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市場調査レポート
商品コード
1445640
日本のサードパーティロジスティクス(3PL): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Japan Third-Party Logistics (3PL) - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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日本のサードパーティロジスティクス(3PL): 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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日本のサードパーティロジスティクス(3PL)市場規模は、2024年に501億1,000万米ドルと推定され、2029年までに595億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.16%のCAGRで成長します。
物流システム業界は、これらの技術ソリューションをさらに取り入れるように成長する可能性があります。現在、自動倉庫が使用されていますが、完全自動運転トラックの道路走行が許可されるまでにはしばらく時間がかかるでしょう。日本では自動化の進歩はすぐには実現しません。同社の物流部門は人手不足に直面しており、その上、 促進要因の高齢化が急速に進んでおり、適正な価格でのサービスの利用が危険にさらされています。この取り組みの2つの目標は、トラック運送部門の生産性を向上させることと、高齢者や女性 促進要因を惹きつけて維持できる労働環境を促進することです。自動化がさらに進むまで、この戦術が市場を十分に効果的に安定させるかどうかを見極める必要があります。
日本は、製造機械および自動車産業において常に世界のリーダーの一つであり続けています。経済産業省(METI)は、ハイテク製造業は日本の最も重要な成長分野の1つであると述べています。日本の製造業の中核分野は、家庭用電化製品、自動車製造、半導体製造、光ファイバー、オプトエレクトロニクス、光メディア、鉄鋼、コピー機などです。
古くから日本は世界有数の自動車輸出国でした。高品質の製造と効率的な物流サービスで知られています。高度に発達したインフラと港湾ネットワークは、密集した海運会社と同様に、輸出大国としての地位を支えています。
日本の自動車産業の大手企業の中には、社内に物流部門を持っている企業もあります。バンテックは日本の大手自動車物流プロバイダーであり、日立物流グループの傘下で運営されています。バンテックグループは、自動車メーカーの複雑な物流要件に合わせて、自動車部品の順次供給をサポートします。
日野自動車が考える未来のモビリティ社会は、"SPACE "という言葉で表現されています。"Shared(移動・空間・時間の共有)" "Platform(様々なサービスに自由に対応)"と "Autonomous(運転からの解放)"と "Connected(モビリティと人・モノ・街をつなぐ)"と "Electricity(効率性と柔軟性を高める)"。
日本は、米国に次いで世界で2番目に急速に成長している成熟した医薬品市場です。日本の医薬品市場に対する国際的な関心は、コールドチェーン物流サービスプロバイダーにチャンスをもたらすでしょう。この国の企業は、競合他社や3PL企業にプラットフォームサービスを提供する企業との取引、パートナーシップ、契約を通じて、サービスの大幅な改善と更新を行っています。
コールドチェーン市場は、そのプロセスで必要なエネルギー量と、発生する排出量が膨大であることでも知られています。両社は物流センターを設立し、車両を環境に優しく、排出ガスを最小限に抑え、持続可能なエネルギー源で稼働する車両に改造しています。
日本政府と国連児童基金(ユニセフ)は、2022年2月20日に保健省とSAMESに3台の冷蔵バンを寄贈しました。これらのバンはワクチンの輸送に使用されます。ディリのSAMES施設で、杵渕正美氏は語る。駐東ティモール日本大使とアイノア・ジャウレギベイティア・ユニセフ副代表はボニファシオ・マウコリ・ドス・レイス保健副大臣に車両を贈呈しました。
さらに、ウォークイン冷却室が提供されており、現在アイナロ、バウカウ、ボボナロ、およびオエクッセ特別行政区のすべての地方倉庫に設置されています。ワクチンを安全に保管し、町や医療施設に迅速に送ることができるように、冷蔵バン、ウォークインクーラー、冷凍室をすべての部品とともに備えておくことが重要です。
この市場はかなり小さく、最大のプレーヤーは郵船ロジスティクス、エクスペディターズ、DHL、日立物流、キューネ・ナーゲルです。自社の物流を担う小売企業や製造企業も市場で大きな役割を果たしています。
日本のeコマース市場は、かつてない勢いで成長しています。これは、日本における付加価値サービスの急速な成長に反映されており、その結果、日本の物流業界では、梱包、ラベル貼り、仕分け作業が大幅に急増しています。
国内の高い需要と労働者不足に対処するために、複数の企業から商品を共通の配達ポイントに送る共同配送や共同配送、配送会社がトラックスペースに空きのある 促進要因や荷主を見つけるのに役立つプラットフォームアプリなどの措置を講じることができます。、都市部の小型倉庫を中間流通センターとして利用し、集荷物流を行う。
自動運転機械や自動運転車両の使用など、物流業界における変化の目標は、経済全体に対する業界の二酸化炭素排出量をなくすことです。
The Japan Third-Party Logistics Market size is estimated at USD 50.11 billion in 2024, and is expected to reach USD 59.53 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.16% during the forecast period (2024-2029).
It's likely that the logistics systems industry will grow to include more of these technical solutions. Although automated warehouses are now in use, it will be some time before fully autonomous trucks are allowed on the roads. Automation advancements cannot arrive soon enough for Japan. Its logistics sector is experiencing a manpower deficit, and on top of that, drivers are aging quickly, endangering the availability of services at fair prices. Two goals of this effort are to increase productivity in the trucking sector and to foster work environments that attract and retain older and female drivers. It has to be seen whether this tactic stabilizes the market effectively enough until automation advances further.
Japan has always been and is one of the global leaders in the manufacturing machinery and automobile industries. The Ministry of Economy, Trade, and Industry (METI) says that high-tech manufacturing is one of Japan's most important growth sectors. The core areas in Japan's manufacturing sector are consumer electronics, automobile manufacturing, semiconductor manufacturing, optical fibers, optoelectronics, optical media, steel and iron, and copy machines.
Since a long time ago, Japan has been one of the top exporters of cars in the world. It is known for its high-quality manufacturing and efficient logistics services. Its highly developed infrastructure and port network support its status as an exporting giant, as do its dense concentration of shipping lines.
Some of the major players in the automotive industry in Japan also have in-house logistics arms. Vantec, a leading automotive logistics provider in Japan, operates under the HTS Group. The Vantec Group supports the sequential supply of auto parts in full alignment with the complex logistics requirements of automotive manufacturers.
As per Hino Motors, the future mobility society to be considered is represented by the word "SPACE". "Shared (sharing of movement, space, and time)" "Platform (corresponding to various services freely) and "Autonomous (free from driving)" "Connected (connecting mobility with people, things, and cities)" "Electricity" (increase efficiency and flexibility).
Japan is the second-fastest-growing mature pharmaceutical market in the world, following the United States. The international interest in the Japanese pharmaceutical market will create opportunities for cold chain logistics service providers. The companies in the country are heavily improving and updating their services through deals, partnerships, and agreements with competitors and companies that provide platform services to the 3PL companies.
The cold chain market is also known for the amount of energy required in the process and the huge amount of emissions that occur. The companies are setting up logistics centers and transforming vehicles into ones that are environment-friendly, produce minimum emissions, and run on sustainable sources of energy.
The Government of Japan and the United Nations Children's Fund (UNICEF) gave three refrigerated vans to the Ministry of Health and SAMES on February 20, 2022. These vans will be used to move vaccines.At the SAMES compound in Dili, Masami Kinefuchi, the Japanese ambassador to Timor-Leste, and Ainhoa Jaureguibeitia, the deputy UNICEF representative, gave the vehicles to Sr. Bonifacio Maucoli dos Reis, the vice minister of health.
Moreover, walk-in cool rooms have been provided and are currently being installed at all regional warehouses in the municipalities of Ainaro, Baucau, Bobonaro, and the Special Administrative Area of Oecusse. It is important to have refrigerated vans, walk-in coolers, and freezer rooms with all of their parts so that vaccines can be kept safely and quickly sent to towns and medical facilities.
The market is pretty small, and its biggest players are Yusen Logistics, Expeditors, DHL, Hitachi Transport System, and Kuehne Nagel. Retail and manufacturing companies that handle their own logistics also play a big role in the market.
Japan's e-commerce market is growing at a rate that has never been seen before. This is reflected in the rapid growth of value-added services in Japan.As a result, packaging, labeling, and sorting activities have seen a large spike in the Japanese logistics industry.
To deal with the high demand and lack of workers in the country, steps can be taken like joint or shared delivery, which sends goods from multiple companies to common delivery points, platform apps, which help delivery companies find drivers with empty truck space and shippers, the use of small warehouses in cities as intermediate distribution centers, and collection logistics.
The goal of the changes in the logistics industry, like the use of self-driving machines and vehicles, is to get rid of the sector's carbon footprint on the economy as a whole.