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市場調査レポート
商品コード
1549718

スマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Smartwatch - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートウォッチ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートウォッチの出荷台数ベースの市場規模は、2024年の1億7,138万台から2029年には5億8,381万台に拡大し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは27.78%になると予測されます。

Smartwatch-Market

都市化の浸透率の上昇により、タイムスケジュールや複数の機能を1つのデバイスに搭載するなど、消費者の要求によりよく応えるための審美的に魅力的な先進製品への需要が、スマートウォッチの世界のニーズを後押ししています。さらに、膨大な数のミレニアル世代が、普段の仕事時間の追跡や贅沢な基準への出費の増加により、スマートウォッチを採用しています。

スマートウォッチは、スマートフォンと(Bluetooth経由で)ペアリングするように設計されており、これらの時計がテキストメッセージ、電子メール通知、アプリケーションのアラートなどの電話通知を共有できるように、情報ゲートウェイとして機能します。しかし、スマートウォッチは通常、限られた対応スマートフォンとしかペアリングできないため、互換性はないです。例えば、サムスンのスマートウォッチGear AはサムスンのGalaxyシリーズのスマートフォンとしか動作せず、Apple WatchはiPhoneとしか動作しないです。その結果、モバイル機器メーカー各社から発売されている現在のスマートウォッチは、所有者に有用な追加情報を伝えるために互換性のあるスマートフォンにアクセスする必要があるため、独立したデバイスというよりはスマートフォンのアクセサリーに近いです。

ライフスタイルの変化と、ライフスタイル・ソリューションへの技術導入の準備が、ウェアラブル技術への需要を高めています。この需要は、新製品の発売や市場への新規参入によって支えられてきました。スマートウォッチ市場に参入する企業が増えるにつれ、提供する製品の差別化が不可欠になります。例えば、2023年11月、スマートウェアラブルと健康技術の世界的企業であるZepp Health Corporation(以下、Zepp Health)は、インドで待望のAmazfit Balanceの発売を発表しました。精密に設計されたAmazfit Balanceは、ユーザーがプライベート、仕事、幸福の追求の間で調和の取れたバランスを達成できるよう支援することを目的としています。前モデルであるAmazfit GTRとGTSの人気を基に開発されたAmazfit Balanceは、先進的なテクノロジーと世界中のユーザーを魅了する機能をシームレスに融合しています。

消費者の健康意識の高まりは、スマートウォッチ市場の成長を促進する重要な要因です。スマートウォッチによって、消費者は自分の健康状態に応じて必要な予防措置を講じることができます。さらに、医師は患者の健康状態を遠隔から簡単にモニターすることができ、必要に応じてメンテナンスや処方、治療を行うことができます。例えば、シリーズ5以降のすべての新しいアップルウォッチは、心拍数、神経系の活動、緊急時や活動停止の警告、健康イベントを追跡することができます。

さらに、スマートウォッチはスマートフォンなしで通知、メッセージ、通話、アプリに素早くアクセスできます。この利便性は、より合理的で効率的な接続方法を求めるユーザーを惹きつけています。また、バッテリー寿命、ディスプレイ品質、処理能力の向上により、スマートウォッチはより機能的で魅力的なものとなっています。GPS、非接触型決済、音声アシスタントのような強化された機能は、その魅力をさらに高めています。

ウェアラブルの採用はここ数年牽引役となっているが、データプライバシーに対する懸念は根強いです。さらに、スマートウォッチのターゲットとなる消費者は個人であり、データセキュリティに対する意識は企業に比べて相対的に低いです。スマートウォッチのデータは情報量が多くないとはいえ、デバイスがインターネット接続に対応していれば、ペアリングしたデバイスから離れて操作できるため、リスクはさらに高まる可能性があります。このような場合、決済サービスが悪用される可能性があります。

さらに、紛争は世界のサプライチェーンに大きな混乱を引き起こしています。ウクライナとロシアは、半導体生産に不可欠なパラジウムやネオンガスなどの原材料の重要な供給国です。こうした混乱は、スマートウォッチやその他の電子機器の生産不足や遅れにつながる可能性があります。同時に、紛争による原材料や物流のコスト上昇は、スマートウォッチの生産コスト全体を上昇させる可能性があります。メーカーはこうしたコストを消費者に転嫁し、結果的に価格上昇を招き、需要を減退させる可能性があります。

スマートウォッチ市場動向

医療分野が大きな市場シェアを占める

  • 医療用途はスマートウォッチの需要を大きく牽引します。心拍数の追跡、血中酸素濃度、ECG(心電図)機能、血圧モニタリングなどの健康モニタリング機能を備えたスマートウォッチは、ユーザーに貴重な健康洞察を提供します。これらの機能は、自分の健康指標をリアルタイムで追跡したい個人にとって魅力的です。
  • 糖尿病、高血圧、心臓病などの慢性疾患を持つ人々は、健康パラメータを監視し、タイムリーなアラートを提供するスマートウォッチの恩恵を受ける。この継続的なモニタリングは、より良い疾病管理と治療計画の遵守を助ける。国際糖尿病連合によると、2045年までに西太平洋地域の20~79歳の糖尿病患者数は2億6,000万人に達し、世界で最も多くなると予測されています。
  • また、米国病院協会によると、米国では数十年前から慢性疾患を持つ人の数が徐々に増加しています。2050年までに、米国では約1億7,100万人が慢性疾患を患うと予想されています。
  • 多くのスマートウォッチには、転倒検知やSOSアラートなどの緊急機能が搭載されており、装着者が苦境に陥った場合、緊急サービスや指定した連絡先に自動的に連絡することができます。これは特に高齢者や、突然の健康問題のリスクにさらされるような持病を持つ人に役立ちます。また、個人の健康データを長期にわたって収集・分析する機能を備えており、ユーザーは自分の経過を追跡し、健康やライフスタイルについて十分な情報に基づいた決定を下すことができます。このデータはヘルスケアプロバイダーと共有することもでき、より個別化された効果的なケアが可能になります。
  • さらに2023年8月、日本の時計メーカーであるシチズンは、2023年5月に第2世代のCZスマートウォッチのラインナップを発売しました。同社は"技術的な問題"のため、これらのWearOSベースのスマートウォッチの販売を一時停止したと報じられています。これらのスマートウォッチには、IBMのワトソンとNASAの技術に基づき、人の覚醒度を追跡する機能が搭載されていました。影響を受けるモデルには、MX1000-01X、MX1011-05X、MX1018-06X、MX1000-28X、MX1016-28X、MX1017-50X、MX1000-52X、MX1002-57X、MX1010-59X、MX1003-71X、MX1005-83Xが含まれます。この問題はCZスマートハイブリッドモデルには影響しないとしています。

アジア太平洋は大きな成長が見込まれる

  • アジア太平洋地域は、消費者電子機器産業の成長と、同地域の新興経済圏におけるスマートウォッチ市場ベンダーの急速な台頭により、スマートウォッチ市場で大きな成長が見込まれています。技術に精通した人口の増加、肥満や糖尿病のような慢性疾患の増加、健康的なライフスタイルを維持するための健康とフィットネスの人気の高まりが、市場の成長を後押ししています。
  • Transform Rural India社が2023年7月に実施した調査によると、インドでは、無料医療を利用しない慢性疾患患者の1カ月の平均医療費は約6,000インドルピーだった。一方、慢性疾患患者の月平均医療費は5,000インドルピー近くだった。ヘルスケア支出の増加は、スマートウォッチの需要をさらに生み出すかもしれないです。
  • スマートウォッチとスマートリストバンドは人気が出てきており、中国のスマートウォッチ所有者の70%近くがリストバンドを所有しています。地元のスマートウォッチブランドはこの動向にいち早く対応し、市場シェアの大半を獲得しました。欧米のブランドにとっては、中国を模倣し、自国市場で主導的地位を確立するチャンスがあります。
  • 加えて、都市化率の上昇により、1つのデバイスで複数の機能を利用できたり、タイムスケジュールを利用できたりするなど、消費者のニーズをよりよく満たすことができる、モダンで視覚に訴える製品への需要が高まっています。さらに、膨大なミレニアル世代の人口が世界的に急速にスマートウォッチを採用しています。例えば、2023年9月、アップルはアップルウォッチ・シリーズ9を発売しました。低電力モードと急速充電で最大36時間使用できます。強化されたヘルスモニタリング機能により、ユーザーは日々のルーチンに健康をシームレスに組み込むことができ、先進的な生産性ツールと効率的なコミュニケーション機能により、合理的なワークデーを実現します。このスマートウォッチのカスタマイズ可能なワークアウトと仕事用アプリのシームレスな統合、そして改善されたバッテリー寿命は、総合的なユーザー体験に貢献し、個人が仕事の領域で時間と生産性を管理する方法にプラスの影響を与えます。
  • 60~65%以上が農村部に居住するインドの膨大な人口を考えると、デジタル化は不可欠です。国がつながることで、より多くの住民が現代経済の恩恵と可能性にアクセスできるようになり、経済格差が解消されます。例えば、「地方開発に関する政府-経済調査ハイライト地方開発に関する推力報告書2023年1月」は、同国の人口の65%が地方に住んでいると指摘しています。
  • さらに、人工知能、機械学習、ブロックチェーン、クラウドコンピューティングなどの先進技術の採用は、インド企業の効率を高め、世界の競争、新市場の開拓、新たなビジネスモデルの創造を可能にし、今後数十年にわたる力強い成長のための地位を確立すると思われます。これにより、市場の拡大がさらに加速すると予想されます。例えば、2024年2月、NoiseFit Graceは、解像度360x360ピクセル、ピーク輝度600nitの1.1インチAMOLED常時点灯ディスプレイを搭載しました。人工知能(AI)音声アシスタント、ブルートゥース通話、内蔵カレンダーを搭載しています。

スマートウォッチ業界の概要

スマートウォッチ市場は適度に細分化されており、アップル社、サムスン電子、ガーミン社、フィットビット社などの大手企業が参入しています。各社は、多数のローカル企業に対して優位に立つために、製品の革新と開発に注力しており、市場における競争は激しくなっています。

2023年12月-ウェアラブル・テクノロジーの世界で重要な企業であるMaximaは、最新の「Max Pro Hunt」スマートウォッチの発売を発表しました。この新発売モデルには、高級感のあるメタリックデザインの1.78インチ・スーパーAMOLEDディスプレイ(明るさ1000ニット)など、ユニークな機能が搭載されています。

2023年9月-NothingのサブブランドであるCMFが最初の製品ラインナップを正式に発表。CMF Buds Pro、CMF Watch Pro、CMF Power 65W GaN充電器を発表。CMF Watch Proは、洗練されたアルミニウム合金フレームと、鮮やかな色彩とスムーズなナビゲーションを提供する1.96インチの大型AMOLEDディスプレイを誇る。58fpsのリフレッシュレートで、このスマートウォッチは超スムーズなパフォーマンスを約束します。110種類のスポーツモードを備え、正確な位置追跡のためのGPSを内蔵し、リアルタイムの心拍数と血中酸素飽和度の追跡を含む完全なヘルスモニタリングを提供します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 主要マクロ経済動向の市場への影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ウェアラブル市場における技術進歩の増加
    • 消費者の健康意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • ウェアラブルデバイスの複雑化、機能の利用制限、セキュリティリスク

第6章 市場セグメンテーション

  • OS別
    • ウォッチOS
    • ウェアラブルOS
    • その他のOS
  • ディスプレイタイプ別
    • AMOLED
    • PMOLED
    • TFT LCD
  • 用途別
    • パーソナルアシスタント
    • メディカル
    • スポーツ
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Apple Inc.
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Garmin Ltd
    • Fitbit Inc.
    • Fossil Group Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • Sony Corporation
    • Lenovo Group Limited
    • Zepp Health Corporation
    • LG Electronics Inc.
    • Polar Electro Oy
    • Casio Computer Co. Ltd

第8章 ベンダーの市場シェア分析

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 56473

The Smartwatch Market size in terms of shipment volume is expected to grow from 171.38 Million units in 2024 to 583.81 Million units by 2029, at a CAGR of 27.78% during the forecast period (2024-2029).

Smartwatch - Market

Due to the rising penetration rates of urbanization, the demand for aesthetically appealing advanced products to better serve the consumers' requirements, such as time schedules and multiple features in one device, has been driving the global need for smartwatches. Moreover, the vast millennial population has been adopting smartwatches due to increased spending on tracking and luxury standards for their regular work hours.

Smartwatches are designed to be paired with smartphones (via Bluetooth), which function as information gateways so that these watches can share phone notifications, such as text messages, email notices, or application alerts. However, smartwatches are not interchangeable since they can usually only be paired with a limited number of compatible smartphones. For instance, Samsung's Gear A smartwatch only works with Samsung Galaxy series smartphones, and the Apple Watch only works with iPhones. As a result, current smartwatches available from mobile device manufacturing companies are more like smartphone accessories than standalone devices since they require access to a compatible smartphone to relay additional useful information to their owners.

Changing lifestyles and readiness for technology adoption in lifestyle solutions have increased the demand for wearable technology. This demand has been supported by new product launches and entrants venturing into the market. As more companies venture into the smartwatch market, the need to differentiate their product offerings becomes essential. For instance, in November 2023, Zepp Health Corporation ("Zepp Health"), a global player in smart wearables and health technology, announced the highly-anticipated launch of the Amazfit Balance in India. Designed with precision, the Amazfit Balance aims to help users achieve a harmonious balance between their personal, professional, and well-being pursuits. Building on the popularity of its predecessors, the Amazfit GTR and GTS, the Amazfit Balance seamlessly blends advanced technology with features that have captivated a global audience.

Increasing health consciousness among consumers is a crucial factor driving the growth of the smartwatch market. A smartwatch enables them to take necessary precautions according to their health. Furthermore, doctors can easily monitor the health status of patients remotely and can maintain, prescribe, or treat them as required. For instance, all the new Apple Watches since Series 5 can track heart rate, nervous system activities, emergency or inactivity warnings, and health events.

Furthermore, smartwatches provide quick access to notifications, messages, calls, and apps without a smartphone. This convenience attracts users seeking a more streamlined and efficient way to stay connected. Also, improvements in battery life, display quality, and processing power make smartwatches more functional and appealing. Enhanced features like GPS, contactless payments, and voice assistants add to their attractiveness.

Although the adoption of wearables has gained traction for the past few years, the concern over data privacy persists. Moreover, for smartwatches, the target consumers are individuals whose data security awareness is relatively low compared to enterprises. Even though data from smartwatches are not information-rich, risks may increase further if the device supports internet connectivity, as they can be operated away from the paired device. Payment services can be misused in such cases.

Moreover, the conflict has caused significant disruptions in global supply chains. Ukraine and Russia are significant suppliers of raw materials like palladium and neon gas, which are essential for semiconductor production. These disruptions can lead to shortages and delays in producing smartwatches and other electronics. At the same time, rising costs of materials and logistics due to the conflict can increase the overall production costs for smartwatches. Manufacturers may pass these costs onto consumers, resulting in higher prices that may dampen demand.

Smartwatch Market Trends

Medical Segment to Hold Considerable Market Shares

  • Medical applications are a significant driver of demand for smartwatches. Smartwatches with health monitoring features such as heart rate tracking, blood oxygen levels, ECG (electrocardiogram) capabilities, and blood pressure monitoring provide users with valuable health insights. These features appeal to individuals looking to keep track of their health metrics in real-time.
  • People with chronic conditions like diabetes, hypertension, and heart disease benefit from smartwatches that help monitor their health parameters and provide timely alerts. This continuous monitoring aids in better disease management and adherence to treatment plans. According to the International Diabetes Federation, by 2045, the Western Pacific region is forecast to have the highest number of diabetic people globally, with some 260 million people aged between 20 and 79 years.
  • In addition, according to the American Hospital Association, the number of people with chronic medical conditions in the United States has been increasing gradually for several decades. By 2050, around 171 million individuals in the United States are expected to suffer from chronic conditions.
  • Many smartwatches come with emergency features such as fall detection and SOS alerts, which can automatically contact emergency services or designated contacts if the wearer is distressed. This is particularly useful for older people or those with medical conditions that put them at risk of sudden health issues. Also, it has the ability to collect and analyze personal health data over time, allowing users to track their progress and make informed decisions about their health and lifestyle. This data can also be shared with healthcare providers for more personalized and effective care.
  • Furthermore, in August 2023, Japan-based watchmaker Citizen launched its second-gen CZ Smart watch lineup in May 2023. The company reportedly suspended sales of these WearOS-based smartwatches temporarily due to a "technical issue." These smartwatches came with a feature based on tech from IBM's Watson and NASA to track a person's alertness. The affected models include the MX1000-01X, MX1011-05X, MX1018-06X, MX1000-28X, MX1016-28X, MX1017-50X, MX1000-52X, MX1002-57X, MX1010-59X, MX1003-71X and the MX1005-83X. The report said this issue doesn't affect the CZ Smart Hybrid model.

Asia-Pacific Expected to Have Significant Growth

  • Asia-Pacific is expected to witness significant growth in the smartwatch market, owing to the growing consumer electronics industry and the rapid rise of smartwatch market vendors across the region's emerging economies. The increasing tech-savvy population, a rising pool of chronic diseases like obesity and diabetes, and the growing popularity of health and fitness to maintain a healthy lifestyle drive the market's growth.
  • According to a survey conducted in July 2023 by Transform Rural India, the average monthly medical expenses in India for chronically ill patients not availing of free medicine was about INR 6 thousand. Meanwhile, patients with chronic illness incurred an average monthly expense of nearly INR 5 thousand. An increase in healthcare spending may further create demand for a smartwatch.
  • Smartwatches and smart wristbands are becoming popular, with nearly 70% of Chinese smartwatch owners owning a wristband. Local smartwatch brands responded promptly to this trend and snapped up most of the market share. There is an opportunity for Western brands to copy from China and establish leading positions in their home markets.
  • In addition, the growing urbanization rates have increased demand for modern, visually appealing products that can better satisfy consumers' needs, such as several functionalities in one device and time schedules. Furthermore, the enormous millennial population globally has swiftly adopted smartwatches because of their increasing ability to track and maintain regular work hours and luxury standards. For instance, in September 2023, Apple launched the Apple Watch Series 9, which can run up to 18 hours of everyday use. It can be used up to 36 hours in low power mode and fast charging. With enhanced health monitoring capabilities, users can seamlessly integrate well-being into their daily routines, while advanced productivity tools and efficient communication features ensure streamlined workdays. The smartwatch's customizable workout seamless integration with work apps and improved battery life contribute to a holistic user experience, positively impacting how individuals manage their time and productivity in the professional realm.
  • Given India's enormous population, with over 60-65% residing in rural regions, digitization is essential. Connecting the country allows more residents to access the benefits and possibilities of a modern economy, bridging the economic divide. For example, the Government on Rural Development - Economic Survey Highlights Thrust on Rural Development Report January 2023 noted that 65% of the country's population lives in rural areas.
  • Moreover, the adoption of developed technologies such as artificial intelligence, machine learning, blockchain, and cloud computing, among others, will enhance the efficiency of Indian businesses, allowing them to compete globally, explore new markets, create new business models, and position themselves for strong growth over the next few decades. This is expected to fuel the market's expansion even more. For instance, in February 2024, the NoiseFit Grace came with a 1.1-inch AMOLED always-on-display with a resolution of 360x360 pixels and a peak brightness of 600 nits. It has an artificial intelligence (AI) voice assistant, Bluetooth calling, and an in-built calendar.

Smartwatch Industry Overview

The smartwatch market is moderately fragmented, with major players like Apple Inc., Samsung Electronics Co. Ltd, Garmin Ltd, Fitbit Inc., and many others. Companies are focusing on product innovation and development to gain an edge over a large number of local players, which makes the rivalry intense in the market.

December 2023 - Maxima, a significant player in the world of wearable technology, announced the release of its latest 'Max Pro Hunt' smartwatch. This new launch had unique features, including a 1.78'' super AMOLED display with 1000 Nits brightness in a premium metallic design.

September 2023 - CMF, a sub-brand of Nothing, officially launched its inaugural product lineup. The brand's initial offerings included the CMF Buds Pro, the CMF Watch Pro, and the CMF Power 65W GaN charger. CMF Watch Pro boasts a sleek aluminum alloy frame and a large 1.96-inch AMOLED display that offers vibrant colors and smooth navigation. With a 58 fps refresh rate, this smartwatch promises ultra-smooth performance. It sustains 110 sport modes, includes built-in GPS for accurate location tracking, and provides complete health monitoring, including real-time heart rate and blood oxygen saturation tracking.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Key Macroeconomic Trends on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Technological Advancements in the Wearables Market
    • 5.1.2 Increasing Health Awareness among the Consumers
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Growing Complexity of Wearable Devices, Limited Use of Features, and Security Risks

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Operating System
    • 6.1.1 Watch OS
    • 6.1.2 Wear OS
    • 6.1.3 Other Operating Systems
  • 6.2 By Display Type
    • 6.2.1 AMOLED
    • 6.2.2 PMOLED
    • 6.2.3 TFT LCD
  • 6.3 By Application
    • 6.3.1 Personal Assistance
    • 6.3.2 Medical
    • 6.3.3 Sports
    • 6.3.4 Other Applications
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia Pacific
    • 6.4.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Apple Inc.
    • 7.1.2 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 7.1.3 Garmin Ltd
    • 7.1.4 Fitbit Inc.
    • 7.1.5 Fossil Group Inc.
    • 7.1.6 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.7 Sony Corporation
    • 7.1.8 Lenovo Group Limited
    • 7.1.9 Zepp Health Corporation
    • 7.1.10 LG Electronics Inc.
    • 7.1.11 Polar Electro Oy
    • 7.1.12 Casio Computer Co. Ltd

8 VENDOR MARKET SHARE ANALYSIS

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET