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市場調査レポート
商品コード
1626905

中東・アフリカのベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

MEA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカのベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 7.2%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 出生率の高さ、消費者の意識の高まり、可処分所得の増加が、同地域におけるベビーフード包装ソリューションの需要を促進している要因です。パッケージング・ソリューションの必要性を高めているもう1つの要因は、消費者のさまざまなニーズを満たすためにベビーフード・メーカーが主導する技術革新です。
  • この地域の企業は、持続可能でリサイクル可能な包装材料を使用するようになってきています。通常の包装に代わる、環境にやさしく、革新的で、リサイクル可能な包装材料を常に探しているのです。
  • この地域では中間所得層が大幅に成長しているため、働く女性のスケジュールに対応した製品へのニーズが高まっており、ベビーフード包装市場に新たな機会が生まれています。

中東・アフリカのベビーフード包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • この地域は一般的に高温であるため、ベビーフードは破損や腐敗の可能性を減らすためにパウチや保護パッケージに入れて保存されることが多いです。さらに、持ち運びが簡単で、1回限りの使用や投げるだけの小さなパウチは、プラスチック包装が費用対効果に優れています。
  • このような空気枕や気泡ラップなどの保護包装は、予測期間中に顕著なシェアを保持すると予想され、貨物輸送は、多くの場合、このように、衝撃に対する頑丈な障壁を形成し、ベビーフード包装業界のサプライチェーンにおける気泡ラップや空気枕のための不可欠なニーズを作成し、ラフハンドリングや道路のバンプが含まれています。
  • 粉ミルクでは、例えばEnfamilブランドによる1回分のプラスチック製小袋の発売は、働く親の多忙な生活を示しており、したがって、準備の整った栄養製品の重要性を高めています。

サウジアラビアが最大の市場シェアを占める

  • サウジアラビアは小売部門が急速に開拓されており、ベビーフード市場も着実に成長しています。サウジアラビアのベビーフード需要は、欧米のライフスタイルに触れる機会が増えていること、経済が底堅いことから、さらなる成長の可能性を秘めています。ベビーフードの量的成長に伴い、パッケージ市場も高成長を遂げています。
  • サウジアラビアは中東・アフリカの主要経済国のひとつです。アフリカ諸国における可処分所得の増加は、ベビーフード製品の値ごろ感の上昇につながっており、その結果、乳児期からの食品の品質が向上しています。ベビーフード/ミルク市場の成長は、雇用目的で定住する移民の増加によっても牽引されています。
  • 過去5年間における働く女性の数の増加は、ベビーフード包装市場に有利に働くと予想されます。世界銀行によると、2020年までの国内の働く女性人口は48%以上です。
  • ベビーフードの生産部門がこの地域で成長するにつれて、包装市場も正比例するように成長しました。COVID-19以降、親たちは赤ちゃんと環境の安全のために、健康的で持続可能、環境に優しく、1回使い切りのパッケージを好むようになっています。
  • サウジアラビアは、GCC地域におけるプラスチック製品の最大消費国のひとつです。GPCAの最近の推計によると、同国の一人当たりのプラスチック消費量は95kgを超え、GCC全体で最大のプラスチック製品消費国となっています。
  • 今後5年間の年間回収・リサイクルに関する厳しい政府目標が設定されており、EPRでは国内の回収インフラへの投資が行われます。南アフリカで流通するあらゆる形態の包装を製造または輸入する企業やブランドは、2021年5月から1トン当たりの拡大生産者責任(EPR)料金を支払うことが義務付けられます。このため、ベンダーは紙や再生可能プラスチック包装などの代替包装ソリューションを探すようになった。

中東・アフリカのベビーフード包装産業の概観

ベビーフード包装市場は、国内外に多数の企業が存在するため、非常に断片化されています。市場は細分化されており、各プレイヤーは価格、製品デザイン、製品イノベーションなどの点で競争しています。市場の主な企業としては、Ardagh Group、Amcor Ltd、Mondi Group、Sealed Air Corporation、Winpak Limitedなどが挙げられます。

  • 2021年7月-包装・洗浄ソリューション・プロバイダーのAl Bayader International社は、シャルジャのAl Sajaa Industrial Cityに地域最大の食品包装工業団地を建設するための中期融資を確保しました。2023年に完成すれば、総生産能力は4倍の12万トン超となります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 包装ベビーフードおよび乳児用調製粉乳の需要拡大
    • 都市部における働く女性の人口増加
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックベースの包装に対する政府の厳しい規制
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他の包装タイプ
  • 製品別
    • 液体ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード
  • 国別
    • アラブ首長国連邦
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ardagh Group
    • Amcor Ltd.
    • Sonoco Products Company
    • Mondi Group
    • Berry Global Inc.
    • Rexam PLC
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup
    • Uflex Ltd.
    • Hindustan National Glass
    • Constantia Flexibles
    • Tetra Laval
    • DS Smith Plc
    • Ball Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 48782

The MEA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 7.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • High birth rates, increasing consumer awareness, and higher disposable income are the factors driving the demand for baby food packaging solutions in the region. Another factor that is augmenting the need for packaging solutions is an innovation, led by baby food manufacturers to meet varying consumer needs.
  • Companies in the region are increasingly using sustainable and recyclable packaging materials. They are constantly looking for green, innovative, and recyclable alternatives to normal packaging.
  • The significant growth in the middle class in this region has opened new opportunities in the baby food packaging market, as the need for products compatible with a working women's schedule is growing.

MEA Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The region is generally hot; baby foods are often stored in pouches or protective packages to reduce the chances of damage and staling. Moreover, they are easy to carry and small pouches which are for one-time use and throw, plastic packagings are cost-effective.
  • Protective packaging, such as air pillows and bubble wraps, are expected to hold the prominent share in the forecast period as freight transit often includes rough handling or bumps in the road, thus, creating the imperative need for bubble wraps and air pillows in the baby food packaging industry supply chain forms a sturdy barrier against impact.
  • In powder milk formula, the launch of single-serve plastic sachets, for instance, by the Enfamil brand, indicates the busy life of working parents and thus, increases the importance of ready nutrition products.

Saudi Arabia to Hold the Largest Market Share

  • Saudi Arabia has a rapidly developing retail sector, and the market for baby food has grown steadily. The demand for baby food in Saudi Arabia has further potential for growth given the increased exposure to Western lifestyles, the underlying strength of the economy. As the baby food segment by volume grew, the packaging market also has seen heights.
  • Saudi Arabia is one of the major economies in the Middle East and Africa. Growing disposable income in African countries has led to rising in the affordability of baby food products, which has resulted in improved quality food from the infant stage. The growth of the baby food/formula market is also being driven by the increasing number of migrants settling for employment purposes.
  • The rise in the number of working women over the past five years is expected to favor the market for baby food packaging. According to the world bank, the working women population in the country is more than 48% till 2020.
  • As the sector of baby food production grew in the region, the packaging market also grew as they are directly proportional. Post COVID-19 parents are preferring healthy, sustainable, eco-friendly, and one-time-use packaging for the safety of their babies and environment.
  • Saudi Arabia is one of the largest consumers of plastic products in the GCC region. According to the recent estimates of GPCA, the country has over 95 kg per capita consumption of plastics, making it the largest consumer of plastic products in the entire GCC.
  • Strict government targets have been set for annual collection and recycling over the next five years, and the EPR will see investment in collection infrastructure in the country. Any company or brand that makes or imports any form of packaging for distribution in South Africa will be required to pay an extended producer responsibility (EPR) fee per ton from May 2021. This has encouraged vendors to look for alternative packaging solutions such as paper and renewable plastic packaging.

MEA Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market is highly fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, and Sealed Air Corporation, Winpak Limited, among others.

  • July 2021- Al Bayader International, the packaging and cleaning solutions provider, has secured medium-term financing to build the region's largest food packaging industrial complex in Sharjah's Al Sajaa Industrial City. When completed in 2023, the facility will quadruple its total production capacity to over 120,000 tonnes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
    • 4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Package Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
    • 5.2.6 Other Packaging Type
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 United Arab Emirates
    • 5.4.2 Saudi Arabia
    • 5.4.3 South Africa
    • 5.4.4 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ardagh Group
    • 6.1.2 Amcor Ltd.
    • 6.1.3 Sonoco Products Company
    • 6.1.4 Mondi Group
    • 6.1.5 Berry Global Inc.
    • 6.1.6 Rexam PLC
    • 6.1.7 Winpak Ltd.
    • 6.1.8 AptarGroup
    • 6.1.9 Uflex Ltd.
    • 6.1.10 Hindustan National Glass
    • 6.1.11 Constantia Flexibles
    • 6.1.12 Tetra Laval
    • 6.1.13 DS Smith Plc
    • 6.1.14 Ball Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET