![]() |
市場調査レポート
商品コード
1645076
レクリエーションおよびバケーションキャンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Recreational And Vacation Camp - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
レクリエーションおよびバケーションキャンプ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
|
レクリエーションおよびバケーションキャンプ市場規模は2025年に509億3,000万米ドルと推定され、2030年には649億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2025~2030年)のCAGRは5%を超えると予測されます。
レクリエーションおよびバケーションキャンプは、子供向けの伝統的なサマーキャンプから、大人の保養所や家族向けのリゾートまで様々です。サマーキャンプは、野外活動、技能、子供同士の社会的交流に焦点を当てています。家族向けのバケーションキャンプは、レクリエーション活動、宿泊、家族のための共有体験を組み合わせたものです。スポーツ、アート、アドベンチャーなど、特定の趣味を対象とした専門キャンプもあります。ほとんどのキャンプ場は自然の中にあり、ハイキング、水泳、キャンプファイヤーなどのアクティビティを提供しています。バケーションキャンプは、年齢層や好みによって様々です。季節限定のキャンプもあれば、通年型のキャンプもあります。
どのようなタイプのキャンプを選ぼうと、それらはすべて、世界レベルで利用可能な多種多様なレジャーの選択肢に貢献しています。観光産業は世界的に成長しており、バケーションキャンプも成長しています。人々は他とは違うユニークなバケーションを求めています。家族で充実した時間を過ごしたい、そんなニーズに応えるバケーションキャンプは便利で魅力的です。人々は健康やウェルネスへの関心が高まっています。
レクリエーションとバケーションキャンプ産業は、数年後には3億9,890万人の利用者が見込まれ、現在の利用者普及率は3.7%、同年には5%になると予測されています。キャンプ産業のARPU(ユーザー1人当たりの平均収益)は、予測される年までに167米ドルになると予想され、キャンプ産業の総収益の60%はオンライン販売によって生み出されます。
体験型旅行とは、観光客がレクリエーション活動に積極的に参加しながら、旅行先の文化や自然とも触れ合うという動向です。ハイキング、キャンプ、ラフティングなどの冒険旅行から、文化的に豊かなアクティビティまで、体験型旅行会社が提供する体験にはさまざまな種類があります。好みや興味に関係なく、誰もが楽しめるものがあります。ツアーの多くは教育的な要素を含んでおり、旅行者は現地の文化、歴史、生態系に関する貴重な知識を得ることができます。
世界全体と比較すると、収益の大半は米国からもたらされると予想されます。キャンプ市場には、予測年までに2億8,210万人のユーザーベースが予測され、ユーザー普及率は4.1%です。ユーザー1人当たりの平均売上は94.97米ドルと予想されます。キャンプ市場の総収益は、予測年において61%がオンラインによって生み出されます。
レクリエーションおよびバケーションキャンプ市場は適度に統合されています。業界への浸透度が低いことなどが市場を牽引し、予測期間中の市場拡大が期待されます。主なプレーヤーは、American Camp Association、Campnocounselors、CampGroup、Galileo、Cheley Colorado Campsなど。
The Recreational And Vacation Camp Market size is estimated at USD 50.93 billion in 2025, and is expected to reach USD 64.99 billion by 2030, at a CAGR of greater than 5% during the forecast period (2025-2030).
Recreational and vacation camps vary from traditional summer camps for kids to adult retreats and family-friendly resorts. Summer camps focus on outdoor activities, skills, and social interaction among children. Family vacation camps combine recreational activities, lodging, and a shared experience for families. Specialty camps target specific interests such as sports, art, or adventure. Most campgrounds are in natural settings, offering activities like hiking, swimming, or campfires. Vacation camps vary based on age groups and preferences. Some camps are seasonal, while others are year-round.
Regardless of what type of camp customers choose, they all contribute to the wide variety of leisure options available on a global level. The tourism industry is growing globally, and so are vacation camps. People want different and unique vacations. They want to spend quality time with family members, and vacation camps that cater to their needs are convenient and attractive. People are more attuned to health and wellness.
The recreational and vacation camp industry is expected with a total user base of 398.90 million in a few years, with a user penetration rate of 3.7% in the current year and projected to be 5% by the same year. The camping industry is expected to generate an ARPU (average revenue per user) of USD 167.00 by the forecasted year, 60% of the total revenue in the camping industry will be generated by online sales.
Experiential travel is a trend in which tourists actively participate in recreational activities while also connecting with the culture and nature of the destination. There are many different types of experiences offered by experiential travel companies, from adventure trips like hiking, camping, and rafting to culturally enriching activities. There is something for everyone, regardless of their preferences and interests. Many of the tours offer educational elements, allowing travelers to gain valuable knowledge about local culture, history, and ecosystems.
In comparison to global, the majority of revenue is expected to come from the United States. The camping market includes a projected user base of 282.10 million users by the forecasted year, with a user penetration rate of 4.1%. The average revenue per user is expected to be USD 94.97. The total revenue for the camping market will be generated online by 61% in the forecasted year.
The recreational and vacation camp market is moderately consolidated. The market is expected to grow in the forecast period due to low penetration in the industry, and other factors will drive the market. Major players include the American Camp Association, Campnocounselors, CampGroup, Galileo, Cheley Colorado Camps, etc.