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市場調査レポート
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1628835

ベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年)

Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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ベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向&統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 6.95%を記録する見込み

Baby Food Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • 世界の新興諸国では急速な都市化が進み、可処分所得の増加と近代的なライフスタイルの導入が進んでいます。こうした要因により、ベビーフード製品への支出が増加しています。
  • また、消費者のさまざまなニーズを満たすためにベビーフードメーカーがイノベーションを進めていることも、包装ソリューションの必要性を高める要因となっています。このため主要企業は、通常の包装に代わる、環境に優しく革新的でリサイクル可能な製品を開発するようになりました。
  • ライフスタイルや共働きの両親の増加により、より大きなパックサイズやより便利な包装に対する需要は、予測期間中にベビーフードの包装市場で大きく伸びることが予想されます。調理済みベビーフードのカテゴリーで需要が高まるとみられ、100gを超えるサイズの薄肉プラスチック容器、軟質プラスチックパック、アルミ/プラスチックパウチが、携帯性、使いやすさ、使い捨てに関する利点からガラス瓶に取って代わると予想されます。
  • COVID-19の包装産業全体への影響は少なかったが、サプライチェーンの混乱や生産施設の一部閉鎖などの要因により、ベビーフードの生産・流通能力は一時的に低下しました。需要の拡大、世界各地でのワクチン接種の普及、渡航制限の撤廃などを考慮すると、包装産業はむしろ早期に回復すると予想されます。
  • さらに、過去10年間は、瓶やガラスで包装されたベビーフード製品が売上の大半を占めていました。しかし、環境に優しいパウチへの消費者の嗜好の高まりや、安全性、再利用性、衛生性、軽量、持ち運びやすさといった特徴が、ここ10年で軟包装の採用を増加させています。同様の動向は、予測期間中に調査された市場の成長を促進すると予想されます。

ベビーフード包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • プラスチックは製造のエネルギー効率が高く、代替材料よりも軽いため、他の代替材料よりも効率的な食品包装材料です。例えば、わずか2ポンドのプラスチックで10ガロンの飲料を配送できるのに対し、同じ量の飲料を配送するには3ポンドのアルミニウム、8ポンドのスチール、40ポンド以上のガラスが必要となります。
  • 乳児用調製粉乳では、金属とプラスチックの包装が主に採用されています。ボール社は、食品缶のような金属包装を提供する主要企業のひとつです。しかし、粉ミルクの一次包装としては、軟質プラスチックの二次パックで1回分ずつ提供する大型の折りたたみカートンの使用が、予測期間中に増加すると予想されます。
  • 粉ミルクセグメントでは、共働きの両親の多忙な生活により、様々なブランドから1回分ずつのプラスチック製小袋が発売されています。このため、すぐに使える栄養製品の重要性が増し、市場の成長をさらに後押ししています。
  • 環境に優しいパウチ包装に対する消費者の嗜好の高まりも、軟質包装の採用を増加させています。プラスチック包装ソリューションの需要を増大させるもう一つの要因は、さまざまな消費者ニーズを満たすためにベビーフードメーカーが革新的な技術を導入していることです。
  • 環境に優しいベビーフード製品の需要に応えるため、包装メーカーは包装食品に影響を与えないプラスチックを選ぶようになっています。例えば、ネスレは2020年3月、将来のリサイクルのために設計された、世界で初めての単一材料のベビーフード製品用パウチの発売を発表しました。この製品は、テラサイクルを利用したガーバー社の全国リサイクル・プログラムを通じて100%リサイクル可能です。

アジア太平洋が著しい成長を遂げる

  • アジア太平洋は、都市人口による包装入りベビーフード製品の使用の増加により、予測期間中に高成長が見込まれます。さらに、新興国の人々の可処分所得が増加し、彼らの忙しいライフスタイルに伴い、アジア太平洋の市場は大きく成長します。
  • さらに、アジア太平洋のベビーフード包装市場では、中国が最も高いシェアを占め、次いで日本、インドが続くと予想されています。ベビーフードの包装製品の栄養面での利点に関する消費者の意識の高まりが、市場の成長を促進すると予想されます。
  • さらに、優れた品質と日本ブランドによる安心・安全が認知されているため、日本で製造されたベビーフードフォーミュラは他国でも人気を博しており、輸出と包装の範囲が拡大しています。以前は、欧州が日本のベビーフード製品の主要輸出先のひとつでした。しかし最近では、他の新興地域を対象にし始めています。例えば、ここ数年、日本のベビーフードフォーミュラは、東南アジア地域、特に新興国の間で急速に人気を集めました。
  • さらに、アジア太平洋では女性の雇用が大幅に増加しており、そのため女性は伝統的方法で赤ちゃんの世話をする時間が少なくなっています。このことがベビーフード市場に好機をもたらし、調査対象市場を牽引しています。

ベビーフード包装産業概要

ベビーフード包装市場は、国内外に多くの参入企業が存在するため、競争が激しいです。市場はセグメント化されており、各参入企業は価格、製品デザイン、製品革新などの点で競争しています。市場の主要企業には、Ardagh Group、Amcor Ltd、Mondi Group、Sonocoなどがあります。

  • 2021年9月-Silgan Holdings Inc.がGateway Plasticsを買収したと発表。この事業は、主に飲食品市場向けに、容器とクロージャーの一体型や100%リサイクル可能なディスペンシング飲料ポッドなど、ディスペンシングクロージャーや一体型ディスペンシング包装ソリューションを消費財メーカーに製造・販売しています。
  • 2021年8月-Heinzはリサイクルしやすいベビーフードパウチを発表しました。製品はすべてポリプロピレン製で、オンパック・リサイクル・ラベル(OPRL)の評価を受けています。これは、可能な限りプラスチックを排除するという同社の使命と、2025年までに包装の100%をリサイクル可能、再利用可能、または堆肥化可能にするという目標に沿ったものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因と市場抑制要因の採用
  • 市場促進要因
    • 急速な都市化と多忙なライフスタイル
  • 市場抑制要因
    • 環境に優しい製品に対する関心の高まり
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19がベビーフード包装市場に与える影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
  • 製品別
    • 粉ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ardagh Group
    • Amcor PLC
    • Mondi Group
    • RPC Group
    • Winpak Ltd
    • Sonoco Products Company
    • Silgan Holdings Inc.
    • Tetra Laval
    • DS Smith PLC

第7章 投資分析

第8章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 55430

The Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.95% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The developing countries across the world are witnessing rapid urbanization leading to increased disposable income and adoption of modern lifestyle. These factors have led to an increase in the expenditure on baby food products.
  • Another factor boosting the need for packaging solutions is the innovations by baby food manufacturers to meet the consumers' various needs. This has led the companies to create green, innovative, and recyclable products to replace normal packaging.
  • Owing to the lifestyles and growth in the number of working parents, the demand for larger pack sizes and more convenient packaging is expected to grow significantly in the baby food packaging market over the forecast period. The demand is likely to be high in the prepared baby food category, where thin wall plastic containers, flexible plastic packs, and aluminum/plastic pouches in sizes above 100 g are expected to replace glass jars due to the benefit they offer regarding portability, ease of use, and disposability.
  • Although the impact of COVID-19 was less on the packaging industry overall, the factors such as supply chain disruption and partial closure of production facilities temporarily disrupted the production and distribution capacity of baby food products. The packaging industry is expected to recover rather quickly considering the growing demand, widespread vaccination in various parts of the world, and removal of travel restrictions.
  • Moreover, in the last decade, baby food products packaged in jars or glass accounted for the majority of sales. However, the growing consumer preference for eco-friendly pouches and features such as safety, reusability, hygiene, lightweight, and easy to carry has increased the adoption of flexible packaging in the last ten years. Similar trends are expected to drive the growth of the market studied during the forecast period.

Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • Plastics are a more efficient material for food packaging than other alternatives because plastics are energy efficient to manufacture and lighter than alternative materials. For instance, just two pounds of plastic can deliver 10 gallons of a beverage, whereas three pounds of aluminum, eight pounds of steel, or over 40 pounds of glass are needed to deliver the same amount of beverage.
  • In infant formula, metal and plastic packaging are majorly adopted. Ball Corporation is one of the major companies offering metal packaging, such as food cans. However, the usage of larger folding cartons as primary packaging for powdered milk formula, which offers individual servings in secondary packs of flexible plastic, is expected to increase over the forecast period.
  • In the powder milk formula segment, the busy life of working parents has led to the launch of single-serve plastic sachets by various brands. Thus, this increases the importance of ready nutrition products and further boosts the market growth.
  • The growing consumer preference toward eco-friendly pouch packaging has also increased the adoption of flexible packaging. Another factor augmenting the demand for plastic packaging solutions is the innovation by baby food manufacturers to meet varying consumer needs as eco-conscious parents are predominantly choosing baby food packaged in plastic barrier bags and pouches because these materials are recyclable and landfill-friendly.
  • To meet the demand for eco-friendly baby food products, packaging companies are opting for plastics that do not affect the packaged food. For instance, in March 2020, Nestle announced the launch of a first-of-its-kind, single-material pouch for its baby food products designed for the future of recycling. The product will be 100% recyclable through Gerber's national recycling program with TerraCycle.

Asia Pacific to Witness a Significant Growth

  • The Asia Pacific region is expected to witness high growth during the forecast period, owing to the increased use of packaged baby food products by the urban population. Additionally, with the rising disposable income of people in the emerging economies and their busy lifestyles, there is a significant growth in the market in the Asia-Pacific region.
  • Moreover, China is expected to have the highest share in the baby food packaging market in the Asia Pacific region, followed by Japan and India. The increasing awareness of consumers regarding the nutritional benefits of packaged baby food products is expected to drive the growth of the market.
  • Furthermore, due to superior quality and the perceived safety and security that comes with Japanese brands, the baby food formulas manufactured in Japan are also gaining popularity in other countries, which is expanding the scope of export and packaging. Earlier, Europe was one of the major export destinations for Japan's baby food products. However, recently, the country started targeting other emerging regions. For instance, in the last few years, the Japanese baby food formulas quickly gained popularity in the Southeast Asian region, especially among the emerging countries.
  • Additionally, a significant increase in the employment of women is being observed in the Asia Pacific region, by virtue of which women get less time to care for their babies through traditional methods. This has created an opportunity for the baby food market, thereby driving the studied market.

Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market is highly competitive, owing to the presence of many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in terms of price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, and Sonoco, among others.

  • September 2021 - Silgan Holdings Inc. announced that it had acquired Gateway Plastics. This business manufactures and sells dispensing closures and integrated dispensing packaging solutions, such as a combined container and closure or 100% recyclable dispensing beverage pods, to consumer goods product companies primarily for the food and beverage markets.
  • August 2021 - Heinz unveiled an easily recyclable baby food pouch. The products are made entirely from polypropylene and have been assessed by the On-Pack Recycling Label (OPRL). This is in line with the company's mission to remove plastic where possible and its aim to make 100 percent of its packaging recyclable, reusable or compostable by 2025.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rapid Urbanization Coupled with Busy Lifestyle
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Rising Concerns over Eco-friendly Products
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Baby Food Packaging Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Paperboard
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Glass
  • 5.2 By Package Type
    • 5.2.1 Bottles
    • 5.2.2 Metal Cans
    • 5.2.3 Cartons
    • 5.2.4 Jars
    • 5.2.5 Pouches
  • 5.3 By Product
    • 5.3.1 Liquid Milk Formula
    • 5.3.2 Dried Baby Food
    • 5.3.3 Powder Milk Formula
    • 5.3.4 Prepared Baby Food
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ardagh Group
    • 6.1.2 Amcor PLC
    • 6.1.3 Mondi Group
    • 6.1.4 RPC Group
    • 6.1.5 Winpak Ltd
    • 6.1.6 Sonoco Products Company
    • 6.1.7 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.8 Tetra Laval
    • 6.1.9 DS Smith PLC

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS