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市場調査レポート
商品コード
1629809

ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

LA AMH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 121 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング):市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング)市場は予測期間中にCAGR 5.4%を記録する見込み

LA AMH-Market-IMG1

主なハイライト

  • ラテンアメリカは経済的に拡大し、資源が豊富で、人口動態も良好です。そのため、自動化にとって有望な市場です。同地域では、上流階級と中流階級の人口が急増しており、オートメーション導入の増加が見込まれています。しかし、主に人件費の急激な上昇により、多くのビジネスモデルは変化すると思われます。
  • 自動化による投資収益率(ROI)の実現は、ブラジルでは一般に早いです。ROIは2~4年で達成可能であり、他の新興国と比較すると少ないです。自動化を導入することで、オペレーティング・コストを削減し、プロセスの非効率性を根本的に減らすことが、ブラジルの自動化導入において大きな役割を果たしています。ピッキングとパレットハンドリングは、自動化技術の助けを借りて多くの利益を達成することができる主要分野です。
  • この地域では、eコマースへの投資が増加しています。例えば、アルゼンチンを拠点とするeコマース大手のMercadoLibreにPayPalが7億5,000万米ドル、Dragoneerが1億米ドルを投資した後、この地域ではアルゼンチン、ブラジル、メキシコにいくつかの新しい物流センターが設立されました。
  • また、ブラジルは173億5,000万米ドルと、この地域で最も大きな小売eコマース収益を占めると予想されており、予測期間中、その割合はやや一定しています。
  • COVID-19の大流行により、複数の企業がマテリアルハンドリング製品を取り入れるようになり、フロアでの人的交流を最小限に抑えています。このため、2021年7月、イーストマン・マシン・カンパニーは、ブラジルのサン・ジョゼ・ドス・カンポス(サンパウロ)のCMPトレーディングを、自動切断システム、マテリアルハンドリング機器、設計ソフトウェアの代理店として任命しました。

ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング)市場動向

メキシコが最も高い成長

  • メキシコには、自動車や航空宇宙産業など、さまざまな産業があります。メキシコは、国民1人当たりの工学部卒業生の割合が最も高い国の1つであるため、自動化投資はメキシコにおける高賃金雇用の増加に役立ちます。
  • メキシコの自動化ブームにより、この地域でロボット工学や高度な自動化を採用する企業は、成長を記録する態勢が整っています。過去には、メキシコへの投資を完全に避ける企業や、安価な労働力としてのみメキシコの資源を利用する企業もあった。しかし、メキシコのオートメーション産業はより高度になりつつあり、他の主要国に対する競争力を高めています。
  • さらに、同国では自動化を促進するための取り組みが増加しています。例えば、メキシコ自動化推進協会(A3)は、自動化の利点を促進する一方、同国の利害関係者や自動化コミュニティのメンバー間の集まりや交流を促進しています。
  • さらに同国では、新しい空港の設立や既存の空港のインフラ強化への投資が増加しているため、AMH(自動マテリアルハンドリング)システムの採用が増加すると予想されています。

最も高い成長率を示す飲食品

  • 飲食品産業は、この地域で最も大きな経済貢献をしている産業のひとつです。ラテンアメリカでは、ブラジルが冷凍食品と肉製品を輸出しており、アルゼンチンは包装・加工食品部門の主要国です。
  • メキシコには大規模な飲料産業があります。米国に近いことと貿易協定により、コロンビアの食品・飲料産業は過去10年間で50%以上の成長を遂げ、ペルーとチリは水産物や冷凍食品の取り扱いで最先端を走っています。この地域におけるオートメーションサービスプロバイダーの浸透と相まって、飲食品業界の高い成長見通しが、この分野におけるAMHシステムの必要性を後押ししています。
  • メキシコの製造業者の多くは、完全自動化よりもハイブリッド自動化を志向しています。メキシコでは熟練労働者が不足しているため、多くのオートメーションプロバイダーがこのやり方を支持しています。ハイブリッドオートメーションを採用することで、既存の労働者は最小限のトレーニングで新しいスキルを培うことができます。
  • その結果、市場では協働ロボットや半自動化ソリューションへの需要が高まっています。この動向は、タコ、イワシ、エビ、ロブスターなど、複雑な農産物の加工で有名な水産加工会社で顕著です。

ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング)産業概要

ラテンアメリカのAMH(自動マテリアルハンドリング)市場は断片化されており、競争は中程度です。製品発売、研究開発への高費用、パートナーシップと買収などが、激しい競争を維持するために国内企業が採用する主要な成長戦略です。

  • 2021年5月- 革新的な高級照明システムと電子機器のスペシャリストであるZKWグループは、Swisslogと提携し、メキシコのシラオにある施設にトルネードミニロードクレーン、クイックムーブコンベアシステム、通路ラッキングを導入しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19が市場に与える影響の評価
  • 市場促進要因
    • eコマース産業の台頭
    • 自動化とマテリアルハンドリングの需要を促進するインダストリー4.0投資
  • 市場抑制要因
    • 人材確保の課題
    • 初期コストの高さ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 機器タイプ別
    • 移動ロボット
      • 無人搬送車(AGV)
      • 自動フォークリフト
      • 自動牽引/トラクター/タグ
      • ユニットロード
      • 組立ライン
      • 特殊用途
      • 自律移動ロボット(AMR)
      • レーザー誘導車
    • 自動保管・検索システム(ASRS)
      • 固定通路(スタッカークレーン+シャトルシステム)
      • カルーセル(水平カルーセル+垂直カルーセル)
      • 垂直リフトモジュール
    • 自動コンベア
      • ベルト
      • ローラー
      • パレット
      • オーバーヘッド
    • パレタイザー
      • 従来型(ハイレベル+ローレベル)
      • ロボット
    • 仕分けシステム
  • エンドユーザー別
    • 空港
    • 自動車
    • 飲食品
    • 小売/倉庫/配送センター/物流センター
    • 一般製造業
    • 医薬品
    • 郵便・小包
    • その他エンドユーザー
  • 国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • メキシコ
    • コロンビア
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Daifuku Co. Ltd
    • Interroll Group
    • Kardex Group
    • KION Group
    • Columbus McKinnon Group
    • BEUMER Group GmbH & Co. KG
    • **List is not Exhaustive

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 57262

The LA AMH Market is expected to register a CAGR of 5.4% during the forecast period.

LA AMH - Market - IMG1

Key Highlights

  • Latin America is economically expanding, is resourceful, and demographically buoyant. Thus, it is a promising market for automation. The burgeoning population of the upper and middle classes in the region is expected to increase automation adoption. However, primarily due to a rapid increase in labor costs, many business models are likely to change.
  • The delivery of a return on investment (ROI) from automation is generally fast in Brazil. ROI of 2-4 years is achievable, which is less as compared to other emerging countries. Decreasing operating costs and radically reducing inefficiencies in the processes by implementing automation are playing major roles in the adoption of automation in the country. Picking and pallet handling are the major areas in which many gains can be achieved with the help of automation technologies.
  • The region has witnessed an increasing investment in e-commerce. For instance, the region witnessed the establishment of several new distribution centers in Argentina, Brazil, and Mexico post the investment of USD 750 million and USD 100 million by PayPal and Dragoneer in Argentina-based e-commerce giant, MercadoLibre.
  • Besides, Brazil is expected to account for the most considerable retail e-commerce revenue in the region, with a value of USD 17.35 billion, at a slightly constant rate over the forecast period.
  • The Covid-19 pandemic has ushered several companies to incorporate Material Handling products to minimize human interaction on the floor. Thus, to tap into this demand, in July 2021, Eastman Machine Company appointed CMP Trading of Sao Jose dos Campos (Sao Paulo), Brazil, to represent its line of automated cutting systems, material handling equipment, and design software.

Latin America AMH Market Trends

Mexico to witness the Highest Growth

  • Mexico is home to various industries, including substantial automotive and aerospace manufacturing sectors. Automation investments can help increase the number of well-paying jobs in Mexico since the country has one of the highest ratios of engineering graduates per capita.
  • With the boom of automation in Mexico, any company that employs robotics or advanced automation in the region is poised to register growth. In the past, some companies completely avoided investing in Mexico or only used the resources for cheap labor. However, the automation industry in Mexico is becoming more advanced, which is providing it with a competitive edge over other major countries.
  • Furthermore, the country has been witnessing an increase in initiations to promote automation. For instance, the Association for the Advancement of Automation (A3) Mexico promotes the benefits of automation while facilitating gatherings and interchanges between the stakeholders and members of the automation community in the country.
  • Moreover, the country is anticipated to witness growth in the adoption of automated material handling systems due to the increasing investments in establishing new airports and enhancing the existing airports' infrastructure.

Food and Beverage to witness the Highest growth rate

  • The food and beverage industry is one of the most significant economic contributors to the region. In Latin America, Brazil exports frozen food and meat products, while Argentina is the leading country in the packaged and processed food segment.
  • Mexico has a large beverage industry. Due to its proximity to the United States and trade agreements, the Colombian food and beverage industry experienced a growth of over 50% in the last decade, while Peru and Chile were at the forefront in dealing with seafood and frozen food. A high prospect for growth in the food and beverage industry, coupled with the penetration of the automation service providers in the region, is driving the need for AMH systems in the sector.
  • Most of the Mexican manufacturers are inclined toward hybrid automation rather than complete automation. Many automation providers support this practice, as the country has a considerable scarcity of skilled workforce. Employing hybrid automation would allow existing workers to cultivate new skills with minimal training.
  • As a result, there is a high demand for collaborative robots and semi-automation solutions in the market. This trend is highly visible in the seafood processing companies that are highly renowned for processing complex produce, including Octopus, Sardine, Shrimp, and Lobster.

Latin America AMH Industry Overview

The Latin America automated material handling market is fragmented and moderately competitive in nature. Product launches, high expense on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies adopted by the companies in the country to sustain the intense competition.

  • May 2021 - The ZKW Group, the specialist for innovative, premium lighting systems and electronics, has partnered with Swisslog to install Tornado miniload cranes, QuickMove conveyor systems, and aisle racking in its facility located in Silao, Mexico.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising E-commerce Industry
    • 4.3.2 Industry 4.0 investments driving the demand for automation and material handling
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 The Staffing Challenge
    • 4.4.2 High Initial Costs
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Hardware
    • 5.1.2 Software
    • 5.1.3 Services
  • 5.2 By Equipment Type
    • 5.2.1 Mobile Robots
      • 5.2.1.1 Automated Guided Vehicle (AGV)
      • 5.2.1.1.1 Automated Forklift
      • 5.2.1.1.2 Automated Tow/Tractor/Tug
      • 5.2.1.1.3 Unit Load
      • 5.2.1.1.4 Assembly Line
      • 5.2.1.1.5 Special Purpose
      • 5.2.1.2 Autonomous Mobile Robots (AMR)
      • 5.2.1.3 Laser Guided Vehicle
    • 5.2.2 Automated Storage and Retrieval System (ASRS)
      • 5.2.2.1 Fixed Aisle (Stacker Crane + Shuttle System)
      • 5.2.2.2 Carousel (Horizontal Carousel + Vertical Carousel)
      • 5.2.2.3 Vertical Lift Module
    • 5.2.3 Automated Conveyor
      • 5.2.3.1 Belt
      • 5.2.3.2 Roller
      • 5.2.3.3 Pallet
      • 5.2.3.4 Overhead
    • 5.2.4 Palletizer
      • 5.2.4.1 Conventional (High Level + Low Level)
      • 5.2.4.2 Robotic
    • 5.2.5 Sortation System
  • 5.3 By End-user Vertical
    • 5.3.1 Airport
    • 5.3.2 Automotive
    • 5.3.3 Food and Beverage
    • 5.3.4 Retail/Warehousing/ Distribution Centers/Logistic Centers
    • 5.3.5 General Manufacturing
    • 5.3.6 Pharmaceuticals
    • 5.3.7 Post and Parcel
    • 5.3.8 Other End Users
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Argentina
    • 5.4.3 Mexico
    • 5.4.4 Colombia
    • 5.4.5 Peru
    • 5.4.6 Chile
    • 5.4.7 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Daifuku Co. Ltd
    • 6.1.2 Interroll Group
    • 6.1.3 Kardex Group
    • 6.1.4 KION Group
    • 6.1.5 Columbus McKinnon Group
    • 6.1.6 BEUMER Group GmbH & Co. KG
    • 6.1.7 ** List is not Exhaustive

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET