市場調査レポート
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1444660

保険テレマティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Insurance Telematics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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保険テレマティクス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

保険テレマティクス市場規模は2024年に57億7,000万米ドルと推定され、2029年までに129億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に17.57%のCAGRで成長します。

保険テレマティクス-市場

テレマティクス保険の通常の仕組みの一部として、自動車には「ブラックボックス」が設置されます。このデバイスは、速度、距離、通過したルートの種類などを追跡します。

主なハイライト

  • さらに、このデバイスはブレーキ動作や運転習慣を追跡し、保険会社が公正な価格を決定するために使用します。保険テレマティクスは、現在の自動車保険の情勢を変えながら、保険金請求、リスク選択、不正行為の検出を改善できます。
  • テレマティクスは、情報学と通信の組み合わせとして理解できます。テレマティクスは、自動車保険分野で運転関連データの追跡、保存、転送に役立ちます。このデータは、運転行動を理解し、適正な自動車保険価格を設定するのに役立ちます。消費者は、衝突支援などのリアルタイムサービスを享受できます。これらのサービスは、大胆な保険金請求サービスの成長をサポートし、保険会社のデジタル利用の推進を支援します。
  • 保険テレマティクスにおけるクラウドサービスの使用は、乗用車および商用車におけるモノのインターネット(IoT)の統合によって推進されています。たとえば、親は子供の運転行動を監視できます。クラウドサービスは、サードパーティアプリケーションによる顧客エクスペリエンスに組み込まれる可能性があり、予測期間全体を通じて市場の拡大を促進します。スマートフォンの使用が増加しており、クラウドテレマティクスとの統合により、車両の動作を追跡し、促進要因の運転スタイルに関連する洞察と危険性を明らかにするリアルタイムのデータ交換が可能になります。保険テレマティクスのクラウド展開により、より優れたデータとデバイス管理にアクセスできるようになります。
  • 従量制保険(UBI)は先進国の車両で広く利用可能であり、保険テレマティクス市場の促進要因となっています。このUBIでは、保険契約の支払保険料は、保険対象の商品またはサービスの利用に直接関連付けられています。消費者にとっては安全運転が促進され、結果として事故の重大性と頻度が軽減されます。保険会社にとっては、保険金請求処理コストが55%削減され、予測期間中の市場の成長を促進する可能性があります。
  • 多くの自動車業界企業は、競争力を高めるためにすでに最先端のテレマティクスシステムへの投資を開始しています。フリート管理者は、アプリケーション固有のテレマティクスやコンピューターイメージングから車両の状態に関する豊富な情報を取得できます。しかし、内部および外部の損傷、インストール時間、定期的なアップデートによって引き起こされるデータ品質と互換性の問題により、市場が制限される可能性があります。

COVID-19は、世界中の保険会社の保険金請求機能に大きな影響を与えました。一方で、申し立ての数は大幅に増加しており、その多くは前例のない時代における新しいまたは異常な状況に関連しています。しかし、ICICI Lombard General Insuranceによると、現在の状況では、健康と自動車の分野で新型コロナウイルス以外の保険金請求へのシフトが高まっており、テレマティクス市場における保険のニーズが高まっていることを示しています。

保険テレマティクス市場の動向

従量制保険の導入拡大

  • 従量制保険は、従来の自動車保険のような定額保険ではなく、促進要因の行動に応じて保険料が計算されます。走行距離と運転行動は、自動車保険の費用を決定する2つの重要な要素です。保険会社は、運転速度、加速度、ブレーキパターン、運転中に携帯電話を使用するかどうかなどのデータを使用して保険料を計算します。
  • 保険テレマティクスの総所有コストが過去10年間で大幅に減少し、規制の整備によりUBIが可能になったため、世界中の保険会社は顧客とのより深い関係を築く未来としてテレマティクスに注目してきました。従量制保険の背後にある主な原動力は、新しいデータ収集技術、組み込みテレマティクスソリューションの開発、新しい保険エコシステムの出現、事故の減少、およびモバイルソリューションやハイブリッドソリューションによって提供される車両盗難回復機能などです。これらの要素は市場の変化を示しており、UBIの実装にとって重要です。
  • 2022年1月から4月にかけて実施された米国の自動車保険に関する調査によると、従量制の自動車保険プログラムが大幅に増加しており、事業者や提供者によっては保険料を最大30%節約できる可能性があるといいます。しかし、顧客満足度の最も大幅な低下は価格の上昇によるものです。この否定的な満足度は、価格が値上がりする場合に事前に顧客に積極的に通知することで軽減できます。
  • ビッグデータ業界のリーダーであるスマートフォンベースのテレマティクス企業と提携して正確な結果を提供することで、UBIプログラムは運転行動を正確に分析し、公正な割引を提供します。たとえば、Zendriveのような保険SaaSプロバイダーは、2,000億マイルを超える運転データによって訓練されたAIおよび機械学習アルゴリズムを使用しています。促進要因が公正に評価され、課税されることを保証するために、このデータにより、急停止、急加速、速度超過、電話の使用、ハードコーナーなどの運転行動を高精度にスコアリングし、総走行距離を把握することが可能になります。このようなテクノロジーの進歩とパートナーシップにより、保険テレマティクス市場の需要が高まります。

乗用車および商用車へのモノのインターネット(IoT)の組み込みの増加により、保険テレマティクスにおけるクラウドサービスと合わせてUBIの利用が推進されています。クラウドを使用すると、旅行中に多数のデバイス関連のデータセットにアクセスできます。たとえば、親は子供の運転行動を監視できます。さらに、サードパーティのアプリケーションを通じてクラウドサービスに接続できるため、顧客エクスペリエンスが向上し、予測期間中の市場の成長が促進されます。

欧州は保険テレマティクス市場で支配的な地位を築いています

  • 欧州の保険テレマティクス市場は主に配線接続されたアフターマーケットブラックボックスによって占められていますが、欧州でアクティブな保険契約の大多数は自己インストール型OBDデバイスです。しかし、欧州の保険会社数社は最近、スマートフォンをベースとしたソリューションに移行しています。イタリアの保険会社UnipolSaiとGeneraliは合わせて、欧州におけるテレマティクス対応保険の50%以上を占めています。同様に、Admiral GroupとDirect Lineは英国で高い導入率を誇っています。
  • 消費者エンゲージメントは現在、ほとんどの保険テレマティクスプログラムの焦点となっており、欧州では今後も短期的には重要なテーマであり続けるでしょう。欧州の保険テレマティクス市場は依然としてイタリアと英国の保険会社によって支配され、支配されており、それぞれ推定430万件と540,000件の保険契約が存在します。他のすべての市場では普及率が大幅に低く、スペイン、オーストリア、フランスでは50,000~100,000件の保険が販売され、ベネルクス、スイス、スカンジナビア、ドイツでは10,000~20,000件の保険が販売されています。
  • 保険テレマティクスのバリューチェーンは、保険業界のプレーヤーをはるかに超えて広がる企業の大規模なエコシステムを含む、複数の業界にまたがっています。欧州では、ゼネラルモーターズ、ホンダ、BMW、ダイムラー、ヒュンダイ、トヨタ、ステランティスなどの自動車メーカーが、自社の車両から収集されたデータを保険適用に利用することに関心を高めています。

スマートフォンベースの保険テレマティクスソリューションは現在、欧州で大規模に提供されています。 LBSやTelematics Technologiesなどの著名な企業は、UBI(自家用車とフリートカーの両方)、衝突検出と再構築、促進要因向けのVASで使用される技術の分野で、ポーランド市場で保険テレマティクスソリューションを開発しています。 EU市場は、スマートフォンベースの保険テレマティクスプログラムのこの傾向に追随しています。

保険テレマティクス業界の概要

保険テレマティクス市場は複数の主要企業で構成されています。市場シェアの観点から見ると、現在市場で大きな支配力を持っているのは一部の市場参加者だけです。傑出した市場シェアを持つ大手企業は、トップの座を維持するために顧客ベースを海外に拡大しています。これらの企業は、市場シェアと収益性を向上させるために、戦略的な協力イニシアチブを活用しています。市場で事業を展開している企業は、製品機能を強化するために、保険テレマティクス市場技術に取り組む新興企業も買収しています。

2022年 11月、デジタル専用保険会社OPESはIMSと提携し、O-Carと呼ばれるアプリベースのテレマティクス保険ソリューションをベトナムで提供しました。 OCarは、IMS One App SDKと特許技術であるIMS Wedgeを利用して被保険者の車両を識別します。このアプリベースのソリューションにより、OPESは国内の300万人の自動車促進要因をターゲットにすることを目指しています。

2022年 10月、家族の自動車保険料率を支援する会社であるDriven TelematicsはCambridge Mobile Telematics(CMT)と提携し、10代の促進要因が運転の安全性を向上させ、自動車保険の節約を支援しました。新しい無料のDrivenアプリは、家族に自分の運転行動に関する洞察を提供し、運転スコアを提供して、保険料を低く抑えるために保険会社を購入できるようにします。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 保険テレマティクスのクラウド導入による、より優れたデータとデバイスの管理が可能に
    • 従量制保険の導入拡大
  • 市場抑制要因
    • データ品質と互換性の問題
  • 業界の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 業界のバリューチェーン分析
  • COVID-19症による業界への影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 使用タイプ別
    • Pay-as-you-drive(走行距離連動型)
    • Pay-how-you-drive(運転行動連動型)
    • Manage-how-you-drive
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Towergate Insurance
    • Unipolsai Assicurazioni SpA
    • Octo Telematics SpA
    • DriveQuant
    • Imertik Global Inc
    • Axa SA
    • The Floow Limited
    • LexisNexis Risks Solutions
    • Vodafone Automotive SpA
    • Viasat Group
    • Cambridge Mobile Telematics
    • AllState Insurance Co.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 51993

The Insurance Telematics Market size is estimated at USD 5.77 billion in 2024, and is expected to reach USD 12.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 17.57% during the forecast period (2024-2029).

Insurance Telematics - Market

As part of how telematics insurance usually works, a "black box" is installed in the car. This device keeps track of things like speed, distance, and the type of route taken.

Key Highlights

  • Additionally, this device tracks braking behavior and driving habits, which insurance companies use to determine a fair price. Insurance telematics can improve claims, risk selection, and fraud detection while changing the current motor insurance landscape.
  • Telematics can be understood as a combination of informatics and telecommunication. Telematics is helpful in the auto insurance sector for tracking, storing, and transferring driving-related data. This data is beneficial for understanding driving behavior and setting reasonable auto insurance prices. Consumers enjoy real-time services like crash assistance. These services support the growth of bold claims services and assist insurers in driving digital use.
  • The usage of cloud services in insurance telematics is being driven by the Internet of Things (IoT) integration in passenger and commercial vehicles. For instance, a parent can monitor their kids' driving behaviors. Cloud services may be incorporated into the customer experience with third-party applications, fueling the market's expansion throughout the forecasted period. The use of smartphones is growing, and its integration with cloud telematics enables real-time data exchanges that maintain track of vehicle operations and reveal insights and hazards associated with a driver's driving style. Better data and device management are made accessible by the cloud deployment of insurance telematics.
  • Usage-based insurance (UBI) is widely available for vehicles in developed countries, which is a driving factor for the insurance telematics market. In this UBI, the payable premium for the policy is directly linked with the insured product or service usage. For consumers, it will promote safe driving, resulting in the mitigation of accident severity and frequency. For the insurers, the claim-handling cost will be reduced by 55%, likely driving market growth over the forecast period.
  • Many automobile industry firms have already begun investing in cutting-edge telematics systems to gain a competitive edge. Fleet managers can obtain a wealth of information about the condition of their cars from application-specific telematics and computer imaging. But the market may be limited by problems with data quality and compatibility caused by internal and external damage, installation time, and regular updates.

COVID-19 had a profound impact on the claims functions of insurance companies around the globe. On the one hand, the number of claims had increased significantly, with many relating to new or unusual situations in these unprecedented times. However, in the current conditions, the shift towards non-COVID claims has risen in the sectors of health and motor, according to ICICI Lombard General Insurance, which indicates the growing need for insurance in the telematics market.

Insurance Telematics Market Trends

Increasing Adoption of Usage-based Insurance

  • Usage-based insurance calculates the insurance premium depending on the driver's behavior rather than a fixed amount like conventional car insurance. The distance traveled and driving behavior are two important factors in determining the cost of car insurance.The insurer uses data such as driving speed, acceleration rate, braking pattern, and whether you use the phone while driving to calculate insurance premiums.
  • As the total cost of ownership for insurance telematics has decreased significantly over the last ten years and regulatory developments have enabled UBI, insurers worldwide have focused on telematics as the future of developing deeper client relationships. The main driving forces behind usage-based insurance are new data collection techniques, the development of embedded telematics solutions, the emergence of a new insurance ecosystem, a decline in accidents, and vehicle theft recovery capabilities, including those offered by mobile and hybrid solutions. These elements denote a shift in the market and are crucial for implementing UBI.
  • According to a US auto insurance study conducted between January and April 2022, usage-based automobile insurance programmes have seen a dramatic increase that could save up to 30% on the insurance premium, depending on the operator or provider. However, the most significant fall in customer satisfaction is due to price increases. This negative satisfaction can be decreased by proactively informing customers ahead of time if the price increases.
  • Through partnering with smartphone-based telematics companies that are industry leaders in big data to provide accurate results, UBI programmes analyze driving behavior accurately to offer fair discounts. For example, insurance SaaS providers like Zendrive use AI and machine learning algorithms trained by over 200 billion miles of driving data. To ensure that drivers are fairly evaluated and taxed, this data enables highly accurate scoring of driving behaviors such as hard stops, sharp acceleration, speeding, phone use, and hard corners, as well as the capture of overall mileage. Such technology advancements and partnerships drive the demand for the insurance telematics market.

The rising incorporation of the Internet of Things (IoT) into passenger and commercial vehicles is propelling the utilization of UBI along with cloud services in insurance telematics. The cloud makes it possible to access numerous device-related data sets when traveling. For instance, a parent can monitor their children's driving behavior. Furthermore, cloud services can be connected through third-party applications, enabling an enhanced customer experience and propelling market growth over the forecast period.

Europe Enjoys a Dominant Position in the Insurance Telematics Market

  • The European insurance telematics market is primarily dominated by hardwired aftermarket black boxes, while self-install OBD devices represent the vast majority of active policies in Europe. However, several European insurers have recently shifted to solutions based on smartphones. The Italian insurers UnipolSai and Generali together accounted for over 50 percent of the telematics-enabled policies in Europe. Similarly, Admiral Group and Direct Line have strong adoption rates in the UK.
  • Consumer engagement is now the focus of most insurance telematics programmes and will continue to be an essential topic in the near term in Europe. The European insurance telematics market is still controlled and dominated by insurers in Italy and the United Kingdom, with an estimated 4.3 million and 540,000 policies, respectively. All other markets have significantly lower uptake, with between 50,000 and 100,000 policies sold in Spain, Austria, and France, and between 10,000 and 20,000 policies sold in Benelux, Switzerland, Scandinavia, and Germany.
  • The insurance telematics value chain spans multiple industries, including a large ecosystem of companies extending far beyond the insurance industry players. In Europe, automotive OEMs such as General Motors, Honda, BMW, Daimler, Hyundai, Toyota, and Stellantis are showing an increasing interest in using data collected by their vehicles in insurance applications.

Smartphone-based insurance telematics solutions are now offered on a broad scale in Europe. Prominent players such as LBS and Telematics Technologies are creating insurance telematics solutions in Poland's market in the fields of technologies used in UBI (both private and fleet cars), crash detection and reconstruction, and VAS for drivers. The EU market is following this trend of smartphone-based insurance telematics programs.

Insurance Telematics Industry Overview

The insurance telematics market consists of several major players. In terms of market share, only some of the market players currently have significant dominance in the market. The major players with a prominent market share are expanding their customer base across foreign countries to stay on top. These companies leverage strategic collaborative initiatives to increase their market share and profitability. The companies operating in the market are also acquiring start-ups working on insurance telematics market technologies to strengthen their product capabilities.

In November 2022, OPES, a digital-only insurance firm, joined with IMS to offer app-based telematics insurance solutions called O-Car in Vietnam. OCar leverages the IMS One App SDK and IMS Wedge, a patented technology, to identify the insured's vehicle. With this app-based solution, OPES aims to target the country's 3 million car drivers.

In October 2022, Driven Telematics, a company that helps families with their auto insurance rates, partnered with Cambridge Mobile Telematics (CMT) to help teen drivers improve driving safety and save on auto insurance. The new free Driven app gives families insights into their driving behaviors and gives them a driving score so they can shop for insurers to keep rates low.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Insurance Telematics Cloud Deployment Enables Better Data and Device Management
    • 4.2.2 Increasing Adoption of Usage-based Insurance
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Data Quality and Compatibility Issues
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Assessment of COVID-19 Impact on the Industry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Usage Type
    • 5.1.1 Pay-as-you-drive
    • 5.1.2 Pay-how-you-drive
    • 5.1.3 Manage-how-you-drive
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Towergate Insurance
    • 6.1.2 Unipolsai Assicurazioni SpA
    • 6.1.3 Octo Telematics SpA
    • 6.1.4 DriveQuant
    • 6.1.5 Imertik Global Inc
    • 6.1.6 Axa SA
    • 6.1.7 The Floow Limited
    • 6.1.8 LexisNexis Risks Solutions
    • 6.1.9 Vodafone Automotive SpA
    • 6.1.10 Viasat Group
    • 6.1.11 Cambridge Mobile Telematics
    • 6.1.12 AllState Insurance Co.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS