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市場調査レポート
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1445793

オンライン化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Online Cosmetics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 167 Pages | 納期: 2~3営業日

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オンライン化粧品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 167 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

オンライン化粧品市場規模は2024年に149億6,000万米ドルと推定され、2029年までに224億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に8.47%のCAGRで成長します。

主なハイライト

  • インターネットの強力な普及は、化粧品に対する消費者の意識の向上に大きく貢献しています。 Instagram、Facebook、Snapchat、Twitterなどのさまざまなソーシャルメディアプラットフォームでアクティブなソーシャルメディアユーザーが世界中で増加しており、オンラインメディアを介した化粧品の需要が支えられています。化粧品業界のブランドはソーシャルメディアの可能性を活用しています。
  • ソーシャルメディアネットワークはデジタルマーケティング情勢を変革し、世界中でユーザーエンゲージメントを推進しています。さらに、ソーシャルメディアのインフルエンサーが自社の美容法を紹介する傾向がここ数年で増加しており、国内外の美容企業はブランドの認知度を高め、潜在的な消費者にリーチするためにインフルエンサーに頼るようになっています。これは、世界中で事業を展開している大手カラー化粧品ブランドで特に顕著であり、ソーシャルメディアでメイクアップチュートリアルを公開する傾向が最も高い成長をもたらしています。
  • ビーガン化粧品やオーガニック化粧品の安全性についての消費者の意識の高まりにより、メーカーは新たな製品を発売し、新興分野での事業展開を拡大することが奨励されています。たとえば、社会意識の高いフランスの化粧品会社SO'BiO eticは、2021年6月に環境に優しく健康的な化粧品を提供するオーガニックビューティーラインを米国で立ち上げました。同社は、自社製品にはグリコール、パラベン、シリコン、ナノ粒子、PEG、化学フィルターが含まれていないと主張しています。
  • さらに、消費者に幅広い製品と選択肢を提供するeコマースプラットフォームで製品が幅広く入手できるため、ナチュラルおよびオーガニック化粧品のオンライン販売は世界中で急成長しています。そのため、メーカーは消費者の需要に応えるために新しいオンラインストアを立ち上げています。
  • たとえば、2022年 2月、英国の多国籍小売業者NEXTは英国を拠点とするスキンケアメーカーと提携し、16種類のビーガンスキンケア製品で構成される新しい美容ブランド「Woah」を立ち上げました。オンラインで購入できるこの新しい美容ブランドは、とろけるクレンジングバーム、ビタミンCセラム、ブライトニングトナー、ハイドレーションマスクなどの製品を提供するように設計されています。

オンライン化粧品市場動向

天然/オーガニック製品への関心の高まり

  • 市場では合成化粧品のシェアが突出していますが、近年、消費者は健康意識の高まりから、植物由来、動物実験を行っていない、自然派の化粧品にシフトしています。従来の化粧品に含まれる化学物質による皮膚の炎症、アレルギー、くすみなどの副作用に対する懸念が高まり、ナチュラル・オーガニック化粧品への需要が高まっています。
  • 合成化粧品を長期間使用すると、刺激、ホルモンバランスの乱れ、毒性など、さまざまな健康上の問題を引き起こす可能性があります。しかし、植物エキスや天然オイルなどのオーガニック成分で作られた化粧品であれば、肌に負担をかけることはありません。化学物質を含まず、原材料の調達が透明である自然化粧品は消費者に好まれており、これが自然化粧品の需要を促進すると考えられます。
  • この関心の高まりを利用するために、市場のメーカーは、オーガニック、ビーガン、ナチュラル、ケミカルなどの表示を伴う、植物ベースのクリーンラベル成分を含む幅広いオーガニックスキンケア製品を導入することにより、製品提供の刷新と拡大を行っています。-特に、自由、そして残酷さのないもの。
  • たとえば、資生堂は2022年4月、地元の垂直農場から無農薬の植物を調達する新しい美容ブランド「Ule」を発表しました。資生堂がインキュベートしたフランスの新興企業は、タワーファームと協力してパリ近郊で栽培されたエキゾチックな食材を調達しています。大量に購入した乾燥植物物質を出荷する代わりに、Uleはパリ近郊の垂直農場から新鮮な植物を調達し、そこで「最適な効能で手作業で収穫」されています。

アジア太平洋は最も急成長している市場

  • アジア太平洋地域では、インターネットサービスの強力な浸透に伴うスマートフォンユーザーの増加により、オンライン化粧品に対する大きな需要が発生しています。中国やインドなどの新興経済国は、各国のeコマースエコシステムの発展が続いているため、オンライン買い物客の数が最も多くなっています。
  • たとえば、国際貿易局(ITA)と米国商務省(USDoC)による最近の調査によると、ライブストリーミングの人気が大幅に高まっています。 2021年現在、中国の化粧品eコマース全体の約10%を占めています。さらに、都市化による生活水準の向上と働く女性の増加により、オンライン化粧品の需要が高まっています。
  • 中流階級の人々は、嗜好の大幅な変化に基づいて急速に進化する美容製品を購入する可能性があります。したがって、この地域における中流階級の人口の増加が、オンライン化粧品の需要の急増の原因となっています。
  • 動物実験を行わないビーガン原料で作られた美容製品は、近年高い普及率を記録しており、アジア諸国で人気が高まっています。さらに、オーガニック化粧品を専門とするオンラインプレーヤーもいくつかあり、消費者の自宅からワンクリックでプライベートブランドと国際ブランドの両方をより包括的に選択できるようになります。
  • たとえば、インドで広く受け入れられているオンライン化粧品プレーヤーには、Vanity Wagon、The Glocal Store、Just Herbs、Nykaa、healthandglow.comなどが含まれます。

オンライン化粧品業界の概要

オンライン化粧品市場は競争が激しく、地域および世界のプレーヤーが強力な存在感を示しています。需要は主に、化粧品ブランドに対する消費者の高い認知度とオンライン購入への親近感によって引き起こされます。調査対象の市場では、一部の著名なプレーヤーが、オンラインチャネル全体への浸透度を高めるために、自然、有機的、持続可能であると主張するポートフォリオを立ち上げ/買収しています。同様に、主要ブランドは、リーチを拡大し、市場での地位を維持するために、eコマースプラットフォームやソーシャルメディアのインフルエンサーと提携しています。

たとえば、2022年7月、国産美容ブランドのNutriglowは、同社のスキンケア製品と化粧品をプラットフォーム上で独占的に販売するために、eコマース大手Flipkartと戦略的パートナーシップを締結しました。市場で特定されている主要企業には、ロレアルSA、エスティローダーカンパニーズ、LVHMモエヘネシールイヴィトン、コティ社、レブロン社などが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • フェイシャル化粧品
    • アイ化粧品
    • リップ化粧品
    • ネイル化粧品
  • カテゴリー
    • 量産
    • プレミアム
  • 流通チャネル
    • 企業ウェブサイト
    • 小売ウェブサイト
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 有力企業が採用した戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Loreal SA
    • Shiseido Co.,Ltd.
    • The Estee Lauder Companies
    • Natura &Co.
    • Revlon
    • Oriflame Cosmetics AG
    • Coty, Inc.
    • Kao Corporation
    • Lotus Herbals
    • NARS Cosmetics

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 91956

The Online Cosmetics Market size is estimated at USD 14.96 billion in 2024, and is expected to reach USD 22.46 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.47% during the forecast period (2024-2029).

Online Cosmetics - Market

Key Highlights

  • The strong Internet penetration has significantly contributed to driving consumer awareness about cosmetics. The rising number of active social media users around the globe on various social media platforms, including Instagram, Facebook, Snapchat, and Twitter, is supporting the demand for cosmetics via online mediums. Brands across the cosmetic industry are tapping into social media potential.
  • Social media networks are transforming the digital marketing landscape and driving user engagement globally. Additionally, the trend of social media influencers showcasing their beauty regimens has increased over the past few years, and both local and international beauty companies have been turning to influencers to increase their brand awareness and reach potential consumers. This is especially visible with major color cosmetic brands operating globally, with the highest growth attributed to the trend of publishing makeup tutorials on social media.
  • Rising consumer awareness about the safety of vegan and organic cosmetics encourages manufacturers to launch new offerings and expand their footprint in the emerging segment. For instance, in June 2021, SO'BiO etic, a socially conscious French cosmetics firm, launched an organic beauty line in the United States to provide environmentally friendly and healthful cosmetics. The company claims its products are free from glycol, parabens, silicones, nanoparticles, PEG, and chemical filters.
  • Moreover, the online sales of natural and organic cosmetics products are booming around the globe, owing to the wide availability of products on the e-commerce platform, which offers a wide range of products and choices to consumers. Thus, the manufacturers are launching new online stores to meet consumer demand.
  • For instance, in February 2022, NEXT, a British multinational retailer, built a partnership with a UK-based skincare manufacturer and launched a new beauty brand, 'Woah,' that consists of 16 vegan skincare products. Available online, the new beauty brand is designed to offer products including a melting cleansing balm, vitamin C serum, brightening toner, and hydration mask.

Online Cosmetics Market Trends

Growing Inclination Towards Natural/Organic Products

  • Although synthetic cosmetics products have a prominent share in the market, in recent years, consumers are shifting towards plant-based, cruelty-free, and natural cosmetics products due to increased health awareness. Growing concerns regarding the side effects of chemicals in conventional cosmetic products, which lead to ailments such as skin irritation, allergies, and dullness, have fueled the demand for natural and organic cosmetic products.
  • Prolonged use of synthetic cosmetics may cause various health issues, such as irritation, hormonal imbalance, and toxicity. However, cosmetic products made of organic ingredients, such as plant extracts and natural oils, do not harm the skin. Natural cosmetic products that are free from chemicals and transparent about the sourcing of the ingredients have been preferred by consumers, which is likely to drive the demand for natural cosmetic products.
  • To capitalize on this growing interest, the manufacturers in the market have been revamping and expanding their product offerings by introducing a wide range of organic skincare products containing plant-based, clean-label ingredients, with claims such as organic, vegan, natural, chemical-free, and cruelty-free, among others.
  • For instance, in April 2022, Shiseido revealed a new beauty brand Ule, which sources pesticide-free botanicals from local vertical farms. The Shiseido-incubated French startup works with Tower Farm to procure exotic ingredients grown near Paris. Instead of shipping dried plant substances purchased in bulk, Ule sources fresh botanicals from a vertical farm near Paris, where they are 'hand-harvested at their optimal potency.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

  • Asia-Pacific region is experiencing significant demand for online cosmetics products due to the increased number of smartphone users accompanied by strong penetration of internet services. Emerging economies such as China and India exhibit the highest number of online shoppers, owing to the ongoing developments in the e-commerce ecosystem of respective countries.
  • For instance, according to recent research by the International Trade Administration (ITA) and the US Department of Commerce (USDoC), live streaming has significantly increased in popularity. It now accounts for around 10% of all Chinese cosmetic e-commerce as of 2021. Additionally, the improved standard of living owing to urbanization, and the increasing number of working women, push the demand for online cosmetic products.
  • The middle-class population will likely purchase beauty products as they evolve rapidly based on the significant changes in their preferences. Thus, the rising middle-class population in the region is responsible for the burgeoning demand for online cosmetic products.
  • Beauty products made from cruelty-free and vegan ingredients have recorded a high adoption rate in recent years and are becoming increasingly popular in Asian countries. Furthermore, several online players specialize in organic cosmetics, allowing a more comprehensive selection of both private label and international brands with one click from the comfort of the consumer's home.
  • For instance, some of India's well-accepted online cosmetics players include Vanity Wagon, The Glocal Store, Just Herbs, Nykaa, and healthandglow.com, among others.

Online Cosmetics Industry Overview

The online cosmetics market is highly competitive, with a strong presence of regional and global players. Demand is mostly driven by high consumer awareness of cosmetic brands and affinity for online purchases. In the market studied, some prominent players are launching/acquiring portfolios that claim to be natural, organic, and sustainable to have higher penetration across online channels. Likewise, the key brands are partnering with e-commerce platforms and social media influencers to expand their reach and maintain their position in the market.

For instance, in July 2022, Homegrown beauty brand Nutriglow entered into a strategic partnership with e-commerce major Flipkart to sell its skincare and cosmetic products exclusively on the platform. Some of the major players identified in the market include Loreal SA, The Estee Lauder Companies, LVHM Moet Hennessy Louis Vuitton, Coty Inc, Revlon Inc, and more.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Facial Cosmetics
    • 5.1.2 Eye Cosmetics
    • 5.1.3 Lip Cosmetics
    • 5.1.4 Nail Cosmetics
  • 5.2 Category
    • 5.2.1 Mass
    • 5.2.2 Premium
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Company Website
    • 5.3.2 Retail Website
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Loreal SA
    • 6.3.2 Shiseido Co.,Ltd.
    • 6.3.3 The Estee Lauder Companies
    • 6.3.4 Natura & Co.
    • 6.3.5 Revlon
    • 6.3.6 Oriflame Cosmetics AG
    • 6.3.7 Coty, Inc.
    • 6.3.8 Kao Corporation
    • 6.3.9 Lotus Herbals
    • 6.3.10 NARS Cosmetics

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER