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市場調査レポート
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1628786

ラテンアメリカのベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

LA Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ラテンアメリカのベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 9.8%を記録する見込み

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主なハイライト

  • ガラス瓶は調理済みベビーフードの最も一般的なパックタイプであり続け、2020年も同カテゴリーの販売量を大きく支配します。2020年に最も人気のあるパック・サイズは依然として120gと170gのガラス瓶です。消費者は依然として小さいパック・サイズの購入を好む傾向があり、子供のために、大きいパックを長期間保存するよりも、定期的にストックを更新する傾向があるためです。
  • 乾燥ベビーフードはフレキシブルなアルミ/プラスチック製スタンドアップパウチでの販売が増加し、単価が下がっています。
  • ラテンアメリカでは、消費者が他のベビーフード製品を選ぶ傾向が強まっているため、乾燥ベビーフードは今後も減少が続くと予測されます。ラテンアメリカでCOVID-19パンデミックの影響が収まると予想される2022年には一時的な復活が見込まれるもの、他のカテゴリーがシェアを拡大するにつれて、すでに減少しているこのカテゴリーは引き続き販売量の減少を記録すると思われます。

ラテンアメリカのベビーフード包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは製造にエネルギー効率がよく、代替素材よりも軽量であるため、他の代替素材よりも効率的な食品包装素材です。
  • 例えば、わずか2ポンドのプラスチックで10ガロンの液体、すなわち牛乳を供給できるのに対し、同じ量の液体を供給するには3ポンドのアルミニウム、8ポンドのスチール、40ポンド以上のガラスが必要となります。
  • 粉ミルクの分野では、働く親の多忙な生活により、様々なブランドから1回分のプラスチック小袋が発売されています。そのため、すぐに使える栄養製品の重要性が増し、市場の成長をさらに後押ししています。
  • 乳幼児栄養市場の拡大に伴い、ミルクなどの栄養製品の需要が増加していることは明らかであり、それがベビーフード包装市場を直接牽引しています。また、耐久性があり、親が手間なく持ち運ぶことができます。さらに、プラスチックは気密性が高いため、古くなる可能性は低いです。

ブラジルが最大の市場シェアを占める

  • ラテンアメリカ地域では、ブラジルがこのソリューションの主要市場であり、メキシコ、アルゼンチンがこれに続く。消費者の意識の高まりと可処分所得の増加が、ベビーフード包装ソリューションの需要を促進する要因となっています。
  • ラテンアメリカは、予測期間中に世界のベビーフード包装市場で大きなシェアを獲得すると予想される成長地域の一つです。ブラジルの人々は、さまざまなプラットフォーム上で製品のレビューを検索することで有名であり、さらに、彼らはソーシャルネットワークのヘビーユーザーです。
  • ブラジル地域統計研究所によると、ブラジルの包装製造の売上高は2023年までに約69億米ドルに達すると予想されています。さらに、この市場にはプレミアム化を支持する動向があります。価格に敏感であるにもかかわらず、環境に配慮しています。
  • さらに、新たな買収や契約が市場成長に付加価値を与えるかもしれないです。最近、Armor Protective Packaging社は、Orvic Brasil社をARMOR社の世界「ファミリー」に迎えたと発表しました。ARMORとOrvicは戦略的パートナーシップで手を組みました。

ラテンアメリカのベビーフード包装業界の概要

ベビーフード包装市場は、国内外に多くの企業が存在するため、非常に断片化されています。市場は細分化されており、各企業は価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Amcor Ltd、Pregis LLC、Sealed Air Corporation、Huhtamaki OYJ、Clondalkin Group Holdings BV、Winpakなどがあります。

  • 2021年10月-グアラパックスパは、垂直統合による持続可能な世界成長へのグループの継続的努力の一環として、ブラジルでの事業拡大計画を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • COVID-19の業界への影響評価
  • 市場促進要因
    • ベビーフード包装および乳児用調製粉乳の需要拡大
    • 都市部における働く女性の人口増加
  • 市場抑制要因
    • 使い捨てプラスチックベースの包装に対する政府の厳しい規制
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
    • その他の包装タイプ
  • 製品別
    • 液体ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor Ltd.
    • Sonoco Products Company
    • Mondi Group
    • Berry Global Inc.
    • Rexam PLC
    • Winpak Ltd.
    • AptarGroup
    • Silghan Holding Inc.
    • CAN-PACK S.A.
    • Tetra Laval
    • DS Smith Plc
    • Coldalkin Group Holdings BV
    • Pregis LLC

第7章 投資分析

第8章 市場の将来

目次
Product Code: 54226

The LA Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 9.8% during the forecast period.

LA Baby Food Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Glass jars remained the most common pack type in prepared baby food, dominating volume sales in the category once more in 2020 by a long way. The most popular pack sizes in 2020 remained 120g and 170g glass jars, as consumers still tend to prefer to purchase smaller pack sizes and to refresh their stocks regularly for their children, rather than keeping larger presentations for a longer time.
  • Metal tins remain the main pack type to convey a premium image and for better storage, unlike dried baby food, which is increasingly being sold in flexible aluminum/plastic stand-up pouches, thus reducing unit prices.
  • Dried baby food is projected to continue its decline in Latin America as consumers increasingly opt for other baby food products. Despite a brief revival expected in 2022, when the effects of the COVID-19 pandemic are expected to subside in Latin America, the already declining category will continue to register declining volume sales as other categories gain share.

Latin America Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • Plastics are a more efficient material for food packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture, and they are also lighter than alternative materials.
  • For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of Liquid, i.e., milk, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of Liquid.
  • In the powder milk formula segment, the busy life of working parents has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready nutrition products and further boosts the market growth.
  • With the expanding infant nutrition market, it is evident that nutritional product demand, such as milk, is increasing, and it is directly driving the baby food packaging market. It is also durable, and parents can carry them without hassle. Moreover, plastics are airtight, so the chances of getting stale are unlikely.

Brazil to Hold the Largest Market Share

  • Brazil is the major market for these solutions in the region, followed by Mexico and Argentina in the Latin America region. Increasing consumer awareness and higher disposable income are the factors driving the demand for baby food packaging solutions.
  • Latin America is one of the growing regions expected to capture a significant share of the global baby food packaging market during the forecast period. The Brazilian public is famous for searching product reviews on different platforms; furthermore, they are heavy users of social networks.
  • As per the Brazilian Institute of Geography and Statistics, it is expected that the revenue of packaging manufacturing in Brazil will amount to approximately USD 6.9 billion by 2023. Further, there is a trend supporting premiumization in this market. Despite being price-sensitive, it follows eco-friendliness.
  • Furthermore, newer acquisitions and contracts might add value to the market growth. Recently, Armor Protective Packaging announced that they welcomed the Orvic Brasil to the ARMOR global 'family.' ARMOR and Orvic have joined forces in a strategic partnership.

Latin America Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market is highly fragmented, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Amcor Ltd, Pregis LLC, Sealed Air Corporation, Huhtamaki OYJ, Clondalkin Group Holdings BV, Winpak, among others.

  • October 2021 - Gualapack Spa announced its plans for expansion in Brazil as part of the Group's continued efforts for sustainable, global growth through vertical integration.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growing Demand of Packaged Baby Food and Infant Formula
    • 4.3.2 Increasing Working Women in Urban Areas residing Population
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Stringent Government Regulations over Single-Use Plastic-based Packaging
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Package Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
    • 5.2.6 Other Packaging Type
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 Argentina
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Sonoco Products Company
    • 6.1.3 Mondi Group
    • 6.1.4 Berry Global Inc.
    • 6.1.5 Rexam PLC
    • 6.1.6 Winpak Ltd.
    • 6.1.7 AptarGroup
    • 6.1.8 Silghan Holding Inc.
    • 6.1.9 CAN-PACK S.A.
    • 6.1.10 Tetra Laval
    • 6.1.11 DS Smith Plc
    • 6.1.12 Coldalkin Group Holdings BV
    • 6.1.13 Pregis LLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET