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市場調査レポート
商品コード
1742681

マスタードの世界市場:2025年~2030年の予測

Global Mustard Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 143 Pages
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マスタードの世界市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年05月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
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概要

マスタード市場は予測期間中に5.81%の複合年間成長率で成長し、2019年の53億200万米ドルから2025年には74億4,200万米ドルの市場規模に達すると予測されています。同市場は現在、飲食品業界、パーソナルケア、化粧品、医薬品業界で広く使用されているマスタードシードの用途のため、より高い成長を目の当たりにしています。さらに、マスタードシードの需要は、調理用および他の食用油の代替としての需要の増加により、大きな成長を記録すると予想されています。市場は現在、マスタードソースの需要増加により飲食品産業が牽引しており、その天然特性により化粧品産業がそれに続いています。スーダンは現在マスタードの主要生産国であり輸出国でもあります。需要の増加に伴い、マスタードはカナダと欧州で主要な商業・栽培作物のひとつとなっています。

主要動向

マスタード製品の利点

世界中でマスタードの需要が増加しているのには、様々な理由があります。消費者の選択と嗜好の違いにより、味覚と食行動がマスタード調味料ソースの需要を増加させています。マスタードソースは、他のソースに比べて砂糖や塩分が少ないため、健康上の利点がたくさんあります。ハンバーガー、サンドイッチ、ホットドッグなど、どんな食品にも加えることができます。マスタードはまた、多くの食品に香味料や保存料として使用されます。イエローソースは乳化と安定に優れているため、テーブルマスタードによく使われます。マスタードグリーンは、スープに加えたり、冬でも食べられるヘルシーで栄養価の高い製品として人気が高いです。また、肉製品の腐敗防止にも役立ちます。マスタードシードは、保湿剤として作用し、天然のスクラブ剤として使用され、育毛や髪の保護に役立つため、化粧品業界で広く普及しています。

マスタードシードの輸入増加

飲食品業界では、ディップソース、マヨネーズ、テーブルマスタードを製造するためのマスタードシードの需要が大きいです。イエローマスタードは、ハニーマスタードやスパイシーブラウンに比べて高い需要を記録しています。ドイツ、ブラジル、ポーランド、ルーマニア、スイスがマスタードシードの主要輸入国です。マスタードオイルとマスタードシードは、世界市場でかなりの需要があります。マスタードオイルやハーブの輸入も、その治療効果から増加しています。

最も高い成長を記録するアジア太平洋地域

所得の上昇と様々な健康食品への大きな欲求により、アジア太平洋地域のマスタード市場は目覚ましい成長を遂げています。インドと中国は、スーダンを除けばマスタード種子の主要輸出国です。マスタードはミレニアル世代に高い人気があります。欧州はマスタードペーストとオイルの需要が高いため、マスタードシードにとって重要な市場です。さらに、欧州はマスタードシードの主要生産国でもあり、それが全体の収益を増加させています。カナダも高い成長を記録しています。

流通・用途チャネル

マスタード市場では、ホールシード、パウダー、オイル、ペーストが大きな収益を上げ、成長しています。マスタードソースとディップは多くの食品に使用されています。オイルは料理や化粧品に使われます。流通は直接的なセグメントと間接的なセグメントに分けられます。さらに、小売店、卸売市場、ファーマーズマーケット、菓子類店、オンライン小売に区分できます。中でも小売店の売上シェアは大きいです。オンライン小売は、技術の進歩や様々なソーシャルメディアアプリケーションの導入により、増加が見込まれています。小規模農家、生産者、小売業者がオンラインで消費者と直接つながることを可能にする民間および政府ベースのスキームが数多く存在します。

マスタード市場における課題

新興諸国では、マスタードの栽培に関して重大な懸念があります。農家は種子の品質を落とすことがあります。昆虫ペットがかなりの被害をもたらし、マスタード作物の収量を減少させる。真菌病や雑草は、防除しなければ大きな被害をもたらします。収穫された作物は、発展途上国では貯蔵施設が不足しているため、貯蔵に課題があります。マスタード産業における大きな懸念のひとつは、製品の品質を低下させる不純物混入です。消費者の食行動を変えるのは難しいため、他にも社会的課題があります。にもかかわらず、マスタード市場は成長を続けています。

競合考察

この業界には、Backwoods Mustard Company、Mustard and Co、Woeber Mustard Manufacturing Company、Unilever、Boer's Head Brandなど、5つの重要かつ実質的な企業があります。彼らは市場を統合しており、彼らを追い越すのは容易ではないです。世界市場は未組織であるため非常に細分化されており、地元の企業が市場をリードしています。政府は地元の農家や生産者に多くのインセンティブを与えています。そのため、外部の新しい企業が市場に参入するのは容易ではないです。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 マスタードの世界市場:形態別

  • イントロダクション
  • マスタードシード
  • マスタードオイル
  • マスタードパウダー
  • その他

第6章 マスタードの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ブラックマスタード
  • ブラウンマスタード
  • その他

第7章 マスタードの世界市場:業界別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • 化粧品・パーソナルケア
  • 医薬品
  • その他

第8章 マスタードの世界市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 小売店
    • その他

第9章 マスタードの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • 南アフリカ
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • インドネシア
    • オーストラリア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Backwoods Mustard Company
  • Mustard and Co
  • Conagra Brand
  • McCormick & Company
  • Charroux
  • Woebar Mustard Manufacturing Company
  • Podravka
  • Boar's Head Brand
  • Kraft Heinz Company
  • Unilever

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061613915

The global mustard market is expected to grow at a compound annual growth rate of 5.81% over the forecast period to reach a market size of US$7.442 billion in 2025 from US$5.302 billion in 2019. The market is currently witnessing higher growth because of the applications of the mustard seeds that are widely used in the food and beverage industry, personal care, cosmetics, and pharmaceutical industry. Furthermore, the demand for mustard seeds is expected to register significant growth due to its increasing demand for cooking and as a replacement for other cooking oils. The market is currently led by the food and beverage industry because of an increase in the demand for mustard sauce and it is followed by the cosmetics industry because of its natural properties. Sudan currently is the leading producer and exporter of mustard and it is followed by India, Ethiopia, and China. With their increasing demand, mustard has become one of the imperative commercial and cultivated crops in Canada and Europe.

Key Trends

Benefits of Mustard Product

There are a lot of reasons for the increase in the demand for mustard worldwide. With the different consumer choices and preferences, taste and eating behavior are increasing the demand for mustard condiment sauces demand. There are a lot of health benefits that mustard sauce provides because it contains less sugar and salt as compared to other sauces. It can be added to any food products such as Burgers, sandwiches, Hot dogs, and others. Mustard is also used as a flavoring agent and preservative in many food products. Yellow sauce is highly used to make table mustard as it has excellent emulsifying and stabilizing qualities. Mustard greens are highly popular as it is added to soups and makes a healthy nutritious product that can be consumed in winters. It also helps in preventing the spoilage of meat products. Mustard seeds are widely popular in cosmetic industries as they act as a hydrating agent, are used for natural scrubbing, and help in hair growth and preservation.

Increased Imports of Mustard Seeds

There is a huge demand in the food and beverage industry for mustard seeds from which dip sauce, mayonnaise, table mustards can be produced. The yellow mustard sauce has been registering a higher demand as compared to honey mustard, spicy brown because of its use as a flavoring agent in various food dishes. Germany, Brazil, Poland, Romania, and Switzerland are the leading importer of mustard seeds. Mustard oil and Mustard seeds have a substantial demand in the global market. Imports of mustard oil and herbs have also increased because of its therapeutic benefits.

Asia-Pacific Region to Register Highest Growth

With the rising income and a great desire for various healthier food products, Asia- Pacific is seeing impressive growth in the mustard market. India and China are two of the leading exporters of mustard seeds apart from Sudan. Mustard Condiments Sauces are highly popular among millennials. Europe is a significant market for mustard seeds because of a higher demand for mustard paste and oil. Furthermore, Europe is also a leading producer of mustard seeds that is increasing the overall revenue. Canada is also registering a higher growth.

Distribution and Application Channel

Whole seeds, powder, oil, and paste have significant revenue and growth in the mustard market. The mustard sauce and dips are used with a lot of food products. The oil is used for cooking and cosmetic purposes. The distribution is divided into direct and indirect segments. It can be further segmented into retail stores, wholesale markets, farmers market, confectionery stores, and online retail. Retail has a substantial share of revenue among others. Online retail is expected to increase because of the advancement in technology and with the introduction of various social media applications. There are a lot of private and government-based schemes that allow a small farmer, producer, and retailer to connect directly with the consumer online.

Challenges in the Mustard Market

There is a vital concern in developing countries regarding the cultivation of mustard. Farmers sometimes get a lower quality of seeds. Insect pets cause considerable damage which causes a lot of damage and decreases the yield of mustard crops. Fungal diseases and weeds cause a lot of damage if not controlled. The harvest crops have a storage challenge because of the lack of storage facilities in developing countries. One of the considerable concerns in the mustard industry is adulteration which reduces the quality of the product. There are other social challenges as it is difficult to change consumer eating behavior. Despite that, the mustard market continues to grow.

Competitive Insights

The industry has 5 significant and substantial players such as Backwoods Mustard Company, Mustard and Co, Woeber Mustard Manufacturing Company, Unilever, and Boer's Head Brand. They have consolidated the market and it is not easier to overtake them. The global market is highly fragmented as it is unorganized, and the local players are leading the market. There are a lot of incentives that the government provides to local farmers and producers. Due to that, it is not easier for new outside players to penetrate the market.

Market Segmentation:

By Form

  • Mustard Seeds
  • Mustard Oil
  • Mustard Powder
  • Others

By Type

  • Black mustard
  • Brown mustard
  • Others

By Industry

  • Food and Beverage
  • Cosmetics & Personal Care
  • Pharmaceuticals
  • Others

By Distribution Channels

  • Online
  • Offline
  • Supermarket / Hypermarket
  • Retail Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • Indonesia
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. GLOBAL MUSTARD MARKET BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Mustard Seeds
  • 5.3. Mustard Oil
  • 5.4. Mustard Powder
  • 5.5. Others

6. GLOBAL MUSTARD MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Black mustard
  • 6.3. Brown mustard
  • 6.4. Others

7. GLOBAL MUSTARD MARKET BY INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
  • 7.3. Cosmetics & Personal Care
  • 7.4. Pharmaceuticals
  • 7.5. Others

8. GLOBAL MUSTARD MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline
    • 8.3.1. Supermarket / Hypermarket
    • 8.3.2. Retail Stores
    • 8.3.3. Others

9. GLOBAL MUSTARD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East & Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. South Africa
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. Indonesia
    • 9.6.5. Australia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Backwoods Mustard Company
  • 11.2. Mustard and Co
  • 11.3. Conagra Brand
  • 11.4. McCormick & Company
  • 11.5. Charroux
  • 11.6. Woebar Mustard Manufacturing Company
  • 11.7. Podravka
  • 11.8. Boar's Head Brand
  • 11.9. Kraft Heinz Company
  • 11.10. Unilever

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations