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市場調査レポート
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米国のガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

United States Glass Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
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英文 100 Pages
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2~3営業日
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米国のガラス包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

米国のガラス包装市場は予測期間中にCAGR 3.8%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 安全で健康的な包装に対する消費者の需要の高まりが、様々なカテゴリーにおけるガラス包装の成長を後押ししています。また、エンボス加工、成形、芸術的な仕上げをガラス製造と包装に加える革新的な技術は、エンドユーザーの間でより望まれています。さらに、環境に優しい製品に対する需要の増加や飲食品市場からの需要の高まりといった要因も、市場の成長を刺激すると予想されます。
  • 使い捨てペットボトルの世界のシェアは、清涼飲料が突出しています。とはいえ、政府の規制強化により、さまざまな清涼飲料ベンダーがガラス瓶への切り替えを進めています。
  • 米国はまた、消費と開発において医薬品市場を独占しています。STAT(健康調査に焦点を当てたメディア)によると、処方薬への支出は2019年の推定5,000億米ドルから6,000億米ドルに増加すると考えられており、これがさらに同国の医薬品ガラス包装市場を牽引すると予想されています。
  • 米国のさまざまな地域で、紙、プラスチック、金属、木材などの代替形態の包装の採用が増加していることは、予測期間における市場の成長に影響を与える顕著な要因の一つです。米国エネルギー省(DOE)は昨年5月、廃棄物を削減し、レジ袋、フィルム、ラップなどの使い捨てプラスチックのリサイクルに使用されるエネルギーを削減するための研究開発に最大1,450万米ドルを投資すると発表しました。
  • 需要の高まりを考慮し、米国内の他のメーカーもCOVID-19ワクチンの包装需要に対応するため、生産量を増やしています。例えば、昨年3月、米国のヘルスケア・製薬大手2社、メルクとジョンソン・エンド・ジョンソンは、J&JのCOVID-19ワクチンの生産を拡大するための提携を発表しました。この提携は、ワクチン原薬の製造とその充填仕上げ能力を増強するものです。パンデミック後、消費者はより健康的なライフスタイルを重視するようになり、特に飲食品分野に関連する製品について、持続可能な解決策を探し始めています。購買力の増加、近代的小売、都市化、消費者の健康と衛生に対する意識の高まりなどに起因する需要の急増は、パンデミック後の世界においてガラス包装業界に大きな成長機会をもたらすと期待されています。

米国のガラス包装市場の動向

飲食品からの需要増加が市場を牽引

  • ガラスは、中性反応やリサイクル再利用といった特性により、飲食品分野の包装材料として広く好まれています。また、長期にわたって飲食品を保存し、汚染を避けることができます。例えば、ビールは腐敗を避けるために暗いガラス瓶で保存されます。
  • 様々な食品がガラス容器に入れられています。インスタントコーヒー、ベビーフード、ドライミックス、スパイス、乳製品、砂糖漬け(ジャムやマーマレード)、シロップ、スプレッド、加工フルーツ、野菜、魚・肉製品、マスタード、調味料などです。これらの食品・飲料のカテゴリーの中でも、製品は乾燥した粉末や顆粒から液体、炭酸入りや加圧パックされたもの、加熱殺菌されたものまで多岐にわたる。
  • 古来より、ガラスは飲料業界にとって優れた包装オプションであることが証明されており、それは今日でも変わりません。ガラス瓶は、内容物の品質を維持し、製品を外的要因から保護することで、飲食品業界に優れた用途を提供しています。
  • ガラスは空気や他の液体を通さない素材なので、ガラス瓶が製品の風味や鮮度に影響を与えることはありません。さらに、熱などの外的温度は、溶けて製品の品質に影響を与える可能性のあるプラスチックとは異なり、ガラスの材質や形状に影響を与えません。このため、ガラスで包装された飲食品は非常に新鮮な状態を保つことができます。また、ガラス瓶は包装の内部温度が変わらないため、製品が腐ることもないです。
  • 米国ではアルコール飲料がガラス瓶の大半を占めています。蒸留酒とワインの高い割合がガラス容器で包装されています。米国国勢調査局によると、昨年の米国のビール、ワイン、酒販店の売上高は約77億米ドルでした。

パーソナルケア分野は大幅な成長が見込まれる

  • プラスチック包装技術は最近大きく進歩したが、高級フレグランス、スキンケア、パーソナルケア包装はガラスが主流です。化粧品やフレグランス用途に使用されるガラスのほとんどは、砂、石灰石、ソーダ灰などの天然素材や持続可能な素材から作られています。ほとんどのガラス包装製品は100%リサイクル可能で、品質や純度を損なうことなく無限にリサイクルすることができ、回収されたガラスの80%は新しいガラス製品に加工されます。
  • 化粧品容器には、ボトル、パレット、ジャー、バイアル、アンプルなどがあり、スキンケア、ヘアケア、ネイルケア、メイクアップ製品の包装に使用されています。化粧品容器には、高級化粧品包装用のガラス容器があります。ジャーやボトルを含むガラス容器は、噴射口や滴下口、泡立てキャップ、スプレーノズル、ポンプヘッドなど、数多くのディスペンサーオプションがあるため、米国で広く使用されています。
  • 化粧品用ガラス包装の需要を押し上げている要因は、世界的に香水市場が拡大していることであり、香水市場は常にガラス包装の本拠地となっています。この分野は個人の身だしなみを整え、所得に左右される個人消費が引き続き原動力となっているが、主要企業は魅力的な形状やサイズのガラス瓶の導入にも注力しています。
  • さらに市場は、軽量で割れにくく、複雑な装飾が施された代替品など、非常に革新的な製品へと移行しています。化粧品用ガラス瓶市場は、現在かなりの市場シェアを占めている高級香水分野が支配的であり、今後5~7年間はそのペースを維持すると予想されます。
  • 米国の美容・パーソナルケア市場は世界的に有利です。購買行動に関して言えば、アメリカの顧客は、お気に入りの商品を見つけるために、ウォルマートやターゲットなどの「ビッグボックス」小売店や、CVSなどの薬局チェーンに頻繁に足を運ぶ。労働統計局によると、昨年の米国における化粧品、香水、浴用剤への年間平均支出額は、消費者1人当たり約182.3米ドルでした。

米国のガラス包装業界の概要

米国のガラス包装市場は、国内外に複数の企業が進出しているため、適度に断片化されています。企業は市場シェアを拡大するため、製品革新、提携、合併、買収などの戦略を採用しています。同市場の有力ベンダーとしては、Owens Illinois Inc.、West-Pack, LLC、Gerresheimer AG、Ardagh Group、Heinz Glas USA Inc.などが挙げられます。

2022年9月:Ardagh Glass PackagingはSte.Michelle Wine Estatesと提携し、エコシリーズガラス包装に移行しました。この革新的なシリーズは、高品質を維持し、顧客へのアピールを向上させ、環境への総負荷を低減しながら、ガラスの持続可能性の利点をすべて提供します。

2022年8月:製薬、バイオテクノロジー、化粧品向けのヘルスケア、ビューティーソリューション、ドラッグデリバリーシステムのリーディングプロバイダーであるゲレスハイマーAG社は、米国におけるガラスバイアル製造の迅速化、供給、ロジスティクス能力の拡大のため、米国の製造施設に最大9,400万米ドルを投資すると発表しました。このプロジェクトは、保健社会福祉省(HHS)の準備・対応次官補室(ASPR)の一部であるバイオメディカル先端研究開発局(BARDA)が支援し、国防総省が契約支援を行う。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 環境に優しい製品に対する需要の増加
    • 飲食品市場の需要増加
  • 市場の課題
    • 代替包装ソリューションとの高い競合

第6章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • ボトル
    • バイアル
    • その他
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • パーソナルケア
    • ヘルスケア
    • 家庭用品
    • その他のエンドユーザー産業

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Owens Illinois Inc.
    • West-Pack LLC
    • Gerresheimer AG
    • Ardagh Group
    • Heinz Glas USA Inc.
    • Stoelzle Glass USA Inc.
    • Piramal Glass USA
    • Vitro SAB de CV

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49459

The United States Glass Packaging Market is expected to register a CAGR of 3.8% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Increasing consumer demand for safe and healthier packaging is helping glass packaging grow in different categories. Also, innovative technologies for embossing, shaping and adding artistic finishes to glass making and packaging are more desirable among end users. Furthermore, factors, such as the increasing demand for eco-friendly products and the rising demand from the food and beverage market are expected to stimulate the market's growth.
  • Soft drinks hold a prominent share of single-use plastic bottles globally. Nevertheless, various soft drink vendors are switching back to glass bottles due to increasing government regulation.
  • The United States also dominates the pharmaceutical market in consumption and development. According to the STAT (media focused on health survey), prescription drug spending was considered to add up to USD 600 billion, up from an estimated USD 500 billion in the year 2019, which is further expected to drive the market for pharmaceutical glass packaging in the country.
  • The growing adoption of alternative forms of packaging, such as paper, plastic, metal, and wood, in different parts of the United States is among the prominent factors affecting the market's growth over the forecast period. In May last year, the US Department of Energy (DOE) announced an investment of up to USD 14.5 million for R&D to cut waste and reduce the energy used to recycle single-use plastics like plastic bags, films, and wraps.
  • Considering the growing demand, other manufacturers across the United States have also stepped up their output to meet the demand for packaging COVID-19 vaccines. For instance, in March last year, two of the largest US healthcare and pharmaceutical companies, Merck and Johnson & Johnson, announced their collaboration to expand the production of J&J's COVID-19 vaccine. The partnership would increase the manufacture of vaccine drug substances and their fill-finish capacity. After the pandemic, consumers are now more focused on adopting a healthier lifestyle and have started looking for sustainable solutions, especially for products related to the food and beverage sector. The surge in demand, owing largely to the growing purchasing power, modern retail, urbanization, and increasing awareness about health and hygiene among consumers, is expected to create significant growth opportunities for the glass packaging industry in the post-pandemic world.

US Glass Packaging Market Trends

Rising Demand from the Food and Beverage Driving the Market

  • Glass is extensively preferred as a packaging material in the food and beverage sector due to its properties like neutral reacting and recycling reuse nature. It also preserves food and beverages for the long term and avoids contamination. For instance, beer is stored in dark glass bottles to avoid spoilage.
  • A wide range of foods is packed in glass containers. Some include instant coffee, processed baby foods, dry mixes, spices, dairy products, sugar preserves (jams and marmalades), syrups, spreads, processed fruit, vegetables, fish and meat products, mustards, condiments, etc. Within these categories of food and drinks, the products range from dry powders and granules to liquids, some carbonated and packed under pressure, and heat sterilized products.
  • Since ancient times, glass proved to be a great packaging option for the beverage industry, and this remains true today. Glass bottles provide excellent uses for the food and beverage industry by maintaining the quality of their contents and protecting the product from external factors.
  • Glass is an impermeable material that keeps air and other liquids out, so glass bottles never affect the product's flavor or freshness. Additionally, external temperatures, such as heat, do not affect the material or shape of the glass, unlike plastics, which could melt and affect the product quality. Because of this, food and beverage products remain extremely fresh when packaged in glass. Glass bottles also help the packaging's internal temperature stay the same, so products do not spoil.
  • Alcoholic beverages dominate the glass bottles segment in the United States. A high percentage of distilled spirits and wines are packaged using glass containers. According to U.S. Census Bureau, U.S. beer, wine, and liquor store sales last year were about USD 7.7 billion.

Personal Care Segment is Expected to Witness Significant Growth

  • Plastic packaging technologies have come a long way recently, but glass dominates upscale fragrance, skincare, and personal care packaging. Most glass used for cosmetic and fragrance applications is made from natural and sustainable materials, including sand, limestone, and soda ash. Most glass packaging products are 100% recyclable and can be recycled infinitely without loss in quality and purity, from which 80% of the glass recovered is made into new glass products.
  • Cosmetic containers comprise bottles, palettes, jars, as well as vials, and ampoules, among others, which are used for the packaging of skincare, haircare, nail-care, and make-up products. Cosmetic containers are available in glass containers for luxury cosmetic packaging. Glass containers containing jars and bottles are widely used in the United States due to the numerous dispensing options, including jet and drop inserts, frothing caps, spray nozzles, and pump heads.
  • The factor responsible for boosting demand for cosmetic glass packaging is the growing perfume market globally, which has always been a home for glass packaging. While the sector continues to be driven by personal grooming and income-driven personal spending, key players are also focusing on introducing attractive shapes and sizes of glass bottles.
  • Moreover, the market is moving toward highly innovative products, including lightweight, breakage-resistant, and intricately decorated alternatives. The cosmetic glass container market is dominated by the premium perfume segment, which currently holds a substantial percent market share and is expected to continue its pace over the next five to seven years.
  • The beauty and personal care market in the United States is lucrative worldwide. Regarding purchasing behavior, American customers frequently resort to "Big-Box" retail shops, such as Walmart or Target, or pharmacy chains, such as CVS, to find their favorite products. According to the Bureau of Labor Statistics, last year, the average yearly expenditure on cosmetics, perfume, and bath preparation items in the United States was approximately USD 182.3 per consumer unit.

US Glass Packaging Industry Overview

The United States Glass Packaging Market is moderately fragmented, owing to multiple domestic and international players operating in the country. The players have been adopting strategies, such as product innovation, partnerships, mergers, and acquisitions to expand their market share. Some prominent vendors in the market are Owens Illinois Inc., West-Pack, LLC, Gerresheimer AG, Ardagh Group, and Heinz Glas USA Inc., among others.

September 2022: Ardagh Glass Packaging partnered with Ste. Michelle Wine Estates to transition to Eco Series glass packaging. The innovative series offers all of the sustainability advantages of glass while maintaining high quality, improving customer appeal, and lowering total environmental impact.

August 2022: Gerresheimer AG, a leading provider of healthcare and beauty solutions and drug delivery systems for pharma, biotech, and cosmetics, announced an investment of up to 94 million USD in a US manufacturing facility to expand its manufacturing rapidly, supply and logistics capability for glass vials in the United States. The project would be supported by the Biomedical Advanced Research and Development Authority (BARDA), which is part of the Office of the Assistant Secretary for Preparedness and Response (ASPR) at the Department of Health and Human Services (HHS), with contracting assistance provided by the Department of Defense.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand for Eco-friendly Products
    • 5.1.2 Rising Demand from the Food and Beverage Market
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 High Competition from Substitute Packaging Solutions

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Products
    • 6.1.1 Bottles
    • 6.1.2 Jars
    • 6.1.3 Vials
    • 6.1.4 Others
  • 6.2 By End-User Industry
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Personal care
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Household care
    • 6.2.6 Other End-user Industries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.2 West-Pack LLC
    • 7.1.3 Gerresheimer AG
    • 7.1.4 Ardagh Group
    • 7.1.5 Heinz Glas USA Inc.
    • 7.1.6 Stoelzle Glass USA Inc.
    • 7.1.7 Piramal Glass USA
    • 7.1.8 Vitro SAB de CV

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS