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市場調査レポート
商品コード
1521452

マイクロファイナンス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Micro Finance - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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マイクロファイナンス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年07月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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概要

マイクロファイナンス市場規模は2024年に2,321億8,000万米ドルと推定され、2029年には3,838億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは10.58%で成長する見込みです。

Micro Finance-Market

マイクロファイナンスは、ローン、預金、その他の金融サービスへのアクセスを提供し、起業家が事業を立ち上げたり成長させたりすることを可能にします。マイクロファイナンスは雇用を創出し、所得を生み出し、経済成長を促進します。マイクロファイナンスは女性のエンパワーメントに大きな影響を与え、従来の障害を克服し、経済的な運命を切り開くことを可能にします。多くのマイクロファイナンスプログラムが女性の借り手をターゲットにしているのは、そのビジネスの可能性と乗数効果の力を理解しているからです。

また、中小企業は、マイクロファイナンスのソリューションやサービス・プロバイダーによって、資金調達や株式へのアクセスを改善し、成長への投資を可能にする取り組みが支援されています。さらに、今後数年間マイクロファイナンス分野の世界的成長に貢献すると期待されるピアツーピアレンディングやクラウドファンディング・プラットフォームの採用は、インターネットやスマートフォンの普及が進んでいることが背景にあります。

世界のマイクロファイナンス市場が成長を続け、新興市場の零細企業向け銀行に焦点が移るにつれて、世界のマイクロファイナンス市場の成長は今後数年間で大きく伸びると予想されます。零細企業は、その国の経済状況を理解し、タイムリーな情報、新たな機会、自社製品への投資機会を提供することで、どの国の経済成長にも不可欠な役割を果たしています。

マイクロファイナンス市場の動向

従来のマイクロファイナンス機関におけるデジタル化の重要性の高まり

マイクロファイナンスは、融資や預金、様々な金融サービスの提供を促進し、意欲的な起業家が事業を開始したり拡大したりできるよう支援します。マイクロファイナンスは、雇用創出や所得創出、経済成長を促進します。マイクロファイナンスは、女性のエンパワーメントに不可欠であり、女性が従来の障壁を乗り越え、経済的な未来をコントロールできるように支援します。多くのマイクロファイナンスプログラムが女性の借り手をターゲットにしているのは、そのビジネスの可能性と乗数効果の力を理解しているからです。例えば、インドのムンバイに拠点を置くマイクロファイナンス銀行FINCAは、社会的企業CIRCLE(女性の経済的エンパワーメントとリーダーシップ)と提携しました。このパートナーシップは、CIRCLEのデジタルリテラシー・プログラム(DLP)を通じて、低所得層の女性がデジタルリテラシーを身につけ、経済的に自立できるように支援することを目的としています。

マイクロファイナンス機関や小口融資業者は、さまざまな金額に対して高金利を課しており、これが市場成長の主な障害となっています。さらに、マイクロファイナンス機関は収益を上げることに主眼を置いています。その結果、返済期間が短く、手数料も高いです。マイクロファイナンス機関は、さまざまな銀行やその他の機関から多額の資金を借りています。高い金利と短い返済期間の結果、市場はあまり成長していないです。さらに、世界中のほとんどの国で、多くのマイクロファイナンス機関は、政府によって認められている貯蓄を集めることができないため、プライベート・エクイティを通じて資本を調達する必要があり、市場の成長に悪影響を及ぼしています。

例えばインド政府は、既存および潜在的な零細・中小企業(MSME)に対する様々な金融支援プログラムを設けています。これらのプログラムは、新進のMSMEに資金援助を提供することで、彼らが潜在能力を最大限に発揮できるように事業を立ち上げ、拡大できるようにすることを目的としています。

アジア太平洋(APAC)は市場成長において最も急成長している地域のひとつです。

アジア太平洋地域は、マイクロファイナンスで最も収益を上げている地域です。中国とインドがマイクロファイナンス市場で最も大きなシェアを占めています。貧しい社会経済グループへの融資を目的としたマイクロファイナンス制度の実施に金融機関が関与した結果、インドはマイクロファイナンス業界において支配的な地位を占めています。

また、マイクロファイナンスのソリューションやサービスは、中小企業が信用や資本へのアクセスを増やし、成長に向けた投資を可能にするのに役立っています。さらに、アジア太平洋地域でのインターネットやモバイル機器の普及が進んでいることから、今後数年間はピアツーピア融資やクラウドファンディング・プラットフォームの利用が世界のマイクロファイナンス市場の成長に寄与すると予測されています。

また、マイクロファイナンス・ソリューション&サービス・プロバイダーは、融資や株式へのアクセスを改善することで中小企業を支援し、事業拡大のための投資を可能にしています。さらに、アジア太平洋(APAC)地域におけるインターネットとスマートフォンの普及は、ピアツーピア(P2P)融資とクラウドファンディングの拡大に拍車をかけています。これらすべての要因が、今後数年間のマイクロファイナンスの世界の成長に寄与すると予想されます。

マイクロファイナンス業界の概要

マイクロファイナンス市場は細分化されています。マイクロファイナンスは、銀行、従来型のマイクロファイナンス・プロバイダー、革新的なフィンテック企業、非政府組織などを組み合わせた多面的な産業です。マイクロファイナンス市場は、消費者の嗜好の変化、業界の新しいテクノロジー、レスポンスレンディングへの注目の高まりにより、常に進化しています。市場を独占している主要企業は、Annapurna Finance、BSS Microfinance Limited、Asirvad Microfinance Limited、Bandhan Bank、CreditAccess Grameen Limitedです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 新興諸国のマイクロファイナンス分野における先端技術の活用
    • 中小企業の資金ニーズが市場成長を後押し
  • 市場抑制要因
    • 法規制の遵守が市場成長を阻害
    • 経済界における金融サービスに関する知識不足
  • 市場機会
    • 次世代技術のマイクロファイナンス開発
    • 持続可能な開発の目的に対するより深い理解
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 業界の魅力ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界の技術的進歩に関する洞察

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 銀行
    • マイクロファイナンス機関(MFI)
    • NBFC(非銀行金融機関)
  • エンドユーザー別
    • 小規模企業
    • 個人起業家
    • マイクロ企業家
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 中東・アフリカ
    • 南米

第6章 競合情勢

  • 市場集中の概要
  • 企業プロファイル
    • Annapurna Finance
    • BSS Microfinance Limited
    • Asirvad Microfinance Limited
    • Bandhan Bank
    • CreditAccess Grameen Limited
    • Grameen Bank
    • Compartamos Banco
    • Kiva
    • Accion International
    • ASA International*

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 50001815

The Micro Finance Market size is estimated at USD 232.18 billion in 2024, and is expected to reach USD 383.89 billion by 2029, growing at a CAGR of 10.58% during the forecast period (2024-2029).

Micro Finance - Market

Microfinance provides access to loans, deposits, and other financial services that allow budding entrepreneurs to launch or grow their businesses. Microfinance creates jobs, generates income, and promotes economic growth. It significantly impacts women's empowerment, enabling them to overcome traditional obstacles and take charge of their financial destiny. Many microfinance programs target women borrowers because they understand their business potential and the power of the multiplier effect.

SMEs are also supported by microfinance solutions and services providers in their efforts to improve access to finance and equity, enabling them to invest in growth. Moreover, the adoption of peer-to-peer lending and crowdfunding platforms, which are expected to contribute to the global growth of the microfinance sector over the next few years, is driven by the increasing penetration of the internet and smartphones.

As the global microfinance market continues to grow and the focus shifts to microenterprise banks in emerging markets, the growth of the global microfinance market is expected to increase significantly over the next few years. Microenterprises play an essential role in any country's economic growth by understanding the country's economic situation and providing timely information, new opportunities, and investment opportunities for their products.

Micro Finance Market Trends

Growing Importance of Digitalization for Traditional Microfinance Institutions

Microfinance facilitates the provision of loans, deposits, and various financial services, empowering aspiring entrepreneurs to initiate or expand their businesses. Microfinance leads to job creation and income generation and fosters economic growth. It is crucial in empowering women, helping them overcome traditional barriers and seize control of their financial futures. Many microfinance programs target women borrowers because they understand their business potential and the power of the multiplier effect. For example, FINCA, a microfinance bank based in Mumbai, India, partnered with the social enterprise CIRCLE (Women's Economic Empowerment and Leadership). The partnership aims to help women of low-income backgrounds become digitally literate and financially independent through CIRCLE's digital literacy program (DLP).

Microfinance institutions and microlenders charge high-interest rates on different amounts of money, which is the main obstacle to market growth. Furthermore, the main focus of microfinance institutions is to increase their revenue. As a result, they have short repayment times and high charges. Microfinance institutions borrow large amounts of money from different banks and other institutions. As a result of high interest rates and short repayment times, the market is growing less. Moreover, many microfinance institutions in most countries around the world need to raise capital through private equity because they can't collect savings, as they are allowed by the government, negatively impacting market growth.

The Indian Government, for example, has created various programs of financial aid for both existing and potential Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs). These programs aim to provide financial aid to budding MSMEs so that they can set up and expand their business to reach their full potential.

Asia-Pacific (APAC) is one of the Fastest Growing Regions in Terms of Market Growth.

Asia-Pacific is the most revenue-generating region for microfinance. China and India account for the region's most significant share of the microfinance market. As a result of the financial institution's involvement in implementing microfinance schemes for loans to poor socio-economic groups, India has a dominant position in the microfinance industry.

Microfinance solutions and services are also helping SMEs increase access to credit and capital, enabling them to invest in growth. Furthermore, the use of peer-to-peer lending and crowdfunding platforms projected to contribute to the growth of the global microfinance market over the next few years is driven by an increasing penetration of internet and mobile devices across Asia-Pacific.

Microfinance solutions & service providers also support small and medium-sized enterprises (SMEs) by improving their access to loans and equity, allowing them to invest in expansion. Furthermore, the growing adoption of the internet and smartphones in the Asia-Pacific (APAC) region is fueling the expansion of peer-to-peer (P2P) lending and crowdfunding. All of these factors are expected to contribute to the global growth of microfinance in the coming years.

Micro Finance Industry Overview

The microfinance market is fragmented. Microfinance is a multi-faceted industry that combines banks, conventional microfinance providers, innovative fintech companies, and non-governmental organizations. The microfinance market is constantly evolving due to changing consumer preferences, new technology in the industry, and an increased focus on response lending. The major players dominating the market are Annapurna Finance, BSS Microfinance Limited, Asirvad Microfinance Limited, Bandhan Bank, and CreditAccess Grameen Limited.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Use of Advanced Technology in the Micro Finance Sector in Developing Countries
    • 4.2.2 Funding Needs from Small and Medium-Sized Enterprises Boosts Market Growth
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Legislation and Regulatory Compliance Impedes Market Growth
    • 4.3.2 Lack of Knowledge About Financial Services Within the Economy
  • 4.4 Market Opportunities
    • 4.4.1 The Microfinance Development of Next-Generation Technologies
    • 4.4.2 Achieving a Better Understanding of the Objectives of Sustainable Development
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness: Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitutes
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Insights into Technological Advancements in the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Banks
    • 5.1.2 Micro Finance Institute (MFI)
    • 5.1.3 NBFC (Non-Banking Financial Institutions)
  • 5.2 By End-User
    • 5.2.1 Small Enterprises
    • 5.2.2 Solo Entrepreneurs
    • 5.2.3 Micro Entrepreneurs
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concentration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Annapurna Finance
    • 6.2.2 BSS Microfinance Limited
    • 6.2.3 Asirvad Microfinance Limited
    • 6.2.4 Bandhan Bank
    • 6.2.5 CreditAccess Grameen Limited
    • 6.2.6 Grameen Bank
    • 6.2.7 Compartamos Banco
    • 6.2.8 Kiva
    • 6.2.9 Accion International
    • 6.2.10 ASA International*

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS