デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1629769

デジタルコマースソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Commerce Software - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
デジタルコマースソフトウェア:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

デジタルコマースソフトウェア市場は予測期間中に12.64%のCAGRで推移する見込み

Digital Commerce Software-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 組織がサブスクリプションベースのビジネスモデルに移行するにつれて、販売者は反復可能で予測可能な収益から大きな利益を得る。顧客は利便性、コスト削減、パーソナライズされたキュレーションといった機能を好むため、デジタルコマースソフトウェア市場には大きな需要が生まれます。さらに、クラウドソリューションは世界的に拡大しており、その費用対効果、自動統合、最小限のIT投資、アクセスの容易さにより、デジタルコマースの成長を推進する上で重要な役割を果たしています。
  • さらに、モノのインターネット(IoT)に対する需要の増加に伴い、スマート民生用電子機器は顧客に代わって購入を行うことができます。そのため、顧客が購入する際の労力が軽減されます。こうしたデジタル商取引の動向は、新たな双方向チャネルとビジネス機会を生み出しています。
  • オンラインコマースは、事業者の戦略にとって不可欠なベクトルであり、最適化されたeコマースプラットフォームは、コンバージョンの増加や購買頻度の向上につながります。Shopifyは、小売店向けの追加プラットフォームを提供する新進気鋭の新興企業から、2020年3月から2022年1月までの間に、英国では218.81%の成長を示す約156,466店舗、フランスでは320.85%の成長を示す5万9,590店舗のオンラインストアにサービスを提供する巨大企業に成長しました。しかし、プラットフォームの開発が最も顕著なのはドイツで、成長率は480.18%で、2020年3月には1万3,554店舗、2022年1月には7万8,638店舗となっています。この成長は、技術的な知識やコーディングスキルがなくてもeコマースサイトを作成できるShopifyの直感的でユーザーフレンドリーな操作性が評価されています。
  • しかし、その反面、サイバーセキュリティの問題やプライバシーに関する懸念の高まりが、予測期間中の市場にとって大きな抑制要因となっています。
  • COVID-19パンデミックの発生に伴い、テレワークへのシフトが顕著になり、膨大なデータ生成とクラウドの必要性が生じています。パンデミックが大流行し、物理的な小売店舗が閉鎖されたり、業務が制限されたりすると、中堅ブランドは消費者への直接販売(D2C)に素早く転換し、デジタルで顧客とやり取りすることを学びました。

デジタルコマースソフトウェア市場の動向

クラウドベースのサービスの採用拡大

  • クラウドソリューションは、その費用対効果、自動統合、最小限のIT投資、アクセスの容易さにより、デジタルコマースの成長を推進する上で重要な役割を果たしています。クラウドベースのサービスにおける急速な技術進歩とイノベーションは、ITエコシステム全体に柔軟性を提供しながら、低コストでパフォーマンスを向上させる。クラウドベースのデプロイは、デジタルコマースソフトウェアの好ましい展開・タイプとして、過去に登場しました。
  • デジタルコマースソフトウェアソリューションは、企業がオンラインで製品を販売することを容易にします。これらのソリューションは、顧客とのインタラクションのためのフロントエンドと、注文管理、倉庫ロジスティクス、CRM、データ分析、モバイルサポート、トラッキングなどのバックエンド活動を管理する機能を記載しています。クラウドと企業向けソリューションの出現により、デジタルコマースソフトウェア・アプリケーションの需要が高まっています。これらのアプリケーションは、シンプルなショッピングカートソリューションから、デジタルコマース・エンタープライズのあらゆる側面を扱う包括的なERPアプリケーションまで多岐にわたります。
  • さらに、同市場では、主要企業によるさまざまな合併、買収、投資が行われており、これは、ビジネスを向上させ、顧客にリーチし、複数のアプリケーションに対する顧客の要求を満たすための存在感を高める戦略の一環です。こうした活動の活発化により、市場は予測期間中に飛躍的な成長を遂げると予想されています。
  • 例えば、2022年7月、B2B SaaS(Software-as-a-Service)に特化したプライベート・エクイティと技術企業であるBasis Vectorsは、デジタルコマース・クラウドプラットフォームのCommerce V3を買収しました。この買収により、同社は顧客に対する全体的なインパクトを加速させ、足跡を拡大することが可能になります。
  • フレクセラソフトウェアが実施した調査によると、2022年には、回答者の約46%がAmazon Web Services(AWS)で重要なワークロードを実行しており、回答者の45%はすでにAzureで重要なワークロードを実行しています。このように、アプリケーションを実行するパブリッククラウドプラットフォームサービス全体の利用が世界的に増加していることから、リテールクラウド市場は予測期間中にかなりの成長率を記録することになると考えられます。

アジア太平洋が最速の成長を遂げる

  • アジアは世界の市場で最も急成長している地域であり、世界のB2C市場で最大のシェアを占めています。それに伴い、企業はデジタルチャネルへの支出を増やしています。これを支えているのは、スマートフォンユーザーの増加と高速インターネット接続です。
  • アジアにおける商取引のデジタル化は、買い手と売り手の新たな機会へのアクセスを民主化する新たな市場を爆発的に生み出しました。人々はかつてないほど多くの消費の選択肢を持ち、売り手はこれまで未開拓だった市場に向けた幅広い新しいデジタル経路を手に入れました。
  • Indiantelevision.comによると、インドの有料テレビ産業が受信料だけで得る総収入は、2021年には60億米ドル以上に達します。2026年末には、インドの有料テレビ産業が契約を通じて得る総収入は約76億米ドルに達し、市場の成長を大きく牽引すると予想されています。
  • アジア太平洋市場ではさまざまな重要な動きが見られ、それが予測期間を通じて市場の成長と拡大を加速させています。例えば、2022年2月、インドに本社を置く世界のITサービスと技術ソリューション企業であるSonata Softwareは、「Microsoft Cloud for Retail」の採用おいてMicrosoftと提携し、小売産業へのオファリング全体をさらに強化しました。ソナタソフトウェアは、小売市場と小売業者の要件とニーズに対する深い理解に基づき、世界クラスのIP、社内の移行・近代化ツール、堅牢なエンジニアリングサービスを活用し、独自のデジタルトランスフォーメーションフレームワークである「Platformation」に支えられた高品質のソリューションを世界中で提供してきました。Sonata Connected Retailは、小売業者がビジネスに潜在する可能性を引き出し、変化する市場環境に対応することを可能にする、パーソナライズされたインテリジェントな適応型ソリューションを記載しています。
  • さらに2022年9月、Alibabaの地域eコマースプラットフォームであるLazadaは、シンガポール知的財産庁が主催するIPウィークに合わせて、HPやBMWなどの一流ブランドとともに、東南アジア初のeコマース模倣品対策コンソーシアムの発足を発表しました。同コンソーシアムは、複合宣言の中で、オンライン小売における模倣品取引の急速に発展する問題に対処するため、すべての利害関係者と協力し、eコマース環境における知的財産権(IPR)と消費者保護の取り組みを互いに支援することを約束しました。

デジタル商取引ソフトウェア産業概要

デジタルコマースソフトウェア市場は、その性質上、非常に細分化され、競争が激しいです。主要参入企業としては、SAP SE、IBM Corporation、Oracle Corporation、Demandware Inc.、NetSuite Inc.、Sappi Limited、Intershop、Volusion Inc.、eBay enterprise、TCS Ltd.、Cleverbridge Inc.、MarketLive Inc.、Shopify Inc.などが挙げられます。製品調査、研究開発費の高騰、提携や買収などは、これらの企業が激しい競争を維持するために採用する主要な成長戦略です。

2022年11月、Konica MinoltaはB2Bコマース体験を変革するためにElastic Pathと提携しました。Elastic Pathは、コンポーザブル・コマース・ムーブメントの創始者であり、リーダーでもあります。これは、ビジネスチームと技術チームが、ブランド独自のデジタルビジョンを実現するためのアプローチです。これは、複数のベスト・オブ・ブリード・ベンダーを活用したデジタルコマース・エクスペリエンスを、完全なビジネス対応ソリューションとして立ち上げ、継続的に最適化することで実現されます。

2022年9月、Like Digital &Partnersは、欧州と中東・北アフリカ地域チーム全体で、Commercetoolsパートナー・コミュニティとのパートナーシップを宣言しました。同社は戦略的にパートナーシップ・ネットワークを最大限に活用しており、世界市場における革新的なパートナーであるCommercetoolsを選択しました。Commercetoolsと提携することで、Like Digital &Partnersは、ヘッドレスでコンポーザブルなコマース空間における総合的な能力とサービス提供を深めることになります。Commercetoolsは、Like Digitalが先見性のあるコマース体験を創造し、新しいデジタルコマース時代への道を開くことを可能にします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

第6章 市場促進要因

  • クラウドベースサービスの採用拡大
  • 有線・無線通信ネットワークの開発拡大

第7章 市場の抑制要因市場抑制要因

  • セキュリティとプライバシーに対する懸念の高まり

第8章 市場セグメンテーション

  • 導入モデル別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
    • ハイブリッド
  • エンドユーザー産業別
    • 小売
    • BFSI
    • 旅行・観光
    • IT・通信
    • エンターテイメント&メディア
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • その他のアジア太平洋
    • その他

第9章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • SAP SE
    • Oracle Corporation
    • Demandware Inc(Salesforce)
    • Digital River Inc
    • Sappi Limited
    • Intershop Communications AG
    • Volusion Inc
    • eBay Enterprise
    • TCS Ltd
    • Cleverbridge Inc
    • MarketLive, Inc(Kibo Software)
    • Shopify Inc

第10章 投資分析

第11章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56392

The Digital Commerce Software Market is expected to register a CAGR of 12.64% during the forecast period.

Digital Commerce Software - Market - IMG1

Key Highlights

  • As organizations move towards a subscription-based business model, sellers benefit greatly from repeatable, predictable revenue. Customers prefer features like convenience, cost savings, and personalized curation, which will create a massive demand for the market for digital commerce software. Moreover, cloud solutions are expanding globally, which plays a crucial role in propelling digital commerce growth due to its cost-effectiveness, automatic integrations, minimum IT investment, and ease of accessibility.
  • Further, with the increase in demand for the internet of things (IoT), smart home appliances can make purchases on behalf of customers. It will thus reduce the customers' efforts to make a purchase. This digital commerce trend is creating new interactive channels and business opportunities.
  • Online commerce is an indispensable vector of a merchant's strategy, and an optimized e-commerce platform translates into increased conversions and higher buying frequency. Shopify grew from a budding startup providing an additional platform for retail stores to a behemoth, servicing nearly 156,466 online stores in the United Kingdom, reflecting a growth of 218.81% and 59,590 stores in France, with an increase of 320.85% from March 2020 to January 2022. But the platform's development is most evident in Germany, where the growth rate is 480.18%, with 13,554 stores in March 2020 and 78,638 stores in January 2022. The growth is creditable to Shopify's intuitive and user-friendly operability that enables businesses to create e-commerce websites despite lacking technical knowledge and coding skills.
  • However, on the flip, cybersecurity issues and raising privacy concerns are the major restraints for the market during the forecasted period.
  • With the onset of the COVID-19 pandemic, there has been a significant shift to teleworking, creating tremendous data generation and a need for the cloud. When the pandemic hit hard and physical retail outlets closed or limited their operations, midmarket brands pivoted quickly to sell directly to consumers (D2C) and learned to interact with customers digitally-another contributor to the market's growth.

Digital Commerce Software Market Trends

Growth in the Adoption of Cloud-Based Services

  • Cloud solutions play a crucial role in propelling digital commerce growth due to their cost-effectiveness, automatic integrations, minimum IT investment, and ease of accessibility. Rapid technological advancements and innovations in cloud-based services improve performance at low costs while providing flexibility to the entire IT ecosystem. Cloud-based deployment emerged as a preferred deployment type for digital commerce software in the recent past.
  • Broadly, digital commerce software solutions facilitate enterprises to sell their products online. These solutions offer front-end for customer interaction, along with capabilities to manage back-end activities like order management, warehouse logistics, CRM, data analytics, mobile support, and tracking. The emergence of cloud and enterprise solutions has led to increased demand for digital commerce software applications. These applications can range from a simple shopping cart solution to a comprehensive ERP application dealing with all aspects of digital commerce enterprise.
  • Moreover, the market is witnessing various mergers, acquisitions, and investments by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for multiple applications. With the rise in such activities, the market is anticipated to witness exponential growth during the forecast period.
  • For instance, in July 2022, B2B Software-as-a-Service (SaaS)-focused private equity and technology firm Basis Vectors acquired digital commerce cloud platform Commerce V3. This acquisition would enable the company to accelerate its overall impact on its customers and expand its footprint.
  • According to a survey conducted by Flexera Software, in the year 2022, around 46% of respondents were running significant workloads on Amazon Web Services (AWS), and 45% of respondents were already running significant workloads on Azure. With this rise in the overall utilization of public cloud platform services running applications globally, the retail cloud market will witness a considerable growth rate during the forecast period.

The Asia- Pacific to Witness the Fastest Growth

  • Asia is the fastest-growing area in the global marketplace, accounting for the largest share of the world's business-to-consumer market. Along with that, companies are spending on digital channels. This is supported by the increasing number of smartphone users and high-speed internet connectivity.
  • The digitalization of commerce in Asia has created an explosion of new marketplaces that have democratized buyer and seller access to new opportunities. People now have more consumption choices than ever, and sellers have a broad range of new digital pathways toward previously unreached markets.
  • As per Indiantelevision.com, the total revenue earned by the pay-TV industry in India through subscriptions alone amounted to more than USD 6 billion in 2021. It is anticipated that by the end of the year 2026, the total revenue earned by the pay-TV industry in India through subscriptions would reach around USD 7.6 billion, driving the market's growth significantly.
  • The Asia Pacific market is witnessing various significant activities, which in turn is accelerating the market to grow and expand throughout the forecast period. For instance, in February 2022, Sonata Software, a global IT services and technology solutions company headquartered in India, partnered with Microsoft in its introduction of 'Microsoft Cloud for Retail,' further strengthening its entire offerings to the retail industry. Sonata Software has provided high-quality solutions worldwide based on a deep understanding of retail markets and retailers' requirements and needs, utilizing world-class IPs, in-house migration and modernization tools, and robust engineering services, all underpinned by 'Platformation,' its unique digital transformation framework. Sonata Connected Retail provides personalized, intelligent, and adaptive solutions that primarily allow retailers to unlock the potential latent in their businesses and deal with changing market landscapes.
  • Moreover, in September 2022, in conjunction with an IP Week organized by the Intellectual Property Office of Singapore, Alibaba's regional e-commerce platform Lazada came together with leading brands, including HP Inc. and BMW, to announce the launch of Southeast Asia's first e-commerce anti-counterfeit consortium. In its composite declaration, the consortium committed to collaborating with all relevant stakeholders to address rapidly evolving issues of counterfeit trade in online retail and supporting each other in their intellectual property rights (IPR) and consumer protection efforts in the e-commerce environment.

Digital Commerce Software Industry Overview

The digital commerce software market is highly fragmented and competitive in nature. Some key players are SAP SE, IBM Corporation, Oracle Corporation, Demandware Inc., NetSuite Inc., Sappi Limited, Intershop, Volusion Inc., eBay enterprise, TCS Ltd, Cleverbridge Inc., MarketLive Inc., and Shopify Inc., among others. Product launches, high expenses on research and development, partnerships and acquisitions, etc., are the prime growth strategies these companies adopt to sustain the intense competition.

In November 2022, Konica Minolta partnered with Elastic Path to transform its B2B commerce experience. Elastic Path is the creator and leader of the Composable Commerce Movement, an approach that allows business and technology teams to bring their brands' unique digital vision to life. This is accomplished by launching and continuously optimizing digital commerce experiences that leverage multiple best-of-breed vendors in a complete, business-ready solution.

In September 2022, Like Digital & Partners declared a partnership with the Commercetools partners community across their European and MENA regional teams. The company is strategically maximizing its partnership network and has selected the innovative partner Commercetools for its place in the global market. By partnering with Commercetools, Like Digital & Partners would deepen its overall capabilities and service offering in the headless, composable commerce space. Commercetools would allow Like Digital to create visionary commerce experiences and thus pave the way for a new digital commerce era.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions? and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

6 Market Drivers

  • 6.1 Growth in Adoption of Cloud-Based Services
  • 6.2 Growing Development in Wired and Wireless Communications Networks

7 Market Restraints

  • 7.1 Increasing Security and Privacy Concerns

8 MARKET SEGMENTATION

  • 8.1 By Deployment Model
    • 8.1.1 On-Premise
    • 8.1.2 Cloud-Based
    • 8.1.3 Hybrid
  • 8.2 By End-User Industries
    • 8.2.1 Retail
    • 8.2.2 BFSI
    • 8.2.3 Travel & Tourism
    • 8.2.4 IT & Communications
    • 8.2.5 Entertainment & Media
  • 8.3 Geography
    • 8.3.1 North America
      • 8.3.1.1 United States
      • 8.3.1.2 Canada
    • 8.3.2 Europe
      • 8.3.2.1 United Kingdom
      • 8.3.2.2 Germany
      • 8.3.2.3 France
      • 8.3.2.4 Rest of Europe
    • 8.3.3 Asia-Pacific
      • 8.3.3.1 China
      • 8.3.3.2 Japan
      • 8.3.3.3 India
      • 8.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 8.3.4 Rest of the World

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 Company Profiles
    • 9.1.1 SAP SE
    • 9.1.2 Oracle Corporation
    • 9.1.3 Demandware Inc (Salesforce)
    • 9.1.4 Digital River Inc
    • 9.1.5 Sappi Limited
    • 9.1.6 Intershop Communications AG
    • 9.1.7 Volusion Inc
    • 9.1.8 eBay Enterprise
    • 9.1.9 TCS Ltd
    • 9.1.10 Cleverbridge Inc
    • 9.1.11 MarketLive, Inc ( Kibo Software)
    • 9.1.12 Shopify Inc

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS