、予測期間中、米国が北米の民間航空機用燃料市場で優位を占めると予想されます。

北米の民間航空機用航空燃料産業概要

北米の民間航空機用燃料市場は適度にセグメント化されています。同市場の主要企業(順不同)には、Chevron Corporation、World Fuel Services Corp、Total S.A.、Vitol Holding BV、Royal Dutch Shell Plcなどがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場概要

  • イントロダクション
  • 2028年までの市場規模と需要予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と開発
  • 政府の規制と施策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 燃料タイプ
    • エアタービン燃料(ATF)
    • 航空バイオ燃料
    • その他
  • 地域
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、提携、協定
  • 主要企業の戦略
  • 企業プロファイル
    • World Fuel Services Corp
    • Chevron Corporation
    • TotalEnergies SE
    • Vitol Holding BV
    • Shell Plc
    • Mercury Air Group, Inc.
    • Targray Technology International Inc.
    • Valero Energy Corporation
    • Irving Oil Ltd
    • Phillips 66

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 71502

The North America Commercial Aircraft Aviation Fuel Market is expected to register a CAGR of greater than 15% during the forecast period.

North America Commercial Aircraft Aviation Fuel - Market - IMG1

The market has been negatively impacted by the outbreak of COVID-19 due to regional lockdowns and flight restrictions. Currently, the market has reached pre-pandemic levels.

Key Highlights

  • Factors such as increasing air passenger traffic, increasing the number of low-cost carriers (LCC) across the region, and growing demand for air cargo transportation, are expected to drive the market over the forecast period.
  • However, volatile crude oil and jet fuel prices are expected to restrain the target market.
  • The commercial aviation industry aims to increase domestic renewable jet fuel supply to reduce carbon emissions. Thus, there is an increasing demand for alternatives, such as renewable aviation fuel, which will likely provide an opportunity in the near future.
  • The United States is expected to dominate the North American commercial aircraft aviation fuel market over the forecast period.

North America Commercial Aircraft Aviation Fuel Market Trends

Air Turbine Fuel (ATF) Segment is Expected to Dominate the Market

  • Aviation turbine fuel (ATF) or jet fuel is a type of aviation fuel designed for use in aircraft powered by gas-turbine engines. Jet A1 and Jet A are two primary grades of aviation fuel used in commercial aircraft.
  • Factors such as growth in air traffic passenger, global economic scenario, and improvement in aircraft fuel-burning efficiency are influencing demand for jet fuel in the commercial aircraft aviation fuel market.
  • Jet A1 is likely to remain a dominant aviation fuel in terms of consumption, followed by the Jet A type, for locations outside the United States. Jet A-1 must have a freeze point of minus 47°C or below. This fuel normally contains a static dissipator additive.
  • Jet A specification fuel is mainly used in the United States, and it is usually not available outside the United States and a few Canadian airports, such as Toronto and Vancouver. Jet A fuel must have a freeze point of minus 40oC or below and does not typically contain a static dissipator additive.
  • LanzaTech's ethanol-based ATJ-SPK (alcohol-to-jet synthetic paraffinic kerosene) was made eligible for use as a blending component with standard Jet A for commercial airline use in the United States. Under the revised ASTM D7566, LanzaTech ATJ-SPK is eligible to be used up to a 50% blend in conventional jet fuel for commercial flights.
  • Hence, such ongoing developments are expected to increase the demand for Jet A fuel (air turbine fuel) during the forecast period.
  • Moreover, according to IATA, passengers traveling by air from Canada are expected to increase to 118 million by 2037. Therefore, the demand for aviation turbine fuel for commercial aircraft is expected to increase in the coming years.

The United States is Expected to Dominate the Market

  • General Aviation included a total of 440,000 general aircraft flying worldwide (GAMA) as of 2021, ranging from two-seat training aircraft and utility helicopters to intercontinental business jets. Over 211,000 general planes are based in the United States, which makes the nation dominate the sector.
  • According to the Airlines for America (A4A), in 2021, the country's airlines carried 2.5 million passengers worldwide daily, which was an all-time high number of passengers in the country's airline history. Moreover, 68,000 metric tons of cargo per day were ferried by the country's airlines in 2020 (A4A).
  • Therefore, the country's robust air travel and cargo volume growth has resulted in greater demand for aviation fuel in the past years.
  • Air travel in the country has increased as real airfares have plunged in the past. Therefore, the increased propensity of people to prefer domestic and international air travel has led to increased consumption of aviation fuel.
  • Hence, due to factors such as high air traffic passenger and cargo, the United States is expected to dominate in the North American commercial aircraft fuel market over the forecast period.

North America Commercial Aircraft Aviation Fuel Industry Overview

The North American commercial aircraft aviation fuel market is moderately fragmented. Some of the major players in the market (in no particular order) include Chevron Corporation, World Fuel Services Corp, Total S.A., Vitol Holding BV, and Royal Dutch Shell Plc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD billion, till 2028
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Fuel Type
    • 5.1.1 Air Turbine Fuel (ATF)
    • 5.1.2 Aviation Biofuel
    • 5.1.3 Others
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 The United States
    • 5.2.2 Canada
    • 5.2.3 Rest of North America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 World Fuel Services Corp
    • 6.3.2 Chevron Corporation
    • 6.3.3 TotalEnergies SE
    • 6.3.4 Vitol Holding BV
    • 6.3.5 Shell Plc
    • 6.3.6 Mercury Air Group, Inc.
    • 6.3.7 Targray Technology International Inc.
    • 6.3.8 Valero Energy Corporation
    • 6.3.9 Irving Oil Ltd
    • 6.3.10 Phillips 66

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS