市場調査レポート
商品コード
1549718
スマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)Smartwatch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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スマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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スマートウォッチの出荷台数ベースの市場規模は、2024年の1億7,138万台から2029年には5億8,381万台に拡大し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは27.78%になると予測されます。
都市化の浸透率の上昇により、タイムスケジュールや複数の機能を1つのデバイスに搭載するなど、消費者の要求によりよく応えるための審美的に魅力的な先進製品への需要が、スマートウォッチの世界のニーズを後押ししています。さらに、膨大な数のミレニアル世代が、普段の仕事時間の追跡や贅沢な基準への出費の増加により、スマートウォッチを採用しています。
スマートウォッチは、スマートフォンと(Bluetooth経由で)ペアリングするように設計されており、これらの時計がテキストメッセージ、電子メール通知、アプリケーションのアラートなどの電話通知を共有できるように、情報ゲートウェイとして機能します。しかし、スマートウォッチは通常、限られた対応スマートフォンとしかペアリングできないため、互換性はないです。例えば、サムスンのスマートウォッチGear AはサムスンのGalaxyシリーズのスマートフォンとしか動作せず、Apple WatchはiPhoneとしか動作しないです。その結果、モバイル機器メーカー各社から発売されている現在のスマートウォッチは、所有者に有用な追加情報を伝えるために互換性のあるスマートフォンにアクセスする必要があるため、独立したデバイスというよりはスマートフォンのアクセサリーに近いです。
ライフスタイルの変化と、ライフスタイル・ソリューションへの技術導入の準備が、ウェアラブル技術への需要を高めています。この需要は、新製品の発売や市場への新規参入によって支えられてきました。スマートウォッチ市場に参入する企業が増えるにつれ、提供する製品の差別化が不可欠になります。例えば、2023年11月、スマートウェアラブルと健康技術の世界的企業であるZepp Health Corporation(以下、Zepp Health)は、インドで待望のAmazfit Balanceの発売を発表しました。精密に設計されたAmazfit Balanceは、ユーザーがプライベート、仕事、幸福の追求の間で調和の取れたバランスを達成できるよう支援することを目的としています。前モデルであるAmazfit GTRとGTSの人気を基に開発されたAmazfit Balanceは、先進的なテクノロジーと世界中のユーザーを魅了する機能をシームレスに融合しています。
消費者の健康意識の高まりは、スマートウォッチ市場の成長を促進する重要な要因です。スマートウォッチによって、消費者は自分の健康状態に応じて必要な予防措置を講じることができます。さらに、医師は患者の健康状態を遠隔から簡単にモニターすることができ、必要に応じてメンテナンスや処方、治療を行うことができます。例えば、シリーズ5以降のすべての新しいアップルウォッチは、心拍数、神経系の活動、緊急時や活動停止の警告、健康イベントを追跡することができます。
さらに、スマートウォッチはスマートフォンなしで通知、メッセージ、通話、アプリに素早くアクセスできます。この利便性は、より合理的で効率的な接続方法を求めるユーザーを惹きつけています。また、バッテリー寿命、ディスプレイ品質、処理能力の向上により、スマートウォッチはより機能的で魅力的なものとなっています。GPS、非接触型決済、音声アシスタントのような強化された機能は、その魅力をさらに高めています。
ウェアラブルの採用はここ数年牽引役となっているが、データプライバシーに対する懸念は根強いです。さらに、スマートウォッチのターゲットとなる消費者は個人であり、データセキュリティに対する意識は企業に比べて相対的に低いです。スマートウォッチのデータは情報量が多くないとはいえ、デバイスがインターネット接続に対応していれば、ペアリングしたデバイスから離れて操作できるため、リスクはさらに高まる可能性があります。このような場合、決済サービスが悪用される可能性があります。
さらに、紛争は世界のサプライチェーンに大きな混乱を引き起こしています。ウクライナとロシアは、半導体生産に不可欠なパラジウムやネオンガスなどの原材料の重要な供給国です。こうした混乱は、スマートウォッチやその他の電子機器の生産不足や遅れにつながる可能性があります。同時に、紛争による原材料や物流のコスト上昇は、スマートウォッチの生産コスト全体を上昇させる可能性があります。メーカーはこうしたコストを消費者に転嫁し、結果的に価格上昇を招き、需要を減退させる可能性があります。
スマートウォッチ市場は適度に細分化されており、アップル社、サムスン電子、ガーミン社、フィットビット社などの大手企業が参入しています。各社は、多数のローカル企業に対して優位に立つために、製品の革新と開発に注力しており、市場における競争は激しくなっています。
2023年12月-ウェアラブル・テクノロジーの世界で重要な企業であるMaximaは、最新の「Max Pro Hunt」スマートウォッチの発売を発表しました。この新発売モデルには、高級感のあるメタリックデザインの1.78インチ・スーパーAMOLEDディスプレイ(明るさ1000ニット)など、ユニークな機能が搭載されています。
2023年9月-NothingのサブブランドであるCMFが最初の製品ラインナップを正式に発表。CMF Buds Pro、CMF Watch Pro、CMF Power 65W GaN充電器を発表。CMF Watch Proは、洗練されたアルミニウム合金フレームと、鮮やかな色彩とスムーズなナビゲーションを提供する1.96インチの大型AMOLEDディスプレイを誇る。58fpsのリフレッシュレートで、このスマートウォッチは超スムーズなパフォーマンスを約束します。110種類のスポーツモードを備え、正確な位置追跡のためのGPSを内蔵し、リアルタイムの心拍数と血中酸素飽和度の追跡を含む完全なヘルスモニタリングを提供します。
The Smartwatch Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 171.38 Million units in 2024 to 583.81 Million units by 2029, at a CAGR of 27.78% during the forecast period (2024-2029).
Due to the rising penetration rates of urbanization, the demand for aesthetically appealing advanced products to better serve the consumers' requirements, such as time schedules and multiple features in one device, has been driving the global need for smartwatches. Moreover, the vast millennial population has been adopting smartwatches due to increased spending on tracking and luxury standards for their regular work hours.
Smartwatches are designed to be paired with smartphones (via Bluetooth), which function as information gateways so that these watches can share phone notifications, such as text messages, email notices, or application alerts. However, smartwatches are not interchangeable since they can usually only be paired with a limited number of compatible smartphones. For instance, Samsung's Gear A smartwatch only works with Samsung Galaxy series smartphones, and the Apple Watch only works with iPhones. As a result, current smartwatches available from mobile device manufacturing companies are more like smartphone accessories than standalone devices since they require access to a compatible smartphone to relay additional useful information to their owners.
Changing lifestyles and readiness for technology adoption in lifestyle solutions have increased the demand for wearable technology. This demand has been supported by new product launches and entrants venturing into the market. As more companies venture into the smartwatch market, the need to differentiate their product offerings becomes essential. For instance, in November 2023, Zepp Health Corporation ("Zepp Health"), a global player in smart wearables and health technology, announced the highly-anticipated launch of the Amazfit Balance in India. Designed with precision, the Amazfit Balance aims to help users achieve a harmonious balance between their personal, professional, and well-being pursuits. Building on the popularity of its predecessors, the Amazfit GTR and GTS, the Amazfit Balance seamlessly blends advanced technology with features that have captivated a global audience.
Increasing health consciousness among consumers is a crucial factor driving the growth of the smartwatch market. A smartwatch enables them to take necessary precautions according to their health. Furthermore, doctors can easily monitor the health status of patients remotely and can maintain, prescribe, or treat them as required. For instance, all the new Apple Watches since Series 5 can track heart rate, nervous system activities, emergency or inactivity warnings, and health events.
Furthermore, smartwatches provide quick access to notifications, messages, calls, and apps without a smartphone. This convenience attracts users seeking a more streamlined and efficient way to stay connected. Also, improvements in battery life, display quality, and processing power make smartwatches more functional and appealing. Enhanced features like GPS, contactless payments, and voice assistants add to their attractiveness.
Although the adoption of wearables has gained traction for the past few years, the concern over data privacy persists. Moreover, for smartwatches, the target consumers are individuals whose data security awareness is relatively low compared to enterprises. Even though data from smartwatches are not information-rich, risks may increase further if the device supports internet connectivity, as they can be operated away from the paired device. Payment services can be misused in such cases.
Moreover, the conflict has caused significant disruptions in global supply chains. Ukraine and Russia are significant suppliers of raw materials like palladium and neon gas, which are essential for semiconductor production. These disruptions can lead to shortages and delays in producing smartwatches and other electronics. At the same time, rising costs of materials and logistics due to the conflict can increase the overall production costs for smartwatches. Manufacturers may pass these costs onto consumers, resulting in higher prices that may dampen demand.
The smartwatch market is moderately fragmented, with major players like Apple Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, Garmin Ltd, Fitbit Inc., and many others. Companies are focusing on product innovation and development to gain an edge over a large number of local players, which makes the rivalry intense in the market.
December 2023 - Maxima, a significant player in the world of wearable technology, announced the release of its latest 'Max Pro Hunt' smartwatch. This new launch had unique features, including a 1.78'' super AMOLED display with 1000 Nits brightness in a premium metallic design.
September 2023 - CMF, a sub-brand of Nothing, officially launched its inaugural product lineup. The brand's initial offerings included the CMF Buds Pro, the CMF Watch Pro, and the CMF Power 65W GaN charger. CMF Watch Pro boasts a sleek aluminum alloy frame and a large 1.96-inch AMOLED display that offers vibrant colors and smooth navigation. With a 58 fps refresh rate, this smartwatch promises ultra-smooth performance. It sustains 110 sport modes, includes built-in GPS for accurate location tracking, and provides complete health monitoring, including real-time heart rate and blood oxygen saturation tracking.