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市場調査レポート
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1629759

欧州のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Europe Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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欧州のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

欧州のベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 6.39%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 欧州は世界で最も発展した大陸の1つであり、特に東欧と南欧では急速な都市化が進み、可処分所得の増加と近代的なライフスタイルの採用につながっています。これらの要因により、ベビーフード製品への支出が増加し、ベビーフード包装ソリューションも増加しています。
  • ベビーフード包装市場は、理想的にはガラス瓶、プラスチックボトル、ガラス容器で構成されているが、長年にわたり、持続可能な包装に対する懸念の高まりは、商品を包装するための紙ベースのパウチや箱を導入するベンダーを奨励しています。
  • 包装ソリューションのニーズを高めるもう一つの要因は、消費者の様々なニーズを満たすためのベビーフード・メーカーによる技術革新です。食品の栄養と安全性に対する警戒が高まり、赤ちゃん向けのすぐに食べられる食用製品が多様化する中、欧州市場では地域全体でいくつかの製品イノベーションが起きています。
  • さらに、安全、再利用可能、衛生的、軽量、持ち運びが簡単といった要因のおかげで、スタンドアップパウチや薄肉容器は高い需要を目の当たりにしています。これが市場を牽引しています。

欧州のベビーフード包装市場の動向

紙製パウチが大きく成長

  • パウチや袋はベビーフード業界で主に採用されており、粉末、液体、インスタントミルク、ベビーシリアル、乾燥ベビーフードなど、多くのベビーフード製品に使われています。これらは、最も環境に優しい選択肢のひとつです。これらは、アルミニウム、プラスチック、および同様の食品グレードの材料のいずれかのいくつかの層で作られています。
  • 紙パウチを組み込んだフレキシブル包装は、製造に使用する材料やエネルギーが少なくて済みます。グレンロイ社によると、ガラス瓶と比較した場合、パウチは化石燃料を62%、温室効果ガスを75%、水を80%節約できるといいます。
  • また、このパウチには独自のクロージャー技術が採用されており、調節された分注と均一な製品分配を可能にすることで、99%の製品排出を実現し、食品廃棄の防止に役立っています。フレキシブル・パッケージングは、企業がより環境に優しい戦略を取ることを促進し、その結果、製品やパッケージの無駄を減らしています。
  • さらに、紙パウチやレトルトパウチは、スタンドアップバッグとしても知られ、ベビーフード包装市場で広く使用されています。これらの袋は丈夫で耐久性があり、ある地域から別の地域へ輸送される間、内容物を物理的・環境的リスクから保護します。このような用途のほかに、人気の主な理由のひとつは、同種のものに比べてかなり安価であることです。

最大の市場シェアを占める英国

  • 欧州地域では、英国がベビーフード包装市場で最も高いシェアを持ち、次いでロシア、ドイツが続くと予想されています。ベビーフード包装製品の栄養面での利点に関する消費者の意識の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。
  • RetailXCoronavirus Consumer Trackerによると、COVID-19への懸念の高まりにより、顧客行動に大きな変化が見られました。
  • 欧州のベビーフード包装市場は、ベビーフードを最も安全に消費できるよう高度に規制されています。厳しいと変化する規制はまた、市場に歪みを引き起こしています。また、革新的な包装や、製品にその他の特典を与えている特別な成分の組み込みも市場を牽引する要因となっています。
  • 英国の市場は主に軟包包装部門によって成長しています。世界のパッケージングベンダーがこの地域に進出しており、地元企業の買収も進んでいることから、英国市場の潜在力がうかがえます。例えば、2020年1月、Macfarlane Groupは保護包装ソリューション・プロバイダーのArmagripを非公開の金額で買収しました。
  • 英国は欧州地域の主要経済国のひとつです。欧州諸国における可処分所得の増加は、ベビーフード製品の値ごろ感の上昇につながっており、その結果、乳児期からの食品の品質が向上しています。ベビーフード/粉ミルク市場の成長は、雇用のために定住する移民の増加によっても牽引されています。
  • そのため、高所得地域でも低所得地域でも、家庭外で働く女性の数も増えています。働く母親は出産後すぐに仕事に復帰するため、ベビーフードやミルクを準備し、即座に子供に提供することができます。パッケージ化された製品は持ち運びや輸送を便利にするため、これが欧州のベビーフード包装市場が成長する主な理由です。

欧州のベビーフード包装業界の概要

欧州のベビーフード包装市場は、国内外に多くの企業が存在するため、非常に断片化されています。市場は価格、製品デザイン、製品革新などの点で競合しています。同市場の主要企業には、Amcor、AptarGroup、Bemis、Mondi Group、Rexam、RPC Group、Winpakなどがあります。

  • 2021年8月-ハインツは、カーブサイド回収でリサイクル可能な単一素材のベビーフードパウチを発売すると報じられました。同社はテスコの技術チームと協力し、リサイクル慈善団体RECOUPは、ハインツ・フォー・ベビーのフルーツパウチ280万個を「簡単にリサイクルできる」ようにし、ハインツ・フォー・ベビーのフルーツパウチから毎年埋立処分される約20トンのプラスチックを節約できると予測しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 包装ベビーフードおよび乳児用調製粉乳の需要拡大
    • 都市部における働く女性の人口増加
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックベースの包装に対する政府の厳しい規制
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 包装別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他の包装
  • 製品別
    • 液体ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード
  • 国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Sonoco Products Company
    • Mondi Group
    • Berry Global Inc.
    • Rexam PLC
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup
    • Uflex Ltd.
    • CAN-PACK S.A.
    • Tetra Laval
    • DS Smith Plc
    • Bemis Company, Inc.

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 56019

The Europe Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.39% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Europe is one of the most developed continents across the world; it is witnessing rapid urbanization, especially in Eastern and Southern Europe, leading to increased disposable income and the adoption of a modern lifestyle. These factors have led to an increase in the expenditure on baby food products and, in turn, baby food packaging solutions.
  • Baby Food Packaging Market is ideally comprised of glass bottles, plastic bottles, and glass container; however, over the years, the increased concerns over sustainable packaging has encouraged vendors to introduce paper-based pouches and boxes for packaging goods.
  • Another factor boosting the need for packaging solutions is the innovations by baby food manufacturers to meet the consumer's various needs. With increased vigilance of food nutrition and safety and a variety of ready-to-eat edible products for babies, the European market is experiencing several product innovations across the region.
  • Moreover, owing to some of the factors, like safe, reusable, hygienic, lightweight, and easy to carry, the stand-up pouches and thin wall containers are witnessing high demand. Thus, this is driving the market.

Europe Baby Food Packaging Market Trends

Paper Pouches to Show Significant Growth

  • Pouches and bags are being predominantly deployed in the baby food industry, serving many baby food products like powdered, liquid, instant formula, baby cereals, dried baby food, etc. They are among the most environmentally friendly options. These are made either with several layers of aluminum, plastic, and similar food-grade materials.
  • Flexible packaging incorporating paper pouches uses fewer materials and energy to manufacture. According to Glenroy, when compared to glass bottles, the Pouch saves 62% on fossil fuels, 75% on greenhouse gas emissions, and 80% on water.
  • The pouch also has a one-of-a-kind closure technology that helps prevent food waste by allowing for regulated dispensing and even product distribution, resulting in 99% product evacuation. Flexible packaging is facilitating firms to take an eco-friendlier strategy, resulting in less product and packaging waste.
  • Furthermore, paper pouches and retort pouches, also known as stand-up bags, are being widely used in the baby food packaging market. These bags are tough and durable, protecting the contents from physical and environmental risks while being transported from one area to another. Apart from these uses, one of the main reasons for their popularity is that they are quite inexpensive in comparison to their counterparts.

United Kingdom to Hold the Largest Market Share

  • In the European region, the United Kingdom is expected to have the highest share in the baby food packaging market, followed by Russia and Germany. The increasing awareness of consumers regarding the nutritional benefits of packaged baby food products is expected to drive the growth of the market.
  • As per the RetailXCoronavirus Consumer Tracker, there were significant changes in customer behavior due to the growing COVID-19 concerns.
  • The European baby food packaging market is highly regulated that making the baby food safest to consume. Stringent and changing regulations have also caused distortions in the market. The innovative packaging and incorporation of special ingredients that have given an additional benefit to the product are also driving factors of the market.
  • The market in the United Kingdom is mainly growing due to the flexible packaging sector. The global packaging vendors are expanding in the region, and local companies are being acquired, which is indicative of the market potential in the United Kingdom. For instance, in January 2020, Macfarlane Group acquired protective packaging solutions provider Armagrip for undisclosed sums.
  • The United Kingdom is one of the major economies in the European Region. Growing disposable income in European countries has led to rising in the affordability of baby food products, which has resulted in improved quality food from an infant stage. The growth of the baby food/formula market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment.
  • Therefore, the number of women working outside the homes both in the high and low-income areas has also risen. Since working mothers return to their jobs shortly after giving birth, prepared baby foods and formulas, which can be instantly provided to the children, this is the main reason of the Europe Baby Food Packaging Market to grow as packaged products makes carrying and transportation convenient.

Europe Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market is highly fragmented in Europe, owing to the presence of many domestic and international players. The market is competitive with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor, AptarGroup, Bemis, Mondi Group, Rexam, RPC Group, Winpak, among others.

  • August 2021 - Heinz reported to launch a mono-material baby food pouch that is recyclable via kerbside collection. The company will be collaborating with Tesco's technical team, and recycling charity RECOUP is predicted to make 2.8m of Heinz for Baby fruit pouches 'easily recyclable' and save nearly 20 tonnes of plastic from Heinz for Baby fruit pouches going to landfill every year.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
    • 4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Package Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
    • 5.2.6 Other Packaging Type
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Kingdom
    • 5.4.2 France
    • 5.4.3 Germany
    • 5.4.4 Italy
    • 5.4.5 Spain
    • 5.4.6 Rest of Europe

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Sonoco Products Company
    • 6.1.3 Mondi Group
    • 6.1.4 Berry Global Inc.
    • 6.1.5 Rexam PLC
    • 6.1.6 Winpak Ltd.
    • 6.1.7 AptarGroup
    • 6.1.8 Uflex Ltd.
    • 6.1.9 CAN-PACK S.A.
    • 6.1.10 Tetra Laval
    • 6.1.11 DS Smith Plc
    • 6.1.12 Bemis Company, Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET