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市場調査レポート
商品コード
1444270

マスタード - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Mustard - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
価格
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マスタード - 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

マスタード市場規模は2024年に68億7,000万米ドルと推定され、2029年までに91億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年~2029年)中に5.80%のCAGRで成長します。

マスタード-マーケット

National Commodity &Derivatives Exchange Limitedが提供するデータによると、これは世界の植物油生産量の約14%を生産する重要な油糧種子作物です。マスタードはパーム油と大豆油に次いで、トップ 3の植物油源の1つです(NCDEX)。インドはアジア有数のマスタード生産国であり、マスタード油はインド料理の主要な食用油です。同時に、脱脂マスタードケーキの用途には動物の飼料や肥料が含まれます。マスタードシードは食品、飲料、製薬、パーソナルケア、化粧品、その他の業界での使用が増加しているため、今後数年間でマスタードオイルの市場は大幅に増加すると予測されています。

マスタードシードも優れたタンパク質源です。この作物の種子には、繊維、エルシン酸、パルミチン酸、トコフェロール、トコトリエノール、カロテン、オリザノール、スクアレン、チアミン、その他ミネラル、ビタミン、抗酸化物質、植物栄養素も豊富に含まれています。

COVID-19は市場に大きな影響を与えました。これは、微生物の増殖を阻止し、皮膚の健康を促進し、炎症を軽減するなど、マスタードが持つ健康上の利点によるものでした。健康上の利点に対する消費者の意識により、一人当たりの支出がマスタード市場に向けて大幅に引き上げられました。業界大手の一つであるマコーミック・アンド・カンパニーは、2021年度のフレンチマスタードの売上高が26%増加すると予測しています。

現在、科学者たちは肉製品を保存するための硝酸塩を含まない代替品を探しています。ミートボールの保存期間は、粉マスタードを混合物に混ぜることによって長くすることができます。ホワイトマスタードベースの製品は、対照やブラックマスタードとブラウンマスタードで作られた製品よりも優れた官能評価を受けました。マスタードを含めることで、最終製品における微生物の増殖を効果的に阻止します。したがって、マスタードには幅広い応用の可能性があります。

マスタード市場動向

マスタード摂取による健康効果についての意識の高まり

ライフスタイルの変化に伴い、消費者はより健康的なライフスタイルを好む傾向があります。マスタードの需要は年々増加しています。これは主に、がん細胞を殺すことができるマスタードシードなど、健康に有益な製品としてのマスタードの重要性によるものです。さらに、マスタードシードの幅広い用途には、さまざまな料理の香味料、マヨネーズやディップ、テーブルマスタードなどの調味料の調製など、この市場セグメントを牽引する多くの用途が含まれます。また、マスタードオイルと有機マスタードシードは、世界のマスタード市場をさらに押し上げる現在の動向です。さらに、治療上の利点があるマスタードハーブとオイルの需要が高まっています。提供されているさまざまな品種の中で、イエローマスタードソースの需要は、サラダ料理やマヨネーズの香味料としての使用を含む食品業界での幅広い用途のため、ディジョン、スパイシー/ブラウン、ハニーマスタード、ホースラディッシュと比較して高いです。、ディップ、テーブルマスタードなどの調味料を準備します。

アジア太平洋は最も急成長している市場です

アジア太平洋は最も急速に成長しているマスタード市場です。この地域は、消費者によるマスタードの需要の高まりにより、価格が上昇しています。中国やインドなどの国々は、この地域のマスタード生産において重要な役割を果たしています。石油産業貿易中央機構(COOIT)によると、インドの2020~21年作物年度(7~6月)の生産量は推定850万トンだが、世界中でマスタードの需要が高まっているため、生産は依然として加速しています。マスタードの利用方法は国や地域によって異なります。インドでは、マスタードの主な用途は、マスタード油によるものと、さまざまな料理のスパイスの調製にありますが、中国では、消費者は消費者も同様にマスタードの葉を消費用に使用し、サラダに使用したり、スムージーやスープに混ぜたり、ニンニクやスパイスで味付けしたマスタードの葉のローストやシチュー、ローストなどは、最終的にはそれぞれの国でさまざまな料理の付け合わせとして使用されます。マスタードおよびマスタードベースの製品に対する主な需要は、これらの製品を消費することで得られる健康上の利点に対する意識の高まりが市場を牽引している主な理由の1つです。

2021年度にはほぼ300万トンが生産され、マスタードはインドで生産される全食用油の最大の部分を占めました。マスタードは脂肪分が多いため、春の油脂植物として利用できます。マスタードオイルは食事に辛くスパイシーな風味を与えるため、料理に活用されます。アジア、特にインドと中国で最も広く使用されています。

マスタード業界の概要

調査対象の市場は、この分野に国内外のプレーヤーが存在するため、競争が激しいです。世界のマスタード市場の主要企業には、Backwoods Mustard Company、Woeber Mustard Manufacturing Company、McCormick &Co.、Conagra Brands Inc.、およびUnileverなどがあります。世界をリードする企業が業界内でかなりのシェアを占めているため、ほとんどの企業は世界化に伴い合併・買収を伴う製品革新に積極的に取り組んでいます。合併と買収の背後にある戦略により、これらの主要企業は業界の他の地域プレーヤーに対する優位性を維持することもできます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 形状
    • シード
    • 粉末
    • ペースト
  • 流通チャネル
    • オンライン小売
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア/スーパーマーケット
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Backwoods Mustard Company
    • Mustard and Co.
    • Woeber Mustard Manufacturing Company
    • Unilever
    • Boar's Head Brand
    • Bertman Foods Co.
    • Colman's of Norwich
    • McCormick &Company, Inc.
    • Conagra Brands Inc.
    • The Kraft Heinz Company

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 55149

The Mustard Market size is estimated at USD 6.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.10 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.80% during the forecast period (2024-2029).

Mustard - Market

According to data provided by National Commodity & Derivatives Exchange Limited, it is a significant oilseed crop that produces roughly 14% of the world's vegetable oil production. After palm and soybean oil, mustard is among the top three vegetable oil sources (NCDEX). India is the leading producer of mustard in Asia, and mustard oil is the principal cooking oil in Indian cuisine. At the same time, the uses for the defatted mustard cake include animal feed and fertilizer. The market is projected to be significantly increasing for mustard oil in the upcoming years because mustard seeds are increasingly used in food and beverage, pharmaceutical, personal care, cosmetic, and other industries.

Mustard seed is another excellent source of protein. This crop's seed is also high in fiber, erucic acid, palmitic acid, tocopherols, tocotrienols, carotene, oryzanol, squalene, and thiamine, among other minerals, vitamins, antioxidants, and phytonutrients.

COVID-19 had a significant effect on the market. This was due to the health benefits that the mustard carries with it, such as blocking microbial growth, promoting skin health, reduces inflammation. The consumer's consciousness towards the health benefits has tremendously dragged the per capita spending towards the mustard market. McCormick & Company, which is one the major players in the industry, has estimated growth of 26% in sales of french's mustard during fiscal 2021.

Currently, scientists are looking for nitrate-free alternatives to preserve meat products. The shelf life of meatballs can be increased by mixing ground mustard into the mixture. White mustard-based products received a better sensory review than controls or those made with black and brown mustard. The inclusion of mustard efficiently stops microbial growth in the final product. Therefore, mustard has vast application opportunities.

Mustard Market Trends

Rising Awareness about Health Benefits from Mustard Consumption

With the changing lifestyle, consumers tend to prefer a healthier lifestyle. The demand for mustard has been increasing over the years. This is mainly due to the significance of mustard as a health-beneficial product, such as mustard seeds which can kill cancer cells. Moreover, the wide range of mustard seed applications includes flavoring agents in different food dishes, mayonnaise and dips, preparing condiments such as table mustard, and many more that drive this market segment. Also, mustard oil and organic mustard seeds are the current trends that further boost the global mustard market. In addition, having therapeutic benefits, mustard herb & oil has been in rising demand. Among the various varieties offered, demand for Yellow Mustard sauce is higher as compared to Dijon, Spicy/Brown, Honeymustard, and Horseradish due to its wide range of applications in the food industry that includes its use as having flavoring agent in salad dishes, mayonnaise, and dips, preparing condiments such as table mustard.

Asia-Pacific is the Fastest-Growing Market

Asia-Pacific is the fastest-growing mustard market. The region is elevating due to the rising demand for mustard by consumers. the countries like China and India play a significant role in mustard production in the region. According to Central Organization for Oil Industry and Trade (COOIT), India has an estimated 85 lakh tonnes in the 2020-21 crop year (July-June), the production is still accelerating due to the increasing demand for mustard all over the globe. The utilization of mustard varies from country to country with the region. In India, the major utilization of mustard is by mustard oil and in preparation of spices for various cuisines, whereas, in China, the consumers use mustard leaves for consumption as well, the leaf is used in salad, blending into a smoothie, soups, and stews, and roasted leaves of mustard seasoned with garlic and spices are eventually used as side-dish for numerous cuisines in the respective country. The major demand for mustard and mustard-based products is due to the increasing awareness of health benefits that can be gained by consuming these products is one major reason that is driving the market.

With almost three million metric tonnes produced during the fiscal year 2021, mustard accounted for the largest portion of all edible oils produced in India. Mustard can be utilized as a spring oil plant because of its high-fat content. Because it gives meals a fiery, spicy flavor, mustard oil is utilized in cooking. Asia, particularly India and China, is where it is most widely used.

Mustard Industry Overview

The market studied is competitive due to the presence of domestic and international players in the segment. Some of the major players in the global mustard market include Backwoods Mustard Company, Woeber Mustard Manufacturing Company., McCormick & Co., Conagra Brands Inc., and Unilever. Most companies are actively involved in product innovation along with mergers and acquisitions, owing to globalization, since the leading global companies have a considerable share within the industry. The strategy behind mergers and acquisitions also enables these top players to sustain dominance over other regional players in the industry.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Form
    • 5.1.1 Seed
    • 5.1.2 Powder
    • 5.1.3 Oil
    • 5.1.4 Paste
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Online Retailing
    • 5.2.2 Hypermarkets/ Supermarkets
    • 5.2.3 Convenience Store/Grocery Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Backwoods Mustard Company
    • 6.3.2 Mustard and Co.
    • 6.3.3 Woeber Mustard Manufacturing Company
    • 6.3.4 Unilever
    • 6.3.5 Boar's Head Brand
    • 6.3.6 Bertman Foods Co.
    • 6.3.7 Colman's of Norwich
    • 6.3.8 McCormick & Company, Inc.
    • 6.3.9 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.10 The Kraft Heinz Company

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS