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市場調査レポート
商品コード
1645076

レクリエーションおよびバケーションキャンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)

Recreational And Vacation Camp - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 130 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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レクリエーションおよびバケーションキャンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

レクリエーションおよびバケーションキャンプ市場規模は2025年に509億3,000万米ドルと推定され、2030年には649億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5%を超えると予測されます。

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レクリエーションおよびバケーションキャンプは、子供向けの伝統的なサマーキャンプから、大人の保養所や家族向けのリゾートまで様々です。サマーキャンプは、野外活動、技能、子供同士の社会的交流に焦点を当てています。家族向けのバケーションキャンプは、レクリエーション活動、宿泊、家族のための共有体験を組み合わせたものです。スポーツ、アート、アドベンチャーなど、特定の趣味を対象とした専門キャンプもあります。ほとんどのキャンプ場は自然の中にあり、ハイキング、水泳、キャンプファイヤーなどのアクティビティを提供しています。バケーションキャンプは、年齢層や好みによって様々です。季節限定のキャンプもあれば、通年型のキャンプもあります。

どのようなタイプのキャンプを選ぼうと、それらはすべて、世界レベルで利用可能な多種多様なレジャーの選択肢に貢献しています。観光産業は世界的に成長しており、バケーションキャンプも成長しています。人々は他とは違うユニークなバケーションを求めています。家族で充実した時間を過ごしたい、そんなニーズに応えるバケーションキャンプは便利で魅力的です。人々は健康やウェルネスへの関心が高まっています。

レクリエーションとバケーションキャンプ産業は、数年後には3億9,890万人の利用者が見込まれ、現在の利用者普及率は3.7%、同年には5%になると予測されています。キャンプ産業のARPU(ユーザー1人当たりの平均収益)は、予測される年までに167米ドルになると予想され、キャンプ産業の総収益の60%はオンライン販売によって生み出されます。

レクリエーションおよびバケーションキャンプ市場動向

マーケットカタリストとして働く旅行・観光業界

体験型旅行とは、観光客がレクリエーション活動に積極的に参加しながら、旅行先の文化や自然とも触れ合うという動向です。ハイキング、キャンプ、ラフティングなどの冒険旅行から、文化的に豊かなアクティビティまで、体験型旅行会社が提供する体験にはさまざまな種類があります。好みや興味に関係なく、誰もが楽しめるものがあります。ツアーの多くは教育的な要素を含んでおり、旅行者は現地の文化、歴史、生態系に関する貴重な知識を得ることができます。

市場を席巻する北米

世界全体と比較すると、収益の大半は米国からもたらされると予想されます。キャンプ市場には、予測年までに2億8,210万人のユーザーベースが予測され、ユーザー普及率は4.1%です。ユーザー1人当たりの平均売上は94.97米ドルと予想されます。キャンプ市場の総収益は、予測年において61%がオンラインによって生み出されます。

レクリエーションおよびバケーションキャンプ産業の概要

レクリエーションおよびバケーションキャンプ市場は適度に統合されています。業界への浸透度が低いことなどが市場を牽引し、予測期間中の市場拡大が期待されます。主なプレーヤーは、American Camp Association、Campnocounselors、CampGroup、Galileo、Cheley Colorado Campsなど。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の洞察と力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • ウェルネスとリラクゼーション需要の高まり
    • 市場を牽引するアドベンチャーとレクリエーション活動
  • 市場抑制要因/課題
    • キャンプの運営コストの高さが市場の障壁に
  • 市場機会
    • 環境に優しく持続可能な慣行への需要
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場に影響を与える政府の規制と取り組みに関する洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • レジャーキャンプ
    • アドベンチャーキャンプ
    • 教育キャンプ
  • 用途別
    • 子供
    • 大人
  • 地域別
    • 北米
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • American Camp Association
    • Campnocounselors
    • CampGroup
    • Galileo
    • Cheley Colorado Camps
    • YMCA Camp Cherokee
    • Sanborn Western Camps
    • SAMBICA
    • Headfirst
    • Camp Laurel
    • Camp Bow Wow*

第7章 市場の将来

第8章 免責事項

目次
Product Code: 50002046

The Recreational And Vacation Camp Market size is estimated at USD 50.93 billion in 2025, and is expected to reach USD 64.99 billion by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).

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Recreational and vacation camps vary from traditional summer camps for kids to adult retreats and family-friendly resorts. Summer camps focus on outdoor activities, skills, and social interaction among children. Family vacation camps combine recreational activities, lodging, and a shared experience for families. Specialty camps target specific interests such as sports, art, or adventure. Most campgrounds are in natural settings, offering activities like hiking, swimming, or campfires. Vacation camps vary based on age groups and preferences. Some camps are seasonal, while others are year-round.

Regardless of what type of camp customers choose, they all contribute to the wide variety of leisure options available on a global level. The tourism industry is growing globally, and so are vacation camps. People want different and unique vacations. They want to spend quality time with family members, and vacation camps that cater to their needs are convenient and attractive. People are more attuned to health and wellness.

The recreational and vacation camp industry is expected with a total user base of 398.90 million in a few years, with a user penetration rate of 3.7% in the current year and projected to be 5% by the same year. The camping industry is expected to generate an ARPU (average revenue per user) of USD 167.00 by the forecasted year, 60% of the total revenue in the camping industry will be generated by online sales.

Recreational And Vacation Camp Market Trends

Travel & Tourism Industry Working as Catalyst to the Market

Experiential travel is a trend in which tourists actively participate in recreational activities while also connecting with the culture and nature of the destination. There are many different types of experiences offered by experiential travel companies, from adventure trips like hiking, camping, and rafting to culturally enriching activities. There is something for everyone, regardless of their preferences and interests. Many of the tours offer educational elements, allowing travelers to gain valuable knowledge about local culture, history, and ecosystems.

North America is Dominating the Market

In comparison to global, the majority of revenue is expected to come from the United States. The camping market includes a projected user base of 282.10 million users by the forecasted year, with a user penetration rate of 4.1%. The average revenue per user is expected to be USD 94.97. The total revenue for the camping market will be generated online by 61% in the forecasted year.

Recreational And Vacation Camp Industry Overview

The recreational and vacation camp market is moderately consolidated. The market is expected to grow in the forecast period due to low penetration in the industry, and other factors will drive the market. Major players include the American Camp Association, Campnocounselors, CampGroup, Galileo, Cheley Colorado Camps, etc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS AND DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Demand for Wellness and Relaxation
    • 4.2.2 Adventure and Recreation Activities Driving the Market
  • 4.3 Market Restraints/Challenges
    • 4.3.1 High Operating Cost of Camps Barrier to the Market
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 Demand for Eco-Friendly and Sustainable Practices
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/ Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Government Regulations and Initiatives Effecting the Market
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Leisure Camp
    • 5.1.2 Adventure Camp
    • 5.1.3 Educational Camp
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Children
    • 5.2.2 Adults
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Asia-Pacific
    • 5.3.3 Europe
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 American Camp Association
    • 6.2.2 Campnocounselors
    • 6.2.3 CampGroup
    • 6.2.4 Galileo
    • 6.2.5 Cheley Colorado Camps
    • 6.2.6 YMCA Camp Cherokee
    • 6.2.7 Sanborn Western Camps
    • 6.2.8 SAMBICA
    • 6.2.9 Headfirst
    • 6.2.10 Camp Laurel
    • 6.2.11 Camp Bow Wow*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 DISCLAIMER