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市場調査レポート
商品コード
1629794

北米のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

NA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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北米のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

北米のベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 7.92%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 市場の成長を促進する主な要因の1つは、環境安全規制と相まって包装業界に対する政府の厳しい規則/政策です。
  • さらに、米国やカナダなどの国々では、ライフスタイルが急速に変化しており、包装されたベビーフード製品に対する需要が高いことも、市場の成長に大きく寄与しています。
  • カナダ人口のライフスタイルの変化と可処分所得レベルの消費者の増加は、北米のベビーフード包装市場の成長を後押しする可能性が高い包装ベビーフードの需要を高めると予想されます。
  • 安全で、リサイクル可能で、再利用可能で、オーガニックで、衛生的で、軽量で、持ち運びが簡単なパケットやキッチン容器に対する一般消費者の意識の高まりは、最近高い需要を示しており、市場の成長を後押しすると予想されます。

北米のベビーフード包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは製造にエネルギー効率がよく、代替素材よりも軽量であるため、他の代替素材よりも効率的な食品包装素材です。例えば、わずか2ポンドのプラスチックで10ガロンの飲料を配送できるのに対し、同じ量の飲料を配送するには3ポンドのアルミニウム、8ポンドのスチール、40ポンド以上のガラスが必要となります。
  • 粉ミルクの分野では、共働きの両親の多忙な生活により、さまざまなブランドから1回分のプラスチック製小袋が発売されています。そのため、すぐに使える栄養製品の重要性が増し、市場の成長をさらに後押ししています。
  • HDPEは最も広く使用されているプラスチック包装材料です。多くの種類のボトルや容器の製造に使用されています。無着色のボトルは半透明で丈夫であり、バリア性に優れ、ミルクのような保存期間が短い製品の包装に適しています。
  • 乳児栄養市場の拡大に伴い、ミルクなどの栄養製品の需要が増加していることは明らかであり、それがベビーフード包装市場を直接牽引しています。

調理済みベビーフードが著しい成長を遂げる

  • 調理済みベビーフード分野は、米国とカナダにおけるすぐに食べられる食品への需要の増加と多忙なライフスタイルにより、最も高い成長が見込まれています。
  • さらに、北米地域では働く女性の数が増加しており、米国人口の可処分所得が増加していることから、予測期間中に調理済みベビーフードの需要が増加すると予想されます。
  • 仕事中心の多忙なライフスタイルを送るTRSの進歩は、自分自身や子供のために調理する十分な時間を見つけることができないです。したがって、彼らは市場の成長を後押ししている調理済みベビーフードを好みます。

北米のベビーフード包装業界の概要

北米のベビーフード包装市場は、国内外の企業が多数存在するため競争が激しいです。市場は断片化されており、各企業は価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、Mondi Group、Sonocoなどがあります。

  • 2021年3月-2021年3月、Ardagh Group, Glass社はBragg Live Food Products社と提携し、Bragg社のリンゴ酢飲料用に16オンスのガラスボトルを提供します。このガラス瓶は100%リサイクル可能で、純度を失うことなく何度でもリサイクルできます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • 包装ベビーフードおよび乳児用調製粉乳の需要拡大
    • 都市部における働く女性の人口増加
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックベースの包装に対する政府の厳しい規制
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 主要材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
    • その他
  • 製品タイプ別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他
  • 食品別
    • 粉ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード
    • その他

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Mondi Group
    • Bemis Company, Inc.
    • Rexam PLC
    • RPC Group
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup
    • Sonoco
    • Silgan Holdings Inc.
    • Tetra Laval
    • DS Smith Plc
    • CAN-PACK S.A.
    • Prolamina Packaging

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 56751

The NA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 7.92% during the forecast period.

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Key Highlights

  • One of the major factors driving the growth of the market is stringent government rules/policies for the packaging industry coupled with environmental safety regulations.
  • Moreover, owing to the fast lifestyle and the high demand for packaged baby food products in countries such as the United States and Canada has significantly contributed to the growth of the market.
  • The changing lifestyle of the Canadian population and rise in the consumers with disposable income levels is anticipated to enhance the demand for packaged baby food which is likely to boost the growth of the North America Baby Food Packaging Market.
  • Growing awareness amongst the common populations towards safe, recyclable, reusable, organic, hygienic, lightweight, and easy to carry packets and kitchen containers has witnessed high demand lately, which is expected to boost the growth of the market.

North America Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • Plastics are a more efficient material for food packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than the alternative materials. For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of a beverage, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of beverage.
  • In the powder milk formula segment, the busy life of working parents has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready nutrition products and further boosts the market growth.
  • HDPE is the most widely used type of plastic packaging material. It is used to make many types of bottles and containers. Unpigmented bottles are translucent and sturdy, have good barrier properties, and are well suited for packaging products with a shorter shelf life, such as milk.
  • With the expanding infant nutrition market, it is evident that nutritional product demand, such as milk, is increasing, and it is directly driving the baby food packaging market.

Prepared Baby Food to Witness a Significant Growth

  • The prepared baby food segment is expected to witness the highest growth, owing to the increase in demand for ready-to-have food and busy lifestyles in the United States and Canada.
  • Moreover, the increasing number of working women in the North American region and increasing disposable income of the American population are anticipated to increase the demand for prepared baby food during the forecast period.
  • Advancements in TRS with their work-oriented, hectic lifestyle do find enough time to cook for themselves or their children. Thus, they prefer prepared baby food which is boosting the growth of the market.

North America Baby Food Packaging Industry Overview

The North American baby food packaging market is highly competitive due to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Mondi Group, and Sonoco, among others.

  • March 2021 - In March 2021, Ardagh Group, Glass partnered with Bragg Live Food Products to provide its 16-oz glass bottle for Bragg's apple cider vinegar beverages. The glass bottles are 100% recyclable and can be recycled multiple times without loss of purity.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
    • 4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Primary Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Product type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
    • 5.2.6 Others
  • 5.3 Food Products
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
    • 5.3.5 Other

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Mondi Group
    • 6.1.3 Bemis Company, Inc.
    • 6.1.4 Rexam PLC
    • 6.1.5 RPC Group
    • 6.1.6 Winpak Ltd.
    • 6.1.7 AptarGroup
    • 6.1.8 Sonoco
    • 6.1.9 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.10 Tetra Laval
    • 6.1.11 DS Smith Plc
    • 6.1.12 CAN-PACK S.A.
    • 6.1.13 Prolamina Packaging

7 Investment Analysis

8 Futures of the Market