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市場調査レポート
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1444690

RTE (Ready-To-Eat) 食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Ready-to-Eat Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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RTE (Ready-To-Eat) 食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

RTE食品市場規模は、2024年に4,029億米ドルと推定され、2029年までに5,127億4,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.94%のCAGRで成長します。

RTE食品-マーケット

主なハイライト

  • 市場では、働く人の多忙なライフスタイルや多忙な仕事スケジュールにより、消費者の嗜好が家庭で調理された食品からすぐに食べられる製品へと移りつつあります。消費者行動のこの変化は、予測期間中に調査対象の市場を大きく押し上げる可能性があります。すぐに食べられる製品は、いつでも(朝食、昼食、夕食中など)摂取できる通常の食品に最も近い代替品と考えられています。
  • 新しい製品や成分に対する消費者の関心は高まっており、前向きな発展が期待されています。伝統的な料理に加えて、消費者はインド、タイ、イタリアなど、他の民族のさまざまな料理を試してみたいと考えています。したがって、エスニックのRTE食品の好みがこれらの製品の需要を押し上げています。
  • ミレニアル世代と若い世代は、収入のほとんどをRTE食品に費やしているため、RTE食品製造大手にとって最もターゲットになりやすい世代です。したがって、そのような製品の利便性のレベルは、世界市場の総需要を増加させています。さらに、消費者の健康意識の高まり、生活習慣病の蔓延、生鮮食品の栄養価の高さなどがRTE食品市場を抑制しています。

RTE食品市場の動向

便利で健康的なRTE食品の需要が急増

  • 世界的に、社会的および経済的パターンの変化、ならびに食品および飲料への支出の増加、意識の向上により、便利なRTE食品、特にインスタントパスタ、米、スナック、肉製品などの需要がより速いペースで成長しています。健康食品、食事パターンと既存の食習慣の変化、世界中で増加する外国人定住人口、新製品を味わいたいという欲求について。
  • 米国はRTE食品の世界最大の市場の1つであり、ドイツや英国などの国々もこれに続き、アジア太平洋、中東、ラテンアメリカの新興市場はあまりにも予測がつかないほどです。将来の成長も同様です。
  • インスタントまたは簡単に準備できるスナックやインスタントミールは、多忙なライフスタイルのため、特に労働者階級の人々、10代の子供、ホステルに住む人々、独身者の間で非常に人気が高まっています。さらに、外出先でのコンセプトは、すぐに食べられる食品が提供する製品の消費と取り扱いの容易さと密接に関連しています。したがって、消費の利便性と使い捨て包装の助けにより、すぐに食べられる食品の需要が増加しています。

アジア太平洋が市場を独占

  • アジア太平洋はRTE食品市場を独占しています。冷凍肉製品などの冷凍食品や調理済み食品、ピザ、冷凍シリアル、スープなどの冷凍スナックの需要の高まりが市場を牽引しています。より珍しい製品のイントロダクション、プライベートブランドの流入、および製品のプレミアム化は、市場の需要を支えるいくつかの要因です。調理時間の短縮と利便性が消費者にとって理想的な調理済み食品に対する消費者の認識は着実に向上しています。
  • 中国やインドなどの国は、力強い成長と潜在力の高さから、この地域の需要を牽引する可能性が高いです。冷蔵調理済み食品と冷凍調理済み食品も、これらの国で最も消費されている調理済み食品のカテゴリーの1つです。グルテンフリー、ビーガン、持続可能な包装など、消費者の食の好みの進化により、市場の価値が高まります。
  • たとえば、2022年 2月、VegaBytzはインドで植物ベースの100%ビーガン肉製品を導入しました。肉/鶏肉/マグロのRTE食品とカレー製品はすべてビーガンで、VegaBytz製品ラインの植物のみから作られています。さらに、市場で活動する企業は、これらの国で強力な足場を築き、市場の成長を促進するための戦略的措置を採用することに焦点を当てています。

すぐに食べられる食品業界の概要

世界のRTE食品市場は競争が激しく、特にNomad Foods Ltd、General Mills、McCain Foods、Nestle SA、Conagra Brandsなどの主要企業が市場で活動しています。産業の高い収益性により、メーカーは強力な競争戦略を展開し、既存の市場プレーヤー間の競合が激化しています。主要な市場プレーヤーは、市場での競争力を維持するための重要な戦略の一環として、製品イノベーション、製品の発売、合併と買収、地理的拡大などに取り組んでいます。また、企業は、市場での競争優位性を獲得するために、製品の提供、品質、味、フレーバー、価格、機能、サイズ、パッケージング、マーケティング活動などのさまざまな要素に基づいて製品を位置付けています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • インスタント朝食/シリアル
    • インスタントスープとスナック
    • 調理済み食品
    • 焼き菓子
    • 肉製品
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nomad Foods Ltd
    • General Mills, Inc.
    • McCain Foods Limited
    • Nestle SA
    • Premier Foods Group Limited
    • Conagra Brands, Inc.
    • Amy's Kitchen
    • Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG
    • Campbell Soup Company
    • The Kraft Heinz Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 53099

The Ready-to-Eat Food Market size is estimated at USD 402.90 billion in 2024, and is expected to reach USD 512.74 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.94% during the forecast period (2024-2029).

Ready-to-Eat Food - Market

Key Highlights

  • The market is witnessing a shift in consumer preferences from home-cooked food to ready-to-eat products, owing to working individuals' busy lifestyles and hectic work schedules. This change in consumer behavior will likely uplift the market studied significantly in the forecast period. Ready-to-eat products are considered the closest alternative to regular food, which can be consumed at any time (such as during breakfast, lunch, or dinner).
  • Consumer interest in new products and ingredients is rising and is expected to witness positive developments. Besides traditional cuisine, consumers are eager to try different meals from other ethnicities, such as Indian, Thai, and Italian. Therefore, preference for ethnic ready-to-eat food has driven the demand for these products.
  • Millennials and the young generation are the easiest targets for ready-to-eat food manufacturing giants as they spend most of their income on such food products. Thus, such products' convenience level is increasing the global market's total demand. Furthermore, the rising health consciousness among consumers, the predominance of lifestyle disorders, and the nutritional value associated with fresh food are restraining the ready-to-eat food products markets.

Ready to Eat Food Market Trends

Surge in Demand for Convenient and Healthy Instant Food

  • Globally, the demand for convenient and instant food, particularly instant pasta, rice, snacks, meat products, and others, is growing at a faster pace due to changes in social and economic patterns, as well as increased expenditure on food and beverage, awareness about healthy foods, changes in meal patterns and existing food habits, growing ex-pat settlement population around the world and the desire to taste new products.
  • The United States is one of the world's largest markets for ready-to-eat food, with countries like Germany and the United Kingdom following suit, and the emerging markets of Asia-Pacific, the Middle East, and Latin America are too projected to see future growth for the same.
  • Instant or easy-to-prepare snacking and ready meals are becoming extremely popular, especially among working-class people, teenage children, people living in hostels, and bachelors due to their hectic lifestyles. Moreover, the on-the-go concept is closely associated with easy consumption and handling of products, which ready-to-eat food can offer. Thus, the demand for ready-to-eat food is increasing due to the linked convenience of consumption and aided by disposable packaging simultaneously.
  • For instance, in March 2021, General Mills, United States food company, released ready-to-eat cookies based on its baking brand Pillsbury for the first time. Pillsbury's Soft Baked Cookies will be available in four flavors: chocolate chip, confetti sugar with drizzled icing, and peanut butter with chocolatey drizzle.

Asia-Pacific Dominates the Market

  • Asia-Pacific dominates the ready-to-eat food market. The rising demand for frozen and ready meals, such as frozen meat products, and frozen snacks like pizza, frozen cereals, soups, etc., drive the market. The introduction of more exotic products, the influx of private labels, and product premiumization are some factors supporting market demand. The consumers' perception of ready meals is persistently improving, where convenience and high-speed cooking time is ideal for consumers.
  • Countries such as China and India are likely to lead the demand in the region due to strong growth and high potential in these countries. Chilled ready meals and frozen ready meals are also one of the most consumed categories of ready-to-eat food in these countries. Evolving consumer food preferences such as gluten-free, vegan, and sustainable packaging add value to the market.
  • For instance, in February 2022, VegaBytz introduced their plant-based, 100% vegan meat products in India. Meat/Chicken/Tuna ready-to-eat meals and curry products are all vegan and made entirely from plants in the VegaBytz product line. In addition, companies operating in the market are focusing on adopting strategic measures to achieve a strong foothold in these countries, driving the market growth.

Ready to Eat Food Industry Overview

The global ready-to-eat food market is highly competitive, with the presence of key players operating in the market, such as Nomad Foods Ltd, General Mills, McCain Foods, Nestle SA, and Conagra Brands, among others. High industrial profitability has led manufacturers to develop powerful competitive strategies, intensifying competition among the existing market players. Major market players are undertaking product innovation, product launches, mergers and acquisitions, geographic expansion, etc., as part of key strategies to remain competitive in the market. Companies are also positioning their products on different factors, including product offerings, quality, taste, flavors, price, functionality, size, packaging, and marketing activities, to gain a competitive advantage in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Instant Breakfast/Cereals
    • 5.1.2 Instant Soups and Snacks
    • 5.1.3 Ready Meals
    • 5.1.4 Baked Goods
    • 5.1.5 Meat Products
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nomad Foods Ltd
    • 6.3.2 General Mills, Inc.
    • 6.3.3 McCain Foods Limited
    • 6.3.4 Nestle S.A.
    • 6.3.5 Premier Foods Group Limited
    • 6.3.6 Conagra Brands, Inc.
    • 6.3.7 Amy's Kitchen
    • 6.3.8 Dr. August Oetker Nahrungsmittel KG
    • 6.3.9 Campbell Soup Company
    • 6.3.10 The Kraft Heinz Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS