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市場調査レポート
商品コード
1627191

米国のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Baby Food Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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米国のベビーフード包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のベビーフード包装市場は予測期間中にCAGR 7.92%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 米国は世界で最も産業化が進んだ国のひとつです。著しい都市化が進み、人々の可処分所得が増加し、近代的なライフスタイルを採用するようになっています。こうした問題によりベビーフード製品のコストは上昇。
  • 信頼できる包装需要と、環境に優しいパウチに対する顧客の嗜好の高まりが、近年軟質包装の採用を加速させています。パウチとは、上部にプラスチックの注ぎ口があり、そこから食品を飲むことができる容器のことです。
  • パウチやカートンの人気が高まっているのは、乳児用調理食品の需要が高まっているためです。離乳食は一度開封したら食べられないため、非常に厳重な包装が要求されます。包装され、容器に密封された後、オートクレーブと加熱によって殺菌されます。包装から酸素を排除し、防腐剤を避けることで、乾燥した乳児用食品の保存能力は向上します。
  • 使い捨てプラスチックや持続不可能な商慣行が環境に与える影響に対する意識の高まりは、消費者に、より環境負荷の少ない、より高い製品基準を求める力を与えました。
  • COVID-19の包装業界への影響は少なかったが、サプライチェーンの混乱や生産施設の一部閉鎖などの要因により、ベビーフード製品の生産・流通能力は一時的に低下しました。需要の拡大、世界各地でのワクチン接種の普及、渡航制限の撤廃などを考慮すると、包装業界は比較的早く回復しました。

米国のベビーフード包装市場の動向

プラスチックが最大の市場シェアを占める見込み

  • ガラス瓶よりも軽量なプラスチック容器は移動の多いライフスタイルに適しており、ベビーフード包装ではプラスチックが支持されています。
  • 環境にやさしいパウチ包装に対する消費者の要望とともに、軟質包装の人気が拡大しました。ベビーフードメーカーは、消費者の様々な嗜好を満たすために技術革新を行っており、これもプラスチック包装ソリューションの需要を押し上げる要素となっています。
  • 包装事業者は、環境に優しい乳児用食品のニーズを満たすために、包装された食品に影響を与えないPETやPVCのようなプラスチックを選択しています。これらの素材はリサイクル可能で埋立地にも優しいため、環境意識の高い親はプラスチック製バリアバッグやパウチに包装されたベビーフードを選ぶことが多いです。
  • さらに、ベビーフード用の軟質バリアバッグは、その受容性の高まりと小売包装の新しい形態への需要によって人気が高まっています。
  • 軟質な小売包装は、製品の安全性と鮮度を確保できるため、ベビーフードにとっては標準的な瓶よりもはるかに優れた選択肢です。
  • 最も人気のあるプラスチック包装材料のひとつがHDPEです。HDPEは、さまざまなボトルや容器の製造に使用されています。着色されていないボトルは透明で頑丈、バリア性に優れているため、ミルクのように保存期間が限られている商品の包装に最適です。

粉ミルクが最大の市場シェアを占める

  • 生後12ヶ月未満の乳幼児向けの食品には、粉ミルクがあります。粉ミルクは哺乳瓶で与えるために粉末状にされることが多く、一般的に母乳の代用品と考えられています。水や他の飲料と混ぜて飲みます。
  • 粉ミルクの主な機能は、適切な冷蔵や保管をせずに保存期間を延ばすことです。粉ミルクは世界中で消費されており、特にミルクを主食とする幼児や乳児がよく飲んでいます。
  • チアミン、タンパク質、ビタミンB12、ビタミンCが含まれており、乳幼児の主食のひとつとなっています。保管や輸送コストの削減も、乳児用粉ミルクの市場拡大に寄与しています。小袋、プラスチック、ガラス、板紙はいずれも粉ミルクに適した包装材料です。
  • さらに、5歳未満児向けのオーガニックベビーフードの需要が世界中で高まっているため、粉ミルクの力強い成長が見込まれています。子供や乳児の栄養失調の増加が乳児用調製粉乳の必要性を後押ししています。
  • 早産児は通常の赤ちゃんに比べて特別な栄養食を必要とするため、人乳バンクが最近設立されました。このバンクでは、0.5gまたは1gの小袋に入った人乳を提供しています。これらは、100%ヒトのドナーミルクからのみ製造されています。
  • ミルクには常に需要があるため、この業界は劇的に拡大しています。現在、アメリカ人の母親はほとんどが働いており、乳幼児を連れて頻繁に旅行するため、液体ミルクを持ち運ぶのは困難です。そのため、持ち運びが簡単な粉ミルクが主流となっています。

米国のベビーフード包装業界の概要

ベビーフード包装市場は、国内外に多くの企業がいるため、より結束力を高める必要があります。市場は断片化されており、各企業は価格、製品デザイン、製品イノベーションなどで競争しています。市場の主要企業には、Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, and Sonocoなどがあります。

  • 2022年4月-モンディ・グループは食品業界向けの新しい包装ソリューションの発売を発表。2トレイ包装製品は生鮮食品メーカーにリサイクル可能な選択肢を提供し、食品廃棄物の削減に役立ちます。PerFORMing mono loopとmono formable PPは食品保護を提供し、包装がサプライチェーン全体でいかに重要な役割を果たしているかを示します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 急速な都市化と多忙なライフスタイル
  • 市場抑制要因
    • 環境に優しい製品に対する関心の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料別
    • プラスチック
    • 板紙
    • 金属
    • ガラス
  • 包装タイプ別
    • ボトル
    • 金属缶
    • カートン
    • パウチ
  • 製品別
    • 粉ミルク
    • 乾燥ベビーフード
    • 粉ミルク
    • 調製ベビーフード

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amcor PLC
    • Sonoco Products Company
    • Mondi PLC
    • Berry Global Inc.
    • DS Smith PLC
    • Tetra Pak international(Tetra Laval Group)
    • Aptar Group
    • Ball Corporation
    • Winpak Ltd
    • Constantia Flexibles

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50630

The United States Baby Food Packaging Market is expected to register a CAGR of 7.92% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The United States is one of the most industrialized nations in the world. It is experiencing significant urbanization, increasing people's disposable income and encouraging them to adopt modern lifestyles. Baby food product costs increased due to these issues.
  • Dependable packaging demand and the growing customer preference for eco-friendly pouches have accelerated flexible packaging adoption in recent years. Pouches, receptacles with plastic spouts on top from which food may be sipped, are becoming increasingly well-liked here.
  • Pouches and cartons are becoming more popular due to the rising demand for prepared infant food. Prepared baby food requires extremely secure packaging since it should only be consumed once opened. After being packaged and sealed in containers, these goods are sterilized by autoclaving and heating. By eliminating oxygen from packaging and avoiding preservatives, dry infant food's ability to be preserved is improved.
  • The increasing awareness of the environmental effect of single-use plastic and unsustainable business practices empowered consumers to demand a higher product standard with less ecological impact.
  • Although the COVID-19 impact was less on the packaging industry, the factors such as supply chain disruption and partial closure of production facilities temporarily disrupted the production and distribution capacity of baby food products. The packaging industry recovered relatively quickly, considering the growing demand, widespread vaccination in various parts of the world, and removal of travel restrictions.

US Baby Food Packaging Market Trends

Plastic is Expected to Hold the Largest Market Share

  • The lightweight plastic containers over glass jars make them suitable for on-the-move lifestyles, favoring plastic in baby food packaging.
  • The popularity of flexible packaging expanded along with consumer desire for eco-friendly pouch packaging. Baby food manufacturers are innovating to fulfill various consumer preferences, another element boosting the demand for plastic packaging solutions.
  • Packaging businesses choose plastics like PET and PVC that have no impact on the packed food to meet the need for eco-friendly infant food items. Because these materials are recyclable and landfill-friendly, environmentally aware parents frequently choose baby food packaged in plastic barrier bags and pouches.
  • Furthermore, flexible barrier bags for baby food are growing in popularity owing to their increased acceptance and the demand for new forms of retail packaging.
  • Flexible retail packaging is a much better choice for baby food than standard jars since it ensures product safety and freshness.
  • One of the most popular plastic packing materials is HDPE. It is employed to produce a range of bottles and containers. Unpigmented bottles are transparent, robust, and have good barrier qualities, making them ideal for packaging goods with limited shelf lives, like milk.

Powder Milk formula to Hold the Largest Market Share

  • Foods formulated for babies and infants younger than 12 months of age include milk powders. These are often made in a powdered form for bottle feeding and are typically considered a substitute for breast milk. They are mixed with water or another beverage.
  • Powdered milk's primary function is to extend shelf life without proper refrigeration or storage. It is consumed worldwide, notably by young children and babies whose main meal is milk.
  • Thiamin, proteins, Vitamin B12, and Vitamin C are present, making it one of the main foods for infants. Reduced storage and transportation costs also contribute to the market expansion for infant milk powder. Sachets, plastic, glass, and paperboard are all suitable packaging materials for these.
  • Moreover, strong growth is on the cards for milk powders because of the rising demand for organic baby food across the globe for children under five. Increasing malnutrition among children and infants propelled the infant formula need.
  • The human milk bank was recently established since preterm infants require particular nutritional diets compared to regular babies. This bank offers human milk in 0.5 gm or 1 gm sachets. These are 100% manufactured only from human donor milk.
  • Since there is always a demand for milk, the industry is expanding dramatically. Since most American mothers today work and frequently travel with their infants, carrying liquid milk is difficult. Thus powdered milk is taking over because it is simple to use and portable.

US Baby Food Packaging Industry Overview

The baby food packaging market needs to be more cohesive, owing to many domestic and international players. The market is fragmented, with the players competing in price, product design, product innovation, etc. Some of the major players in the market are Ardagh Group, Amcor Ltd, Mondi Group, and Sonoco, among others.

  • April 2022 - The Mondi group announced launching new packaging solutions for the food industry. Two-tray packaging products will provide recyclable options for fresh food manufacturers and can help reduce food waste. PerFORMing mono loop and mono formable PP will provide food protection, demonstrating how packaging plays a crucial role throughout the supply chain.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.1.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.1.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.1.3 Threat of New Entrants
    • 4.1.4 Threat of Substitute Products
    • 4.1.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rapid Urbanization Coupled with Busy Lifestyle
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Rising Concerns over Eco-friendly Products

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material
    • 6.1.1 Plastic
    • 6.1.2 Paperboard
    • 6.1.3 Metal
    • 6.1.4 Glass
  • 6.2 By Package Type
    • 6.2.1 Bottles
    • 6.2.2 Metal Cans
    • 6.2.3 Cartons
    • 6.2.4 Jars
    • 6.2.5 Pouches
  • 6.3 By Product
    • 6.3.1 Liquid Milk Formula
    • 6.3.2 Dried Baby Food
    • 6.3.3 Powder Milk Formula
    • 6.3.4 Prepared Baby Food

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amcor PLC
    • 7.1.2 Sonoco Products Company
    • 7.1.3 Mondi PLC
    • 7.1.4 Berry Global Inc.
    • 7.1.5 DS Smith PLC
    • 7.1.6 Tetra Pak international (Tetra Laval Group)
    • 7.1.7 Aptar Group
    • 7.1.8 Ball Corporation
    • 7.1.9 Winpak Ltd
    • 7.1.10 Constantia Flexibles

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET