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市場調査レポート
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1629765

北米のガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

North America Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のガラス包装市場は予測期間中にCAGR 3.51%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 米国ではアルコール飲料がガラス瓶セグメントを支配しています。蒸留酒とワインはガラス容器の割合が高いが、ビールセグメントはガラス容器の割合が大幅に減少しています。一方、ノンアルコールセグメントでは、ガラス容器の割合はごくわずかであり、CSD、牛乳、新しいレディトゥドリンク飲料に使用されています。
  • 2020年には、ビール全体の82%が国内生産で、18%が世界100カ国以上から輸入されている(供給源:米国TTBと米国商務省、2021年)。アルコール飲料の市場と3層システムは、年々急速に進化しています。2012年以降、全国で2,300以上のアルコール飲料法が成立している(供給源:NBWA Industry Affairs、2021年)。このような事例では、ガラス包装の主要採用が取り上げられています。
  • ガラス包装はアルコール飲料市場全体で大きなシェアを占めているため、アルコール飲料需要の継続的な増加に伴い、ガラス瓶の市場は予測期間中に増加すると予想されます。2020年11月、ハイブリッド包装サプライヤーのBerlin Packagingは、包装サプライヤーのConsolidated Bottleを買収し、カナダでのプレゼンスを拡大しました。統合された事業は、さらに多くの包装ソリューションと付加価値サービスを顧客に提供することで、同国におけるガラス瓶の需要拡大に対応することが期待されます。
  • 消費者の飲酒量は世界平均より約50%多く、カナダの成人の約78%が過去1年間にアルコールを摂取したと報告しています。男性は女性よりも飲酒量が多く、若年層は高齢者よりも過去1年間の飲酒量が多いです。2019/2020年のアルコール販売総量は0.2%増の31億1,600万リットルで、これはカナダ統計局のデータによると、カナダの法定飲酒年齢以上の1人当たり1週間当たり9.5杯の標準的な飲酒量に相当します。

北米のガラス包装市場の動向

アルコール飲料が大きな市場シェアを占める見込み

  • Brewer's Associationsによると、2020年における米国のクラフトビール包装のシェアは、アルミが81%、ガラスが19%となっています。
  • 7~12オンスのような小型瓶は、ガラス瓶のビール容積の90%以上を占めており、瓶ビール容積のシェアを拡大し続けています。大瓶は近年シェアを落としています。数年前まで、食料品店や酒販店など、多くの場外小売店は、22オンスや750ミリリットルといった大瓶専用のスペースを大幅に拡大していました。しかし、小売店は、より高速で移動する包装にスペースを振り向けるようになってきています。
  • ワイングラスの包装メーカーは、最新の動向に歩調を合わせながら、提供する商品を革新しています。例えば、2020年9月、Ardagh Group, Glass, North America(Ardagh Groupの事業部門であり、米国の蒸留酒市場向けガラス瓶の国内メーカー)は、家族経営の独立系蒸留酒サプライヤーであるHeaven Hill Brandsと、同社のプレミアム蒸留酒ボトルを米国で製造するための長期供給契約を締結しました。
  • 市場の成長を促す主要要因のひとつは、同国のビール消費量です。Beer Canadaによると、2020年のビール総数量は2,112万ヘクトリットルでした。しかし、2019年と比較すると数量は減少しています。2019~2020年にかけて、カナダでは缶ビールの売上が12.3%増加したのに対し、瓶ビールの売上は15.1%減少しました。これはCOVID-19パンデミック時の市場成長に課題を与えました。
  • さらに、2019/2020年度のワイン売上高は5.2%増の78億カナダドルとなり、過去8年間で最大の伸びとなりました。昨年はカナダの大部分でビールがアルコール飲料として選ばれていたが、ケベック州(総売上高の44.0%)とブリティッシュ・コロンビア州(34.3%)ではワインがトップの座を占めました。しかし、サスカチュワン州の住民(15.2%)はワインを購入する傾向が最も低いものと判明しました(供給源:カナダ統計局)。

バイアルが大きな市場シェアを獲得する見込み

  • 米国医薬品規制当局は、COVID-19ワクチンの生産をより大きなバイアルで加速する許可を各社に与えました。米国食品医薬品局(FDA)はまた、ワクチン製造業者が現在のバイアルから最大11回分を抽出することを許可しました。さらに2021年4月、米国医薬品規制当局はModerna Inc.に対し、COVID-19ワクチンの生産をスピードアップするため、1バイアルに最大15回分を充填することを許可しました。
  • さらに、2020年6月、米国政府のBiomedical Advanced Research and Development Authority(BARDA)は、COVID-19ワクチン用ガラスバイアルの国内製造能力を拡大するため、Corningに2億400万米ドルを授与しました。
  • 同様に、2020年6月にはSiO2は米国政府から1億4,300万米ドル相当の契約を獲得し、製造能力を4億用量に拡大しました。同社は2021年4月までに、国内優先向けに1億2,000万バイアル、10億バイアルを提供する予定です。同社は最近、アラバマ州オーバーンにある製造工場の1億6,300万米ドルの拡大も発表しました。
  • カナダ政府は、モントリオールのロイヤルマウント工場に隣接する新しいバイオ製造施設の設計、建設、試運転、認定に約1億2,600万米ドルを投資しました。生物製剤製造センターと呼ばれるこの新しい生物製剤製造施設は、ワクチンやその他の生物製剤の製造をサポートします。これにより、同地域におけるバイアル瓶の需要が高まると期待されています。

北米のガラス包装産業概要

北米のガラス包装は適度に統合されており、かなりの数の地域的・世界的参入企業が存在します。技術革新が製品提供と飲料への投資の増加で市場を牽引しています。

  • 2021年10月-Owens-Illinois Glass Inc.とドイツのKrones AGは、拡大するガラス市場向けに共同イノベーションを通じてガラスを設計する戦略的提携に調印しました。協定の重点セグメントには、ガラス充填と包装ラインのスピードと効率の改善、革新的でサステイナブルガラスシステムの開発、市場動向への対応力と柔軟性の強化、ガラス直接デジタル印刷技術などのデジタルソリューションの進歩が含まれます。
  • 2021年2月-Ardagh Groupは、アブソルートの最新限定ウォッカ・ボトル「Absolut Movement」を発売。フロスト・ブルーのガラス・ボトルには、終わりのない変化のサイクルを象徴する、16個の渦巻きからなる上向きのスパイラル・デザインが施されています。渦巻きの上向きの流れは、社会の成長を示しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • 産業バリューチェーン分析
  • COVID-19のガラス包装市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 飲食品産業からの需要増加とプレミアム包装の出現
    • リサイクル可能なガラスの商品価値向上
  • 市場抑制要因
    • 代替包装ソリューションとの高い競合
    • 代替製品(プラスチック)の使用

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ボトルと容器
    • バイアル
    • アンプル
    • シリンジ・カートリッジ
  • 産業別
    • 食品
    • 飲料
      • ソフトドリンク
      • 牛乳
      • アルコール飲料
      • その他飲料
    • 化粧品・香料
    • 医薬品
  • 国別
    • 米国
    • カナダ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Owens Illinois Inc.
    • Amcor Limited
    • Ardagh Packaging Group PLC
    • Piramal Glass Ltd.
    • Gerresheimer AG
    • Sonoco Products Company
    • Reynolds Packaging
    • Gallo Glass Co.
    • AptarGroup
    • Vitro SAB DE CV

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 56251

The North America Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.51% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Alcoholic beverages dominated the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers, while in the beer segment, the percentage of glass containers has decreased significantly. On the other hand, in the non-alcoholic segment, glass holds a tiny percentage and is used in CSDs, milk, and newer ready-to-drink beverages.
  • In 2020, 82% of all beer was domestically produced, and 18% was imported from more than 100 different countries around the world (source: U.S. TTB and U.S. Commerce Department, 2021). The alcohol beverage marketplace and the three-tier system have evolved rapidly over the years. Since 2012, over 2,300 alcohol beverage laws have been passed around the country (Source: NBWA Industry Affairs, 2021). Such instances address the major adoption of glass packaging.
  • Glass packaging has a significant share in the overall alcoholic beverage market, and hence, with the ongoing increase in demand for alcoholic beverages, the market for glass bottles is expected to increase in the forecast period. In November 2020, Hybrid packaging supplier Berlin Packaging expanded its Canadian presence with the acquisition of packaging supplier Consolidated Bottle. The combined businesses are expected to offer even more packaging solutions and value-added services to their customers, thereby catering to the growing demand for glass bottles in the country.
  • The consumer drinks about 50% more than the worldwide average, and about 78% of Canadian adults report having consumed alcohol in the past year. Men drink more than women, and young adults are more likely to be past-year drinkers than older adults. The total volume of alcohol sold increased by 0.2% to 3,116 million liters in 2019/2020, which is equivalent to 9.5 standard drinks per week per person over the legal drinking age in Canada as per the data from Statistics Canada.

North America Glass Packaging Market Trends

Alcoholic Beverages Expected to Witness Significant Market Share

  • According to Brewer's Associations, in 2020, the percentage of package market for US craft beer packaging indicated that aluminum could take 81% share whereas glass packaging took 19%.
  • Smaller-sized bottles, such as those of 7-12 ounces, compose more than 90% of beer volume in glass bottles and continue to gain a share of bottled beer volume. Large-format bottles have lost their share in recent years. A few years ago, many off-premise retailers like grocery and liquor stores greatly expanded their space dedicated to large bottles such as 22 ounce or 750 milliliters. However, retailers are increasingly reallocating space to faster-moving packages.
  • Wine glass packaging manufacturers are innovating their offerings keeping in pace with the latest trends. For instance, in September 2020, Ardagh Group, Glass, North America, a business division of Ardagh Group and the domestic manufacturer of glass bottles for the US spirits market, confirmed a long-term supply agreement with Heaven Hill Brands, the independent, family-owned, and operated distilled spirits supplier, to manufacture its premium spirits bottles in the United States.
  • One of the main factors driving the growth of the market is beer consumption in the country. According to Beer Canada, the total beer sales accounted for 21.12 million hectoliters in 2020. However, the sale has fallen as compared to the year 2019. From 2019 to 2020, sales of canned beers grew by 12.3 %, while bottled beer sales decreased by 15.1 % in Canada. This challenged the market growth during a COVID-19 pandemic.
  • Moreover, wine sales rose 5.2% to CAD 7.8 billion in FY 2019/2020, which is the largest increase in eight years. While beer was the alcoholic beverage of choice across much of Canada last year, wine claimed the top spot in Quebec (44.0% of total sales) and British Columbia (34.3%). However, residents of Saskatchewan (15.2%) were least likely to buy wine (source: Statistics Canada).

Vials Expected to Witness Significant Market Share

  • The US Drug Regulator gave clearance to various companies to speed up COVID-19 vaccine output with bigger vials. The US Food and Drug Administration (FDA) also authorized vaccinators to extract a maximum of 11 doses from the current vials. Further, In April 2021, the US drug regulator gave Moderna Inc. the clearance to speed up the output of its COVID-19 vaccine by letting it fill a single vial with up to 15 doses.
  • In addition, In June 2020, the US government's Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA) awarded USD 204 million to Corning to expand its domestic manufacturing capacity for glass vials for COVID-19 vaccines.
  • Similarly, In June 2020. SiO2 received a contract worth USD 143 million from the US government to scale up its manufacturing capacity to 400 million doses. The company is expected to provide 120 million vials for domestic priorities and 1 billion vials by April 2021. The company also recently announced a USD 163 million expansion of its manufacturing plant in Auburn, Alabama.
  • The Government of Canada invested around USD 126 million to design, construct, commission, and qualify a new biomanufacturing facility adjacent to its Royalmount site in Montreal. The new biomanufacturing facility, called the Biologics Manufacturing Centre, will support the manufacturing of vaccines and other biologics. This is expected to boost the demand for vials in the region.

North America Glass Packaging Industry Overview

The North America Glass Packaging is moderately consolidated, with a considerable number of regional and global players. The innovation drives the market in the product offerings and increasing investments in beverages.

  • October 2021: Owens-Illinois Glass Inc. and Krones AG of Germany signed a strategic collaboration to design glass through collaborative innovation for the expanding glass market. The focus areas of the agreement would include improvements in glass filling and the speed and efficiency of packaging lines, development of innovative and sustainable glass systems, enhanced agility and flexibility of responding to market trends, and advancements in digital solutions, such as direct-to-glass digital printing technology.
  • February 2021 - Ardagh Group launched Absolut's latest limited-edition vodka bottle, 'Absolut Movement,' to inspire people in celebration of inclusivity. The frosted blue glass bottle features an upward spiral design of 16 swirls, symbolic of the never-ending cycle of change. The upward flow of the swirling spiral indicates social growth.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of the COVID-19 on the Glass Packaging Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Increasing Demand from the Food and Beverage Industry and Emergence of Premium Packaging
    • 5.1.2 Commodity Value of Glass Increased with Recyclability
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions
    • 5.2.2 Usage of Substitute Products (Plastic)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Bottles and Containers
    • 6.1.2 Vials
    • 6.1.3 Ampoules
    • 6.1.4 Syringe and Cartridges
  • 6.2 By End-User Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
      • 6.2.2.1 Soft Drinks
      • 6.2.2.2 Milk
      • 6.2.2.3 Alcoholic Beverages
      • 6.2.2.4 Other Beverages
    • 6.2.3 Cosmetics and Prefumery
    • 6.2.4 Pharmaceuticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 United States
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.2 Amcor Limited
    • 7.1.3 Ardagh Packaging Group PLC
    • 7.1.4 Piramal Glass Ltd.
    • 7.1.5 Gerresheimer AG
    • 7.1.6 Sonoco Products Company
    • 7.1.7 Reynolds Packaging
    • 7.1.8 Gallo Glass Co.
    • 7.1.9 AptarGroup
    • 7.1.10 Vitro SAB DE CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET