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市場調査レポート
商品コード
1443987
カカオ豆のバリューチェーン分析: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)Cocoa Beans Value Chain Analysis - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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適宜更新あり
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カカオ豆のバリューチェーン分析: 市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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カカオ豆市場規模は2024年に147億米ドルと推定・予測され、2029年には164億7,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)にCAGR 2.30%で成長すると予測されます。
カカオ豆生産は、多くの社会的・環境的持続可能性リスクに直面しています。その中には、強制労働や児童労働、不利な労働条件、土地の権利をめぐる紛争、保護林でのカカオ栽培などがあり、これらに対処しなければなりません。また、貧困、児童労働、森林破壊、土壌汚染など、人権や環境問題の複雑さが、主に小農であるカカオ農家の間で指摘されています。そのため、業界関係者は責任ある、あるいは持続可能なカカオ調達方針に重点を移し、カカオ農家を支援する活動を行うようになりました。
これには、カカオ豆の生産性と品質の向上、農業支援と教育による農家の生活水準の向上が含まれます。UTZ認証、レインフォレスト・アライアンス、フェアトレード、オーガニックはカカオセクターの主要な自主持続可能性基準(VSS)です。コートジボワール、UTZ、レインフォレスト・アライアンス、オーガニック認証は、数量、日付、売り手・買い手の情報をチェックするために、CCCのプラットフォームSYDOREに依存しています。
多くの著名な企業は、品質基準を備えた持続可能なカカオ豆の調達を達成し、健康的なカカオ豆製品の提供に活用されることを目標としています。例えば、Ferrero は2021年4月、カカオ農家の生活環境の改善と持続可能な慣行の育成を支援するため、サプライチェーン全体で完全な持続可能なカカオ豆調達を達成しました。Ferrero は、主要な認証機関や、レインフォレスト・アライアンス(UTZ)、フェアトレード、ココア・ホライズンズなどの独自に管理された基準を通じて、持続可能なカカオを調達しています。これにより、Ferrero は自社のさまざまな強みから最適な利益を得ることができ、包括的なカカオ・サステナビリティ戦略を充実させています。
生産面では、コートジボワールとガーナが市場を独占しており、合わせて生産量の60%以上を占めています。これらの国々でサプライチェーンが混乱すれば、大規模なカカオ不足につながる可能性があります。カカオ市場の複雑さは、企業が資源にアクセスしやすく、規模の経済を達成しやすいという特徴があります。このため、業界では垂直的・水平的統合が進んでいます。その結果、限られた数の大手商社や加工会社が、世界および国内のカカオ市場で大きなシェアを占めています。
欧州のチョコレート・メーカーは、カカオ豆を自社で加工するか、欧州の加工業者からカカオの半製品を購入する傾向があり、カカオの半製品の輸出業者の競争は激しいです。Barry Callebaut、Cargill、ADM Cemoi、ECOM/Dutch Cocoa、Olam、Nederland SA、Crown Holland(有機のみ)といった多国籍企業が欧州に拠点を置き、欧州の食品・菓子類業界にココア半製品全般を供給しています。例えば、Barry Callebautは2022年10月、消費者の嗜好の変化に対応するため、カカオ豆の栽培、発酵、焙煎を再設計し、第2世代のチョコレート・カテゴリーを立ち上げました。さらに2021年4月、Mondelez InternationalとOlum Food Ingredients(OFI)はインドネシアで2,000ヘクタールのカカオ栽培モジュールと提携し、世界最大の持続可能な商業カカオ農場を創設しました。
これらは、最終的にチェーン全体のコスト効率を高め、最終的にチェーン全体の様々な利害関係者に還元されます。過去数年間のカカオ加工業の統合は、主に商品価格の高騰によって推進されてきました。業界はまた、持続可能な豆の調達からカカオベースの製品の生産まで活動を拡大し、垂直統合も進んでいます。
The Cocoa Beans Market size is estimated at USD 14.70 billion in 2024, and is expected to reach USD 16.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.30% during the forecast period (2024-2029).
Cocoa bean production faces many social and environmental sustainability risks. These include forced and child labor, unfavorable labor conditions, conflict over land rights, and the growing of cocoa in protected forests, which must be addressed. Also, the complexity of human rights and environmental issues, including poverty, child labor, forest destruction, and soil contamination, have been identified among cocoa farmers, who are primarily smallholders. Therefore, industry participants shifted their focus towards responsible or sustainable cocoa sourcing policy to undertake activities to support cacao farmers.
This includes enhancing the productivity and quality of cacao beans and improving farmers' living standards by providing farming support and education. UTZ Certified, Rainforest Alliance, Fairtrade, and Organic are the cocoa sector's primary Voluntary sustainability standards (VSS). Cote d'Ivoire, UTZ, Rainforest Alliance, and organic certifications rely on the CCC platform SYDORE to check volumes, dates, and seller/buyer information.
Many prominent players are targeted to achieve sustainable cocoa bean sourcing with quality standards and being utilized in delivering healthy cocoa bean products. For instance, in April 2021, Ferrero reached fully sustainable cocoa bean sourcing across its supply chain to help improve cocoa farmers' living conditions and foster sustainable practices. Ferrero sources sustainable cocoa through leading certification bodies and other independently managed standards such as Rainforest Alliance (UTZ), Fairtrade, and Cocoa Horizons. This ensures the company can optimally benefit from its different strengths, enriching its overarching cocoa sustainability strategy.
On the production side, the Ivory Coast and Ghana dominate the market together, accounting for more than 60% of the production. Any supply chain disruptions in these countries could lead to major cocoa shortages. The complexity of the cocoa market is characterized by corporations' ease of access to resources and achieving economies of scale. This has led to increased vertical and horizontal integration in the industry. As a result, a limited number of large trading and processing companies control a significant share of global and local cocoa markets.
Chocolate manufacturers in Europe tend to either process cocoa beans themselves or purchase semi-finished cocoa products from European processors, making competition for exporters of semi-finished cocoa products fierce. Multinationals such as Barry Callebaut, Cargill, ADM Cemoi, ECOM/Dutch Cocoa, Olam, Nederland SA, and Crown Holland (only organic) are based in Europe and supply the whole range of semi-finished cocoa products to the European food and confectionery industry. For instance, in October 2022, Barry Callebaut launched the second generation of the chocolate category by redesigning the farming, fermentation, and roasting of cocoa beans to address the changing consumer preferences. Further, in April 2021, Mondelez International and Olum Food Ingredients (OFI) has collabortaed in Indonesia with 2,000 hectare cocoa farming module to create the world's single largest sustainable commercial cocoa farm.
These ultimately increase the cost efficiency along the chain, which will finally be passed on to various stakeholders across the chain. Consolidations in cocoa processing over the past few years have been driven primarily by the boom in commodity prices. The industry has also well integrated vertically, expanding activities from sustainable sourcing beans to producing cocoa-based products.