デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1687259

アジア太平洋地域のAMH:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

APAC AMH - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 208 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
アジア太平洋地域のAMH:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 208 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アジア太平洋地域のAMH市場規模は2025年に300億5,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025-2030年)のCAGRは12.07%で、2030年には531億2,000万米ドルに達すると予測されます。

APAC AMH-Market-IMG1

アジア太平洋地域の自動マテリアルハンドリング市場は、中国を中核としてますます統合されつつあり、その力強い経済成長を後押ししています。製造業などのセクターがこの経済活動の多くを牽引しており、サプライチェーンはますます複雑化しています。

主なハイライト

  • アジア太平洋諸国の一部では、倉庫用地がますます限られてきています。このような地域では、多層階施設や背が高く通路幅の狭い倉庫の増加が見込まれています。こうした動向は、マテリアルハンドリングシステムの需要を促進すると予想されます。
  • インドのようなアジアの新興諸国では、マテリアルハンドリング機器への投資が著しいです。ウィスコンシン経済開発公社によると、インドのマテリアルハンドリング機器(MHE)市場は、同国の建設機械産業の市場シェアの約13%を占め、最近の動向は著しい成長を遂げています。
  • アジア太平洋地域は、世界最大のeコマースのハブの一つとして浮上しました。この地域は、中国、インド、インドネシアにおける中流階級の人口増加とモバイルガジェットの普及により、小売eコマースの急成長を示しました。中国だけで世界の小売eコマース売上の40%を占めています。
  • 飲食品業界では、自動化需要の高まりにより、機器の導入が進んでいます。自動化技術により、これらの企業は比較的少ない時間と労力で業務を遂行できるようになります。例えば、コカ・コーラ社はシンガポールに約5,700万米ドルの倉庫を開設し、自動化された保管・検索システムを導入しました。
  • インドのようなアジアの新興諸国は、マテリアルハンドリング機器に多額の投資を行っています。ウィスコンシン経済開発公社によると、インドのマテリアルハンドリング機器(MHE)市場は、同国の建設機械産業の市場シェアの約13%を占め、最近の動向は著しい成長を遂げています。
  • 中国、日本、インドなどの主要国を深刻な打撃を与えたCOVID-19パンデミックは、ほとんどすべての生産、物流、倉庫が封鎖されているため、2022年中の市場の成長に影響を及ぼすと予想されています。社会的距離と非接触操作というユニークな課題をもたらすことで、標準的な作業手順が変化しました。組織は労働力を制限し、増加する需要に対処することを余儀なくされました。

アジア太平洋地域の自動マテリアルハンドリング(AMH)市場動向

空港が圧倒的な市場シェアを占める

  • 乗客は快適でストレスのない雰囲気の中で時間とお金を費やす可能性が高いため、いくつかの国は空港への投資の重要性を認識しています。主要空港や小規模空港でコンベアや仕分けシステムを使用すると、チェックインから搭乗まで、いくつかの不便が効果的に軽減されます。これにより、顧客は手間のかからない体験をすることができます。
  • インドと中国は、一人当たりGDPと国内航空接続の増加により、この地域の航空産業の発展に大きく貢献しています。例えば、ICAOによると、アジア太平洋地域の国内交通シェアは70%を記録しています。
  • 中国国際航空、中国南方航空、中国東方航空といった中国の3大航空会社は、その規模を世界の航空会社のトップに押し上げるような野心的な機材計画を持っているため、中国の航空市場は今後数年間で大きな成長を遂げることが予想されます。上海と北京にある中国の主要空港もまた、大規模な拡張計画を進めています。
  • 中国観光アウトバウンド・リサーチ・インスティテュートによると、2030年末までに、中国人旅行者によるアウトバウンド旅行の回数は約4億回に達すると予想されており、中国人旅行者だけで国際観光の4分の1を占めるようになるとみられています。このような成長を十分にサポートするために、空港には高度なシステムが必要となります。このことは、予測期間中、市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

中国が大きな市場シェアを占める

  • 中国は、アジア太平洋地域におけるAMH市場の成長に大きく貢献しています。製造業、自動車、eコマースなどの業界全体でAMH製品に対する需要が増加していることが、市場の成長を積極的に後押ししています。
  • 中国は人口が多く、産業政策を推進しています。PPP(購買力平価)ベースで見ると、中国は世界最大の経済大国であり、輸出大国でもあります。中国は現在、製造業・建設業主導の経済から消費者主導の経済への移行期を迎えています。
  • 2015年5月に導入された10カ年計画は、世界・バリュー・チェーンの中ハイエンドに産業をシフトさせ、いくつかの先進的製造業クラスターを育成するための政府の入札です。
  • 製造業に自動化を導入することで、中国は2025年までに製造コストを30%削減する見込みです。一人っ子政策と労働人口の高齢化によって複雑化した熟練労働者の不足は、職場の生産性を維持するために作業活動を緩和する必要があります。

アジア太平洋地域の自動マテリアルハンドリング(AMH)産業概要

アジア太平洋の自動マテリアルハンドリング市場は断片化されており、競争が激しいです。製品発売、研究開発への高費用、パートナーシップ、買収などが、激しい競争を維持するために国内企業が採用する主要な成長戦略です。

  • 2022年1月-Wise Robotics社は、英国の倉庫にさらなるイノベーションをもたらすため、VisionNavRobotics社と提携しました。この協働により、ビジョンナビの革新的な技術がワイズ・ロボティクスの製品群の一部として利用できるようになります。これにより、英国の事業者は、サプライチェーンの課題に直面している倉庫の運営に関連する継続的なコストを削減し、注文処理能力を向上させることが期待されます。
  • 2021年12月-KIONグループは、中国にフォークリフト工場を新設し、アジア太平洋地域での事業拡大を発表。このような拡大は直接的な資金調達活動を示しており、中期的には済南市で1,000人以上の新規雇用を創出する見込み。ギークのカウンターバランストラック工場と、その近郊にあるサプライチェーン・ソリューションの追加工場、さらに研究開発センターとテクノロジーセンターの総額は約1億4,000万ユーロになります。直接投資とともに、雇用の創出は、この地域の研究市場を取り巻く健全な経済の成長を示しています。
  • 2021年11月- ユングハインリッヒAGは、ミュンヘンを拠点とする自律移動ロボット(AMR)開発企業のarculus GmbHを非公開の金額で買収しました。アークラスはAMR、モジュール式生産プラットフォーム、モバイルオートメーション用ソフトウェアソリューションを設計・製造しています。この買収により、ユングハインリッヒは急速に成長するAMR分野のハードウェアおよびソフトウェア・ソリューションをオートメーション・システムのポートフォリオに加えました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 市場成長を後押しする技術進歩の増加
    • インダストリー4.0投資が自動化とマテリアルハンドリングの需要を促進
    • eコマースの急成長
  • 市場の課題/抑制要因
    • 初期コストの高さ
    • 熟練労働者の不足

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • ハードウェア
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 機器タイプ別
    • 移動ロボット
      • 無人搬送車(AGV)
      • 自動フォークリフト
      • 自動牽引/トラクター/タグ
      • ユニットロード
      • 組立ライン
      • 特殊用途
      • 自律移動ロボット(AMR)
      • レーザー誘導車
    • 自動保管・検索システム(ASRS)
      • 固定通路(スタッカークレーン+シャトルシステム)
      • カルーセル(水平カルーセル+垂直カルーセル)
      • 垂直リフトモジュール
    • 自動コンベア
      • ベルト
      • ローラー
      • パレット
      • オーバーヘッド
    • パレタイザー
      • 従来型(ハイレベル+ローレベル)
      • ロボット
    • 仕分けシステム
  • エンドユーザー業界別
    • 空港
    • 自動車
    • 飲食品
    • 小売/倉庫/配送センター/物流センター
    • 一般製造業
    • 医薬品
    • 郵便・小包
    • その他エンドユーザー
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インドネシア
    • インド
    • オーストラリア
    • タイ
    • 韓国
    • シンガポール
    • マレーシア
    • 台湾
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • DAIFUKU Co. Ltd.
    • Kardex Group
    • KION Group
    • JBT Corporation
    • Jungheinrich AG
    • SSI Schaefer AG
    • VisionNav Robotics
    • System Logistics
    • BEUMER Group GmbH & Co. KG
    • Interroll Group
    • Witron Logistik
    • Kuka AG
    • Honeywell Intelligrated Inc.
    • Murata Machinery Ltd
    • Toyota Industries Corporation

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 57296

The APAC AMH Market size is estimated at USD 30.05 billion in 2025, and is expected to reach USD 53.12 billion by 2030, at a CAGR of 12.07% during the forecast period (2025-2030).

APAC AMH - Market - IMG1

The automated material handling market in the Asia Pacific region is becoming increasingly integrated, with China as the core, bolstering its strong economic growth. Sectors, such as manufacturing, have driven much of this economic activity and have increasingly made supply chains complex.

Key Highlights

  • In some Asia Pacific countries, the land for warehousing is becoming increasingly limited. In these areas, warehouses are expected to increase, with multi-story facilities and taller, narrower aisles. These trends are expected to drive the demand for material handling systems.
  • Developing countries in Asia, such as India, significantly invest in material handling equipment. According to the Wisconsin Economic Development Corporation, the Indian market for materials handling equipment (MHE), accounting for about 13% of the market share of the country's construction equipment industry, witnessed significant growth in the recent past.
  • The Asia Pacific emerged as one of the world's largest e-commerce hubs. The region witnessed a rapid growth in retail e-commerce, owing to the rising middle-class population in China, India, and Indonesia, along with the popularity of mobile gadgets. China alone accounts for 40% of the world's retail e-commerce sales.
  • The food & beverage industry is witnessing high adoption of equipment due to the rising demand for automation. The automated technologies will allow these companies to perform their tasks in comparatively less time and effort. For instance, the Coca-Cola company has opened warehouses in Singapore valued at around USD 57 million to have automated storage and retrieval systems.
  • Developing countries in Asia, such as India, significantly invest in material handling equipment. According to the Wisconsin Economic Development Corporation, the Indian market for materials handling equipment (MHE), accounting for about 13% of the market share of the country's construction equipment industry, witnessed significant growth in the recent past.
  • The COVID-19 pandemic, which hit major countries like China, Japan, and India severely, is expected to influence the market's growth during 2022, as almost all production, logistics, and warehouses are under lockdown. Bringing unique challenges of social distancing and contactless operation has changed the standard operating procedure. Organizations were forced to limit the workforce and deal with the increasing demand.

APAC Automated Material Handling (AMH) Market Trends

Airports to Hold a Dominant Market Share

  • Several countries realize the importance of investing in airports, as passengers are more likely to spend time and money in a pleasant and stress-free ambiance. The use of conveyors and sortation systems in major and small airports effectively reduces several inconveniences, from check-in to onboarding. This provides customers with a hassle-free experience.
  • India and China are major contributors to the aviation industry developments in the region, owing to increasing per capita GDP and domestic air connectivity. For instance, according to the ICAO, Asia Pacific recorded 70% of the domestic traffic share.
  • The Chinese aviation market is expected to witness significant growth over the next few years, as its three largest airlines, such as Air China, China Southern, and China Eastern, have ambitious fleet plans that will put their sizes at the top of airlines globally. China's major airports in Shanghai and Beijing are also undergoing major expansion plans.
  • According to the Chinese Tourism Outbound Research Institute, by the end of 2030, the number of outbound trips made by Chinese travelers is expected to reach approximately 400 million, and Chinese tourists alone are likely to account for a quarter of international tourism. To ensure adequate support for such growth, airports need to have advanced systems. This is expected to impact the market's growth positively over the forecast period.

China to Hold Significant Market Share

  • China has been a prominent contributor to the growth of the AMH market in the Asia Pacific region. The increasing demand for AMH products across industries, such as manufacturing, automotive, and e-commerce, is positively boosting the market's growth.
  • China has a vast population and pursues an industrial policy. Measured on the PPP basis, the country became the world's largest economy and exporter, and trader during the current decade. The country is currently passing through the transition state of being manufacturing- and construction-led economy to a consumer-led economy.
  • The ten-year plan, introduced in May 2015, is the government's bid to shift the industries up to the medium-high end of the global value chain and foster several advanced manufacturing clusters.
  • With the adoption of automation in manufacturing, China is expected to cut manufacturing costs by 30% by 2025. The dearth of skilled labor, complicated by the one-child policy and an aging workforce, requires job activities to be eased to maintain productivity at work.

APAC Automated Material Handling (AMH) Industry Overview

The Asia Pacific automated material handling market is fragmented and highly competitive in nature. Product launches, high expense on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies adopted by the companies in the country to sustain the intense competition.

  • January 2022 - Wise Robotics partnered VisionNavRobotics to bring greater innovation to UK warehouses. The collaboration means VisionNav'sinnovative technology is expected to be available as part of the Wise Robotics range. This is expected to help UK operators increase order fulfillment and reduce the ongoing costs related to running a warehouse in the face of well-documented supply chain challenges.
  • December 2021- KION Group announced the expansion in its Asia Pacific operations by opening a new forklift plant in China. Such expansion indicates direct funding activities and is expected to create more than 1,000 new jobs in Jinan in the medium term. The total volume for the Geek's counterbalance truck plant and an additional plant for supply chain solutions in the immediate vicinity, plus an R&D center and a technology center, comes to around EUR 140 million. Alongside the direct investment, the creation of jobs indicates the growth of a healthy economy surrounding the studied market in the region.
  • November 2021 - Jungheinrich AG acquired arculus GmbH, a Munich-based autonomous mobile robot (AMR) developer, for an undisclosed amount. Arculus designs and manufactures AMRs, modular production platforms, and software solutions for mobile automation. Through this acquisition, Jungheinrich added hardware and software solutions in the rapidly-growing AMR sector to its portfolio of automation systems.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Technological Advancments Aiding Market Growth
    • 5.1.2 Industry 4.0 Investments Driving The Demand For Automation And Material Handling
    • 5.1.3 Rapid Growth In E-commerce
  • 5.2 Market Challenges/restraints
    • 5.2.1 High Initial Costs
    • 5.2.2 Unavailability Of Skilled Workforce

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Product Type
    • 6.1.1 Hardware
    • 6.1.2 Software
    • 6.1.3 Services
  • 6.2 By Equipment Type
    • 6.2.1 Mobile Robots
      • 6.2.1.1 Automated Guided Vehicle (AGV)
      • 6.2.1.1.1 Automated Forklift
      • 6.2.1.1.2 Automated Tow/Tractor/Tug
      • 6.2.1.1.3 Unit Load
      • 6.2.1.1.4 Assembly Line
      • 6.2.1.1.5 Special Purpose
      • 6.2.1.2 Autonomous Mobile Robots (AMR)
      • 6.2.1.3 Laser Guided Vehicle
    • 6.2.2 Automated Storage and Retrieval System (ASRS)
      • 6.2.2.1 Fixed Aisle (Stacker Crane + Shuttle System)
      • 6.2.2.2 Carousel (Horizontal Carousel + Vertical Carousel)
      • 6.2.2.3 Vertical Lift Module
    • 6.2.3 Automated Conveyor
      • 6.2.3.1 Belt
      • 6.2.3.2 Roller
      • 6.2.3.3 Pallet
      • 6.2.3.4 Overhead
    • 6.2.4 Palletizer
      • 6.2.4.1 Conventional (High Level + Low Level)
      • 6.2.4.2 Robotic
    • 6.2.5 Sortation System
  • 6.3 By End-user Vertical
    • 6.3.1 Airport
    • 6.3.2 Automotive
    • 6.3.3 Food and Beverage
    • 6.3.4 Retail/Warehousing/ Distribution Centers/Logistic Centers
    • 6.3.5 General Manufacturing
    • 6.3.6 Pharmaceuticals
    • 6.3.7 Post and Parcel
    • 6.3.8 Other End-Users
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 Japan
    • 6.4.3 Indonesia
    • 6.4.4 India
    • 6.4.5 Australia
    • 6.4.6 Thailand
    • 6.4.7 South Korea
    • 6.4.8 Singapore
    • 6.4.9 Malaysia
    • 6.4.10 Taiwan
    • 6.4.11 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 DAIFUKU Co. Ltd.
    • 7.1.2 Kardex Group
    • 7.1.3 KION Group
    • 7.1.4 JBT Corporation
    • 7.1.5 Jungheinrich AG
    • 7.1.6 SSI Schaefer AG
    • 7.1.7 VisionNav Robotics
    • 7.1.8 System Logistics
    • 7.1.9 BEUMER Group GmbH & Co. KG
    • 7.1.10 Interroll Group
    • 7.1.11 Witron Logistik
    • 7.1.12 Kuka AG
    • 7.1.13 Honeywell Intelligrated Inc.
    • 7.1.14 Murata Machinery Ltd
    • 7.1.15 Toyota Industries Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET